Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 115 [ 2870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

 
Profiel   

Kennissen met een enorm gazon, meer dan een halve hectare, denk ik, gingen 's avonds naar bed met het idee morgen nog één keer te maaien voor de herfst. De volgende ochtend keken ze uit op een geploegde akker. Heb het gezien, geen grassprietje meer te bekennen.

Hier in Nl verwachten ze veel sterfte trouwens, te weinig eikels door slecht voorjaar en zomer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:31 



 
Profiel   

Haha, ja, de brutalen hebben de halve wereld, toch ? :D

Oei, veel sterfte door te weinig voedsel is ook wel sneu. In de Ardennen zijn er een jaar of 2 geleden ook heel veel gestorven door de varkenspest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:34 



 
Profiel   

Oke, ik heb toch best wel veel filmpjes van de chipmunks, hahaha.
Ik ga er daarom maar een paar losse filmpjes van maken, gesorteerd op locatie. Anders wordt het een film van een half uur ofzo :')

Dus, hier deel 1, de minst spannende maar stiekem toch net zo leuk. Dit zijn de beelden vanaf de Trans Canada Trail waar we vrijwel dagelijks minstens 5 km liepen.



En dan ga ik nu 'even' werken aan de rest. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 10:32 



 
Profiel   

<3 Zo snoezig !

Die Trans Canada Trail lijkt me ook heel mooi. Even Google aangewengeld :P
Ik heb een paar boeken van een reporter die de TransAm Trail en de Tasmanian Trail gedaan heeft per fiets. Echt zo leuk. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 13:18 



 
Profiel   

Ja het is leuk om via zo'n trail zo'n land te doorkruisen. Een beetje zoals het Pieterpad in NL.
Maar een half jaar lang elke dag 5 km over hetzelfde stuk gaat wel vervelen hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 14:31 



 
Profiel   

:D Dan weet je precies hoe elk steentje en elke tak eruit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 17:09 



 
Profiel   

Wat een verschrikkelijk dure kosten, het is niet dat je even emigreerd.. was dat altijd zo streng en du u r?

Weet dat er in verleden bijvoorbeeld veel boeren heen gingen.

Ik heb er tantes van mijn moeder wonen die in de jaren 60 ofzo daar heen zijn gegaan. Mijn oma en opa zijn op laatste moment niet mee gegaan om familie gedoe dat ze in nl nodig waren.

leek me altijd mooi land

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 18:32 



 
Profiel   

Christiene, het is ook wel een mooi land hoor. Hoe het vroeger ging weet ik niet, dat was voor ons niet van belang en dus heb ik het niet uitgezocht.
Het is wel een lastig proces met veel geregel, maar als het iets is wat je graag wilt, dan zou ik het gewoon proberen. Je wilt niet leven met de 'wat als'. Tenminste, wij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:12 



 
Profiel   

Volgens mij was in die tijd juist vraag naar boeren, dus die konden vrij simpel emigreren of werden zelfs aangemoedigd om dat te doen.
Familieleden van mijn oma (ik meen een broer en een zus, maar ben er niet zeker van) zijn naar Canada geëmigreerd. Oma is inmiddels overleden (en opa ook) dus ik kan niet meer navragen hoe dat destijds ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 22:59 



 
Profiel   

Het slimste is om op indeed te kijken, vrachtwagen chauffeurs zijn geloof ik altijd wel welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:31 



 
Profiel   

Ik heb het volgende filmpje ook weer af.
Nu de eekhoorns in Silent Lake. Zenuwachtige monsters, haha.



Ik lees net op een facebookgroep dat er echt diverse mensen al wachten op aanvragen van PR gedaan in 2019. Nou, dan hebben we nog even! Ik gok dat we tegen die tijd al een huis hier in Frankrijk hebben. Het is toch belachelijk eigenlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 08:41 



 
Profiel   

JudithO schreef
Christiene, het is ook wel een mooi land hoor. Hoe het vroeger ging weet ik niet, dat was voor ons niet van belang en dus heb ik het niet uitgezocht.
Het is wel een lastig proces met veel geregel, maar als het iets is wat je graag wilt, dan zou ik het gewoon proberen. Je wilt niet leven met de 'wat als'. Tenminste, wij niet.

Nee dat klopt. Canada trekt me niet zo erg eerder Duitsland of andere Europese landen. Maar jullie avontuur was en is leuk om te volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 09:40 



 
Profiel   

Beeld je in:

Je wilt naar de supermarkt een kwartier verderop, voor de wekelijkse boodschappen.
Tegelijkertijd wil Wilco dan nog even een rondje paragliden, want dat ligt daar weer 5 min verderop.
Je pakt de zooi in de auto, stapt in, en start de auto.
De auto start netjes, maar loopt een beetje onregelmatig.
Je kijkt onder de motorkap...
en...
...
...

[ img ]

Jippie. We hebben hoog bezoek gehad van een marter die ons ontdaan heeft van 1 bougiekabel.
Daar zit je dan, in een dorp met 125 inwoners, zonder garage in de buurt.

Ik heb maar kabels online besteld (2 setjes) en nu maar hopen dat ze een beetje vlot geleverd gaan worden.
Gelukkig heb ik vorige week wat voorraden ingeslagen wat houdbare producten betreft, en de épicerie in het dorp kan ons voorzien van verse groenten.
Maar niet vandaag, want op maandag is hij dicht.
Dus vanavond maar een AV'tje, geen G want die zijn op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:41 



 
Profiel   

Hier is de dichtstbijzijnde super zo'n 35 min. lopen (en 5+ min met de auto), maar zowel voor mijzelf als de dieren zorg ik voor voorraad, teveel keren al tegen lege schappen aangelopen door fabricage problemen, gewoon uitverkocht of niet meer in assortiment in die winkel. Zeker als je wat verder van alles af woont is een goed gevulde voorraadkast als eigen winkel heel fijn. En met rap oplopende prijzen ook een stukje inflatiebescherming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:49 



 
Profiel   

Ja, zeker ook iets wat ik normaal altijd doe.
Maar ik heb nu alleen een klein k. vriesvakje waar ik zowat niks in kwijt kan.
Dus ja dan heb je in dit soort situaties best een uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:01 



 
Profiel   

Die chipmunks in Silent Lake ... net een porseleinen beeldje, dan trappel trappel en zoeffffff..... :')

Marters }> De gouden raad van tante Kaat : koop een Nissan. :Y) Dat rubber lusten ze blijkbaar niet.
Hier in de straat zijn echt al alle auto's aangevreten de voorbije jaren. Behalve mijn Nissan :D
Staat al 20 jaar buiten geparkeerd en in de zomer zie ik ze soms bij valavond rond de auto spelen maar de kabels laten ze met rust.
Maar ik heb / had ze wel op zolder... :x :+

Gaasdraad onder de auto leggen wil ook wel eens helpen. Hun voetzooltjes zijn heel gevoelig.
Of marterspray gebruiken. Helpt ook voor een tijdje.

Smakelijk voor vanavond ! Vlees en aardappels zijn ook lekker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:14 



 
Profiel   

Ja geen auto beschikbaar hebben als je wat meer afgelegen woont is niet tof.
Misschien toch voortaan ook maar een blik of twee met groenten op voorraad houden.

Is trouwens wel een van de redenen dat ik niet terug wil naar 1 auto hier. Als er 1 kapot heb je ten minste nog iets. Onze dichtstbijzijnde supermarkt is een goede 20 minuten rijden :=
Achteraf wonen is leuk maar het heeft ook nadelen.


Laatst bijgewerkt door lizy29 op 11-10-21 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:16 



 
Profiel   

JA dat gaan we toch maar weer doen inderdaad. Voor dit soort gevallen, hihi.

Komt goed, je wordt er wel creatief van ;)

Normaal hebben wij inderdaad ook 2 auto's staan, in de toekomst ook wel weer. Ook inderdaad voor dit soort dingen (plus dat we een 4x4 willen hebben plus een normale auto).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:18 



 
Profiel   

Ja hier ook een 4x4 en een normale. Maar onze 4x4 is een oud grijs kenteken en heeft geen achterbank dus daarin kunnen de kinderen niet mee. Maar een schaap in de achterbak gaat prima :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:21 



 
Profiel   

Hahaha, in Canada vervoerden wij ook rustig een baal hooi op de achterbank van onze nette auto hoor. Ik heb geen nette auto's, het enige verschil zit in 4x4 of niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:22 



 
Profiel   

Onze gezinsauto houden we wel ‘relatief gezien’ netjes omdat de kinderen daar ook in gaan inclusief nette kleding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:30 



 
Profiel   

Ja, snap ik.
Wij hebben geen kids dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.
Dat resulteert overigens wel in een snelle schoonmaak als er eens iemand achterin moet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:33 



 
Profiel   

Ik heb nog een filmpje gemaakt van de chipmunks in Silent Lake. Deze waren een heel stuk actiever dan die op de trail (logisch, dit was in november en die op de trail waren in het voorjaar).
Dus zeker wel een aanrader. Met geluid aan, want ze piepen zo leuk ;)


Verder zijn we hier aan het genieten van het nazomerse weer. 's Nachts hebben we nachtvorst, maar overdag kun je heerlijk in het zonnetje op het balkon een boekje lezen.
Met dit uitzicht geen straf!

[ img ]


En het water in de rivier is weer gezakt, dus we kunnen weer kijken in de grotten. Deze keer hadden we een felle hoofdlamp meegenomen, zodat we wat meer konden zien daar binnen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:49 



 
Profiel   

Gisteren weer een kapotte bougiekabel...
Gelukkig bestel je die dingen in een set van 4 en is er tot nu toe steeds maar 1 kapot.
Maar op dit tempo gaat het hard met de voorraad!

Inmiddels hangt er een wcblokje in, een veelgenoemde tip.
En we kijken of we op de een of andere manier iets met gaas kunnen fabriceren. Want dit wordt zo wel een duur en irritant grapje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:21 



 
Profiel   

Het zijn echte duiveltjes en eens ze de weg weten, veranderen ze niet snel van gedacht }>
Een apparaatje met ultrasone geluidsgolven helpt ook wel, maar dan moet je zelf geen honden of poezen hebben want die horen het ook.

Mijn neef heeft een spijkermat onder zijn auto gelegd, maar geen idee waar hij die gehaald heeft.
Misschien bij een fakir ofzo :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 115 [ 2870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen