Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curaçao 2022

 
Profiel   

Nee dat past niet. Je kunt ze wel op sterkte bestellen geloof ik, maar dat zal niet goedkoop zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:16 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Weet iemand of je eigenlijk je bril op kunt onder zo’n snorkelmasker? Anders heeft het niet zoveel zin :+


Er zijn voor sommige maskers inleg stukken op sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:39 



 
Profiel   

Wij zijn er nu 1 dag, maar het valt allemaal heel erg mee met de coronaregels. Nog nergens om een qr code gevraagd. Gisteravond hebben we een drankje gedaan bij zanzibar geloof ik, daar waren wel beveiligers die zorgde dat er niet meer dan 6 (?) mensen aan een tafeltje zaten omdat ze daar al een waarschuwing hadden gekregen.

Vannochtend was onze reisleidster er, die vertelde dat er nu ongeveer 10000 besmettingen per dag zijn en dat mensen ook positief testen zonder klachten te hebben, dus ik ben nu wel een beetje nerveus voor die test en vermijd de drukke plekken wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 01:30 



 
Profiel   

Xhiske schreef
Wij zijn er nu 1 dag, maar het valt allemaal heel erg mee met de coronaregels. Nog nergens om een qr code gevraagd. Gisteravond hebben we een drankje gedaan bij zanzibar geloof ik, daar waren wel beveiligers die zorgde dat er niet meer dan 6 (?) mensen aan een tafeltje zaten omdat ze daar al een waarschuwing hadden gekregen.

Vannochtend was onze reisleidster er, die vertelde dat er nu ongeveer 10000 besmettingen per dag zijn en dat mensen ook positief testen zonder klachten te hebben, dus ik ben nu wel een beetje nerveus voor die test en vermijd de drukke plekken wel.



[ img ]

Ongeveer 10.000 actieve gevallen, maar 427 besmettingen...

Ze moet nog even wat aan haar Papiamento doen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:19 



 
Profiel   

Er wordt nooit ergens om gevraagd. Wij hebben nooit drukke plekken bezocht. Ik vond uit eten gaan met een vriendin en haar huisgenoten al een brug te ver maar wel gedaan. Verder hebben wij gewoon aan het strand gelegen en gesnorkeld. Vliegtuig is de gevaarlijkste plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:03 



 
Profiel   

Wij gaan eind april. Vorig jaar werd tijd daarvoor alles open gegooid onder het mom van 'het kan weer', liep alles enorm op, en hebben we onze reis uiteindelijk moeten cancellen (en mijn zus dus haar bruiloft moeten cancellen). Dit jaar nieuwe kansen, en stiekem hoop ik dat de maatregelen nog een heel tijd blijven, en ze het pas weer 'los' gooien eind april ofzo :)) :+ Fingers crossed!

Fijn dat het meevalt Xhiske en Zonnetje! Lekker genieten! En hopelijk is je test daar ook oke :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:40 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Xhiske schreef
Wij zijn er nu 1 dag, maar het valt allemaal heel erg mee met de coronaregels. Nog nergens om een qr code gevraagd. Gisteravond hebben we een drankje gedaan bij zanzibar geloof ik, daar waren wel beveiligers die zorgde dat er niet meer dan 6 (?) mensen aan een tafeltje zaten omdat ze daar al een waarschuwing hadden gekregen.

Vannochtend was onze reisleidster er, die vertelde dat er nu ongeveer 10000 besmettingen per dag zijn en dat mensen ook positief testen zonder klachten te hebben, dus ik ben nu wel een beetje nerveus voor die test en vermijd de drukke plekken wel.



[ [url=m/Pzrrd9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ongeveer 10.000 actieve gevallen, maar 427 besmettingen...

Ze moet nog even wat aan haar Papiamento doen :P


Ooh hahaha, nou dat maakt het allemaal wel wat minder spannend :D ze zat ons echt een beetje bang te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:17 



 
Profiel   

Goed te horen! Ik ben nu in afwachting van de PCR voor vrijdag {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:19 



 
Profiel   

Even een ander vraagje: ik lees dat er bij pinnen daar extra geld wordt berekend. Hoe betalen jullie meestal ter plekke? Wissel je van tevoren al naar Antilliaanse guldens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:38 



 
Profiel   

Daar genoeg pinnen en bijna alles op credit card. Je moet wel wat pinnen. Op sommige kleine plekken kan je alleen cash betalen bijv bij tugboat beach.

Edit en voor fooien.


Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 19-01-22 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:47 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Even een ander vraagje: ik lees dat er bij pinnen daar extra geld wordt berekend. Hoe betalen jullie meestal ter plekke? Wissel je van tevoren al naar Antilliaanse guldens?


Groot bedrag pinnen bij automaat als je contant wilt hebben. Per transactie ongeveer 4 gulden dacht ik.

De rest kan je betalingen gewoon pinnen zonder bijkomende kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:47 



 
Profiel   

Je kunt overal gewoon pinnen daar, eventueel zorgen voor wat guldens cash. Met je pinpas guldens pinnen is minder duur dan met je creditcard. Nadeel van betalen met creditcard is dat ze naar dollars gaan omrekenen en dat kan ongunstig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:48 



 
Profiel   

Ligt er ook aan of je master of visa hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:49 



 
Profiel   

Een ander handigheidje om op te letten, is dat de meeste pinapparaten op Curacao geen V-pay pas accepteren. Dus als er V-pay op je pas staat, een andere meenemen of bij de bank een andere aanvragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:16 



 
Profiel   

Kun je cash ook met dollars betalen? Heb nog wat dollars liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:19 



 
Profiel   

Ja dat nemen ze ook aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:23 



 
Profiel   

Britt_xxx schreef
Een ander handigheidje om op te letten, is dat de meeste pinapparaten op Curacao geen V-pay pas accepteren. Dus als er V-pay op je pas staat, een andere meenemen of bij de bank een andere aanvragen.


O ja, das een goede :+ Had ik de 2e x op curacao ook, toen dus de hele week alles met CC betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:30 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ligt er ook aan of je master of visa hebt.


Op welk vlak ligt dat eraan? Tarief is uiteraard per aanbieder anders, maar een creditcard is een creditcard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:30 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Zonnetje81 schreef
Ligt er ook aan of je master of visa hebt.


Op welk vlak ligt dat eraan? Tarief is uiteraard per aanbieder anders, maar een creditcard is een creditcard..


Ik heb niks betaald maar met de (ik dacht visa) kon je niet altijd in dollars pinnen. Zoiets was het. Mijn vriend liep in iedergeval soms te modderen dat dat niet ging en volgens mij had hij een visa en ik heb een mastercard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:32 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Er wordt nooit ergens om gevraagd. Wij hebben nooit drukke plekken bezocht. Ik vond uit eten gaan met een vriendin en haar huisgenoten al een brug te ver maar wel gedaan. Verder hebben wij gewoon aan het strand gelegen en gesnorkeld. Vliegtuig is de gevaarlijkste plek.

Vliegtuig is denk ik ook de gevaarlijkste plek. Wij vliegen gelukkig wel deluxe met TUI. Daar ben ik nu stiekem extra blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:20 



 
Profiel   

Je kan ook in NL alvast geld pinnen. Wij doen dat eigenlijk altijd op die manier.

Rest gebruiken we veel de creditcard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:21 



 
Profiel   

Verstijnen, wat pin je dan in Nederland? Antilliaanse guldens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:47 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Verstijnen, wat pin je dan in Nederland? Antilliaanse guldens?

Yes! Kan je zo aanvragen bij GWK. Duurt altijd een paar dagen, want ze hebben het niet altijd op voorraad bij ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:11 



 
Profiel   

verstijnen schreef
Fitzroy schreef
Verstijnen, wat pin je dan in Nederland? Antilliaanse guldens?

Yes! Kan je zo aanvragen bij GWK. Duurt altijd een paar dagen, want ze hebben het niet altijd op voorraad bij ons.


Maar ook daar betaal je kosten over en dat is niet weinig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:17 



 
Profiel   

Paar dagen heb ik ook niet. Eerst de PCR test afwachten. Ik dacht zelf naar GWK op Schiphol te gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen