Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 113 [ 2803 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

 
Profiel   

Waarschijnlijk zijn hier ook mensen zelf voorziendend bezig, cq tuinieren graag vandaar dat ik jullie graag wil wijzen op het zonet geopende topic over permacultuur. Het zou leuk zijn om uit te gaan wisselen.
[HTT] Permacultuur
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:35 



 
Profiel   

Vrijdag was alle sneeuw verdwenen, alles weer groen om ons heen, dus we konden weer naar het dorp. Wat wel apart was, bij ons huis was het + 3 en op de berg - 1, daar lag dus ook nog een hele berg sneeuw. Best wel apart om te zien. In het dorp lag ook nog best veel, dat ligt op dezelfde hoogte als ons huis. De volgende dag ging het weer heel veel regenen en was alles weg. We hebben een kerstboom gekocht en die staat ook al.

[ img ]

De paarden en vooral Angie had het erg koud met al die regen, ze stond helemaal te shaken, na hooi eten ging het beter, maar heb toch maar een deken op gedaan. En de volgende ochtend was er dus weer een berg sneeuw gevallen, alles weer wit. Toen de andere paarden ook maar een deken op gedaan.

[ img ]

De sneeuw leverde wel weer mooie plaatjes op en door al die regen was het riviertje heel breed en wild geworden. En het water spoot weer uit de rotsen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het is nu weer aan het dooien en gaat weer regenen vannacht, ik ben die modder zooi echt zat. Voor volgende week geven ze beter weer op, dan kunnen we snel aan de stallen beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:38 



 
Profiel   

Prachtige foto's!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:06 



 
Profiel   

Prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:39 



 
Profiel   

Prachtig die sneeuwbeelden. Ik vind sneeuw zo mooi tot ik in de auto moet stappen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:50 



 
Profiel   

Prachtige foto's!
En welke modder? Ik zie het niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:10 



 
Profiel   

Wauw schitterend <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:33 



 
Profiel   

Vandaag naar Castres geweest. Wezen shoppen, lekkere warme winterbroeken gekocht, en nog veel meer spullen en boodschappen. En ook nog bij de wok geluncht. Er was ook een kerstmarkt, de kerstman sprak zelfs een beetje Nederlands. En mijn auto heeft vanaf vandaag een Frans kenteken.
Gisteren lag er dus nog veel sneeuw, het had in de nacht geregend en was gaan dooien. Alle sneeuw van de weg was weg, alleen een klein stukje op het weggetje vanaf ons huis lag dus ijs en sneeuw. Was spekglad en I'm heb dus geen winterbanden. Ik heb esp op de auto, anti slip dus, wel handig. Maar had dus helemaal geen grip op dat gladde stuk, stond gewoon stil. Gelukkig kreeg ie op een gegeven moment wel grip en kon ik door rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:34 



 
Profiel   

Ik kom dit topic net tegen, wat leuk!
Ik ken jou niet persoonlijk, maar ik heb je weleens zien rijden op GO en ik heb weleens advertenties van je gezien op FB, geloof ik.

Wat een stap hebben jullie genomen!
De omgeving is prachtig.
Ik wens jullie veel plezier in Frankrijk en ik ga je topic volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:10 



 
Profiel   

Voor de verandering is er hier weer sneeuw, en best veel ook weer.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:46 



 
Profiel   

Wederom prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:05 



 
Profiel   

Toen we vanmorgen de paarden hooi gingen brengen zagen we dat het riviertje wel erg hoog stond. De buis onder de weg was geblokkeerd door takken en het was ook al overstroomd over de weg. Dus maar meteen naar het gemeentehuis gegaan.
Er kwam een vrouw aangelopen die zei jullie wonen toch daar, ik het probleem uitgelegd in mijn beste Frans. En ik had foto's en een video gemaakt. Ze zouden proberen het vandaag nog op te lossen. We moesten daarna nog naar de apotheek, toen we na een uur terug waren was het probleem al opgelost. Vond ik erg goede service.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:14 



 
Profiel   

Oh dat gaat snel dan inderdaad fijn dat ze snel reageren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:54 



 
Profiel   

_O- dat is ongekend goede service _O-. Kan echt ook heel anders in dit land. Zeker niet normaal vinden en wellicht je waardering later nog uitspreken hiervoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:57 



 
Profiel   

Nog foto's gemaakt van de kerstverlichting in het dorp.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Onze booster vaccinatie is geregeld, we kunnen morgen terecht in het dorpshuis. Vanmorgen deden ze heel moeilijk over het omzetten van onze 1e 2 Nederlandse vaccinaties in de Franse app, zou 36 euro gaan kosten . We moesten vanmiddag terug komen, toen was in ene alles geregeld en hoefden we ook niet te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 19:24 



 
Profiel   

Tinka schreef
Onze booster vaccinatie is geregeld, we kunnen morgen terecht in het dorpshuis. Vanmorgen deden ze heel moeilijk over het omzetten van onze 1e 2 Nederlandse vaccinaties in de Franse app, zou 36 euro gaan kosten . We moesten vanmiddag terug komen, toen was in ene alles geregeld en hoefden we ook niet te betalen.


Ik denk dat als je 'Tousanticovid' op je telefoon geïnstalleerd hebt, dat je heel simpel je nederlandse QR codes (versie EU) kunt inscannen. Als je dan je 3e prik ook inscant, dan ben je voor Frankrijk helemaal OK. Naar ik deze week ervaren heb, zelfs voor Zwitserland!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 11:51 



 
Profiel   

Die heb ik, maar dan moet je wel die codes op papier hebben, want vanuit de Nederlandse app kan je ze niet overzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:39 



 
Profiel   

pjotrg schreef
Tinka schreef
Onze booster vaccinatie is geregeld, we kunnen morgen terecht in het dorpshuis. Vanmorgen deden ze heel moeilijk over het omzetten van onze 1e 2 Nederlandse vaccinaties in de Franse app, zou 36 euro gaan kosten . We moesten vanmiddag terug komen, toen was in ene alles geregeld en hoefden we ook niet te betalen.


Ik denk dat als je 'Tousanticovid' op je telefoon geïnstalleerd hebt, dat je heel simpel je nederlandse QR codes (versie EU) kunt inscannen. Als je dan je 3e prik ook inscant, dan ben je voor Frankrijk helemaal OK. Naar ik deze week ervaren heb, zelfs voor Zwitserland!


Die heb ik op mijn telefoon dus mijn qr code wetkt volgens jou ook in Nederland. Dat zou fijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:33 



 
Profiel   

Ja hoor, als je 'm op Bordermodus zet kan je in NL gewoon mee uit de voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:48 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Ja hoor, als je 'm op Bordermodus zet kan je in NL gewoon mee uit de voeten.


Bij settings vind ik het niet. Weet je waar ik de bordermodus vind? De taal is Engels (gebeurde gewoon) en heb ik laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:57 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Poosje81 schreef
Ja hoor, als je 'm op Bordermodus zet kan je in NL gewoon mee uit de voeten.


Bij settings vind ik het niet. Weet je waar ik de bordermodus vind? De taal is Engels (gebeurde gewoon) en heb ik laten gaan.


Als je de wallet opent en je QR code aanklikt (zodat ie groot wordt) staat het direct onder. Wacht ik stuur je per pb wel printscreen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 15:06 



 
Profiel   

Klopt ik heb het ook. Merci.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 15:49 



 
Profiel   

Gisteren de booster gehaald, met Moderna. Ze vertelde dat we een halve dosis kregen, geen idee waarom, maar zal wel goed zijn. We kregen een formulier mee met qr code. En die van de andere vaccinaties hadden we dus al bij de apotheek gekregen. Gisteren meteen in de tousanticovid app gezet. Dat ging goed, dus nu is alles geregeld. Ik heb wel veel pijn in mijn arm en hij is stijf. Milko heeft nergens last van.
De sneeuw hier in de buurt is zo goed als weg. Alleen bovenop de berg ligt nog, daar was het gisteren ook 0 graden. Als het goed is wordt het de hele week droog, zonnig en 10 graden. Dan kunnen we aan de stallen beginnen en hopelijk kan ik ook nog een paar keer paardrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:27 



 
Profiel   

Wat voor stallen gaan jullie maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:45 



 
Profiel   

Moderna heeft onderzocht dat een halve dosis voldoende is als booster Tinka. Vandaar :j
Fijn dat hij er weer in zit. Lekker proberen je arm te blijven bewegen, dan trekt het het snelste weg.

Goede vooruitzichten qua weer. Hier gaan we ook naar beter weer volgens mij. {:}
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 113 [ 2803 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen