Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 86 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 170  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

 
Profiel   

Oh op die manier. Snap dat je dan niet met de auto gaat.
Lyon of Grenoble dan.
De trein is misschien nog een optie, alhoewel je dan ook een beste tijd onderweg bent.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:48 



 
Profiel   

Trein heb ik naar gekeken maar is prijzig, duurder dan vliegtickets := en dan inderdaad de reistijd is ook geen meevaller.
Daarnaast was er op onze vertrekdag geen reis terug.

Dusss, tot zo ver groener reizen en niet meer vliegen door Europa…

Lyon of Grenoble is een optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:03 



 
Profiel   

Wij hebben hetzelfde probleem, een deel van de vrienden vliegt op Genève voor onze wintersport in Les Gets.

Ben je al eens eerder in Les Gets geweest, MizzMontana? Waar verblijf je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:06 



 
Profiel   

Indy ik ben daar nog nooit geweest. Mijn schoonouders hebben dit uitgekozen, aangezien het vanwege een jubileum is gaan wij dit jaar ook mee. Ik weet ook niet precies waar we zitten dus.
Zelf gaan we het liefst naar Italië <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 23:05 



 

Hanafubuki schreef
Celiien schreef
voor de frankrijkgangers:

Alle personen ouder dan 18 jaar waarvan het laatste vaccin meer dan zeven maanden oud is behouden vanaf 15 januari 2022 alleen hun coronabewijs als zij een boosterdosis hebben gekregen.
bron: https://www.wintersport.nl/nieuws/22/11 ... kigebieden


Lijkt er vooralsnog wel op dat dit alleen voor Fransen geldt - nederlandse internationale covidQR kan niet eerder worden gedeactiveerd.

En anders ga ik echt alles op alles zetten voor een booster..


Nou als het voor Nederlanders ook gaat gelden zit ik goed :') naast een vaccinatiebewijs heb ik over een week of 3 ook een genezen bewijs. Net als mn gezin :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:48 



 
Profiel   

:+ Oh lekker.

wij gaan maar afwachten. Livigno is eigenlijk in januari alleen te bereiken via zwitserland, en die heeft nu de boel op slot voor nederlanders (tenzij quarantaine). Kunnen nog annuleren tot 29 dec. Er is wel een uitzondering als je geen tussenstop maakt, maar is tanken en/of de autotrein een tussenstop :+ Of bedoelen ze daarmee dat je op doorreis bent..
Goed even afwachten dus maar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:55 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Celiien schreef
voor de frankrijkgangers:

Alle personen ouder dan 18 jaar waarvan het laatste vaccin meer dan zeven maanden oud is behouden vanaf 15 januari 2022 alleen hun coronabewijs als zij een boosterdosis hebben gekregen.
bron: https://www.wintersport.nl/nieuws/22/11 ... kigebieden


Lijkt er vooralsnog wel op dat dit alleen voor Fransen geldt - nederlandse internationale covidQR kan niet eerder worden gedeactiveerd.

En anders ga ik echt alles op alles zetten voor een booster..

Behalve dat in je internationale vaccinatiebewijs gewoon staat welke vaccinatie je wanneer gehad hebt.
Dus zal ook voor Nederlanders gelden gok ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:02 



 
Profiel   

Poeh Hans, hopelijk zonder al te veel klachten?

Wij zitten toch ook een beetje in de rats, onze 2e vaccinatie is 7 maanden geleden tíjdens onze wintersport. Mijn man neigt naar bluf, die denkt dat ze niet zo strak gaan controleren ('hoe gaan ze dat doen dan, met de hoeveelheid mensen die door die liften gaan?') en wil het er nog wel op gokken, maar ik weet het nog niet zo.

In de categorie goed nieuws, mijn oudste zoon heeft zondag op de borstelbaan geskied, hij vond het leuk en het ging super! De skileraar liet m (na zorgvuldige plaatsing) al alleen met het sleepje naar boven gaan. Hij was, geheel terecht, ook trots op zichzelf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:42 



 

Ik voel me flink beroerd haha :brr: %) mn dochtertje (6 jaar) komt er een stuk makkelijker door heen. Mn man is ook flink ziek alsnog. (Vorig jaar april ook covid gehad en dit jaar 2x gevaccineerd).

Hoop vooral dat het korter duurt dan de eerste keer nu..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:45 



 
Profiel   

Controle kan natuurlijk ook heel simpel bij de uitgifte van de skipassen. Geen (voldoende lang) geldige QR = geen skipas. Dan hoef je bij de liften niks meer te controleren alhoewel je met afhalen natuurlijk makkelijk zat kunt 'valsspelen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:49 



 
Profiel   

Hilli, dat hadden we idd ook bedacht. Echter heb ik online onze passen van vorig jaar opnieuw geladen. Diegene die geen pas meer hadden heb ik voor besteld en die trekken m daar uit de automaat als we zijn aangekomen. Dus dat gaat niet.

Bij de accomodatie zou een optie zijn. Of gewoon bij de poortjes van de lift, en bandjes uitdelen voor die dag? Ik zie dus wel meerdere mogelijkheden voor ze.

Krijg trouwens net een link van het AD doorgestuurd dat het nu 'definitief' is voor Frankrijk: https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk- ... ~a2440b66/

Hans, beterschap voor jou en je gezin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:00 



 
Profiel   

@Indy_Mouse: dat werkt dan inderdaad niet. Dan ben ik ook benieuwd hoe ze e.e.a. willen gaan aanpakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:03 



 
Profiel   

Ik kom me hier ook melden!

Wij gaan in de kerstvakantie van 27 dec tot 2 naar Alpe d'Huez voor een ski week! :D (in Frankrijk)
Ik lees lekker mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:02 



 
Profiel   

Appeltje_1 schreef
Ik kom me hier ook melden!

Wij gaan in de kerstvakantie van 27 dec tot 2 naar Alpe d'Huez voor een ski week! :D (in Frankrijk)
Ik lees lekker mee!


Heerlijk! Ben je al eens eerder in dat gebied geweest? Ik kan je nog wel een fijne lunchplek aanraden, onderaan de ‘overkant’, rechts ten opzichte van Alpe d’Huez op de kaart van het gebied. Moet alleen ff zoeken hoe het daar heet :')

En de Sarenne <3 fantastische afdaling

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 23:26 



 
Profiel   

Met nog 10 dagen voor aankomst toch een nieuw snowboard besteld *\o/*
Over 9 dagen stappen we hoop ik in de auto. Zelden zo gespannen geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:47 



 
Profiel   

Een vraagje, misschien weten jullie het.
Hoe gaan ze controleren of je gevaccineerd bent? Ik neem aan dat ze niet iedereen bij de grens kunnen controleren met de CheckApp, pikken ze er dan gewoon een paar uit?
En hoe kunnen ze zien of je app wel geldig is?
Ik heb namelijk Janssen gehad en wil toch wel heel graag gaan skiën. Een boosterprik of vervangende prik geven ze niet, dus dan ben je eigenlijk gedoemd om thuis te blijven wanneer de rest van je gezin op vakantie kan?
Vandaag had ik gebeld of ik een andere vaccinatie kon krijgen, maar de man aan de telefoon zei echt heel onbeschoft: ja, maar u hebt zelf voor Janssen gekozen.... Euhhh nee! Ik heb een oproep gekregen voor Janssen, deze netjes gehaald en de maand erop was het niet meer mogelijk om met Janssen te prikken. Wat deed ik dan fout in zijn opzicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:42 



 
Profiel   

Hierboven hebben we al even gespeculeerd en de conclusie is: geen idee. Je bent niet de enige die in de rats zit, een van mijn groepsgenoten heeft hetzelfde probleem. Eerst maar een zien of alles open blijft en hoe het gaat met boosteren, anders wordt het 2023 voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:47 



 
Profiel   

Imker schreef
Een vraagje, misschien weten jullie het.
Hoe gaan ze controleren of je gevaccineerd bent? Ik neem aan dat ze niet iedereen bij de grens kunnen controleren met de CheckApp, pikken ze er dan gewoon een paar uit?
En hoe kunnen ze zien of je app wel geldig is?
Ik heb namelijk Janssen gehad en wil toch wel heel graag gaan skiën. Een boosterprik of vervangende prik geven ze niet, dus dan ben je eigenlijk gedoemd om thuis te blijven wanneer de rest van je gezin op vakantie kan?
Vandaag had ik gebeld of ik een andere vaccinatie kon krijgen, maar de man aan de telefoon zei echt heel onbeschoft: ja, maar u hebt zelf voor Janssen gekozen.... Euhhh nee! Ik heb een oproep gekregen voor Janssen, deze netjes gehaald en de maand erop was het niet meer mogelijk om met Janssen te prikken. Wat deed ik dan fout in zijn opzicht?

ze zullen niet bij de grens controleren, want je mag oostenrijk gewoon in.
Echter overal (inchecken hotel, resraurant, kopen skipas etc) moet je die pas laten zien.
kijk maar eens bij details in je corona checkapp, zie je meteen welk vaccin en wanneer hij is gezet. daar zullen ze wel iets mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:46 



 
Profiel   

Ik las dat Frankrijk ook 7 maanden geldigheid hanteert van je vaccin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:54 



 
Profiel   

Als je een huisje huurt is er ook geen controle. Dan zit je mogelijk met restaurants.

Hier ook Janssen, week voor die er uit ging, ook geen keuze gehad. Dus nu zorgen dat je besmet raakt? Is me tot nu toe niet gelukt. Dan ben je een jaar er van af. Maar hier zou ik voor gaan als ik echt weg wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:22 



 
Profiel   

Ja eigenlijk wel, Germie. Doe mij maar 1 portie milde Corona, aub?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:46 



 
Profiel   

Ik heb het ook voor de grap gezegd. Maar nee doe maar niet. Straks eindig je net als die (volgens mij) Italiaan op de IC en vervolgens tussen 6 planken..

Zo te zien ziet het er voor ons weer goed uit in Italië. Regio is nog steeds kleurcode wit, Zwitserland heeft zijn quarantaineplicht laten vallen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:23 



 
Profiel   

Imker schreef
Ja eigenlijk wel, Germie. Doe mij maar 1 portie milde Corona, aub?

Kan best zijn dat ik daar voor ga dan. Ben wel met positief getesten in contact geweest al, maar zelf nooit wat gemerkt, ook niet getest overigens want geen klachten gehad. Degenen die positief getest waren overigens ook geen tot hooguit wat milde klachten.
Maar ik ben ook eigenlijk nooit ziek. Ik geloof ook echt dat ik er niet echt ziek van kan worden. Wel verkouden of dagje minder, maar niet meer dan dat. Echter, van de inenting zodanig ziek geweest dat ik eigenlijk niet meer durf, tot 6 maanden later nog te vaak ongesteld, eerste dagen koorts, buikpijn, hoofdpijn, spierpijn, en 3 weken lang doodmoe.
Als ik nu op wintersport wil, dan blijft alleen besmet raken over, want niet gaan zou ik niet doen. Nu nog niets geboekt, dus wacht wel af. Stel ik kon nu een 2e prik halen, dan wacht ik nog wel even. Janssen in combi met wat anders is ook niet getest. En bij mij zit de schrik van doodziek worden van een vaccin er te goed in.
Reizen is voor mij echt belangrijk, dus afzeggen ging niet gebeuren, dan werd het een oproepje.

Maar sterkte voor degenen die nog op wintersport gaan en nu in onzekerheid zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:39 



 
Profiel   

Het ziet er nogsteeds naar uit dat wij vrijdag naar Frankrijk vertrekken. Dan kan ik doorgeven hoe het daar met controles zit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 00:46 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/14792244856181 ... 77684/?d=n

Einde lockdown in Oostenrijk :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 86 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 170  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen