Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 98 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 170  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

 

Ik twijfel of ik mijn booster nog voor de voorjaarsvakantie (Hinterglemm :D :D :D ) ga halen.. ben in december besmet (echt de eerste week van de maand) dus mijn "drie maanden" verloopt precies in Oostenrijk. Eigenlijk zou ik hem een weekje eerder wel willen halen.

knollentuin schreef
Moet je wel geboosterd zijn, voor veel gezinnen werkt dit nog niet omdat jeugd zich nog niet mag laten boosteren


Kan die jeugd niet met de Holiday Ninja Pass nog? Onder de 12 is sowieso vrijgesteld in Oostenrijk. En volgens mij kon je zo lang ze leerplichtig zijn ook nog iets met die Ninja Pass :j
Boven de 18 kan iedereen boosteren inmiddels volgens mij.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:06 



 
Profiel   

Hoi allemaal, even een vraagje. Wij gaan a.s. maandag naar Oostenrijk. We komen maandag daar aan.
Mijn vriend en ik hebben in mei 2021 allebei corona gehad. Wij hebben daarna 1 vaccinatie gehaald (pfizer) op 21 juli (we hoefden er maar 1 omdat we corona hebben gehad) en 8 januari dit jaar hebben wij de booster gehaald. Maar wordt in Oostenrijk ook gezien als de booster of als de 2e vaccinatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:27 



 
Profiel   

In principe zou dat wel als booster moeten gelden, dit staat als je zoekt naar de maatregelen;

Citaat
Bent gevaccineerd, hersteld en nog een keer gevaccineerd. Ook hier wordt de tweede vaccinatie als booster gezien en hoef je alleen een PCR-test van maximaal 48 uur oud te laten zien.


PCR is er zelfs af als je geboosterd bent.

Heb je 3/3 in je Corona app staan? Dan zit je sowieso wel goed hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:35 



 
Profiel   

Nee er staat in mn corona app ook 2/2, daarom vind ik het zo lastig hihi.
Denk dat ik het beste voor de zekerheid gewoon de pcr-test moet doen he? Lastig, een vakantie plannen haha

En een herstelbewijs kan ik helaas niet meer opvragen omdat het meer dan 180 dagen geleden is


Laatst bijgewerkt door masyo op 20-01-22 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:39 



 
Profiel   

Muurp schreef
https://fantastischoostenrijk.nl/oosten ... f-maandag/

Oostenrijk versoepelt de inreismaatregelen per maandag!

*\o/* *\o/*


Geldt 2x vaccineren en herstelbewijs als booster?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:42 



 
Profiel   

Zo, dat gaat lekker. Een vriend van mij staat nu in Oostenrijk, met een Jansen prik en een booster en de Belgische scanapp (en ook de Nederlandse) geeft een groen vinkje, maar de Oostenrijkse niet. En dus heeft hij nu een probleem. Zijn er meer mensen die dat probleem hebben?

Ik heb de qr code gescand met de Nederlandse app en daar geeft die gewoon een groen vinkje.


Laatst bijgewerkt door germie op 20-01-22 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:26 



 
Profiel   

Muurp schreef
https://fantastischoostenrijk.nl/oosten ... f-maandag/

Oostenrijk versoepelt de inreismaatregelen per maandag!

*\o/* *\o/*


*\o/*

Wij gaan de 29e. En wij hebben de booster gehad. Dus de PCR test van vrijdag geannuleerd. Scheelt toch weer stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:28 



 

@Germie heeft hij een PCR test? Janssen + Booster vereist een negatieve test om geen quarantaine te hoeven:

Personen tweemaal gevaccineerd met Johnson & Johnson (Janssen-vaccin), mogen zonder quarantaine naar binnen maar moeten een negatieve PCR-test (niet ouder dan 48 uur) voor kunnen leggen.
https://www.austria.info/nl/praktische- ... oostenrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:35 



 
Profiel   

Maar volgens de persoon die nu in Oostenrijk zit geldt Jansen daar niet als volledige vaccinatie. Dus dan heb je niets aan een booster op je Jansen. Want zo beweert die persoon die er dus nu staat en geweigerd is.
Ik heb net zelf de qr code gescand en zowel de belgische code scanner als de Nederlandse geven dus wel een groen vinkje.

Hij is 1 keer gevaccineerd met Jansen en 1 keer met Pfizer. En is een Belg. Dus die zou wel moeten mogen zonder test volgens hem.

Maar vanaf de 29ste mag iemand met Jansen (is 1 prik immers) en een booster dus gewoon wel zonder test? Dat is mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:42 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Ik twijfel of ik mijn booster nog voor de voorjaarsvakantie (Hinterglemm :D :D :D ) ga halen.. ben in december besmet (echt de eerste week van de maand) dus mijn "drie maanden" verloopt precies in Oostenrijk. Eigenlijk zou ik hem een weekje eerder wel willen halen.

knollentuin schreef
Moet je wel geboosterd zijn, voor veel gezinnen werkt dit nog niet omdat jeugd zich nog niet mag laten boosteren


Kan die jeugd niet met de Holiday Ninja Pass nog? Onder de 12 is sowieso vrijgesteld in Oostenrijk. En volgens mij kon je zo lang ze leerplichtig zijn ook nog iets met die Ninja Pass :j
Boven de 18 kan iedereen boosteren inmiddels volgens mij.

Ja en de leeftijd ertussen heeft dus nog niks 15 - 18 worden als volwassenen gezien in de regels


Laatst bijgewerkt door knollentuin op 20-01-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:42 



 
Profiel   

masyo schreef
Nee er staat in mn corona app ook 2/2, daarom vind ik het zo lastig hihi.
Denk dat ik het beste voor de zekerheid gewoon de pcr-test moet doen he? Lastig, een vakantie plannen haha

En een herstelbewijs kan ik helaas niet meer opvragen omdat het meer dan 180 dagen geleden is


Bij 3/3 zit je goed, als je dat niet hebt dan zou ik voor de zekerheid een PCR laten doen :j
Dan zit je sowieso veilig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:42 



 
Profiel   

germie schreef
Maar volgens de persoon die nu in Oostenrijk zit geldt Jansen daar niet als volledige vaccinatie. Dus dan heb je niets aan een booster op je Jansen. Want zo beweert die persoon die er dus nu staat en geweigerd is.
Ik heb net zelf de qr code gescand en zowel de belgische code scanner als de Nederlandse geven dus wel een groen vinkje.

Hij is 1 keer gevaccineerd met Jansen en 1 keer met Pfizer. En is een Belg. Dus die zou wel moeten mogen zonder test volgens hem.

Maar vanaf de 29ste mag iemand met Jansen (is 1 prik immers) en een booster dus gewoon wel zonder test? Dat is mooi.


Lastig... Zie onderstaand:

Citaat
Gevaccineerd: er zijn verschillende opties mogelijk

Twee volledige vaccinaties met een door de EU goedgekeurd vaccin. Tussen beide vaccinaties moet minimaal 14 dagen zitten. Dit bewijs is geldig vanaf de dag van de tweede vaccinatie tot maximaal 270 dagen na de tweede vaccinatie.

Je hebt één vaccinatie gehad met een door de EU goedgekeurd vaccin waarbij slechts één dosis voldoende is (Janssen/Johnson&Johnson). Dit bewijs is geldig vanaf de 22e dag na de vaccinatie tot maximaal 270 dagen.
Let op: ben je gevaccineerd met één dosis Janssen? Dit bewijs verliest op 3 januari 2022 de geldigheid. Om een geldig vaccinatiebewijs te blijven behouden, is een tweede dosis nodig met minimaal 14 dagen tussen de eerste en de tweede prik.

Voor het inreizen is het Janssen-vaccin nog steeds 270 dagen geldig.
Je hebt minimaal 21 dagen voor de vaccinatie corona gehad (met bewijs positieve PCR-test) en je hebt één dosis van een door de EU goedgekeurd vaccin ontvangen. Dit bewijs is geldig vanaf de dag van de vaccinatie tot maximaal 270 dagen.

Je hebt de derde vaccinatiedosis ontvangen. Dit bewijs is geldig vanaf die dag tot maximaal 270 dagen.
Genezen: geldig vanaf de 11e dag na de besmetting tot maximaal 180 dagen. Deze verklaring is pas 14 dagen na de eerste symptomen afgegeven en is op basis van een medisch attest die zegt dat je officieel besmet bent geweest met corona (bewijs positieve PCR-test).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:45 



 
Profiel   

Ik heb dus Jansen gehad en Pfizer (waar ik 9 dagen last heb gehad van bijwerkingen en dat ook bij Lareb en huisarts gemeld heb).

Er staat 2/2 in mijn app. Dat zou dan voldoende zijn zonder test, want je heb je booster immers gehad. Maar die 270 dagen zijn nu ook nog niet voorbij natuurlijk (vorige week booster gehad). (ik hoop dat er er dan van af zijn, want ik had van Jansen ook al zo enorm veel last en ga dan als het nog moet opzoek naar een besmetting, dat is nu niet gelukt namelijk). Dus dan zou ik ook gewoon zonder test naar Oostenrijk kunnen zoals ik het lees na 29 januari.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:57 



 
Profiel   

Janssen telt als 1/1 en booster is dan 2/2. Dus zou geen probleem moeten geven, anders zitten er nu heel wat mensen fout in Oostenrijk . Ik ben er zelf nu ook en heb Janssen+Pfizer en PCR test. Nergens problemen met aanmelden qr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:43 



 
Profiel   

Vraagje. Ik ga naar winterberg (2Gplus regels) en nu val ik net overal tussenin.
- ben 2x gevaccineerd en heb op 4 januari 2022 corona gehad
- mag geen booster want corona te kort geleden

Voor 2gplus geldt dat als je langer dan 27 en korter dan 90 dagen corona hebt gehad, je niet iedere dag hoeft te testen (net zoals bij boosterprik). Alleen val ik nog voor de 27 dagen (namelijk 24 dagen geleden als we vertrekken). In mijn corona app staat 2/2 & herstelbewijs. Internationale herstelbewijs wordt namelijk overal al vanaf 11 dagen na besmetting afgegeven. Is er een kans die ook gewoon geaccepteerd wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:50 



 

Ik vrees het niet.. ik kwam nergens binnen met 2G plus zonder test omdat mijn besmetting nog te kort geleden was in Duitsland. Vrij irritant als je wat wil eten overigens langs de weg :+ (was begin deze maand)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:08 



 
Profiel   

Natuurlijk is mijn reserveringsaanvraag niet meer mogelijk. Heb ik altijd weer. 1 andere datum kan wel, maar is 250 euro duurder. En op een andere dag naar een andere plek kan ook, maar dan kan ik alleen maar langlaufen. En is ook 225 euro duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:26 



 

Waar zou je heenwillen / wat zoek je ongeveer Germie? Misschien dat we hier een beetje kunnen helpen zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:27 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Waar zou je heenwillen / wat zoek je ongeveer Germie? Misschien dat we hier een beetje kunnen helpen zoeken!

Eigenlijk maakt het me nu weinig meer uit, mits wel betaalbaar met een skigebied en kans op noorderlicht. ik baal gewoon zo. De zgn. alternatieve data die ik gekregen heb lijken qua vlucht niet vol, maar de hotels kan ik niet zelf boeken. Dus ik zal wel pech hebben.
Je hebt het dan over Ylläs, Saariselka, Ivalo, Levi. En dan betaalbaar, met half pension. Inari dub ik over, daar kun je niet skien namelijk, alleen langlaufen. Het moet een gebied zijn boven de poolcirkel, mag ook Zweden zijn.
Go North valt al af, vol. Singlereizen zit veel te zuidelijk. Tui is niet boekbaar voor 1 persoon. Scanbrit heeft mij dus een voorstel gedaan, maar daar ging het nu dus ook mis. BBI-Travel is gewoon veel te duur. Voigt is ook vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:24 



 
Profiel   

Wij zijn bezig om maart te boeken. Zoals het er nu uut ziet wordt het flaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:57 



 
Profiel   

In Duitsland is opeens Jansen+booster niet meer genoeg om zonder testen dingen te doen. Waar haal je nu in Nederland een 3e prik? Ik zit er niet op te wachten, heb enorme klachten gehad bij beide prikken. Maar ik kom zo vaak in Duitsland dat ik dus die 3e prik nodig heb. Voor over paar weken heb ik mijn overnachting al naar een priveadres gezet. Maar uit eten zonder testen kan ook niet. Dus dat lukt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:04 



 
Profiel   

Echt?! Waar lees je dat? Want ik ga naar Düsseldorf over een week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:26 



 
Profiel   

Dat is al even zo in Duitsland. Jansen + booster is inderdaad niet genoeg dan moet je testen.

Zie buitenlandse zaken

Bent u 14 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd tegen COVID-19 én heeft u hier een officieel (digitaal) vaccinatiebewijs van, dan moet u dit bewijs tijdens de registratie uploaden of eventueel ook tijdens uw reis overleggen. Een volledige vaccinatie bestaat uit twee vaccinaties. Ook als u gevaccineerd bent met het Janssen-vaccin moet u minstens 2 keer gevaccineerd zijn om te gelden als volledig gevaccineerd. In Duitsland moet u mogelijk daar bovenop nog een booster of negatief testresultaat laten zien om toegang te verkrijgen tot bijvoorbeeld hotel, horeca of museum. Lees voor meer informatie over het vaccinatiebewijs op de website van het Paul Ehrlich Instituut (informatie in het Engels).


Je janssen + booster wordt gezien als een basis vaccin en dus niet als een booster. Dus op veel plekken waar een boosterplicht geldt is janssen niet voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:57 



 
Profiel   

klopt, behalve als je dus op doorreis bent, als ik het goed begrepen heb.

wij hebben geboekt, half maart zell am see.. hopen dat het nu wel gaat lukken.
ook zo'n mooie, mijn herstelbewijs van eerste keer corona is niet meer geldig(max 180 dagen of binnen 180 dagen na corona 1e prik gehad) Nu dus extra blij dat ik in begin december 2021 besloten heb om de 2e Pfizer te nemen. nu dus begin maart de booster erop.. achja, zit het er maar weer in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:04 



 

Wel als je weer overnacht in DLD, dan heb je die test nodig of een booster. Even stoppen voor de wc mag op doorreis. Maar zonder booster kom je de McDo al niet eens in zonder test :n
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 98 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 170  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen