Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 87 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 170  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

 
Profiel   

Ah dat is goed nieuws!
Grappig die foto bij dat bericht is van Damuls, waar wij altijd gaan skien :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:54 



 
Profiel   

En dan deze:

Coronapas voor reizen in Europa verloopt 9 maanden na laatste vaccinatie

Volgens De Jonge zijn er afspraken gemaakt binnen Europa dat de Coronapas pas na 9 maanden verloopt ipv 7.

9 maanden ipv 7, dat zou super zijn. Dan kunnen we (wat dat betreft) onbezorgd op wintersport, en is er ruim tijd om te boosteren voor de zomervakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:31 



 
Profiel   

Indy_Mouse_9 schreef
En dan deze:

Coronapas voor reizen in Europa verloopt 9 maanden na laatste vaccinatie

Volgens De Jonge zijn er afspraken gemaakt binnen Europa dat de Coronapas pas na 9 maanden verloopt ipv 7.

9 maanden ipv 7, dat zou super zijn. Dan kunnen we (wat dat betreft) onbezorgd op wintersport, en is er ruim tijd om te boosteren voor de zomervakantie.


Geld vanaf 1 februari begreep ik. En anders kan je een boosterprik halen voor die tijd.... Weet niet hoe ze dat gaan organiseren, maar prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 23:14 



 
Profiel   

Ben benieuwd of ze dat gaan redden... ik red t precies met 9 maanden, maar t is toch sneu als je anders niet weg kunt gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:01 



 
Profiel   

Wij hebben onze boeking van dit jaar doorgezet naar februari. Even waren we bang dat het niet door kon gaan, maar nu hebben we toch goede hoop dat we kunnen. Wij zelf zijn gevaccineerd en redden het makkelijk binnen 9 maanden. Mijn ouders gaan ook mee en zouden al een booster kunnen krijgen, maar kregen net voor de oproep allebei corona. Gelukkig niet al te erg ziek en zij kunnen nu een herstelbewijs aanvragen,
Sterkte voor iedereen die toch niet heen kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:38 



 
Profiel   

Ik ben atm in Tignes, hier moet je je coronabewijs laten scannen om je skipas te halen, erna wordt niet meer gecheckt alleen mondkapje in de grote liften.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 13:16 



 
Profiel   

Herstel, vandaag werd bij de liften gecontroleerd, pas scannen voor je de lift in mocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 12:27 



 
Profiel   

smurffie schreef
Herstel, vandaag werd bij de liften gecontroleerd, pas scannen voor je de lift in mocht.

Dat vertraagt alles dus enorm. Dat betekent gewoon minder skiën. Triest. En dat voor een buitenactiviteit.
Ik weet wel dat jij er niets aan kunt doen, maar het is dus zeker niet gezellig om nu te gaan skiën. Ik hou alles nog even in de gaten. Zag ook een aanbieding voor Zweden. Maar ja, 35km piste is natuurlijk weer erg klein.
Ik weet het allemaal dus nog niet. Ik wil gewoon normaal gaan, anders sla ik de wintersport nog wel een jaar over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 14:23 



 
Profiel   

Valt mee hoor. Er staat voor ieder poortje iemand met een scan, alleen mensen moeten de code tevoorschijn toveren. Ik denk als we er 30 seconde langer over gedaan hebben dat het veel is.
Minder skiën zorgt het voor ons niet voor. Ik wil toch regelmatig even rust. Nu ben ik een boarder dus sowieso al wat anders.
Maar om de vertraging hoef je je echt geen zorgen te maken. Ze stonden niet bij de grote liften onderaan, juist bij de liften in t midden van t gebied die je echt nodig hebt om terug te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 15:56 



 
Profiel   

germie schreef
smurffie schreef
Herstel, vandaag werd bij de liften gecontroleerd, pas scannen voor je de lift in mocht.

Dat vertraagt alles dus enorm. Dat betekent gewoon minder skiën. Triest. En dat voor een buitenactiviteit.
Ik weet wel dat jij er niets aan kunt doen, maar het is dus zeker niet gezellig om nu te gaan skiën. Ik hou alles nog even in de gaten. Zag ook een aanbieding voor Zweden. Maar ja, 35km piste is natuurlijk weer erg klein.
Ik weet het allemaal dus nog niet. Ik wil gewoon normaal gaan, anders sla ik de wintersport nog wel een jaar over.


Waarom dan niet naar Canada?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:51 



 
Profiel   

Canada is me te ver om in mijn uppie te gaan. Ik krijg meestal niemand mee met skiën en draag dan alle kosten dus zelf. Als er nog iemand ergens naartoe wil deze winter mag die het ook zeggen. Auto, bus, vliegtuig, het maakt me niet zo veel uit. Mijn auto krijgt nieuwe winterbandjes volgende week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 08:41 



 
Profiel   

nu opeens weer testen voor italie -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 08:47 



 
Profiel   

Is dat dan 1 malig testen?

Wij gaan in maart nog met vrienden kijken om te boeken. Bevalt me prima zo, niet gek druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 09:38 



 
Profiel   

Een keer testen om Italië binnen te komen, wat op zich niet zo'n probleem is, alleen t feit dat hij maar 24u geldig is en wat als hij toch ineens positief is -O- extra stress, zullen dan op vrijdagavond moeten testen, om dan in de nacht te vertrekken en te hopen dat we de niet te veel zooi onderweg tegen komen waardoor we er voor zaterdagnacht zijn _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:59 



 
Profiel   

Toch blij dat we ondanks de test, voor Italië hebben gekozen ipv frankrijk:

https://www.wintersport.nl/nieuws/15/12 ... anse-alpen

Samengevat:
Geen jansen: boosterprik voor 65+ vanaf 15 dec, vanaf 15 januari voor iedereen
Jansen: boosterprik vanaf 15 december

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 11:58 



 
Profiel   

germie schreef
Canada is me te ver om in mijn uppie te gaan. Ik krijg meestal niemand mee met skiën en draag dan alle kosten dus zelf. Als er nog iemand ergens naartoe wil deze winter mag die het ook zeggen. Auto, bus, vliegtuig, het maakt me niet zo veel uit. Mijn auto krijgt nieuwe winterbandjes volgende week.


Ik en mijn man gaan naar Lapland, het gebied Ylläs gaan we 3/4 dagen vertoeven. Is 55km, ook niet groot, maar voor een paar dagen groot zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 19:22 



 
Profiel   

Maar je gaat weer samen. Dat is het, ik heb gewoon geen zin om de hoofdprijs te betalen een ongezellig alleen te gaan. Dat beperkt je mogelijkheden wel helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 19:26 



 
Profiel   

Maar wat wil je nou? Je wilt wel naar Zweden, maar vind 35km te weinig. :Y) Dan geef ik een andere optie wat niet leuk is voor alleen, nog een optie is geen optie omdat je niet alleen wilt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:02 



 
Profiel   

Celiien schreef
Toch blij dat we ondanks de test, voor Italië hebben gekozen ipv frankrijk:

https://www.wintersport.nl/nieuws/15/12 ... anse-alpen

Samengevat:
Geen jansen: boosterprik voor 65+ vanaf 15 dec, vanaf 15 januari voor iedereen
Jansen: boosterprik vanaf 15 december


Maar die booster is dus alleen nodig als het 7 maanden geleden is van volledige vaccinatie toch? Dus om mezelf als voorbeeld te nemen, ik ben eind juli gevaccineerd met het 2e vaccin. Dus ik zou dan tot halverwege februari in Frankrijk mogen skiën zonder booster, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:07 



 
Profiel   

klopt sorry ik was onvolledig. ging mij vooral om het jansengedeelte dat Frankrijk er even in heeft gegooid :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:38 



 
Profiel   

iirrssjjee schreef
Celiien schreef
Toch blij dat we ondanks de test, voor Italië hebben gekozen ipv frankrijk:

https://www.wintersport.nl/nieuws/15/12 ... anse-alpen

Samengevat:
Geen jansen: boosterprik voor 65+ vanaf 15 dec, vanaf 15 januari voor iedereen
Jansen: boosterprik vanaf 15 december


Maar die booster is dus alleen nodig als het 7 maanden geleden is van volledige vaccinatie toch? Dus om mezelf als voorbeeld te nemen, ik ben eind juli gevaccineerd met het 2e vaccin. Dus ik zou dan tot halverwege februari in Frankrijk mogen skiën zonder booster, toch?


Volgens mij klopt dat inderdaad. Ik ben ook eind juli gevaccineerd en die van mij zou dus halverwege onze vakantieweek eind februari verlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:40 



 
Profiel   

Heb ik het goed begrepen! Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel duidelijk vond hoor!

Sowieso gaan wij naar Lapland en daar is gewoon 2 vaccinaties voldoende (voor nu).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 22:41 



 
Profiel   

iirrssjjee schreef
Maar wat wil je nou? Je wilt wel naar Zweden, maar vind 35km te weinig. :Y) Dan geef ik een andere optie wat niet leuk is voor alleen, nog een optie is geen optie omdat je niet alleen wilt...

Ik wil sowieso niet alleen. En dan wil ik best genoegen nemen met wat minder kilometers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 12:57 



 
Profiel   

germie schreef
iirrssjjee schreef
Maar wat wil je nou? Je wilt wel naar Zweden, maar vind 35km te weinig. :Y) Dan geef ik een andere optie wat niet leuk is voor alleen, nog een optie is geen optie omdat je niet alleen wilt...

Ik wil sowieso niet alleen. En dan wil ik best genoegen nemen met wat minder kilometers.


Dus dan kan je alsnog gewoon naar Canada, aangezien je niet alleen wilt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 14:13 



 
Profiel   

Geen idee wie dan mee wil.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 14:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 87 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 170  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen