Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 113 [ 2805 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

 
Profiel   

Prachtig weer Tinka! En balen van die lekke banden natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:44 



 
Profiel   

Ik baalde erg van die lekke banden, het was zo mooi daar en heerlijk rustig, geen mens te bekennen.
Er bleken 3 gaatjes voor en 1 achter te zitten, allemaal door doorntjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:41 



 
Profiel   

Dat is ook echt balen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:28 



 
Profiel   

Vanmorgen een kleine wandeling gemaakt met de hondjes.
Uitzicht op de wei van de paarden.
[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gisteren zagen we trouwens bij het kikkerdril wel 10 kikkers in de rondte springen.
En eergisteren stonden we bij de paarden, gingen de honden ineens blaffen. Liep er halverwege de wei een vos langs. Die ging naar het hol toe, waarvan we ons dus afvroegen of het van een vos of een das was. Een vos dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:58 



 
Profiel   

Bij jullie is het duidelijk een stuk warmer als bij ons. Dit was hier vanochtend :brr:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:07 



 
Profiel   

[ img ]


Hier vanochtend ook zo fris! Maar inmiddels bij ons op de heuvel volle zon, dat scheelt.

Maar Pien, bij jullie nog kouder denk, wel heel mooie foto's!

En TS, je woont echt stunning!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:41 



 
Profiel   

Wat een leuk huisje Pien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:41 



 
Profiel   

Heerlijk om al die foto’s te zien. Wat wonen jullie allemaal prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:42 



 
Profiel   

Prairy schreef
Wat een leuk huisje Pien!


Daar mag ik wonen <3 . Ik vind dat zowel Tinka, Poosje81 en ik zelf stunning wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:43 



 
Profiel   

Ja ik kan echt niet wachten tot wij zover zijn om ook echt die kant op te gaan. Ik hoop echt nog maximaal 2 jaar in Nederland te moeten wonen. Ben er helemaal klaar mee hier :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:33 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
[ [url=m/2ldHvX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier vanochtend ook zo fris! Maar inmiddels bij ons op de heuvel volle zon, dat scheelt.

Maar Pien, bij jullie nog kouder denk, wel heel mooie foto's!

En TS, je woont echt stunning!


Toevallig zei mijn auto vanochtend dat het -5 was in het dorp naast Pien...(onze zoon zit daar op de crèche)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:42 



 
Profiel   

Wel mooi die ijs foto's. Het is hier vandaag 8 graden in de schaduw, in de zon denk ik tegen de 15. En al 14 dagen zonnig weer, heerlijk. Dat het dan wat kouder is, is niet erg.
In de ochtend is het nog wel koud hoor.
En ik ben inderdaad heel blij dat we hier wonen zo op een berg, midden in de natuur. Geen mens te bekennen en toch 10 minuten met de auto van een groot dorp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:24 



 
Profiel   

Sneeuwklokjes en een kikker

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:32 



 
Profiel   

lizy29 schreef
Poosje81 schreef
[ [url=m/2ldHvX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier vanochtend ook zo fris! Maar inmiddels bij ons op de heuvel volle zon, dat scheelt.

Maar Pien, bij jullie nog kouder denk, wel heel mooie foto's!

En TS, je woont echt stunning!


Toevallig zei mijn auto vanochtend dat het -5 was in het dorp naast Pien...(onze zoon zit daar op de crèche)


Beetje herkenbaar, bij ons was t -1 thuis en in dorp voor school/creche was het -6. Ligt ook waar je op de foto de mist ziet hangen.

Enige nadeel vind ik elke ochtend bevroren tuinslangen. Ochtendritueel van paarden checken, water geven en voeren is dus middag ritueel nu :+



Mooi die sneeuwklokjes!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:33 



 
Profiel   

Dat is dan weer het voordeel van bronnen in de weilanden, er is in de winter overal water. In het ergste geval moeten we een gaatje maken :+
Al zag ik twee dagen geleden een van onze paarden zelf een gat maken om te drinken (vijver bevroren), de schapen zijn daar niet sterk genoeg voor :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:33 



 
Profiel   

palousa_boy schreef
Dat is dan weer het voordeel van bronnen in de weilanden, er is in de winter overal water. In het ergste geval moeten we een gaatje maken :+
Al zag ik twee dagen geleden een van onze paarden zelf een gat maken om te drinken (vijver bevroren), de schapen zijn daar niet sterk genoeg voor :Y)


Op 1 van de weides waar ik gebruik van maken (is bij een molen) ook veel natuurlijk water, dus daar ook geen omkijken naar het water. Alleen is het nu wel vrij kaal en de ene merrie moest bij de hengst en de andere merrie naar huis om te zorgen dat ik ze in de gaten kan houden ivm dracht, dus nu voor 2 extra met tuinslangen klooien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:38 



 
Profiel   

Oh wat wonen jullie allemaal mooi :oo
Bij wie mag ik intrekken? :#

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:53 



 
Profiel   

Poosje81, kun je de kraan niet op heel zacht zetten zodat het water zacht blijft stromen? Dan bevriest het denk ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:10 



 
Profiel   

balance schreef
Poosje81, kun je de kraan niet op heel zacht zetten zodat het water zacht blijft stromen? Dan bevriest het denk ik niet.


Dan staat er te weinig kracht op om in de slang over de muurtjes te gaan. De slangen liggen niet echt mooi horizontaal zeg maar :')

Maar nog eventjes en dan is het voorjaar, met beetje geluk ook aantal vlotterbakken staan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:21 



 
Profiel   

Die heb ik ook, flinke investering maar echt dubbel en dwars waard. Sorry Tinka, ik wil je topic niet kapen Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:55 



 
Profiel   

Vanmorgen voor het eerst naar de dokter geweest, niet echt een aardige man. Heel zakelijk rn sprak natuurlijk alleen Frans. Ik begreep de helft niet, dat zei ik ook, maar hij reageerde niet echt.
Nu weet ik dus nog helemaal niet hoe het werkt in Frankrijk als je diabetes hebt.
Ik heb nu wel een formulier om bloed te prikken gehad, daar moet ik een afspraak voor maken bij de infermerie. Maar wanneer en hoe ik de uitslag krijg is mij niet duidelijk.
En ik zag Hbe er niet bij staan, daarmee werd in Nederland dus bepaald of ik de goede dosis medicijnen kreeg.
Nog een probleem, ik slikte altijd 3 x 80 mg glycazide. In Frankrijk heb je alleen 50 mg, en mag het maar 2 x daags, veel minder dus.
Bij de apotheek waren ze wel heel behulpzaam. Maar ik moest maar mijn glucose controleren om te kijken of het goed ging. Maar dat gebeurt in Nederland dus niet, ik weet dus niet wanneer en hoe vaak dat moet. Heb wel zo'n apparaatje, maar die heb ik zelf gekocht. Lastig allemaal dus.
Denk dat ik dan eerst maar een paar dagen moet controleren met de oude dosis en daarna met de nieuwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:35 



 
Profiel   

Tinka als het goed is kan je gewoon naar het laboratoire om bloed te prikken. Bij de meesten kan je dan kiezen of je de uitslag zelf op wil halen per internet of dat je hem per post wilt ontvangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:38 



 
Profiel   

Na bloedafname krijg je de resultaten vaak de volgende dag via mail/sms (een code waarmee je het kunt opzoeken op de site van het laboratorium) en wat later via de post.

De afspraken via de infirmerie zijn vrij makkelijk te maken, gewoon bellen en als ze er dan zijn moet je de ordonnance geven. Als het elke zoveel tijd moet dan regelen ze dat ook wel aardig zelf, uiteraard wel in overleg met jou :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:45 



 
Profiel   

Ik heb het wel gevraagd aan de assistente en de dokter, wat ik heb begrepen moet ik inderdaad een afspraak maken bij de infirmerie. Morgen maar weer moed verzamelen om te bellen. Ik heb een formulier mee gekregen van de dokter en een urine potje van de assistente.
We moeten ook nog een afspraak maken bij het ziekenhuis voor Milko om een foto te laten maken van zijn knie. Maar daar hebben we geen formulier voor mee gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 22:28 



 
Profiel   

Sterkte Tinka.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 23:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 113 [ 2805 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen