Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curaçao 2022

 
Profiel   

Je komt met zowel een schakelbak als een automaat normaal de berm wel weer uit. Het kan natuurlijk nat of glad zijn. Maar in principe maakt het niet uit waar je mee rijdt. Voor onverharde wegen is een 4wd wel handig natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 15:58 



 
Profiel   

Wat zijn de ervaringen van andere bokkers in het NP, is het echt zo steil of is het echt wel te doen met een gewone auto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 16:02 



 
Profiel   

Michelleex schreef
Wat zijn de ervaringen van andere bokkers in het NP, is het echt zo steil of is het echt wel te doen met een gewone auto?


Goed te doen met gewone auto. Af en toe wel eng steil maar wij hebben het gered met een Kia Picanto ;).
En voor een goede en betaalbare huurauto zou ik naar Jansen Car Rental gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 17:25 



 
Profiel   

[ img ]

Aanstaande zaterdag jarig en vandaag met m'n ouders naar Decathlon geweest om snorkel spullen te kopen *\o/* wat is de voorpret toch leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 17:44 



 
Profiel   

Super leuk!
Mijn vriend is met een verrassing bezig voor mijn verjaardag...
Ik heb het vermoeden dat we naar curacao gaan volgende week *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 06:18 



 
Profiel   

WinSel, doe er ook een proefduik, dan ben je verkocht :D

Hier nog wat langer wachten. Maar ik ben er wel aan toe, het is in huis maar 15 graden meer en heel af en toe springt de cv al weer aan. Voor mezelf is het prima te doen, maar kleding heeft 3-4 dagen nodig om te drogen, dat is wel wat lastig.
Maar ik ben totaal geen kou en wintermens. Ik vind sneeuw leuk, op wintersport. Niet hier. Doe mij maar gewoon elke dag 28 graden en ik klaag niet over te warm.
Ben wel toe aan vakantie. Sommigen vinden het jammer dat ik wegga, heb eigenlijk nog een feestje, maar alleen bij vals positief zal ik daar verschijnen.

Sure_lee, waarom het vermoeden? Het klinkt niet verkeerd in ieder geval. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 06:45 



 
Profiel   

germie schreef
WinSel, doe er ook een proefduik, dan ben je verkocht :D

Hier nog wat langer wachten. Maar ik ben er wel aan toe, het is in huis maar 15 graden meer en heel af en toe springt de cv al weer aan. Voor mezelf is het prima te doen, maar kleding heeft 3-4 dagen nodig om te drogen, dat is wel wat lastig.
Maar ik ben totaal geen kou en wintermens. Ik vind sneeuw leuk, op wintersport. Niet hier. Doe mij maar gewoon elke dag 28 graden en ik klaag niet over te warm.
Ben wel toe aan vakantie. Sommigen vinden het jammer dat ik wegga, heb eigenlijk nog een feestje, maar alleen bij vals positief zal ik daar verschijnen.

Sure_lee, waarom het vermoeden? Het klinkt niet verkeerd in ieder geval. :D

Maar waarom springt de cv dan pas aan bij 15 graden? Dat is ook erg koud voor in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:11 



 
Profiel   

Is offtopic, maar ik heb de cv ingesteld op 15 graden. Ik ben vorige winter begonnen met het niet warmer stoken dan 16 graden in huis en eigenlijk is dat wel goed bevallen. Met de huidige gasprijzen probeer ik hetzelfde weer te doen. Mijn huis is helaas niet zo geisoleerd en deels kan die ook niet geisoleerd worden (had toevallig gisteren iemand over de vloer hier voor en die zei dat er nog weinig aan te verbeteren valt). Tja, ik heb het niet zo snel koud. Misschien ga ik nog wel naar 14 graden.

(Maar ook niet snel te warm, ben een echt zomermens en daarom ga ik graag in de winter naar een warm oord op vakantie, wat nu dus Curacao wordt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:13 



 
Profiel   

Nou het vermoeden omdat hij vroeg wat ik leuker zou vinden... een stedentrip of naar curacao. Jullie snappen mijn antwoord wel natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:41 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Nou het vermoeden omdat hij vroeg wat ik leuker zou vinden... een stedentrip of naar curacao. Jullie snappen mijn antwoord wel natuurlijk.

Haha. Jazeker. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:46 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Super leuk!
Mijn vriend is met een verrassing bezig voor mijn verjaardag...
Ik heb het vermoeden dat we naar curacao gaan volgende week *\o/*



Ik zie hem er toe in staat :D en ik hoop het voor je.

@ Winsel, dat masker is zo fijn snorkelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:14 



 
Profiel   

germie schreef
Is offtopic, maar ik heb de cv ingesteld op 15 graden. Ik ben vorige winter begonnen met het niet warmer stoken dan 16 graden in huis en eigenlijk is dat wel goed bevallen. Met de huidige gasprijzen probeer ik hetzelfde weer te doen. Mijn huis is helaas niet zo geisoleerd en deels kan die ook niet geisoleerd worden (had toevallig gisteren iemand over de vloer hier voor en die zei dat er nog weinig aan te verbeteren valt). Tja, ik heb het niet zo snel koud. Misschien ga ik nog wel naar 14 graden.

(Maar ook niet snel te warm, ben een echt zomermens en daarom ga ik graag in de winter naar een warm oord op vakantie, wat nu dus Curacao wordt).


Wat is dat voor onzin? Er zijn zoveel manieren om te isoleren. Ons huis is van 1913 en isoleren we ook. Maar we hebben geen spouwmuren die ze kunnen komen volspuiten nee. We isoleren van binnenuit en dat werkt echt behoorlijk. Maar kost tijd, geld en rommel.

15/16gr is gewoon koud. Je kan hem net zo goed op 18 laten aanslaan.

Sws een eigen keus, maar wel naar Curacao en niet de gasrekening willen betalen ligt niet op 1 lijn. Maar goed, dan ook niet klagen.

Zag gister weer mooie foto's en verslag van https://www.facebook.com/HiddenTrailsofCuracao

Nederlandse vrouw

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:32 



 
Profiel   

Mijn voorkeur op Curaçao gaat echt wel uit naar een automaat. Alleen al voor ze file! Trekt 3x zo makkelijk op.

Ik vind de zout pannen in jan Tiel erg leuk en mooi! Stukje natuur in een van de meest toeristische gebieden. Daar zit ook een manege in de buurt en ik weet dat je er met paarden kan rijden. Ik reed er zelf ook altijd maar dat was met een eigen paard.


[ img ]


Verder visserij echt een aanrader als je van vis houdt. Héérlijk en totaal niet duur! Maar wel optijd zijn of in de middag eten want het is vaak echt druk.

Mocht je meer willen weten stuur maar een pb ik heb er een tijd lang gewoond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:49 



 
Profiel   

Sinds wanneer mag je niet zelf bepalen waar je je geld aan uit geeft? En serieus, ik had gisteren dus iemand in huis voor isolatie, maar die kon niet veel bieden aan opties. En het enige wat ik heb in huis is dubbel glas. Maar goed, door minder te stoken kan ik wel een keer op vakantie ja, maar dat is off topic.

Paardrijden? Dat lijkt me wel erg warm. Er lijken 3 verhuurders te zijn op Curacao, welke bedoel je? En met wat voor prijzen moet je rekening houden?

Voor de natuurliefhebbers: De natuurgebieden zijn ook behoorlijk prijzig, daar moet je ook rekening mee houden.
Op Bonaire betaal je 1 bedrag voor het hele jaar en dan mag je altijd Slagbaai in. Hier betaal je dus per 'dag'. Ze sluiten soms ook vroeg, dus daar moet je ook even naar kijken. Maar eigenlijk wilde ik wel die Christoffelberg op. Zonder paard natuurlijk ;)

En zit er ook nog wat achter het poeltje van de Tomasito cave? Want tja, als grotduiker moet je natuurlijk overal alle ins en outs van grotten proberen te ontdekken ;)
Bonaire heeft diverse grotten, ik kan me haast niet voorstellen dat Curacao helemaal niets heeft. De grotten van Hato zijn bekend, maar er is vast meer wat niet openbaar gemaakt wordt. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:55 



 
Profiel   

DiantaM schreef
Fitzroy schreef
Tips voor autohuur op Curaçao dan maar :') Wie biedt?

Wij huren altijd bij Ryan carrental https://ryancarrental.com/ . Nederlandse eigenaar.

Das de buurman van mijn vader :') kan je volgens mij prima een auto huren idd. Enige nadeel vond ik wel dat je daar niet met creditcard kan betalen. Mijn CC dekt bijv. ook het eigen risico bij schade maar dat voordeel heb je dus niet bij cash afrekenen.
Wij hebben uiteindelijk een auto van vrienden kunnen lenen maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan...

Wb. Chtistoffelpark, ik vond het best te doen met een kleine schakelauto. Wel echt vroeg gaan want anders wordt het snel echt te warm. Boka park hebben we ook met dezelfde auto gedaan. Beetje om de kuilen heen rijden maar was prima te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:16 



 
Profiel   

Haha dan weet ik ook gelijk waar je vader woont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:41 



 
Profiel   

Is er iemand die ervaring met dit hotel heeft:

Renaissance Wind Creek Curaçao Resort

Hier mooie tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:31 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Is er iemand die ervaring met dit hotel heeft:

Renaissance Wind Creek Curaçao Resort

Hier mooie tips.

Mijn ouders zaten altijd in dit hotel. Prachtig Amerikaans hotel midden in Otrabanda.

Het heeft alleen geen eigen strand aan het hotel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:54 



 
Profiel   

DiantaM schreef
Zonnetje81 schreef
Is er iemand die ervaring met dit hotel heeft:

Renaissance Wind Creek Curaçao Resort

Hier mooie tips.

Mijn ouders zaten altijd in dit hotel. Prachtig Amerikaans hotel midden in Otrabanda.

Het heeft alleen geen eigen strand aan het hotel.


Dat is toch die ene die je vanaf Rif Fort kan zien? Met dat aangelegde strand, meters boven de zee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:50 



 
Profiel   

Waren en nu nog meer Bokkers die volgende week gaan? Wij vetrekken woensdag voor 9 dagen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:19 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Dat is toch die ene die je vanaf Rif Fort kan zien? Met dat aangelegde strand, meters boven de zee?


Heeft inderdaad een aangelegd strand, ik heb het geboekt met een auto.
Hier het topic eens goed bekijken waar we heen moeten voor een mooi strand/zee/snorkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:18 



 
Profiel   

Nu zegt mn moeder dat het in dec veel regent. Ik ben ooit begin dec naar aruba geweest. Roen een x een bui gehad meer niet. Wat is jullie ervaring eind dec/begin jan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:17 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Nu zegt mn moeder dat het in dec veel regent. Ik ben ooit begin dec naar aruba geweest. Roen een x een bui gehad meer niet. Wat is jullie ervaring eind dec/begin jan?


De laatste keer wel 1 dag regen gehad idd, is wel regenseizoen. Maar nooit een hele dag..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:19 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Nu zegt mn moeder dat het in dec veel regent. Ik ben ooit begin dec naar aruba geweest. Roen een x een bui gehad meer niet. Wat is jullie ervaring eind dec/begin jan?

Je kunt pech hebben.. het regent er inderdaad vaker. Maar het is geen regenseizoen zoals in Azië bijvoorbeeld. Maar ik ken ook mensen die echt een week regen hebben gehad. Kortom: meestal valt het erg mee maar je kunt pech hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:18 



 
Profiel   

Ach kijk naar de Meilandjes... Die zaten er eind juni, begin juli... Die hebben ook een rot begin gehad.
Mijn buurvrouw zat er toen ook en die zei al dat het toen een week slecht weer was geweest voor hun begrippen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen