Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:14

Ik heb nog een wintersportreis gevonden die te doen is als alleenreizende, waar ze melden dat er per 1 februari niets verandert aan de geaccepteerde vaccinatiebewijzen. Wel dat het tot 14 februari duurt en ik daarna pas ga, maar de restaurants krijgen ook weer een paar uur extra open er bij. Dus nu duimen dat er niets meer tussenkomt. Het wordt een mengelmoes van langlaufen, skiën en wandelen. Alleen skiën wordt te duur omdat de skipas er dan ook nog bij komt, maar 1 dag lukt wel. En het skigebied is erg klein. Maar wel kans op het noorderlicht. En dat staat ook heel hoog op het lijstje, ook al heb je maar 8% kans om het te zien.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:06

Ik snap je punt niet zo. Ik heb ook janssen en booster en kom gewoon overal binnen hoor ook in duitsland. Oostenrijk is ook geen punt

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:22

Jester_ schreef:
smurffie schreef:
Heb je je laten informeren en ze laten aanpassen? Er zit zo veel verschil tussen een schoen en een schoen. Mogelijk kunnen ze je waar je ze gekocht hebt nog helpen.
Kramp in de kuit is meestal op te lossen met hakverhoger, maar niet altijd.


Jaa heb daar wel poosje gezeten, maar niet laten aanpassen. Dus denk dat k er maar mee terugga en misschien dat k ze dan alsnog in oostenrijk wat mee kan.

Ik heb bewust voor een hardere schoen gekozen, maar dit zit weer net iets te haha

En goede sokken is nog wel een idee ja, heb nu gewone skisokken van de decathlon. Heb je aanraders?


Goede sokken maken veel verschil! Ik ben gek van falke sokken.
In principe hoeven je bindingen als je schoenen goed zitten niet mega strak. Gewone schoenen doe je ook niet mega strak, tenzij je ze niet past en anders uitloopt

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:26

Jester_ schreef:
Ik snap je punt niet zo. Ik heb ook janssen en booster en kom gewoon overal binnen hoor ook in duitsland. Oostenrijk is ook geen punt

in duitsland mogen ze je zonder test toch echt weigeren

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:29

Jester_ schreef:
Ik snap je punt niet zo. Ik heb ook janssen en booster en kom gewoon overal binnen hoor ook in duitsland. Oostenrijk is ook geen punt

Helaas is dat toch echt anders in Duitsland. NRW heeft een overgangsbeleid, maar Winterberg ligt in Hessen en dus zit je daar wel met de ellende. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik niet naar Winterberg meer ga en ook niet naar Equitana kan gaan.
Gelukkig kun je met Janssen+booster wel naar andere landen.

Of NRW echt dat overgangsbeleid van 3 maanden gaat hanteren zie ik volgende week, want dan ben ik daar weer. Als ik geweigerd word in een restaurant haal ik wel af. Buiten duiken kan gewoon wel. Tanken is ook geen issue.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:59

@Germie, ben je nou nog niet klaar met je geneuzel over je vaccinaties en reizen. Jouw perikelen rondom je vaccinaties boeien mij echt niet. Fijn dat je mogelijk een reis hebt gevonden.

@Jesper: bootfitting is echt heel prettig. Mijn moeder heeft dit een aantal jaar geleden gedaan in Veldhoven en geheel pijnvrij geskied. Ik laat mijn snowboardschoenen ook fitten (niet vergelijkbaar met skischoenen) en het scheelt zoveel pijn. Heb afgelopen jaren gewoon nihil pijn gehad aan mijn voeten. Wat je eventueel nog kan overwegen zijn compressiesokken als je kuit te breed is voor de schoen. Ik vind niet dat dit het uitgangspunt moet zijn maar sommige mensen hebben nou eenmaal grote kuiten en dan is zo'n sok een oplossing.

@irisje: WAAUUUWWWIEEE prachtig! Lapland staat ook nog hoog op mijn lijstje om eens te zien.

Ik moet nog even geduld hebben helaas! Lijkt wel of al mijn kennissen/vrienden deze week op wintersport zijn. Krijg allemaal jaloersmakende foto's te zien.

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:06

lucifertje schreef:
@Germie, ben je nou nog niet klaar met je geneuzel over je vaccinaties en reizen. Jouw perikelen rondom je vaccinaties boeien mij echt niet. Fijn dat je mogelijk een reis hebt gevonden.

He, ik reageerde op iemand anders, en als je goed kijkt had iemand anders er ook nog op gereageerd. Heb niets voor mezelf meer gezegd. En daar val je niet over. Dus graag goed lezen en een beetje dimmen. ;)
Verder even goede vrienden. ;)
Ik ga denk ik maar aan de voorpret beginnen, hoewel ik natuurlijk altijd een slag om de arm zal houden. De skischoenen en langlaufschoenen pas ik nog. Ik moet kijken wat de staat van de ski's is, want ik denk dat ik mijn bijna 20 jaar oude mee ga nemen wegens lichter van gewicht. Die zijn zeker al wel 10 jaar niet meer gebruikt. Mijn nieuwere liggen ook al 3 jaar stil en zijn ook al wel 12-14 jaar oud, maar zijn zwaarder en offpiste is nu niet het plan.
Muts moet ik ook nog zoeken. Want met de snelheid van skien heb ik een andere muts op dan met wandelen.
Skibril heb ik niet, moet mijn zonnebril op sterkte wel opzoeken. Want die heb ik wel nodig natuurlijk.

Ik heb overigens nooit aan bootfitting gedaan, maar als ik sokken draag met naden, dan krijg ik last. Dus ik zou daar ook naar kijken. Ook al denk je het niet te voelen, het kan op een verkeerde plek toch drukken. Dat leverde bij mij kramp op en geen blaren.
En ook de zool in de boot is belangrijk is mijn ervaring. Als die zeg maar aan de buitenkant waar je een klein bootje hebt drukt, dan kreeg ik ook kramp. Ik heb mijn laatste paar schoenen gekocht op zo'n lopende band skibaan en mocht ze daar gewoon uitproberen. Dat was ideaal.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:11

Ik ga helemaal niet dimmen. Dit is mijn mening en ik vind het geneuzel wat niet in dit topic thuis hoort.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:18

Ik ben blij _O- ik ben in Snowworld ski’s aan het testen en heb nu een paar waarmee ik zo lekker ski. Gewoon blij _O- en mag nog 3 paar testen

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:20

lucifertje schreef:
Ik ga helemaal niet dimmen. Dit is mijn mening en ik vind het geneuzel wat niet in dit topic thuis hoort.

Dan moet je ook over anderen zeuren. Niet alleen mij er uit kiezen, punt. Want dat is gewoon niet netjes.

Hoe test je ski's in Snowworld? Wissel je elke paar afdalingen om?
Of doe je de ene dag 1 paar en volgende sessie een ander paar? Merk je ook echt verschil?

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:53

Mooi uitzicht zo Irsje :D <3

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:07

ik ga gewoon helemaal er niet meer op in, lijkt me beter.


over sokken: Falke! Zitten fantastisch en geen stinkvoeten, echt top.

ik ga dit jaar ook weer even langs de bootfitter voordat ik op de ski's stap. je voeten veranderen toch en liever voorkomen dan genezen :))

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:19

Moderatoropmerking:
Graag de diepgaande corona bespreking op het daarvoor bestemde forum [CV]CoronaVragen houden. Dan blijft het hier leesbaar voor de mensen die het niet over corona willen hebben.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:20

Ik ben in ieder geval blij met de tips en ga zeker ff naar de Falke sokken kijken en voor een goede bootfitter. Het zullen nooit slofjes zijn maar pijn is gewoon ruk

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:26

Ik zweer ook bij Falke sokken :j

Testen is via Duijvestein. Betaalt 25 euro, geeft je wensen door en ze selecteren een paar ski’s. Die test je zo lang je wil op de piste en dan ga je terug. Evalueren ze en selecteren ze de volgende.

Ik heb er nu 4 getest en 2 paar zijn echt zo fijn :#

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:33


lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:47

Moderatoropmerking:
leeggehaald ivm negeren modopmerking
Laatst bijgewerkt door xingridx op 28-01-22 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd ivm negeren modopmerking

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:06

Zullen we het lekker laten rusten?
ik ga testen als we in Oostenrijk zijn. in november mijn ski's laten controleren bij duijvestein, en die zijn echt wel heel erg op. zijn uit 2011 en alle spanning is er gewoon uit. paar modellen naast elkaar gelegd maar ik wil gewoon niet een half uurtje testen. ik wil echt weten wat ski's doen onder andere soorten sneeuw en als ik bijvoorbeeld zelf vermoeid raak. dus ik ga ze gewoon in Oostenrijk huren, ik weet welke ik ongeveer moet proberen.

dus nu de volgende op het lijstje staan:

Atomic Cloud 11WB
Atomic Cloud 12
Solomon S/Max W10
Fischer F17 Progressor
K2 Anthem 74HS

iemand toevallig ervaringen bovenstaande? ik kom van Atomic cloud 10 uit 2011 _O- of nog tips wat ook goed is? hou best van een beetje snelheid tussendoor, ook van carven. Geen kilometervreter of off-piste gedoe :+

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:25

Wat is je budget Celien?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:26

oh ik ga ze een week huren en alleen als ze echt een goede aanbieding hebben, neem ik ze daarna mee :j rond de 500 vind ik mooi daar zitten deze ook allemaal om en nabij.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:35

Hoe gaat dat met ski's, koop je die ook altijd zonder bindings?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:40

Geen ervaring Celien. Mijn ski’s zullen denk ik net zo oud zijn als de jouwe. Ik hoop dat ze nog even mee gaan.

Fijn dat je een vakantie hebt gevonden Germie.

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:44

capopjekop schreef:
Hoe gaat dat met ski's, koop je die ook altijd zonder bindings?

Meestal is dat wel met, behalve bij offpiste ski's. Een enkel merk verkoopt ze zonder bindingen.

Echter, het beste is ski's nieuw kopen als je al schoenen hebt zodat het streepje op de schoen exact goed staat met het streepje van de ski. En dan weet je dat de binding optimaal staat voor jouw schoenen.

Ik ga eens de zolder op binnenkort om ski's te zoeken en te kijken welke ik meeneem in het vliegtuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:51

Celiien schreef:
Zullen we het lekker laten rusten?
ik ga testen als we in Oostenrijk zijn. in november mijn ski's laten controleren bij duijvestein, en die zijn echt wel heel erg op. zijn uit 2011 en alle spanning is er gewoon uit. paar modellen naast elkaar gelegd maar ik wil gewoon niet een half uurtje testen. ik wil echt weten wat ski's doen onder andere soorten sneeuw en als ik bijvoorbeeld zelf vermoeid raak. dus ik ga ze gewoon in Oostenrijk huren, ik weet welke ik ongeveer moet proberen.

dus nu de volgende op het lijstje staan:

Atomic Cloud 11WB
Atomic Cloud 12
Solomon S/Max W10
Fischer F17 Progressor
K2 Anthem 74HS

iemand toevallig ervaringen bovenstaande? ik kom van Atomic cloud 10 uit 2011 _O- of nog tips wat ook goed is? hou best van een beetje snelheid tussendoor, ook van carven. Geen kilometervreter of off-piste gedoe :+


Ik heb de Cloud12 en de S/MAX vandaag getest en vond het helemaal niks. De cloud was heel traag en de S/MAX heel zenuwachtig. :+

Toppers waren de Head Absolute Joy en de S/Force 7. Die waren echt als thuiskomen. Heb nog nooit zo lekker geskied :))

Ik ga in NL ook niks kopen nog (denk ik). Wil ook het liefste een selectie testen in Oostenrijk :D

Ik ga mijn 3 jaar oude Decathlonski’s vervangen. Die vielen in Oostenrijk zo tegen :o daar ben ik toch wel uitgegroeid :))

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:54

Ik zou niet weten waar ik nu op wil skien als ik nieuwe moest kopen. Ik denk gewoon weer allmountainski's en heb altijd van Elan gehad, dus die vind ik ook wel fijn.

Decathlongski's? Die zijn toch voor beginners of lichte personen? Of kun je daar ook wel als gevorderde mee op pad?