Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curaçao 2022

 
Profiel   

Sure_lee schreef
Waren en nu nog meer Bokkers die volgende week gaan? Wij vetrekken woensdag voor 9 dagen *\o/*



wij vertrekken zaterdag *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:07 



 
Profiel   

Ik ben net een week terug, geen drup regen gehad, echt geweldig weer. Chogogo resort, super goed bevallen. De meeste tips zijn hier al genoemd. Heb de Christoffelberg ook beklommen, we waren iets laat, rond 10 uur. Advies is dan minimaal 2 liter water mee, had ik ook echt nodig. Maar uitzicht was prachtig! Laatste stuk is wel echt met handen en voeten klimmen.
O wellicht nog handig om te weten, als je daar laat testen dan moet je en tijdslot aangeven hier in NL. Echter word daar gewoon de dag zelf (3e dag) aangehouden dus je kunt gewoon binnen lopen.
Op de vluchten waren ze wel heel streng in het ophouden van de mondkapjes, dus daar kan je je vast mentaal op voorbereiden :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:09 



 
Profiel   

Heel veel plezier voor de gene die snel al gaan! Plaats vooral foto's *\o/*

Riviera, fijn dat Chogogo goed bevallen is. Daar gaan wij ook heen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:12 



 
Profiel   

Wat moet je met corona nu doen om binnen te mogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:42 



 
Profiel   

Met corona kom je niet binnen :+
Maar max 48 uur voor vertrek laten testen ook als je gevaccineerd bent. Een afspraak maken om na 3 dagen op curaçao een test te laten doen. De eerste testuitslag en de afspraak moet je ergens vastleggen. Ook neem je voor de heen en terugvlucht een gezondheidsverklaring mee.
Dat was het volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:57 



 
Profiel   

Klopt, + een digitale immigratiekaart en passenger locator card (PLC) van tevoren invullen. Mar dat wijst zich vanzelf, want daar moet je ook je testresultaat uploaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:03 



 
Profiel   

Oké thanks ik zou zulke dingen vergeten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:18 



 
Profiel   

Deze website is heel fijn en wordt ook goed up to date gehouden! Staat precies op wat je nodig hebt en wat je moet regelen.

https://www.curacao.com/nl/article/travel-updates

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:44 



 
Profiel   

Koelt het 's avonds af of valt dat mee?

Net negatief getest en morgen om 10:30 gaan we vliegen. We blijven 5 dagen, moeten alleen nog excursies gaan bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 19:29 



 
Profiel   

Michelleex schreef
Koelt het 's avonds af of valt dat mee?

Net negatief getest en morgen om 10:30 gaan we vliegen. We blijven 5 dagen, moeten alleen nog excursies gaan bekijken.

Koelt iets af, maar het is nog steeds warm. Ik heb meestal s avonds een lange broek aan met shirt oid maar ook vanwege de muggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 19:50 



 
Profiel   

Goed om te weten, dan pak ik nog even deet in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 19:54 



 
Profiel   

[quote="Michelleex"]Koelt het 's avonds af of valt dat mee?

Ze hebben daar heel goed muggen spul van Johnson en Johnson, heet deep woods, te koop in supermarkt Jan thiel. Zweer daarbij in alle landen met veel muggen, ik trek ze aan vanaf een km afstand :7
In de avond liep ik nog in korte broek en hempje (met muggen spray)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:47 



 
Profiel   

Ik word in dat soort landen lek gestoken, maar blijf wel in korte broek lopen. Na 2 weken zie je wel waar ik gekrabd heb. Maar het is niet dat het niet te doen is.
Ik gebruik overigens geen DEET, maar Icaridin/Picaridin. Dat werkt net zo effectief, maar is niet giftig zoals DEET en tast duikspullen niet aan. Baby's mogen dat ook gebruiken en deet niet. Het is al jaren te koop in Duitsland, maar mocht in Nederland nooit verkocht worden. Nu wel geloof ik.
Maar ik vind het dus veel fijner en werkt net zo goed. En is niet of veel minder giftig dan deet en lost geen kunststoffen op. Qua werking is het net zo effectief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 07:15 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag start onze eerste echte dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 12:59 



 
Profiel   

Heerlijk, veel plezier :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:12 



 
Profiel   

Veel plezier <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:29 



 
Profiel   

Even een vraagje aan de Curaçao-hangers: kun je er ook lekker shoppen? Is er bv iets als een grote Mall?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:19 



 
Profiel   

Ja best wel! Waar de cruiseboten aankomen heb je veel winkels, dat is in Willemstad in het Rif ford. Verder heb je ook een nieuwe mall, heet Sambil en die is behoorlijk groot! Met een food plaza, kledingwinkels, Victoria Secret etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:26 



 
Profiel   

En leuke prijzen of dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:31 



 
Profiel   

Ehm goedkoop bij de grote winkelcentra, niet echt. Heel toeristisch daar en cruisegangers hebben over het algemeen geld om uit te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:42 



 
Profiel   

[ img ]

Gisteren dit reisdagboek op mm verjaardag gekregen van mijn beste vriendin waarmee ik naar Curaçao ga. Nu al zin om savonds als we op ons balkon zitten de dag op te schrijven <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:48 



 
Profiel   

In Sambil weet ik het niet, maar Rif Ford is inderdaad gericht op de rijke cruisegangers. Zaken zoals Guess enzo, duurdere merken. Er zit wel een Mango. Voor leukere prijsjes kun je in Willemstad wel leuk winkelen.(Wel voornamelijk zomermode natuurlijk :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:49 



 
Profiel   

O jammer, ik had gehoopt dat er een soort outlet-achtste mall zou zijn met Tommy Hilfiger. In Florida ging ik altijd helemaal los en aangezien ik 40 kilo mee mag op de terugweg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:42 



 
Profiel   

Als jullie het leuk vinden zal ik wat foto's met jullie delen.

Vandaag eerst naar Playa Grandi geweest, hier gesnorkeld tussen de schildpadden, wat onwijs gaaf is dat zeg!

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Hierna door naar Sheta Boka, het nationale park met de kliffen en het ruige water.

[ img ]
[ img ]
[ img ]


We hebben de dag afgesloten bij de grote knip, en hier hebben we tijdens het snorkelen ook nog een schildpad gezien, super vet!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 03:03 



 
Profiel   

Wat een heerlijk foto's. Plaats vooral meer <3 **\O/**

Welke onderwatercamera heb jij? Wij zoeken nog een goeie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen