Curaçao 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:28

WinSel schreef:
Wij gaan niet naar Klein Curaçao. We hebben al zoveel plannen haha. Wellicht een volgende keer :D

Wij boeken ook niets in het voren, de duikschool wil ook graag dat je nu al flessen reserveert. Dat doen we niet.
Alleen de auto is al gereserveerd. Straks is gewoon het huisrif mooi zat en wil je helemaal niet naar Willemstad.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:22

Ik heb ze maar eens gemaild over duiken op klein Curacao. Je moet dus inderdaad zelf je materiaal meenemen aan boord, zij hebben niets, dus ook flessen moeten mee. Maar ze brengen je wel met een klein bootje naar duikstekken. Er gaat geen gids mee :D :D :D
Je kunt dus ook gewoon 2 hele lange duiken maken. Ze hebben het nog wel over een buddy, maar dat is denk ik onwetendheid.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:00

Ik heb altijd begrepen dat een buddy uit veiligheidsreden is? Maar ik heb helemaal geen ervaring of verstand van duiken dus wellicht zeg ik nu iets heel raars.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:04

Ineke2 schreef:
Ik heb altijd begrepen dat een buddy uit veiligheidsreden is? Maar ik heb helemaal geen ervaring of verstand van duiken dus wellicht zeg ik nu iets heel raars.

Ja en nee, voor onervaren duikers ja, maar technische duikers zijn altijd self sufficient en self reliant, ook al duiken ze misschien wel in een team. En je kunt cursussen volgen voor soloduiken (ben er zelf ook instructeur in). Wij gaan met 3 personen naar Curacao en op zich is daar mee een buddy geregeld. Maar we duiken wel met de afspraak van wie een fles leeg heeft of er zat van is gaat naar boven, de rest duikt door, tenzij er wat aan de hand is.

Maar ik moet toegeven, die dag klein Curacao met de Mermaid klinkt niet verkeerd omdat je dus ook zonder meerprijs kunt duiken. Ja, het is duur, maar er zitten 2 maaltijden bij inbegrepen en de reviews zijn erg goed.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 05:50

Zo aardig wat meegelezen, maar het is lastig om op te telefoon op iedereen te reageren.

Ik zag dat iemand vandaag ging vliegen, dus Bon Bini op Curaçao!

Verslagje dus van gisteren.
Eerst moesten we helaas nog wel op de laatste dag dat het verplicht was testen. Daarna doorgereden naar Willemstad, eerst natuurlijk de befaamde letters
Afbeelding
Afbeelding

Hier zagen we ook nog een grote leguaan!

Daarna doorgelopen naar de bekende brug, we vinden het helaas wat tegen vallen en hadden er meer van verwacht.
Wel leuk, toen we eroverheen liepen ging hij gelijk open, kunnen we dat ook weer afstrepen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn nog door Rif Ford gelopen, leuk om te zien maar niks voor ons. Er lag wel een enorm cruise schip.


Hierna doorgereden naar Mambo Beach, we vinden het ook minder mooi dan de strandjes in het westen. Het voordeel is alleen dat je WiFi hebt haha! Leuk om gezien te hebben maar niet voor herhaling voor ons.
Wel mazzel wel hebben helemaal niks betaald.. geen entree en geen bedjes?
We hebben er nog mooi kunnen snorkelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hierna doorgereden naar de andere bekende hot spot, Jan Thiel. Hier vonden we hetzelfde als bij Mambo beach, zelfs moeite om het water in te komen. Dit hebben we dus ook niet gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Grappig de discussie over klein curaçao, wij zijn met de Breeze geweest, was echt super. Maar dat verslag volgt morgen.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 06:53

Ik vind het echt best schokkend dat een aantal mensen nog zwemmen met dolfijnen of het overwegen. Dacht namelijk dat inmiddels wel algemeen bekend was dat dat écht niet meer kan en vreselijk dieronvriendelijk is.

Hier wordt Curaçao zelfs genoemd: https://www.worldanimalprotection.nl/ni ... lecht-idee

Lees je hier aub over in want door eraan mee te doen houd je deze ellende in stand :(

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:02

Goed, ik geloof dat ik ook een dagje naar klein Curacao ga. De Mermaid vraagt 100 euro voor een dag. En dan mag je dus ook duiken. Zij brengen je met een kleine dingy naar 2 duikstekken. De exacte details wisten ze niet per mail, dat moest je overleggen met de schipper, maar je kunt er dus zeker 2 duiken maken. En je duikt bij hen dus gewoon zonder gids. Duikscholen, Ocean Encounters bijvoorbeeld vragen 180 dollar voor 2 duiken bij klein curacao. En dan moet je met gids.
De rest waar ik mee ga willen wel graag naar klein Curacao om daar eens te duiken. En voor 100 euro is het te doen. Onze limiet voor een dag op pad en dat doen we eenmalig is ook maximaal 100 euro, maar dan moet het wel een hele dag zijn en inclusief eten en drinken. Bij duikscholen is het toch al veel eerder weer terug zijn, omdat je bijvoorbeeld wel bij klein curacao duikt, maar niet aan land mag wat weer tijdswinst oplevert. Het schijnt ook dat je aan beide kanten van het eiland kunt duiken met de Mermaid. Dus dat is ook mooi. Ik weet dat de noord kant altijd heel ruig is, is ook zo op Bonaire en op curacao zelf en dat daar vaak enorme stroming staat. We gaan dat dus wel zien.
Als we gaan zal ik in ieder geval voor 3 duiken flessen meenemen, want als de rest snorkelt ga ik daar nog wel met fles te water, daar kunnen ze nooit nee tegen zeggen. Alleen ik zwem dan even die 150m door naar de dropoff :D
Het enige wat ik dan jammer vind is dat ik dan het eilandje rond moet wandelen met 5-6kg camera, want er zijn geen kluisjes ofzo. En in een rugzak past het ook niet. Maar goed, in 20 minuten ben je het eiland rond, met camera dus een half uur en dat zal wel te doen zijn.
Maar goed, onze dag bootduiken zou dan nu ook al gevuld zijn. En dit lijkt de enige betaalbare optie waar je nog waar voor je geld krijgt. Er is nog 1 boot die duiken aanbiedt, maar dan moet je even 150 gulden extra betalen. Dat is dus echt afzetterij.

Een andere bootduik, maar gewoon op Curacao is de blauwe kamer, een soort grotje. Maar dat is 400-600m zwemmen vanaf een strand waar je het water in kunt. Dus die ga ik zonder boot doen. Dat stukje zwem ik wel gewoon even. Of ik neem een extra fles mee en ga alles onder water doen. De terugweg kan altijd onder water.

Ik heb gewoon een schurfthekel aan bemoeizucht van duikscholen en gidsen, zeker zodra ze door hebben dat je een ervaren duiker bent, dan willen ze nogal eens een luchtslurper aan je koppelen. Ik zeg ook altijd van te voren als ik echt met een gids moet, als je dat doet en ik moet daardoor mijn duik aanpassen of eerder afbreken, dan betaal je mij, want ik doe tenslotte jouw werk. Dat werkt gelukkig meestal ook wel goed.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 18:31

Ik hoorde persoonlijk alleen maar slechte verhalen van de mermaid. Zeker als je snel zeeziek bent is het geen leuke boot en ik hoorde mijn collega’s op het eiland altijd zeggen dat de boot niet eens aan alle veiligheid eisen voldoet. But I am not sure about that.

Ik ben zelf 1x met blue finn gegaan en nog een keer een overnachting op klein Curaçao via Zeno, een particulier.

Beide top ervaringen !

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:01

Nwktje schreef:
Ik hoorde persoonlijk alleen maar slechte verhalen van de mermaid. Zeker als je snel zeeziek bent is het geen leuke boot en ik hoorde mijn collega’s op het eiland altijd zeggen dat de boot niet eens aan alle veiligheid eisen voldoet. But I am not sure about that.

Ik ben zelf 1x met blue finn gegaan en nog een keer een overnachting op klein Curaçao via Zeno, een particulier.

Beide top ervaringen !

Tripadvisor is anders bijna geheel positief.
En een keuze hebben wij niet dan. Zij zijn de enigen waar je mee kunt duiken zonder meerprijs.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:02

Onze eerste volle dag zit erop.
We hebben even lekker rond gescheurd met de auto. Veel plekjes bezocht.
De aankomende dagen gaan we wel wat rustiger aan doen.
Ontbeten bij Zanzibar. Op loopafstand van ons hotel Livingstone.
Afbeelding
Playa Lagun
Afbeelding
Afbeelding
Playa Grandi
Afbeelding

Afbeelding

Kokomo beach

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 29-10-21 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:03

Wij hebben iets bij Lagun geboekt. Aangezien ik 4 duiken per dag wil maken weet ik niet of ik het hele eiland over ga rijden, want dat is verloren tijd.

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:08

Heerlijke foto's. Livingstone ook erg fijn resort :j

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:17

germie schreef:
Wij hebben iets bij Lagun geboekt. Aangezien ik 4 duiken per dag wil maken weet ik niet of ik het hele eiland over ga rijden, want dat is verloren tijd.


Mijn buurman is fervent duiker en het is wel degelijk de moeite waard om op diverse plekken te duiken en dus wél het hele eiland over te rijden.

Lagun is erg mooi duiken en snorkelen!

Sure_lee, mooie foto's!! <3

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:11

Janine1990 schreef:
germie schreef:
Wij hebben iets bij Lagun geboekt. Aangezien ik 4 duiken per dag wil maken weet ik niet of ik het hele eiland over ga rijden, want dat is verloren tijd.


Mijn buurman is fervent duiker en het is wel degelijk de moeite waard om op diverse plekken te duiken en dus wél het hele eiland over te rijden.

Lagun is erg mooi duiken en snorkelen!

Sure_lee, mooie foto's!! <3

Bij de westpunt pakken we natuurlijk wel wat stekken, maar om nu helemaal naar Willemstad te rijden is wat overdreven natuurlijk.
De bleu room staat wel op het lijstje, maar dan niet als bootduik, maar om te zwemmen, al dan niet boven water er naartoe en onder water terug.
Heb er in ieder geval wel zin in. En hopelijk is het duiken er net zo mooi als op Bonaire (men zegt dat Curacao tegenvalt, dus ik hou gewoon rekening met inderdaad minder mooi).

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:28

Prachtige foto’s zeg, heerlijk! Veel plezier nog op vakantie daar 8-)

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 23:50

Geweldige foto's weer. Echt genieten <3

Hoeveel geld zouden jullie meenemen voor 9 dagen Curaçao? Excursies en auto zijn al betaald en we gaan 2 stranddagen doen. De andere dagen met de auto op pad of excursie. Hotel is alleen inclusief ontbijt

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 02:57

Wauw wat een heerlijke foto's heb je gemaakt en ook een aantal erg mooie stranden die wij niet bezocht hebben.

Ik zal later vandaag of morgen mijn laatste 1,5 Curaçao met jullie delen.

Inmiddels zitten we op Aruba dus dat mogen we niet meer in dit topic plaatsen. Mochten jullie het wel leuk vinden hoor ik het wel!
Zondag gaan we naar Bonaire.

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 09:02

WinSel schreef:
Geweldige foto's weer. Echt genieten <3

Hoeveel geld zouden jullie meenemen voor 9 dagen Curaçao? Excursies en auto zijn al betaald en we gaan 2 stranddagen doen. De andere dagen met de auto op pad of excursie. Hotel is alleen inclusief ontbijt


Wil je alles contant mee nemen?

Reken voor strand bedjes gemiddeld 20,- voor 2 personen. (Ik weet niet wat nu de prijzen zijn, maar dat betaalde wij op Aruba in Dollars).
Wij waren voor avond eten gemiddeld 100 dollar kwijt. Lunch weet ik niet meer.
Laatst bijgewerkt door Blue_flower op 30-10-21 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 09:03

Michelleex schreef:
Wauw wat een heerlijke foto's heb je gemaakt en ook een aantal erg mooie stranden die wij niet bezocht hebben.

Ik zal later vandaag of morgen mijn laatste 1,5 Curaçao met jullie delen.

Inmiddels zitten we op Aruba dus dat mogen we niet meer in dit topic plaatsen. Mochten jullie het wel leuk vinden hoor ik het wel!
Zondag gaan we naar Bonaire.


Neem een lekkere smoothie bowl van Eduardo's (op het strand of de hide away). Ik ben er net 2 weken van terug.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 09:10

Blue_flower schreef:
WinSel schreef:
Geweldige foto's weer. Echt genieten <3

Hoeveel geld zouden jullie meenemen voor 9 dagen Curaçao? Excursies en auto zijn al betaald en we gaan 2 stranddagen doen. De andere dagen met de auto op pad of excursie. Hotel is alleen inclusief ontbijt


Wil je alles contant mee nemen?

Reken voor strand bedjes gemiddeld 20,- voor 2 personen. (Ik weet niet wat nu de prijzen zijn, maar dat betaalde wij op Aruba in Dollars).
Wij waren voor avond eten gemiddeld 100 dollar kwijt. Lunch weet ik niet meer.


Nee niet contant, gewoon op de rekening. Maar dan heb ik een idee hoeveel er gespaard moet worden haha.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 09:32

Ik zorgde voor dat aantal dagen gewoon dat ik onbeperkt toegang had en hou altijd rekening met nog eens 1000 tot 1500 uitgeven. Of ik dat doe weet ik niet, maar ik wil gewoon met een goed gevoel weg en daar niet op de centen letten.

In mijn geval was er nog niets aan excursies betaald, ik wilde gewoon doen wat ik leuk vond.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:23

Hier ook altijd op 1000-1500 euro gerekend. Maar wij houden ook van heerlijk uit eten gaan en uitgebreide ontbijt buffet etc

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:08

Houd rekening met minimaal 100 euro per dag extra voor eten en drinken. Als je echt niet op de prijzen wil letten dan wat meer rekenen per dag.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:13

Pff, dat is best veel geld als je Griekenland gewend bent. Is het uit eten gaan daar zo duur?

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 11:17

Ik zat ook aan 100 euro per dag te denken dus dan zit ik volgens mij wel goed. :D Neem liever wat teveel mee dan te weinig