Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vakantie Mexico, tips or tricks?

 
Profiel   

Ik koop het altijd ter plaatse in de luchthaven. Er bestaan wereldsims ook.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:14 



 
Profiel   

Ik ben net weer terug uit mexico, en het gezondheidsformulier moet je dus invullen voordat je het land uitgaat. Online werkte het niet, dus ik heb het papier ingevuld, maar ik hoefde het nergens in te leveren.
:o Dus niet heel erg belangrijk dan. En we hebben ons laten testen voor de terugweg, alleen werd er nergens naar gekeken....

Ik heb begrepen dat Tui idd nog niet vliegt, maar dat ze dan boekingen doorgeven naar de KLM? Er zaten mensen bij ons in het vliegtuig die geboekt hadden bij Tui en dit zo uitlegden.

Geen idee, maar ik heb in ieder geval een hele gave vakantie gehad. Een week in Playa del Carmen dus en 2 weken in Cancun, waar ik dus Polo heb kunnen uitproberen. Ik heb er helaas geen foto's van, mijn man is niet mee gegaan. Gaaf om te doen, maar ik heb niet heel vaak de bal kunnen raken :o En het is in die warmte echt afzien. En de dag erna een spierpijn in mijn rug.... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 21:17 



 
Profiel   

Nog 2 weken, het gaat vooralsnog gewoon door. Ik ben benieuwd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 13:25 



 
Profiel   

Jaaa, durf je je al te verheugen? :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:42 



 
Profiel   

Nou het voelt eerlijk gezegd heel anders, we hebben vorig jaar juli geboekt en tot nu toe eigenlijk niet echt naar toegeleefd omdat je het niet weet.

Ik heb er natuurlijk wel heel veel zin in, maar ik denk dat het echte beseffen van ik ga echt naar Mexico pas komt als je in de lucht zit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:48 



 
Profiel   

Bij de laatste vakantie zei ik ook de vakantie is pas geslaagd als we terug zijn gewoon omdat er toch die kans is dat je ergens in quarantaine zou moeten oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 20:04 



 
Profiel   

Hey leuk, een Mexico topic! <3

We zijn in December voor het eerst geweest en dat was zo'n succes dat we donderdag (hopelijk) nog een weekje gaan. Kreeg helaas gisteren al bericht dat onze oorspronkelijke vlucht veranderd was, en dan wel zo nadelig, dat omboeken de enige optie was. Gelukkig krijgen we netjes ons geld terug, maar het is wel spannend zo!

Ik ga alvast duimen dat we allebei binnenkort in Mexico zitten. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:50 



 
Profiel   

Wij kunnen inmiddels de tickets ophalen en het lijkt wel echt door te gaan. Alleen vind ik het wel spannend dat er vrijdag weer een persconferentie is, wie weet wat ze dan voor nieuwe regeltjes hebben. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 22:34 



 
Profiel   

Iemand hier ook ervaring met Mexico in de zomer? Ik zou graag een paar weken naar Yucatan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 22:36 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Iemand hier ook ervaring met Mexico in de zomer? Ik zou graag een paar weken naar Yucatan.

Hiero! Wat wil je weten? Ik heb in juli en augustus gebackpacked. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 23:08 



 
Profiel   

Of het kwa weer nog een beetje te doen is, en wat beter is, juli of augustus. En tips wat wel en niet te doen. Mijn plan zou zijn, een auto huren en een route rijden, zelf via booking wat mooie overnachtingen vastleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 23:28 



 
Profiel   

Ja rondrijden in yucatan en wat verder is erg leuk. Ik vond de route van fox - kleurrijk Mexico erg fijn. Wel veel reizen dus of inkorten qua route of verlengen qua dagen :j en wegblijven uit tulum, cancun, playa del Carmen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:09 



 
Profiel   

Het weer is goed te doen, soms regen, maar dat is nooit heel lang. En soms ook best lekker. Ik heb er zelf niet gereden, maar de wegen zijn er over het algemeen heel goed.

Verder eens met t weg te blijven rijtje. Wat voor omgeving/ervaring zoek je en hoeveel tijd heb je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:20 



 
Profiel   

Op zich niet super veel verre reizen gemaakt, op 2 x Thailand en 1 x Australië na. Hou ervan het allemaal zelf te regelen en plannen, ben niet zo'n groepsmens. Reis samen met man wellicht dochter van 20. Plan is iig 3 weken te gaan.

Ik zou heel graag nog naar Indonesië, maar denk met corona het handiger is om ergens heen te gaan, waar je zelf kan rijden geen tussen vluchten hoeft te nemen. Ik hou van zon en zee, maar wil ook wel graag veel uitstapjes doen. Dat vind ik in Thailand ook zo mooi, kookcursus, Thai boxen, snorkelen, boottochten, cultuur, jeeptocht Ed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:00 



 
Profiel   

Dan is de route die ik noemde wel echt geschikt :j heel relax als je drie weken hebt, veel te bezoeken en te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:55 



 
Profiel   

Tulum is geweldig. Een fijne straat als centrum vol restaurantjes en winkeltjes en je zit heerlijk dicht bij de grotten. Dus wegblijven? Als ik weer ga is dat gewoon echt weer naar Tulum.
De tempels van Tulum ken ik natuurlijk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:07 



 
Profiel   

Ja als je duikt kan ik er me iets bij voorstellen.

Anders zijn het vooral Amerikanen van de cruiseschepen, fake souvenirs, prijzen maal 5-10, absoluut geen Mexico vibe. Wel mooie kust.

Naast playa en cancun onze grootste teleurstelling. Mexico is zoveel meer.

Kijk je kunt verschillende dingen doen:

Je kunt naar een Amerikaans/westers resort gaan met uitstappen en zeggen dat je Mexico geweldig vindt.

Of je kunt door Mexico reizen.

Ik vind dat iedereen mag doen wat hij fijn vindt. Maar in die plekken gaan zitten en denken dat je Mexico gezien hebt: dat geloof ik niet sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 00:35 



 
Profiel   

Tulum is wel een fijne plek om een of 2 nachtjes te verblijven voor een trip naar sian ka'an! Vond dat echt prachtig, staat naast palenque en merida het meeste bij van de reis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 07:40 



 
Profiel   

Mexico is meer, maar ik zat in Tulum Pueblo,het centrum. Heb daar geen cruiseschip gezien hoor. Ja, souvenirs zijn er duur. Die kun je beter bij Chitzen Itza halen (en zelfs die 2 uur heen en 2 uur terug kan uit als het puur om souvenirs gaat, zie je meteen nog wat cultureels).
Sian Ka'an vond ik tegenvallen. Maar Chemuyil is ook een Maya tempel en dat is klein, maar zeker mooi. Dat ligt dus net buiten Tulum.
Verder is Coba mooi, ook dat doe je vanuit Tulum.

En als je 's morgens vroeg Chitzen Itza doet, dan kun je 's middags Ek Balaam doen. Die is zeker net zo mooi. Helaas is het entreegeld voor beiden hoog, 25 euro per tempel. Dus het is wel een duur dagje.

Ik heb zeker wel wat van Mexico gezien, maar slechts een klein beetje. Ik heb nooit in een resort gezeten. In Tulum zaten we op loopafstand van de foodtrucks. En in Puerto Aventuras zat ik bij mensen thuis, ik had daar gewoon een kamer gehuurd. Dat was in de gated community, dus dat voelde wel minder als Mexico. Wij aten altijd er buiten omdat het anders niet te betalen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:03 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Op zich niet super veel verre reizen gemaakt, op 2 x Thailand en 1 x Australië na. Hou ervan het allemaal zelf te regelen en plannen, ben niet zo'n groepsmens. Reis samen met man wellicht dochter van 20. Plan is iig 3 weken te gaan.

Ik zou heel graag nog naar Indonesië, maar denk met corona het handiger is om ergens heen te gaan, waar je zelf kan rijden geen tussen vluchten hoeft te nemen. Ik hou van zon en zee, maar wil ook wel graag veel uitstapjes doen. Dat vind ik in Thailand ook zo mooi, kookcursus, Thai boxen, snorkelen, boottochten, cultuur, jeeptocht Ed.


Als je nog aan het twijfelen bent tussen Mexico of Thailand, dan zou ik
zeker voor het laatste gaan, zoveel leuker dan Mexico :o :j

Daarbij Mexico is prima te doen in de zomer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:35 



 
Profiel   

Ik vond thailand ook echt superleuk, maar wou nu eigenlijk "verderop" kijken in Indonesië, tis puur voor Corona dat ik me verder aan het oriënteren ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:45 



 
Profiel   

Voor de cultuur en het rondreizen vind ik Thailand echt mooier. Het is daar net allemaal wat vriendelijker. Maar ja, dat is nu gewoon lastig. Indonesie was ik in 2005, zou ik in 2020 naar terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:47 



 
Profiel   

Ik ben in 3 weken tijd van Cancun (vloog er op, was er in de avond dus even slapen en daarna door naar: ) Isla Holbox (zwemmen met walvishaaien), Toen door naar Valladolid, daar een daguitstapje naar Chichen Itza, Izmal en vervolgens in Merida terecht gekomen. Bij Valladolid heb je een paar hele mooie cenotes. Vanaf Merida door naar Campeche en daarna een lange zit naar Palenque. (Roberto Barrios watervallen o.a.) Daarna door naar San Cristobal de las casas. En vanaf Tuxtla vliegtuig terug naar Cancun. Toen 1 nachtje in Tulum, paar centotes in de ochtend en toen met de middagbus naar Bacalar. Laatste paar dagen nog op Isla Mujeres gezeten. Ik heb dus wat meer kilometers afgelegd dan gemiddeld denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:52 



 
Profiel   

Dat was ook ons rondje ongeveer op 13 dagen inclusief vliegen en alles ter plaatse met de auto. Dus was wat veel in de auto maar alsnog een prachtige reis. Ik vond de interessantste plekken juist dus degene die verder weg zaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 12:06 



 
Profiel   

Nou inmiddels zit ik al een paar dagen in Mexico! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen