Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curaçao 2022

 
Profiel   

Ik denk dat de meeste dat juist niet willen: exotisch eten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:44 



 
Profiel   

Wij zijn naar klein curaçao met de Powerboat geweest en zou zelf echt nooit op de Mermaid mee willen. Te groot en massaal. Het is maar net wat je leuk en fijn vind.
Powerboat heeft nu een kleine bbq mee, je vertrekt later dan de andere tragere boten, geen kans op zeeziek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:50 



 
Profiel   

Ik sla klein Curacao over, de prijzen zijn niet normaal.

Zwemmen of duiken met dolfijnen vind ik ook te duur. 295 dollar voor 1 duik van 45 minuten. 159 voor snorkelen met dolfijnen en 150 voor zwemmen met dolfijnen. En dan is dat maar 20-30 minuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:53 



 
Profiel   

Duiken op klein Curaçao is ook niet veel aan begreep ik, dus daar hoef je het sowieso niet voor te doen.

Snorkelen is daar ook niet heel bijzonder. Het is echt een parelwit strand en weinig rotsen voor de kust. Zit wel vis, daar niet van.. maar je kan geen uren snorkelen. Is alleen de moeite waard als ze het overgebleven eten in zee gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:56 



 
Profiel   

Janine, ik zeg ook dat niet dat ik het indrukwekkend vond, maar heerlijk. Het was gewoon goed, maar niet exotisch idd, wat van mij ook niet hoeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:14 



 
Profiel   

Ik ben ook een keer met de catamaran geweest, dan heb je 1 kleine overkapping op het eiland en lig je gewoon in het zand (als ik iets verschrikkelijk vind..) en voor alles kun je weer terugzwemmen naar de boot. De bbq daar vond ik echt heel schraal en je zit dan met je plastic bordje op schoot op de boot te eten. Nee doe mij dan maar het conform van de mermaid met veel schaduwplekken, ligbedjes, toilet en douche en grote picknicktafels waar je normaal aan kunt zitten om te eten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:18 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Ik ben ook een keer met de catamaran geweest, dan heb je 1 kleine overkapping op het eiland en lig je gewoon in het zand (als ik iets verschrikkelijk vind..) en voor alles kun je weer terugzwemmen naar de boot. De bbq daar vond ik echt heel schraal en je zit dan met je plastic bordje op schoot op de boot te eten. Nee doe mij dan maar het conform van de mermaid met veel schaduwplekken, ligbedjes, toilet en douche en grote picknicktafels waar je normaal aan kunt zitten om te eten :+


Helemaal mee eens. Zo heb ik het ook ervaren. Het bericht over te massaal herken ik niet, maar wij waren ook in Corona-tijd. Denk dat we met 20 man op die bot zaten, andere boten die we zagen zaten duidelijk veel voller gepakt. En qua kosten vond ik Klein Curacao niet duur, ik meen iets van 70 pp voor de hele dag incl transfer.

Voor overige uitstapjes daar hebben wij goede ervaringen met Guide and Go trouwens. Leuk betaalbaar en echt wel leuke dingen in het aanbod toen.

Maar nogmaals, toen wij er waren was het wel echt coronatijd, dus het kan zijn dan eea nu soepeler/anders is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:24 



 
Profiel   

Ik was in hoogtijd, net voor de kerst en corona, met de Mermaid op Klein Curacao en vond het ook helemaal niet massaal. Nou waren we zelf al met een groep van 25/30 (singlereis) en misschien dat er nog net zoveel anderen waren, maar ik vond het niet druk/massaal oid :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:27 



 
Profiel   

Mermaid vind ik ook zeker niet massaal... Duur vind ik het ook niet, wij zaten op 110 gulden pp geloof ik. Ze hebben een keurige boot (wel zeezieken gezien) en als we met 60 man waren was het veel. Merk je op het eiland weinig van.

En de mat die ze in de zee gooiden was ook super relaxed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:33 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Ik ben ook een keer met de catamaran geweest, dan heb je 1 kleine overkapping op het eiland en lig je gewoon in het zand (als ik iets verschrikkelijk vind..) en voor alles kun je weer terugzwemmen naar de boot. De bbq daar vond ik echt heel schraal en je zit dan met je plastic bordje op schoot op de boot te eten. Nee doe mij dan maar het conform van de mermaid met veel schaduwplekken, ligbedjes, toilet en douche en grote picknicktafels waar je normaal aan kunt zitten om te eten :+


Dan wordt het de mermaid haha. Klinkt beter. Comfort is belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:41 



 
Profiel   

Als ik het zo lees zou ik ook voor de mermaid kiezen. Ik hoef geen exotisch eten, als het maar lekker is en aan een tafel eten is ook wel prettig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:51 



 
Profiel   

Heeft iemand de UTV-expeditie aan de westkust al eens gedaan in z'n soort buggy? Ik zag dit zaterdag op tv bij een programma over Curaçao. Dat lijkt me echt geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:33 



 
Profiel   

Mijn zusje is wezen quad rijden en gezwommen met dolfijnen een paar weken terug. Die vond het echt super leuk!
De berg heeft ze niet gelopen volgens mij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:34 



 
Profiel   

Ik zit liever met 10 man dan 20/40 op 1 boot en hoef inderdaad geen luxe als een douche en een zit stoel. Wellicht dat daarom ik niet met Mermaid zou gaan. Ieder zijn wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:47 



 
Profiel   

Vooral niet zeeziek lijkt mij wel zo prettig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:28 



 
Profiel   

Zowel op de catamaran als de mermaid heb ik idd wel mensen ziek zien worden, vooral op de catamaran, daar werd ik zelf ook wat misselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:31 



 
Profiel   

Ik lees twee dingen over inreizen op de site van curacao:

- land waar je vandaan komt telt. Als je doorreist en langer dan 24 uur daar bent geweest tellen de regels voor dat land.

Maar ik lees ook op de site van NL:
- Bent u uiterlijk 14 dagen voor vertrek naar Curaçao in een ander land dan Nederland geweest dan kan het zijn dat u toch moet testen. Kijk voor de actuele inreisvoorwaarden op de website van de overheid van Curaçao.

Maar over dat laatste kan ik niks vinden. Mijn vriend zit vooraf voor werk in Saoedi-Arabië . Deze staat niet op de lijst dus is hoog risico wat ik lees en moet dus testen en daar testen.

Alleen de bovenste alinea spreekt dat tegen we reuzen vanuit NL. Hoe kom ik er achter wat we moeten doen?

Ik kan met de corona app reizen zonder test.


Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 27-10-21 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:40 



 
Profiel   

Saoedi-Arabië denk ik dat je bedoeld?
Ik zelf zou gewoon voor max 24 uur van te voren testen gaan. Momenteel gaat dat echt goed en met een uurtje wachten de uitslag al. ( Dat was 29 september voor mij ook het geval )

Ik ben wel 2x gevaccineerd, maar op dat moment was de 2de prik nog geen 2 weken geleden gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:46 



 
Profiel   

Ik had de testen al geboekt. Zag nu dat ze de corona app accepteren. Dan laat ik hem testen. Hij weet niet dat we gaan :') denkt ie helemaal huh jij niet en ik wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:49 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Saoedi-Arabië denk ik dat je bedoeld?


Serieus? :? en het is bedoelt... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:49 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik had de testen al geboekt. Zag nu dat ze de corona app accepteren. Dan laat ik hem testen. Hij weet niet dat we gaan :') denkt ie helemaal huh jij niet en ik wel.

Dat zei je er toch niet bij :)

Relaxed: Fijn die correctie, ik vroeg het gewoon voor de zekerheid, omdat ik van het andere land / stad nog nooit gehoord had. Zou best kunnen dat het wel bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:53 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Zonnetje81 schreef
Ik had de testen al geboekt. Zag nu dat ze de corona app accepteren. Dan laat ik hem testen. Hij weet niet dat we gaan :') denkt ie helemaal huh jij niet en ik wel.

Dat zei je er toch niet bij :)

Relaxed: Fijn die correctie, ik vroeg het gewoon voor de zekerheid, omdat ik van het andere land / stad nog nooit gehoord had. Zou best kunnen dat het wel bestaat.


Ik heb iets toegevoegd.

@relaxed: Andere spelwijze op zn engels had ik staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:55 



 
Profiel   

Er stond toch gewoon saoedi arabie alleen dan blijkbaar verkeerd gespeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:03 



 
Profiel   

Met de Mermaid is een dagtocht 110 euro. Dan is dat verhoudingsgewijs goedkoper dan op Bonaire naar klein Bonaire (100 dollar voor 2 duiken).
Je hebt inderdaad een bbq inbegrepen op klein Curacao en 2 duiken, maar je moet eigen materiaal meebrengen, dus ik neem aan ook flessen. Maar ja, wat voor duiken zijn het? Ik duik namelijk niet met een gids omdat ik veelal meer ervaring heb dan de gids zelf en tijdens duiken waar ik voor betaal niet op buddy's wil letten. Eerder omhoog gaan omdat iemand meer lucht verbruikt doe ik dan dus niet (ik verbruik erg weinig). En ik duik bij zulke dure dagen dus met meerdere flessen tegelijk zodat ik langer onder kan blijven.
Ergens lijkt me zo'n dag wel grappig, maar het is echt duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:53 



 
Profiel   

Wij gaan niet naar Klein Curaçao. We hebben al zoveel plannen haha. Wellicht een volgende keer :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen