Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 100 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 170  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

 
Profiel   

smurffie schreef
Zell am see/gerlos doe ik niet meer half maart, 2020 zaten we 14 maart met 17 graden ( en corona :=) op de piste. Breuil-Cervinia ga ik bekijken.
Valtho vind ik altijd nog veilige keuze, wellicht moet ik ook gewoon dat boeken.


Als je hoger zit is de kans op minder warm natuurlijk kleiner. Maar ik heb ook vaak meegemaakt dat we begin februari naar een gebied gingen waar het ook 16c was. Het is en blijft een gok.

@iedereen: kan de vaccinatie discussie in een ander topic gevoerd worden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:59 



 
Profiel   

True je loopt altijd het risico wel natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:47 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Welke prik zit 3 of 4 weken tussen volgens jou? 1e en 2e vaccinatie was 2 weken dacht ik (en in veel andere landen zelfs al meteen) en de booster zelfs maar 7 dagen dacht ik.

Dat weet ik niet, maar je kunt dus een 3e prik in het buitenland NIET in Nederland laten registeren, dus dan heb je er niets aan.
Kortom, mensen zoals ik worden buitengesloten zonder dat ze een keuze gehad hebben. Dus voor mij zelfs geen Winterberg meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:20 



 
Profiel   

Ik denk dat het alpe d'huez wordt.
Misschien dat de dalafdaling dan dicht zijn, maar er ligt gelukkig genoeg hoog.

Germie misschien kan je dit in het vaccinatietopic doen? Mijn buurvrouw is in Duitsland geboostert en zonder problemen geregistreerd. Maar ik heb een beetje het idee dat voor jou echt alles moeilijk gaat en is. Wellicht eens denken in oplossingen ipv problemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:52 



 
Profiel   

smurffie schreef
Ik denk dat het alpe d'huez wordt.
Misschien dat de dalafdaling dan dicht zijn, maar er ligt gelukkig genoeg hoog.

Germie misschien kan je dit in het vaccinatietopic doen? Mijn buurvrouw is in Duitsland geboostert en zonder problemen geregistreerd. Maar ik heb een beetje het idee dat voor jou echt alles moeilijk gaat en is. Wellicht eens denken in oplossingen ipv problemen?

Ik ben toch niet de enige die hier tegenaan loopt? En ik kan niet op een officiële site vinden dat je de 3e prik kunt laten registreren in Nederland en daarmee dus een nationale EN een internationale qr code krijgt. Daar gaat het om he. En het heeft wel degelijk met wintersport te maken, want zelfs een weekendje sneeuw wordt mij door de neus geboord nu. En niet omdat ik de keuze gemaakt heb om niet te vaccineren, maar gewoon door pech. Ik heb ook niet voor Jansen gekozen.

Maar goed, het was vandaag weer dooi in Winterberg, laat het nu maar wegsmelten, voor mij is het toch al niet meer mogelijk. Ik heb werkelijk alles geprobeerd om in de sneeuw te komen, of het was vol, of je hebt zelfs al geboekt en komen ze 1.5 dag later er op terug dat het toch vol was, en nu dit weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:13 



 
Profiel   

Tot aan 20 januari moest je naast je vaccinatiebewijs ook nog een negatieve test hebben om Zweden in te kunnen. Sinds 21 januari is alleen je vaccinatiebewijs voldoende *\o/*

Dit betekent dat onze Lapland reis sowieso door kan gaan!!! Wij vertrekken namelijk donderdag a.s. We zijn hier enorm blij mee en zijn opgelucht. Ondanks dat we geen klachten hebben en de kans op besmetting klein is, is het toch fijn dat een test niet meer nodig is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:30 



 
Profiel   

Fijn Irsje, heeeel veel plezier gewenst!
Waar in Lapland ga je naartoe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:06 



 
Profiel   

germie schreef
smurffie schreef
Ik denk dat het alpe d'huez wordt.
Misschien dat de dalafdaling dan dicht zijn, maar er ligt gelukkig genoeg hoog.

Germie misschien kan je dit in het vaccinatietopic doen? Mijn buurvrouw is in Duitsland geboostert en zonder problemen geregistreerd. Maar ik heb een beetje het idee dat voor jou echt alles moeilijk gaat en is. Wellicht eens denken in oplossingen ipv problemen?

Ik ben toch niet de enige die hier tegenaan loopt? En ik kan niet op een officiële site vinden dat je de 3e prik kunt laten registreren in Nederland en daarmee dus een nationale EN een internationale qr code krijgt. Daar gaat het om he. En het heeft wel degelijk met wintersport te maken, want zelfs een weekendje sneeuw wordt mij door de neus geboord nu. En niet omdat ik de keuze gemaakt heb om niet te vaccineren, maar gewoon door pech. Ik heb ook niet voor Jansen gekozen.

Maar goed, het was vandaag weer dooi in Winterberg, laat het nu maar wegsmelten, voor mij is het toch al niet meer mogelijk. Ik heb werkelijk alles geprobeerd om in de sneeuw te komen, of het was vol, of je hebt zelfs al geboekt en komen ze 1.5 dag later er op terug dat het toch vol was, en nu dit weer.

Lekker vriendelijk voor de mensen die wel kunnen gaan..

Oostenrijk of FR of Zwitserland of Italie is nog steeds mogelijk zoals ik eerder zei. ik begin mij nogal aan het negatieve gezeik te irriteren. We hebben allemaal moeilijke beslissingen die we moeten nemen en-of gedoe met boeken aan de hand gehad, en we zoeken allemaal naar oplossingen. Bij jou lees ik alleen maar kan niet, wil niet, moeilijk moeilijk moeilijk.

iirrssjjee, fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:43 



 
Profiel   

Ik kom dit jaar voor de tweede jaar op rij ook niet in de sneeuw. Kwa entingen zou het kunnen, alleen mij te risicovol nu. De sneeuw loopt hopelijk niet weg komende jaren.

Registratie kan in meeste gevallen wel, een enkele huisarts kan het niet. Je kunt je huisarts vragen of deze kan overschrijven. En je moet nagaan of je de booster kunt hebben. Ook in nl kun je die halen zonder afspraak mits je laatste enting 3 maanden geleden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:49 



 
Profiel   

Nou, ik had zelfs geboekt, krijg je na 1.5 dag bericht dat de vlucht ineens toch vol zit. Dus ja, ik heb er wel een traantje om gelaten ja. En dan denk je, ga wel weekendje naar Winterberg (ben ik op zich in 2 uur uitgekeken, maar toch even in de sneeuw was het idee), ook af moeten zeggen dus. En het alternatief op die reeds geboekte skivakantie was en een andere datum (zit je met vrij nemen), en 325 euro duurder voor 1 week. Dat was ook financieel niet meer haalbaar. Dus Dit is pech op pech op pech. Ik heb echt alles geprobeerd nu wat binnen mijn mogelijkheden ligt. Dan hopelijk volgend jaar.

In Nederland mag ook nog wel een dagje sneeuw komen van mij. En dan echt veel sneeuw. Zet ik mijn paard wel voor de ski's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:59 



 
Profiel   

tjah germie, ik had vorig jaar geboekt ging niet door. toen geboekt voor oostenrijk 1e week januari. toen omgeboekt naar Italië ivm restricties. toen uiteindelijk ivm risico dat het niet door ging geannuleerd. nu hopelijk half maart. ik snap je, maar even serieus... hier hebben we allemaal mee te maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:05 



 
Profiel   

Of je gaat toch na boeken, annuleren, twijfelen, last minute toch opnieuw boeken en dan na anderhalve dag skiën vallen op een slechte rode piste met veel bugles en je breekt je been. -O- |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:12 



 
Profiel   

Doubtless schreef
Fijn Irsje, heeeel veel plezier gewenst!
Waar in Lapland ga je naartoe?


Dankjewel! Zweeds Lapland, Kiruna en Abisko :)

@germie, tsja, je kan ook voor een weekendje naar Oostenrijk of Frankrijk rijden. Of die 325 euro meer betalen. Ik vind echt dat je een beetje moeilijk doet om het moeilijk doen.... Waar een wil is, is echt een weg. Al is die wat moeilijker, of lastiger. Iedereen zit in hetzelfde schuutje met veranderende regels op dit moment. Soms in je voordeel (zoals nu voor ons), en soms in je nadeel, dat is gewoon niet anders....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:33 



 
Profiel   

Nathazzz schreef
Of je gaat toch na boeken, annuleren, twijfelen, last minute toch opnieuw boeken en dan na anderhalve dag skiën vallen op een slechte rode piste met veel bugles en je breekt je been. -O- |o

Auw -O- recente ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:43 



 
Profiel   

Afgelopen maandag, 's avonds gelijk geopereerd, donderdag mocht ik het ziekenhuis verlaten, vrijdag terug naar Nederland gevlogen.
Zo op verheugd dat we toch konden gaan na zo'n lange tijd onzekerheid, helaas was de vreugde van korte duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:50 



 

Oh nee Nathas :oo hoe gaat het nu met je? :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:51 



 
Profiel   

Wat ontzettend zuur zeg. Beterschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 05:37 



 
Profiel   

Jeetje dat is klote :oo hoe gaat het nu met je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 07:13 



 
Profiel   

Jeetje Natazz, wat heftig :o Hoe is het nu met je?

Het lijkt er toch echt op dat wij as vrijdagnacht met de hele groep (12) naar Gerlos, Oostenrijk kunnen vertrekken :D Ben echt zo waanzinnig blij! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:35 



 
Profiel   

germie schreef
Ik ben toch niet de enige die hier tegenaan loopt? En ik kan niet op een officiële site vinden dat je de 3e prik kunt laten registreren in Nederland en daarmee dus een nationale EN een internationale qr code krijgt. Daar gaat het om he. En het heeft wel degelijk met wintersport te maken, want zelfs een weekendje sneeuw wordt mij door de neus geboord nu. En niet omdat ik de keuze gemaakt heb om niet te vaccineren, maar gewoon door pech. Ik heb ook niet voor Jansen gekozen.


Ik heb het om dezelfde reden alsnog niet gedaan. :)
Eigenlijk wordt je vaccinatiebewijs gewoon vervalst omdat het batchnummer niet in Nederland is afgegeven en deze wél als Nederlands wordt geregistreerd door een huisarts in Nederland. De kans is klein dat je ermee in de problemen komt, maar ik heb het risico niet willen nemen.

Wat ontzettend zuur Nathazzz :(:) Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:38 



 
Profiel   

Ik ben tussen kerst en oud en nieuw wezen skiën in Oostenrijk, moest toen last-minute na verandering van de regels op 22 december een boosterprik in Duitsland halen. :7
In Duitsland trouwens heel welkom ontvangen, snelle service en ook bij de apotheek allemaal heel bereidwillig om ons als Hollanders (in grote aantallen!) te helpen aan een QR code om onze vaccinatie in de Duitse app te registreren.

In Oostenrijk kon ik zonder problemen mijn QR code van de Duitse CoronaWarnApp gebruiken en ook binnen Nederland wordt de QR code van de Duitse app gewoon geaccepteerd. In de Nederlandse app heb je 2 QR codes, nationaal en internationaal. Maar de meeste andere landen met contact tracing apps hebben gewoon één code, die interoperabel is in Europa. Dus het is zeker niet het geval dat omdat je de booster niet in de Nederlandse CoronaCheck app geregistreerd krijgt, je geen opties meer hebt om weg te kunnen. ;)

Aankomend weekend reis ik weer naar Oostenrijk, blij dat een negatieve PCR test nu niet meer nodig is! Dat scheelt toch weer stress (en geld, pffoe 80 euro per keer!).
Ik kijk uit naar mijn skivakantie :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:09 



 
Profiel   

Bedankt. De pijn valt mee, heb een brace en moet been hoog houden dus je kunt weinig. Ben er zo'n 4-6 weken zoet mee helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:10 



 
Profiel   

Hoe heb je dan die Nederlandse qr codes in de Duitse app gekregen? Kun je dat zelf doen? Maar dan blijf je in Nederland dus 1 vaccin missen in de administratie. Is dat wel handig als je altijd last hebt van bijwerkingen? Want eigenlijk val je dan toch overal tussen wal en schip.

En je hebt het over contact tracing apps. Die heb ik niet geïnstalleerd en wil ik ook absoluut niet hebben. Is dat in Duitsland gekoppeld? Ik vind namelijk een qr app wat anders dan een tracing app.
Of ik ziek ben en in quarantaine moet of me moet laten testen bepaal ik nog altijd zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:13 



 
Profiel   

Het wordt aangedragen als optie Germie. Ik ken wel meer mensen die dat zo doen (woon aan de grens) dus als je wat wilt is het een optie.

Wil je het niet dan houdt het op maar daar kan niemand wat aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:24 



 
Profiel   

Ai Nathazzz wat super klote zeg! Ik voel met je mee, wat ellendig :(:)
Sterkte met je herstel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 100 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 170  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen