Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 101 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 170  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

 
Profiel   

Jeetje Nathazzz, wat poedersuiker.. sterkte!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:25 



 
Profiel   

germie schreef
Hoe heb je dan die Nederlandse qr codes in de Duitse app gekregen? Kun je dat zelf doen? Maar dan blijf je in Nederland dus 1 vaccin missen in de administratie. Is dat wel handig als je altijd last hebt van bijwerkingen? Want eigenlijk val je dan toch overal tussen wal en schip.

En je hebt het over contact tracing apps. Die heb ik niet geïnstalleerd en wil ik ook absoluut niet hebben. Is dat in Duitsland gekoppeld? Ik vind namelijk een qr app wat anders dan een tracing app.
Of ik ziek ben en in quarantaine moet of me moet laten testen bepaal ik nog altijd zelf.

Als je op de vaccinatie locatie komt in Duitsland dan wordt jouw vaccinatie geschiedenis (door hen handmatig) geregistreerd bij aanmelding. Je behoort dus ook je eerder in Nederland gekregen formulieren/gele boekje etc. mee te nemen. Als je dan je prik hebt gehad loop je met je gehele boekwerk naar een apotheek, die vervolgens een QR code voor je genereerd die je kunt uploaden in de Duitse app. (Dat is dus niet je QR code als prikbewijs, maar de QR code om je prikbewijs te registreren). Dan was het een kwestie van met de Duitse app die QR code scannen en klaar. In de Duitse app sta ik dus op 3/3.

Ik noemde contact tracing apps omdat veel landen ervoor kozen 1 app voor beide te gebruiken, excuses voor de woordkeus. De Duitse CoronaWarnapp is de de CoronaCheck en CoronaMelder in één. :) (Ik begrijp overigens niet waarom je geen gebruik van deze app wil maken. Je wordt ingelicht of je risico loopt, of je vervolgens besluit dat je in quaraintaine moet of je moet laten testen bepaal je dan toch nog steeds zelf? Je wordt niet verplicht wat met de informatie te doen, wel wijs wellicht ;) Maar dat terzijde).

Qua bijwerkingen lijkt het me geen verschil uitmaken. Je ontvangt in Duitsland erg uitgebreide documentatie en batch nummer enz. (Uitgebreidere informatie dan in Nederland). Dus je kunt gewoon die gegevens doorgeven via Nederlandse kanalen, mocht er iets mis gaan. Gaat immers om feedback dan over vaccins van Pfizer, of Moderna. Daar heeft het land van prikken niet perse wat mee te maken.

En je krijgt uiteraard altijd ook nog een geprint bewijs (in Duitsland, maar ook in Nederland) waarop staat dat je je boosterprik hebt ontvangen. In Oostenrijk werd de QR code eigenlijk amper gescand, bij bijna alle controles scrollde de controlleur naar beneden om de informatie daar te lezen (naam, dosis 3/3, welk vaccin etz).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:41 



 
Profiel   

iirrssjjee schreef
Doubtless schreef
Fijn Irsje, heeeel veel plezier gewenst!
Waar in Lapland ga je naartoe?


Dankjewel! Zweeds Lapland, Kiruna en Abisko :)


Even opgezocht, ziet er veelbelovend uit :D Ik ben in 2011 in Fins Lapland geweest. Echt een avontuur!

Nathazzz schreef
Bedankt. De pijn valt mee, heb een brace en moet been hoog houden dus je kunt weinig. Ben er zo'n 4-6 weken zoet mee helaas.


|( Wat een nare wending van je vakantie zeg. Beterschap en een spoedig herstel toegewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:56 



 
Profiel   

Och jeetje Nathazzz wat balen en wat heftig! Beterschap!

T lijkt hier wel een vaccinatietopic geworden :+

Volgens mij heb je nog best opties Germie, maar als je alleen maar kijkt naar wat er niet kan, dan kom je natuurlijk nergens. Vervelend dat er t eea tegen zit, maar je doet nu net alsof dat is om jou dwars te zitten. Gun een ander ook wat en kijk zelf eens naar wat je wel zou kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:03 



 
Profiel   

M'n zus stuurde gisteren zeer jaloersmakende foto's vanuit Italie, Dolomieten (Bij de Sella Ronda). Ik zal ze even delen, dan lijkt t weer wat meer op een wintersporttopic :D

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:04 



 
Profiel   

Idd, laten we de vaccinaties gewoon lekker in een ander topic bespreken.

Wat een prachtig plaatje! Ik heb zoveel zin om te gaan maar helaas nog echt even geduld hebben. Vrienden van mij zitten momenteel in Ellmau en die stonden om 8 uur bij de lift zoveel zin hadden zo om te gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:04 



 
Profiel   

miccamaaike schreef
M'n zus stuurde gisteren zeer jaloersmakende foto's vanuit Italie, Dolomieten (Bij de Sella Ronda). Ik zal ze even delen, dan lijkt t weer wat meer op een wintersporttopic :D

[ [url=m/qr1cg5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V6o9Ir.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahhh m'n favo skigebied <3 ook dit jaar niet skieen, ik hoop dat het volgend jaar wel weer gaat- ok het gaat nu ook maar met zoveel onzekerheden waardoor we ervoor gekozen hebben om niet te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:18 



 
Profiel   

Weet iemand hoe de après ski momenteel in Oostenrijk is? Ik hoorde iets over alleen als je netjes op je stoel blijft zitten? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:56 



 
Profiel   

Volgens mij is het inderdaad nog steeds zitten want officieel mag er nog geen apres ski. In Flachau deden ze ook de muziek zachter als het te gezellig was of ze spoelde door naar het volgende nummer als mensen er te enthousiast op reageerden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:05 



 
Profiel   

ik snap de vaccin discussie ook niet, val qua booster/herstel ook tussen wal en schip en moet in winterberg elke dag gaan testen. Dat is stom, maar wel een fatsoenlijke optie die daar aangeboden wordt als je uit eten wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:25 



 
Profiel   

Silenna schreef
Weet iemand hoe de après ski momenteel in Oostenrijk is? Ik hoorde iets over alleen als je netjes op je stoel blijft zitten? :D



Ik ben net terug uit Oostenrijk en inderdaad moet je op je plek blijven zitten en staat de muziek zachter, maar vond het alsnog erg gezellig! Wel eerder beginnen want alles moet om 22.00 uur dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:27 



 
Profiel   

Nou klinkt alsnog best prima! Ik vind tot 22u sowieso geen punt, we zijn fanatiek genoeg om 's morgens met de eerste lift omhoog te willen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:26 



 
Profiel   

Wij maken het vaak laat, maar dan staan we gewoon weer sochtends vroeg op de piste. Voordeel dat je daar zelden een kater hebt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:36 



 
Profiel   

Ik ben meer van het "vroege pieken", en dus om 22u al ausgespield zijn, als je snapt wat ik bedoel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:40 



 
Profiel   

Ik hoop dat jullie mij miss kunnen helpen. Over 2 weken voor de 3e x naar Westendorf Oostenrijk om te skieen. Vorige week nieuwe schoenen gekocht zo van, dan doet het minder zeer hopelijk. Vandaag getest met een groepje vriendinnen in bottrop, maar niet dus. Ze zitten met skieen prima, alleen ik heb nou zo ontzettend zeer in me kuiten. Zou een hakverhoger daar iets bij helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:40 



 
Profiel   

even langs de sport2000 of de brundl in Oostenrijk. daar kunnen ze je voeten en schoenen door een scan halen en je schoenen aanpassen aan je voeten. zo hebben ze bij mij mijn enkels smaller gezet en tussen de binnen en buitenschoen een soort schuimrubberen blokje gezet. ik had namelijk dat als ik mijn schoen niet strak zette, ik grip kwijt was en mijn hak voor mijn gevoel omhoog kwam, en als ik hem strak zette, er geen bloed meer in mijn tenen kwam en ik kramp kreeg :')

was nog geen 50,- kwijt voor het opmeten en aanpassen. doe het wel op de dag dat je aankomt, volgende dag kan je ze dan ophalen :j

edit: in westendorf bij https://www.dieters-sportshop.com/index ... ental.html zo te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:52 



 
Profiel   

Ik zou ook aanraden er in een goede winkel naar te laten kijken (kan waarschijnlijk ook in Nl al). Er is best veel af te stellen aan de schoen, pasvorm en stand en dat kan flink verschil maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:02 



 
Profiel   

Als je er geen last van hebt als je de schoenen aan hebt maar wel na het skiën is het dan niet spierpijn? Sta je wel genoeg voorover of hang je wellicht te veel naar achteren tijdens het skiën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:05 



 
Profiel   

Ah kijk! Ik heb ze gekocht bij de intersport Megastore in duiven. Meerdere gepast en deze leken echt prima maarja je merkt het pas met skiën zelf natuurlijk. Maar is een intersport daar kundig genoeg voor?

Nee het is geen spierpijn, het lijkt echt wat te knellen. Ik moet nog een hoop leren hoor maar opzich leun ik wel voldoende naar voren erin. Daarom vind k het wel lastig, want tijdens het skieen heb ik geen last

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:08 



 
Profiel   

Heb je je laten informeren en ze laten aanpassen? Er zit zo veel verschil tussen een schoen en een schoen. Mogelijk kunnen ze je waar je ze gekocht hebt nog helpen.
Kramp in de kuit is meestal op te lossen met hakverhoger, maar niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:42 



 
Profiel   

In principe hebben ze daar skibootfitting, dus het zou kunnen. ik heb alleen zelf het idee dat die gasten in Oostenrijk meer ervaring ermee hebben en een stuk kundige zijn. Maar dat kan ook gewoon mijn eigen idee zijn hoor.
wellicht dat je ergens een riempje te strak hebt staan, wat de boel al zou kunnen verhelpen.

en iets heel stoms. heb je goede skisokken? dit kan soms ook het e.e.a. verhelpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:52 



 
Profiel   

Gisterenochtend aangekomen in Lapland. En het is koud!!!! Wel al een kleine schim van het Noorderlicht gezien vannacht, maar helaas was het te bewolkt. Het skiën gebeurd pas over 3 dagen, maar heb wel wat sneeuwbeelden voor jullie! :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 06:44 



 
Profiel   

smurffie schreef
Heb je je laten informeren en ze laten aanpassen? Er zit zo veel verschil tussen een schoen en een schoen. Mogelijk kunnen ze je waar je ze gekocht hebt nog helpen.
Kramp in de kuit is meestal op te lossen met hakverhoger, maar niet altijd.


Jaa heb daar wel poosje gezeten, maar niet laten aanpassen. Dus denk dat k er maar mee terugga en misschien dat k ze dan alsnog in oostenrijk wat mee kan.

Ik heb bewust voor een hardere schoen gekozen, maar dit zit weer net iets te haha

En goede sokken is nog wel een idee ja, heb nu gewone skisokken van de decathlon. Heb je aanraders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:20 



 
Profiel   

iirrssjjee schreef
Gisterenochtend aangekomen in Lapland. En het is koud!!!! Wel al een kleine schim van het Noorderlicht gezien vannacht, maar helaas was het te bewolkt. Het skiën gebeurd pas over 3 dagen, maar heb wel wat sneeuwbeelden voor jullie! :)

[ [url=m/pB78XG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CfX1Q4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jK7b1s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n083Tr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi, dat staat zeker nog op mijn lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:47 



 
Profiel   

Jaaa lapland, zo gaaf. Die staat hier ook hoog op de lijsr
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 101 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 170  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen