Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 115 [ 2870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

 
Profiel   

Wat gaaf die gemzen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:51 



 
Profiel   

Mja, lets agree to disagree.
Mkz, oftewel fco is toch best vrij gereglementeerd nu.
En brucellose wil je echt niet hebben.
Beide ziektes hebben niets te maken met resistentie of volproppen met troep.
In 20 jaar tijd is de veeteelt wel flink veranderd.

En hoewel ik het eeuwig zonde vind van de kudde hoop ik dat de overheid voet bij stuk houd en de boer zich moet schikken.
Net als met die gevallen van hondsdolheid bij (illegaal) geïmporteerde dieren. We hebben de ziekte hier niet meer, laten we dat zo houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:53 



 
Profiel   

https://www.rivm.nl/brucellose
Makkelijk te behandelen met antibiotica is fijn, maar dan moet er wel nog werkende antibiotica zijn en dat lijkt zeker deels een aflopende zaak te worden. Preventie is dan de boodschap en nog altijd zowel goedkoper als beter dan er ziek van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 00:03 



 
Profiel   

Mja makkelijk te behandelen, indien tijdig ontdekt. Bij hoofdpijn en wat vermoeidheid denkt men niet aan weinig of niet meer voorkomende ziektes. Tot een vrouw haar kind verliest of iemand werkonbekwaam of gehandicapt wordt doordat het in de hersenen of de gewrichten gaat zitten. En eenmaal het chronisch is, is er geen makkelijk behandelen aan.

Dus als een besmette kudde (koeien mogen niet behandeld worden want ze blijven bijna altijd drager) geruimd moet worden om te vermijden dat we in no time hier weer ziektes zien waar decennia aan gewerkt is om die weg te krijgen, dan is dat jammer voor de kudde en de boer maar wel een noodzakelijk kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 00:33 



 
Profiel   

Brucellose gaat nooit helemaal weg, dieren blijven het uitscheiden.
Er waren een paar gevallen van Brucellose ontdekt bij honden uit het buitenland. Deze hadden het in de ruggenwervels. Die honden hoefden overigens niet ingeslapen te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:02 



 
Profiel   

Goed nieuws! Wilco krijgt een vast contract, dus we kunnen met ons oorspronkelijke idee verder! Over anderhalve week is mijn proeftermijn verstreken, dus dan zijn we officieel klaar om een huis te kopen.
Wat een opluchting!
En het beste, ons favoriete huisje staat nog steeds te koop...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!! Snel een afspraak maken voor een bezichtiging :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:58 



 
Profiel   

HAhah ja, eerst even kijken wat mijn rooster doet.
Echt, zou het dan toch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:08 



 
Profiel   

Oeh, klinkt goed. Hopen dat het doorgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:38 



 
Profiel   

Fingers crossed !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:30 



 
Profiel   

Fingers crossed, dat zou wel heel tof zijn!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:35 



 
Profiel   

Je verzint het niet, de marter is terug...

Serieus, zelfs gaas onder de auto werkt dus niet! Ik word er wel een beetje moedeloos van...
Ik moest boodschappen doen en heb een paar klapvallen meegenomen, die plaats ik zodra het eens droog is (het hagelt, sneeuwt en regent al de hele dag, enorm hard) onder de motorkap. Voor het schrikeffect, vangen zullen we hem er natuurlijk niet mee. Maar ik hoop dat als hij zich een paar keer flink kapot schrikt door zo'n klapval, hij het elders gaat zoeken.

Ik kan niet wachten om een eigen plek te hebben waar de auto gewoon binnen kan staan.
Hier is ook wel een garage, maar de huisbaas is nogal een verzamelaar en dus is de garage volgebouwd met allerhande elektronica uit het jaar 0.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:13 



 
Profiel   

Marters leren nogal snel… mijn stiefvader heeft zelf een mengsel gemaakt met oa hertshoornolie, dat lijkt bij regelmatig sprayen aardig te werken.
Maar die beesten hebben een aardig territorium, dus dat hij een tijd niets heeft gedaan bij jullie wil niet zeggen dat het gaas hielp, waarschijnlijk was hij überhaupt niet in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 20:42 



 
Profiel   

En toen waren we ineens alweer een maand verder. Zijn er tussendoor nog ontwikkelingen geweest? Niet per see. Er was wederom gezeik met Wilco's contract, maar die is nu toch eindelijk echt getekend!

Dus daarmee kunnen we eindelijk écht van start.
En dat doen we dus ook vol gas.

Ik heb komend weekend 2 dagen vrij, dat is behoorlijk zeldzaam want meestal moet ik toch een dag in het weekend werken, al dan niet beide dagen. Dus daar was het plan om komend weekend dan maar op pad te gaan. Maar... Kunnen we niet wat eerder gaan? Stelde Wilco voor. Hij is donderdag en vrijdag vrij, ik niet, maar ik werk pas 's middags en 's avonds en ben in de ochtend dus vrij. Dan kunnen we ook per dag nog een huis in de ochtend bekijken. En woensdag ben ik vrij. Dus, woensdag gaan we! Wilco gaat een uur eerder beginnen met zijn werk zodat hij een uur eerder klaar is, en dan ben ik overdag bezig om alles bij elkaar te rapen, nog even wat boodschappen te halen voor de komende dagen (t/m donderdag volgende week want dan is er weer HelloFresh) en de zooi in te laden. Olie checken van de panda, en kijken of het marterding niet nog op visite is geweest en zo ja, dan even weer een kabeltje te vervangen.

Dus ineens gaan we over 2 dagen een halve week op vakantie, naar onze geliefde Auvergne!
Doordat we vanuit huis werken kan dat gewoon. Ik heb de verhuurders van het vakantiehuis gevraagd wat voor internet ze hebben, dus ik ben vrijwel zeker van een prima werkplek met een nóg beter uitzicht dan we normaal hier al hebben!

Het huis wat we eerder op het oog hadden is helaas onder bod dus daar kunnen we nu niet gaan kijken. Maar we hebben alweer een nieuwe nummer 1. Die eigenlijk veel te duur is naar wat het aan huis is, maar de locatie is goud en die verander je niet. Duimen, duimen, duimen dat die beschikbaar blijft, andere mensen allemaal afhaken en dat er op die locatie wel een redelijke internetverbinding beschikbaar is. Zaterdagochtend staat die in de planning.

En Wilco is helemaal gelukkig! Want als ik donderdag en vrijdag aan het werk ben, kan hij lekker gaan paragliden. En ja, ik ben stikjaloers en zou het liefst met hem meegaan. Maar ja, ik heb nog geen eigen materiaal en ik moet centjes verdienen. We halen het wel weer in, bedenken we dan maar.

En heel eerlijk? Het voelt alsof we 'naar huis' gaan, als je het hebt over de regio. Dat is alvast een goed gevoel.

Ondertussen breekt hier de lente aan! Temperaturen van 15 graden zijn alweer regelmatig aanwezig, dus we zijn alweer vaak op het balkon te vinden. In het bos achter ons huis zitten diverse blauwe reigers te broeden, en sinds gisteren spotten we ook meerdere keren per dag een rode wouw. Ook de reeën zijn weer terug! Nu de zwijnen nog en dan is alles weer zoals het hoort :)

We klimmen regelmatig de berg op naar het oude château. Daar aan de zuidkant van de helling heb je op de kasteelmuur een klein stukje gras waar je goddelijk even in de zon kunt zitten. Vaak resulteert dat in liggen en ja, dan is de tijd ineens een half uur vooruit gespoeld. Niks lekkerder dan de lentezon!

[ img ]

En toen ik zaterdag naar beneden liep, zag ik het volgende:

[ img ]

[ img ]

En aan de noordkant van de berg:

[ img ]

En die sneeuwklokjes, die ruiken echt zoooo ontzettend lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 00:48 



 
Profiel   

Leuk, die hebben we hier ook, die bovenste staat het helemaal vol mee. En hele stukken bos helemaal vol met sneeuwklokjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 09:29 



 
Profiel   

Lekker hoor, even vakantie. Wij gaan over 4 weken een maand naar Curaçao om te klussen, werken en relaxen. En in juni waarschijnlijk anderhalve week naar Frankrijk voor onderzoek.

Welke regio gaan jullie nu heen in de Auvergne?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 10:39 



 
Profiel   

We gaan rond het vulkanische gebergte kijken, zeg maar noordkant Cantal en zuidwestkant van Puy de Dôme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 12:05 



 
Profiel   

Mensen, ik ben in de hemel.
Wat heb ik dit gemist...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 22:50 



 
Profiel   

Hey top in dat vakantiehuis een houtkachel! Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 15:39 



 
Profiel   

We zijn weer terug van een heerlijke halve week weg. De Cantal is en blijft een pareltje. Of eigenlijk ruwe diamant, want er is zo heerlijk weinig toerisme... De hoogvlaktes (prairies) zijn zo ontzettend rustgevend, dat doet een mens echt goed. En we hebben weer zo enorm veel wild gezien. Vossen, herten, reeën, enorm veel roofvogels.

Anyway, het ging om de huizen. We hadden er 3 uitgezocht om te gaan bekijken.

1. https://www.leggett-immo.com/acheter-ve ... iew/A10685
Een project, maar op een hele mooie locatie. Eenmaal daar kan ik die omschrijving wel omvormen naar belachelijk mooie locatie. Mooier als dat ga je ze niet vinden, eerlijk waar. Maar het huis viel ongelooflijk tegen. Mij was verteld dat het huis in de basis goed was, en dat er heel veel al gedaan was. Het halve dak was al gedaan, de andere helft moeten de platen nog door pannen vervangen worden. Al bleek dat de dakbalken ook wel een beetje iffy waren, vol met gaatjes van houtworm en ander gespuis. Vol trots werd ons de originele houten keukenvloer getoond, maar een detail was dat een aantal plekken zo verrot waren dat je er doorheen zakte. Die zou dus ook volledig vervangen moeten worden. Verder is er geen systeem voor het 'grijze water' uit douche en gootstenen. Isolatie was nauwelijks nog aanwezig en aftimmering was ook minimaal. Daarbij was er niet of nauwelijks internet, en glasvezel werd op zijn vroegst pas eind 2023 verwacht. Tel daarbij op dat je december en januari geen direct zonlicht hebt. En dat alles voor een veel te hoge prijs, dat wordt gewoon te gek. Dus ik heb vanochtend een mail naar de makelaar gestuurd dat we hier niet mee verder gaan.

Nr 2 geef ik nog geen linkje van want die hebben we nog niet direct afgeschreven. Een oude schuur waar op de begane grond 2 gîtes in zijn gebouwd. Heel basic, maar prima mee te werken. De grote zolder is nog in originele staat. Het was echter stikdonker daar binnen, geen verlichting in welke vorm dan ook, dus we hebben de boel niet goed kunnen bekijken (staat van de dakspanten etc). De ligging was overigens wel positief tov onze verwachting, evenals de staat van de gîtes. Dus voor nu houden we hem op de 'misschien' lijst. Want direct een klik was er ook nog niet.

Nr 3 hebben we de dag van tevoren afgezegd, omdat de ligging dusdanig was dat wij daar niet mee door wilden gaan. In een groepje huisjes, maar het huis achter de jouwe, daarvan liep de oprit op 5m van jouw huis. Zonder hek, heg of andere vorm van afscheiding. Daar zitten we niet op te wachten.

We hebben veel rondgereden waar we afgelopen zomer zijn geweest, rondom het gebied van de Puy Mary voor degenen die daar nieuwsgierig naar zijn. En we zijn wederom ons hart verloren.
Die streek heeft ons echt goed te pakken. Dusdanig dat we besloten hebben om het heel anders aan te gaan pakken. We willen echt op korte afstand van deze regio blijven, en als het even kan er zelfs middenin. Maar, huizen zijn er enorm schaars, er staan er echt maar heel weinig, laat staan te koop.
We gaan nu dus ook kijken naar huizen zonder grond. Zolang ze niet direct aan de doorgaande weg staan kunnen we daar wel mee leven, want die dorpjes zijn echt vreselijk rustig, ook in het hoogseizoen. De voordelen van onze hobby's op zeer korte afstand kunnen uitoefenen weegt gewoon enorm op tegen het moeilijk doen om een droomhuis met x m2 grond. Dan liever eerst een iets minder ideaal huis, waardoor we in elk geval al lekker in het gebied zitten en we ons kunnen mengen in de community. Van daaruit hoor je ook veel sneller wat er te koop komt en kun je sneller handelen. En misschien bevalt dit plan B wel zo goed dat we het gewoon zo laten! Land voor paardenmonsters komt er wel, dat willen we dan kopen of huren, afhankelijk van wat er beschikbaar is. Land is er in elk geval voldoende. We kennen daar ook al een paar locals, wat het allemaal net iets makkelijker kan maken.

Dus, dat is waar we nu staan. We hebben al een paar leuke projecten gezien, maar daarvoor moeten we dus weer terug om ze te kunnen bezichtigen. Want dat kon zo last-minute helaas niet meer. Dat vinden wij natuurlijk helemaal niet erg, het voelt er echt als thuis!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 18:41 



 
Profiel   

Wat fijn dat jullie in ieder geval al een specifiek gebied hebben om te zoeken. En inderdaad, soms is het beter om een tussenstap te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 18:54 



 
Profiel   

Ben zo reuzebenieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! Maar in ieder geval heerlijk dat de wereld van mount Mary nu aan je voeten ligt. Ik ga duimen dat er een verschrikkelijk leuk huis tevoorschijn popt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 20:48 



 
Profiel   

Lente is in the air! Of Printemps zoals ik nu eigenlijk hoor te zeggen. Zo'n typisch Frans woord wat niet met goed fatsoen je strot uit te krijgen is ;)
Het kabaal van de vogels wordt bijna met de dag harder, het aantal bloemen groeit dagelijks en steeds meer blaadjes vouwen zich open.

[ img ]

Ook bij het beklimmen van de berg naar het château wat we toch minstens eens per week doen komen we nog steeds de chamois (gemzen) tegen. Ze zijn alleen niet zo lief en tam meer haha. Blazen, piepen, er komen rare geluiden uit die beesten. Als je er een of twee treft krijg je een boze reactie, tref je een hele kudde zoals gisteren, dan gaan ze op de loop. Gisteren overigens het grootste aantal tot nu toe gezien, we telden er 9. Ze blijven mooi om te zien! Ook zien we steeds vaker reeën op de berg, overigens ook in het bosje voor onze deur. Oh en er nestelen steeds meer blauwe reigers in datzelfde bosje. Het is toch wel een maf beeld, zulke grote vogels met enorme nesten in zulke banketstaaf boompjes haha. Niet omdat ze niet hoog zijn, maar omdat die bomen echt van die smalle sprietjes zijn. Ze hebben de locatie wel goed gekozen want onder het bosje stroomt de rivier, die inmiddels ook weer barst van de vis! Als je even de tijd neemt en naar het water blijft kijken zie je de forellen voorbij peddelen. En dat zijn niet alleen maar kleintjes...

[ img ]

Wat betreft de huizenjacht, eind deze week gaan we weer richting de Cantal. We hebben dezelfde gîte gehuurd, want het internet is daar bewezen betrouwbaar genoeg om mijn werk uit te kunnen blijven voeren. Vrijdagochtend hebben we 2 bezichtigingen staan en donderdagmiddag hebben we een afspraak met onze paragliding instructeur. Die woont al 20 jaar in het gebied en kan ons op die manier misschien nog van goede tips voorzien.
Wij zijn enorm benieuwd en hopen van harte dat we ons plekje gaan vinden dit weekend. We kunnen niet wachten om ons definitief daar te vestigen. Lekker even vliegen met het prachtige lenteweer dat we nu hebben, even een blokje om en te paard crossen over de hoogvlaktes... Het klinkt als muziek in mijn oortjes. Ik zal jullie volgende week weer een verslag doen van hoe het geweest is, al dan niet met linkjes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 11:14 



 
Profiel   

Hey gave update. Printemps is niet zo moeilijk te zeggen toch? prèntan. En ja, die gemzen zullen wel jongen gaan krijgen dus zit jij bij het château waarschijnlijk in hun toekomstige kraamkamer, hahahaha opr***. Ben benieuwd wat voor huis jullie gaan zien. Toch gaaf dat je er in ieder geval twee in die buurt gevonden hebt! Nog vier dagen wachten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 11:24 



 
Profiel   

Haha klopt hoor, alleen het is wel een woord met 2 keelklanken, vandaar ;)

Die gemzen zijn me wat hoor. Prachtige dieren en zolang je je gemak houdt en ze ruimte geeft, doen ze echt helemaal niks. Veel blazen maar niks doen, zeg maar. Zodra ze de kans hebben peren ze hem. Gisteren weer. Dom beest ook want als hij niet had staan blazen had ik hem nooit gezien!

En ja, ik tel de dagen alweer af... Mijn geliefde Cantal :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 11:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 115 [ 2870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen