Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curaçao 2022

 
Profiel   

Enorm leuke foto's.
Goede terugreis!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:25 



 
Profiel   

Babootje schreef
Enorm leuke foto's.
Goede terugreis!

Bedankt. Het eiland is me enorm meegevallen. Later wel een echt verslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:30 



 
Profiel   

Wie heeft er toevallig een onderwatercamera van olympus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:57 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Wie heeft er toevallig een onderwatercamera van olympus?

Ik. De em5 mk2 en de em1 mk2.
Alle fotos hier onder water door mij geplaatst zijn genomen met de em5. Met 2 keer een inon z330 flitser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:34 



 
Profiel   

Ik ben heel de tijd bang dat ik iets vergeet:

- Ik moet nog dat visum invullen
- Ik heb PCR testen gepland.

Hoe kan ik de testen als ik daar ben reserveren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:47 



 
Profiel   

Het maken van de testafspraak op Curacao is deel van de PLC invullen. Bij het invullen krijg je als het goed is een link naar de website waar je een afspraak kunt plannen + betalen.

https://dicardcuracao.com/portal#

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:53 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik ben heel de tijd bang dat ik iets vergeet:

- Ik moet nog dat visum invullen
- Ik heb PCR testen gepland.

Hoe kan ik de testen als ik daar ben reserveren?

dat moet je online reserveren zodra de pcr hier bekend is. Wijst zich vanzelf hoewel het een ruk online formulier is. En daar ter plekke wil men alleen een betalingsbewijs zien, er is zelfs geen id gevraagd. De uitslag daar wordt ook niet meer gecontroleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:56 



 
Profiel   

Dus als ik dat visum formulier invul dan komt dat testen voor daar automatisch aanbod.


De pcr testen hier heb ik op zondag om 17.25 gepland en we vliegen dinsdag 13.25 uur. Dat is qua tijd toch oke? Ik durfde niet op maandag pas te testen.......

Ik ben er best onrustig door haha. Ben ook als de dood mijn reissom kwijt te zijn. Toen ik boekte was er niks aan de hand en zag het er niet naar uit dat alles weer zo zou gaan oplaaien. Het is een verrassing voor mijn vriend, die weet nog van niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:01 



 
Profiel   

Dat lijkt me een perfecte tijd om te testen ja. Heb je nog speling voor eventuele vertraging, en de grootste kans dat je de uitslag hebt voor vertrek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:18 



 
Profiel   

Ik herken de stress, wat een gezeik zeg. Vlieg woensdag en ben als de dood dat het luchtruim dicht gaat.

Antigeentest kunnen wij gelukkig bij het hotel doen, maar het haalt wel alle lol uit de vakantie zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 07:03 



 
Profiel   

Er is zeker geen voorpret mogelijk en pas op dag 4 heb je een vakantiegevoel. Ik herken dat zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:45 



 
Profiel   

Ja precies dat! Als ik dit had geweten, had ik niet geboekt, maar goed ik hoop dat als we er eenmaal zijn dat het goedkomt. Omdat het een verrassing is kan ik ook niet sparren met hem over, dit nog regelen, dat nog regelen, haha. Ik zal van het weekend eens dat visum gaan bekijken en invullen. Is dat ingewikkeld? Ik heb de dolfijnen geboekt! Kreeg een karige mail, dan denk ik weer, ik heb het toch wel goed gedaan? Verder geen tickets ofzo... Maar zoals ik zei hopelijk gaan we daar genieten want jezus het is al WEKENNNNN KOUD/NAT/WINDERIG en vreselijk in NL. En mijn vriend heb ik meer dan 7 weken niet gezien dus lekker even quality time.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:19 



 
Profiel   

Lekker vooruitzicht! Ik herken dat gevoel van geen voorpret enzo dan weer helemaal niet. Alles invullen was even een werkje maar dat was het dan verder ook.
Het is natuurlijk wel even spannend of je daar positief test. Maar toch deed het me niet zo veel.
Uiteindelijk hoorde wij de dag van te voren dat we niet meer hoefden te testen. Dat was wel fijn natuurlijk maar we hadden er wel gewoon op gerekend dat het moest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:25 



 
Profiel   

Ik werk in het onderwijs en mijn vriend zit in het buitenland, ik vind het wel spannend want anders ben ik HEEL VEEL geld kwijt. Daar eigenlijk toen niet zo bij stil gestaan dat het toch weer zo zou aanwakkeren, ik was meer bezig van ik wil weg haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:34 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik werk in het onderwijs en mijn vriend zit in het buitenland, ik vind het wel spannend want anders ben ik HEEL VEEL geld kwijt. Daar eigenlijk toen niet zo bij stil gestaan dat het toch weer zo zou aanwakkeren, ik was meer bezig van ik wil weg haha.


Je weet dat Curaçao gewoon Koninkrijk der Nederlanden is en je als Nederland overal in het koninkrijk mag reizen? Dat is de gehele crisis al zo geweest. Uiteraard dien je dat natuurlijk met verstand te doen.

Curaçao zal sowieso niet snel toeristen weren, de crisis heeft een enorme economische impact gehad! Ik geloof een krimp van 19%

Dus daar zou ik me niet al te druk om maken.
Ik heb wel gekeken naar een goede reis en annuleringsverzekering die iig nog een deel van annulering dekte mocht ik besmet raken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:51 



 
Profiel   

Je moet een negatieve test kunnen tonen, Janine, en daar nog testen, dus ik snap de stress wel. Je kunt dus je geld wel degelijk kwijt raken.

Het visum invullen is niet heel veel werk en spreekt voor zich. Dit is maanden geleden hoor, maar wij kregen de uitslag van de PCR niet. Last minute nog een antigeentest laten doen, en ik heb om drie uur ‘s nachts die formulieren in moeten vullen voor drie man. Is ook gelukt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:04 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Zonnetje81 schreef
Ik werk in het onderwijs en mijn vriend zit in het buitenland, ik vind het wel spannend want anders ben ik HEEL VEEL geld kwijt. Daar eigenlijk toen niet zo bij stil gestaan dat het toch weer zo zou aanwakkeren, ik was meer bezig van ik wil weg haha.


Je weet dat Curaçao gewoon Koninkrijk der Nederlanden is en je als Nederland overal in het koninkrijk mag reizen? Dat is de gehele crisis al zo geweest. Uiteraard dien je dat natuurlijk met verstand te doen.

Curaçao zal sowieso niet snel toeristen weren, de crisis heeft een enorme economische impact gehad! Ik geloof een krimp van 19%

Dus daar zou ik me niet al te druk om maken.
Ik heb wel gekeken naar een goede reis en annuleringsverzekering die iig nog een deel van annulering dekte mocht ik besmet raken.


Mijn reisverzekering dekt het niet als we besmet raken. Ik moet nog bij TUI kijken want ik las iets over een verzekering die dat wel dekt maar kon er het fijne nog niet van vinden. Dus bij besmetting zijn we de klos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:22 



 
Profiel   

Britt_xxx schreef
Je moet een negatieve test kunnen tonen, Janine, en daar nog testen, dus ik snap de stress wel. Je kunt dus je geld wel degelijk kwijt raken.

Het visum invullen is niet heel veel werk en spreekt voor zich. Dit is maanden geleden hoor, maar wij kregen de uitslag van de PCR niet. Last minute nog een antigeentest laten doen, en ik heb om drie uur ‘s nachts die formulieren in moeten vullen voor drie man. Is ook gelukt. :+


Ja, moest ik ook hoor...
Ik heb gewoon op maandag getest en vloog op donderdag, per se een duurdere test want dan wist ik zeker dat hij op tijd was.
Het is ff wat anders dan twee jaar geleden op vakantie gaan. Maar buiten dat is het niet zo dat het luchtruim binnen het koninkrijk der Nederlanden zomaar dicht gaat. Dus dat is een irrelevante angst.

Daar testen is overigens gewoon heel erg goed geregeld en je kan overdag mits je geen symptomen hebt andere dingen gaan doen.

Ik had een annuleringsverzekering die minstens de helft dekte in geval van een positieve test. Kost misschien een paar tientjes meer.

Gewoon niet te druk maken over de zaken die nog niet relevant zijn, maakt het ontstressen daar veel eenvoudiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:29 



 
Profiel   

Zonnetje81, ik heb de dagen ervoor gewoon veel afstand gehouden en beetje gerelativeerd dat ik gevaccineerd was dus de kans al kleiner was om besmet te raken.

Als mijn test positief was geweest had ik gewoon nog een antigeen test moeten doen. Kan best zijn dat het dan was gegaan om een oude onopgemerkte besmetting en dan mocht ik alsnog vliegen. Lijkt me dat dit nog steeds zo werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:31 



 
Profiel   

Ah ja. Ik maakte me daar geen zorgen over omdat wij een doorlopende reis en annuleringsverzekering hebben bij Interpolis: https://www.interpolis.nl/service/coron ... erzekering

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:33 



 
Profiel   

Raar dat een reisverzekering een besmetting en daardoor annulering niet dekt. Of is het de annuleringsverzekering? Want je bent immers gewoon ziek en kunt niet gaan. Nou ja ziek, men noemt het ziek natuurlijk.

Ik had mezelf voorgenomen bij een vals positieve test om het om te boeken naar Egypte, dan hoef je niet te testen. Ik zou hoe dan ook op vakantie. Nooit, maar dan ook nooit zal ik bij een vals positieve test binnen blijven. Ik weet zelf wel of ik ziek en of niet en als ik naar buiten kan, dan doe ik dat ook.

Maar het is waar, echte voorpret is er niet meer. Ook is alles echt merkbaar duurder geworden. Vorig jaar december zat ik voor 850 euro 16 dagen in Bonaire (vlucht en hotel). Nu was ik voor 15 dagen Curacao 1322 euro kwijt en het was zeker minder luxe. Bonaire was nog veel duurder. Testen heeft me voor die 2 testen ook een 100 euro gekost. Dat was vorig jaar ook gratis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:37 



 
Profiel   

Maar kun jij ruiken dan of je test vals positief is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:39 



 
Profiel   

Ik ga er vanuit dat het goed komt, ik doe mijn best voor afstand houden en heb hem benadrukt ook extra zijn best te doen ook al weet hij niet wat er op het spel staat. Het zit alleen wel in je achterhoofd en sowieso ben ik een beetje een stresser van: heb ik alles wel? Ben ik niks vergeten in te vullen, ik zie al een horror scenario dat je niet wordt toegelaten los van corona. Eenmaal daar hoop ik dat we van de zon en warmte kunnen genieten nadat we elkaar meer dan 7 weken niet gezien hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:40 



 
Profiel   

germie schreef
Er is zeker geen voorpret mogelijk en pas op dag 4 heb je een vakantiegevoel. Ik herken dat zeker.


Precies, dadelijk een week lang opgesloten op een hotelkamer.

Zonnetje81 schreef
Ja precies dat! Als ik dit had geweten, had ik niet geboekt, maar goed ik hoop dat als we er eenmaal zijn dat het goedkomt. Omdat het een verrassing is kan ik ook niet sparren met hem over, dit nog regelen, dat nog regelen, haha. Ik zal van het weekend eens dat visum gaan bekijken en invullen. Is dat ingewikkeld? Ik heb de dolfijnen geboekt! Kreeg een karige mail, dan denk ik weer, ik heb het toch wel goed gedaan? Verder geen tickets ofzo... Maar zoals ik zei hopelijk gaan we daar genieten want jezus het is al WEKENNNNN KOUD/NAT/WINDERIG en vreselijk in NL. En mijn vriend heb ik meer dan 7 weken niet gezien dus lekker even quality time.


Wij hebben een half jaar geleden geboekt in de naïviteit dat het nu wel allemaal 'voorbij' zou zijn. Ha-ha. Denk dat je de komende jaren niet normaal op reis kunt.

Ik ben pas gerust als ik in het vliegtuig zit, of eigenlijk inderdaad pas op dag 4. Pas in oktober gevaccineerd dus hopelijk is die nog lekker effectief als het nodig is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 11:49 



 
Profiel   

Hier pas echt rust op dag 4, maar omdat er toch niet gecontroleerd wordt op die test daar had ik me al voorgenomen niet binnen te blijven mocht de uitslag ongunstig zijn. Dat zou ik ook in Nederland niet doen overigens. Ik bepaal nog altijd zelf of ik fit ben of ziek ben.
Toen wij boekten kon je er zonder test naartoe, dat veranderde 6 dagen voordat we weg zouden gaan ineens.

Overigens is het eiland erg relaxed. Daar geen afstand houden, restaurants loop je zo binnen, enz. Wel lelijke borden bij de stranden, zonde van de belastingcenten. Geeft ook aan dat ze het allemaal niet tijdelijk willen laten zijn. Maar op het strand niets aan de hand hoor. Lekker druk soms. Heb zelfs nog een keer gegeten bij een buffet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen