Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

 
Profiel   

Ik zou sowieso de regels per land in verband met Corona eerst even heel goed uitzoeken. Australië kom je bijvoorbeeld al slecht in, en moet je in veel Staten ook verplicht 14 dagen in een (dure) quarantaine.

Daarnaast weet ik dat je soms een work holiday visum kan krijgen, waarbij je 6 maanden op dezelfde plek mag werken in een totale periode van X maanden. Voor Australië geldt dit sowieso, voor Amerika en Canada weet ik dit niet. Dit is iets anders dan een werkvisum die vaak moeilijk te verkrijgen zijn en gekoppeld aan specifieke kennis/beroepen waar binnen het land niet zoveel aanbod van is.

Deze zaken zou ik misschien eerst per land op een rijtje zetten, misschien ook praten met mensen die er al geweest zijn en hoe zij dat doen? Dan moet je vast gaan lukken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:40 



 
Profiel   

IndianSu schreef
Een werkvisum in Amerika is voor dit soort dingen onmogelijk. Het visum dat de werkgever voor je aan kan vragen is het H1B, dat kost hen $10.000 en zit een limiet aan hoeveel er per jaar uitgegeven worden. Dat wordt dus alleen voor zeer specifieke functies gedaan.


Klopt, daarom moet je dit soort dingen ook "onderhands" regelen ;-).
Toen ik het regelde voor een dude ranch werkte dat prima al zit je dan wel aan je max. van 3 maanden vast en ga je dus met "vakantie".

Maar ik zou wel wachten totdat de Covid gekte/ hysteriework holiday ci over is. Australië en Canada zijn een groot drama, Amerika ook al zijn daar staten die zich nergens iets van aan trekken zoals Texas, maar je moet er wel eerst zien te komen. Mexico misschien een optie? Daar schijn je zo naar toe te kunnen maar moet je wel weer opletten waar je terecht komt.

Working Holiday Visa is ook weer aan allerlei regels gebonden: https://working-holidays.io/visa-country/usa/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:47 



 
Profiel   

Een gewoon werkvisum is heel moeilijk aan te komen. Als je in aanmerking komt voor een Working Holiday Visum, dan is dat je beste kans. Hier kun je je inlezen. Je kunt dan besluiten naar welk land je wilt, en dan kun je hier meer gerichte vragen stellen.

https://www.rondreis.nl/blog/algemeen/i ... het-werkt/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:02 



 
Profiel   

ElCid schreef
IndianSu schreef
Een werkvisum in Amerika is voor dit soort dingen onmogelijk. Het visum dat de werkgever voor je aan kan vragen is het H1B, dat kost hen $10.000 en zit een limiet aan hoeveel er per jaar uitgegeven worden. Dat wordt dus alleen voor zeer specifieke functies gedaan.


Klopt, daarom moet je dit soort dingen ook "onderhands" regelen ;-).
Toen ik het regelde voor een dude ranch werkte dat prima al zit je dan wel aan je max. van 3 maanden vast en ga je dus met "vakantie".

Maar ik zou wel wachten totdat de Covid gekte/ hysteriework holiday ci over is. Australië en Canada zijn een groot drama, Amerika ook al zijn daar staten die zich nergens iets van aan trekken zoals Texas, maar je moet er wel eerst zien te komen. Mexico misschien een optie? Daar schijn je zo naar toe te kunnen maar moet je wel weer opletten waar je terecht komt.

Working Holiday Visa is ook weer aan allerlei regels gebonden: https://working-holidays.io/visa-country/usa/


Klopt, maar dan moet je je wel realiseren dat als het ontdekt wordt, je voor jaren de toegang tot Amerika kwijt bent. Natuurlijk is die kans klein, maar daar moet TS zich wel van bewust zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:04 



 
Profiel   

Heb je ook weer gelijk in maar de kans dat je ontdekt wordt is nihil. Zeker als het eenmalig is zal het niet opvallen; je moet niet 2 x in een jaar 3 maanden op "vakantie" gaan ( ken iemand die dat probeerde; die mocht dus weer retour afzender ;-) ). Maar ze zijn streng en mijn advies is altijd om Atlanta te mijden als je naar de VS vliegt. Daar geven ze iedereen het gevoel een crimineel te zijn en ik ken mensen die door al het gedoe daar hun aansluitende vlucht misten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:32 



 
Profiel   

Ik denk dat het ook het beste is om eerst een plek te vinden. Ik ben nu bezig met een werk visum alleen moet ik daar als laatste stap het bedrijf invullen waar ik ga werken. En die heb ik nog niet. Dus dit visum gaat het nu niet worden. Dus ik ga mij gewoon richten op het zoeken van een plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:35 



 
Profiel   

CaptainJS schreef
Ik denk dat het ook het beste is om eerst een plek te vinden. Ik ben nu bezig met een werk visum alleen moet ik daar als laatste stap het bedrijf invullen waar ik ga werken. En die heb ik nog niet. Dus dit visum gaat het nu niet worden. Dus ik ga mij gewoon richten op het zoeken van een plek.


Succes! Het is jammer dat ik de contacten niet meer heb anders had ik je zo aan een aantal adressen kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:36 



 
Profiel   

Reizen met covid is op dit moment in veel staten echt geen probleem hoor. Maar een werkvisum krijgen is heel andere koek, dat is niet zo simpel want het kan echt lang duren. Als je vragen hebt kan je eens naar nenahdm sturen hier op bokt, zij is enkele jaren geleden naar Amerika verhuisd. Je kan haar op dezelfde naam terugvinden op instagram denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:41 



 
Profiel   

dankjewel voor alle tips etc. Ik heb al een aantal bedrijven een mail gestuurd. Dus nu is het zoeken naar meer bedrijven en wachten op antwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:03 



 
Profiel   

Ik ken velen die in VS gewerkt hebben/werken. En geen eentje die het legaal doet. Visum is vrijwel onmogelijk voor die dingen. De trick is om niet opgemerkt te worden. Werk is er genoeg op dude ranches, en zolang je een paard kan zadelen en erop kan zitten is er een plek die je aanneemt. Maar als de border officer ook maar een vermoeden heeft dat je gaat werken, kom je het land niet in. Het zelfde voor Canada.

Canada heeft wel gemakkelijkere visa opties ivm de international experience programma, maar je moet dan ook weer aan de eisen voldoen en tegenwoordig gaat het met lotingen volgens mij, dus ook geluk hebben. https://www.cic.gc.ca/english/work/iec/eligibility.asp en moving2canada.com heeft veel info.

Werk voor room/board is een beetje grijs gebied voor Canada. Wat betreft covid in Canada, de restricties variëren heel erg per provincie (behalve de federal restricties, bijv volledig gevaccineerd om land binnen te komen).

Een must voor werken in n-amerika is een goede buitenland dekking voor medische kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:00 



 
Profiel   

ElCid schreef
Montana is echt de "Cowboy state" en is enigszins gematigd ;-). Daar ben ik jammer genoeg nog nooit geweest maar het schijnt er prachtig te zijn! De serie "Yellowstone" is deels daar gefilmd; geeft een mooi voorproefje van deze "state" maar een deel is ook in Utah gefilmd, ook prachtig :D

Ja, mijn advies is dat als ze je naar het treinstation willen brengen om te maken dat je wegkomt.

Verder klopt het wat mensen zeggen: je krijgt nooit een werk visum voor dat soort werk. Gewoon e-mailen of via via en dan gaan. En zorg dat je verzekerd bent voor ziektekosten in Amerika. Je valt met je hoofd op een steen en ligt een weekje in de IC dan kost je dat al gauw 50k of meer. Daar moet je je dus wel voor verzekeren. Een bevalling kost in het ziekenhuis al gauw 10k. Maar verder is het een geweldig mooi land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:37 



 
Profiel   

clarence schreef
ElCid schreef
Montana is echt de "Cowboy state" en is enigszins gematigd ;-). Daar ben ik jammer genoeg nog nooit geweest maar het schijnt er prachtig te zijn! De serie "Yellowstone" is deels daar gefilmd; geeft een mooi voorproefje van deze "state" maar een deel is ook in Utah gefilmd, ook prachtig :D

Ja, mijn advies is dat als ze je naar het treinstation willen brengen om te maken dat je wegkomt.

Verder klopt het wat mensen zeggen: je krijgt nooit een werk visum voor dat soort werk. Gewoon e-mailen of via via en dan gaan. En zorg dat je verzekerd bent voor ziektekosten in Amerika. Je valt met je hoofd op een steen en ligt een weekje in de IC dan kost je dat al gauw 50k of meer. Daar moet je je dus wel voor verzekeren. Een bevalling kost in het ziekenhuis al gauw 10k. Maar verder is het een geweldig mooi land.


Haha I understood that reference.

En bedankt voor de info. Dus het heeft eindelijk helemaal geen nut om een werk visa aan te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:00 



 
Profiel   

Is het een idee om in Nederland te beginnen met werken op een westernstal en te kijken of je via die routing ergens 3 maanden terecht kunt? Vele trainers in NL en BE hebben veel contacten in het buitenland binnen verschillende disciplines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:06 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Is het een idee om in Nederland te beginnen met werken op een westernstal en te kijken of je via die routing ergens 3 maanden terecht kunt? Vele trainers in NL en BE hebben veel contacten in het buitenland binnen verschillende disciplines.


Dat is wel een goed idee. Alleen weet ik ook niet hoe ik daar binnen kom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:10 



 
Profiel   

clarence schreef
ElCid schreef
Montana is echt de "Cowboy state" en is enigszins gematigd ;-). Daar ben ik jammer genoeg nog nooit geweest maar het schijnt er prachtig te zijn! De serie "Yellowstone" is deels daar gefilmd; geeft een mooi voorproefje van deze "state" maar een deel is ook in Utah gefilmd, ook prachtig :D

Ja, mijn advies is dat als ze je naar het treinstation willen brengen om te maken dat je wegkomt.

Verder klopt het wat mensen zeggen: je krijgt nooit een werk visum voor dat soort werk. Gewoon e-mailen of via via en dan gaan. En zorg dat je verzekerd bent voor ziektekosten in Amerika. Je valt met je hoofd op een steen en ligt een weekje in de IC dan kost je dat al gauw 50k of meer. Daar moet je je dus wel voor verzekeren. Een bevalling kost in het ziekenhuis al gauw 10k. Maar verder is het een geweldig mooi land.


Alleen is het toch moeilijker dan dat ik dacht om een plek te vinden. Ik ken helaas geen mensen in Amerika in die wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:11 



 
Profiel   

Er zijn western facebook pagina's en je zou de grote stallen kunnen benaderen. Rij je op dit moment al western? De kans is vrij groot dat je in Nederland wat minder op het paard zit en vooral veel stalwerk zult moeten doen, hou daar wel rekening mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:28 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Er zijn western facebook pagina's en je zou de grote stallen kunnen benaderen. Rij je op dit moment al western? De kans is vrij groot dat je in Nederland wat minder op het paard zit en vooral veel stalwerk zult moeten doen, hou daar wel rekening mee.


Ik ben ook naar stallen in Nederland opzoek maar om daarbij de tussentijd te werken lukt mij niet.

Het is ook vaak dat je je eigen zadel mee moet nemen. Dat gaat denk ik een beetje moeilijk om een zadel vanuit Nederland in een vliegtuig mee te nemen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:29 



 
Profiel   

CaptainJS schreef
Ik denk dat het ook het beste is om eerst een plek te vinden. Ik ben nu bezig met een werk visum alleen moet ik daar als laatste stap het bedrijf invullen waar ik ga werken. En die heb ik nog niet. Dus dit visum gaat het nu niet worden. Dus ik ga mij gewoon richten op het zoeken van een plek.


Als je drie maanden in de VS wil gaan werken als wrangler dan vraag je geen werkvisum aan. In de plaatst daarvan ga je als toerist, en dan mag je drie maanden in het land blijven. In die drie maanden doe je het (vrijwilligers)werk op de ranch. Mag dit officieel? Volgens mij niet. Doen veel mensen dit? Ja.

Zo ging dat in zijn werk voor Covid. Of het nu een slim idee is weet ik niet. Ik weet niet of ze nu strenger zijn bij de douane en meer vragen stellen. Ik weet ook niet of je uberhaupt Amerika in mag reizen.

Mijn advies? Stel dit een jaar uit. Ten eerste is internationaal reizen nu geen goed idee. Wat ga je doen als je in de VS Covid oploopt? Gaat jou verzekering dat betalen in deze tijd? Hoe ben je uberhaupt verzekerd, en ben je van plan een reisverzekering aan het afsluiten? Welke verzekering?

Wat is je budget voor deze reis? Je bent waarschijnlijk al $1500 aan het ticket kwijt, daarnaast de kosten om op de ranch te komen (uber, autohuur?), en misschien moet je een paar dagen in een hotel verblijven voordat iemand je op kunt halen. Daarnaast, hoeveel heb je gespaard als backup, in het geval het mis loopt op de ranch en je een andere plek moet zoeken?

Kun je voor ons een lijst met topics samenstellen van andere Bokkers die in Amerika en Canada gewerkt hebben? Dan kunnen we zien wat jij interesant vindt en je beter helpen met orienteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:46 



 
Profiel   

juniper schreef
CaptainJS schreef
Ik denk dat het ook het beste is om eerst een plek te vinden. Ik ben nu bezig met een werk visum alleen moet ik daar als laatste stap het bedrijf invullen waar ik ga werken. En die heb ik nog niet. Dus dit visum gaat het nu niet worden. Dus ik ga mij gewoon richten op het zoeken van een plek.


Als je drie maanden in de VS wil gaan werken als wrangler dan vraag je geen werkvisum aan. In de plaatst daarvan ga je als toerist, en dan mag je drie maanden in het land blijven. In die drie maanden doe je het (vrijwilligers)werk op de ranch. Mag dit officieel? Volgens mij niet. Doen veel mensen dit? Ja.

Zo ging dat in zijn werk voor Covid. Of het nu een slim idee is weet ik niet. Ik weet niet of ze nu strenger zijn bij de douane en meer vragen stellen. Ik weet ook niet of je uberhaupt Amerika in mag reizen.

Mijn advies? Stel dit een jaar uit. Ten eerste is internationaal reizen nu geen goed idee. Wat ga je doen als je in de VS Covid oploopt? Gaat jou verzekering dat betalen in deze tijd? Hoe ben je uberhaupt verzekerd, en ben je van plan een reisverzekering aan het afsluiten? Welke verzekering?

Wat is je budget voor deze reis? Je bent waarschijnlijk al $1500 aan het ticket kwijt, daarnaast de kosten om op de ranch te komen (uber, autohuur?), en misschien moet je een paar dagen in een hotel verblijven voordat iemand je op kunt halen. Daarnaast, hoeveel heb je gespaard als backup, in het geval het mis loopt op de ranch en je een andere plek moet zoeken?

Kun je voor ons een lijst met topics samenstellen van andere Bokkers die in Amerika en Canada gewerkt hebben? Dan kunnen we zien wat jij interesant vindt en je beter helpen met orienteren.


Ik vindt dit wel een goed idee. Ik heb dan ook meer tijd om alles te regelen etc en bedrijven te mailen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:56 



 
Profiel   

Ik zal voor je informeren. Kan niets beloven. Je kan wel rijden enzo? En je vindt het niet erg om koeien in de trailer te laden naar het slachthuis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:00 



 
Profiel   

clarence schreef
Ik zal voor je informeren. Kan niets beloven. Je kan wel rijden enzo? En je vindt het niet erg om koeien in de trailer te laden naar het slachthuis?


Ja ik kan rijden wel voornamelijk dressuur. maar met een kleine opfrisser kom ik er wel. Kan ook een paard met western optioning opzadelen. En nee dat vindt ik niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:26 



 
Profiel   

CaptainJS schreef
clarence schreef
Ik zal voor je informeren. Kan niets beloven. Je kan wel rijden enzo? En je vindt het niet erg om koeien in de trailer te laden naar het slachthuis?


Ja ik kan rijden wel voornamelijk dressuurmatig. maar met een kleine opfrisser kom ik er wel. Kan ook een paard met western optioning opzadelen. En nee dat vindt ik niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 22:34 



 
Profiel   

Ook goed nadenken wat je wilt: voor een trainer werken is iets heel anders dan een dude ranch. En een working ranch is weer heel anders dan dude ranch of voor een trainer (of yellowstone :+ ).

Dan een belangrijke is, wil je geld verdienen of room/board voldoende?
Workaway is een goede site als je room/board zoekt. Voor Canada heb je canadian cowboy and ranch jobs fb pagina. Daar komen ook met regelmaat wrangler jobs voorbij. Wij (in Canada) hebben over de jaren velen buitenlanders (room/board) bij ons gehad, 90% heeft geen werkvisum en komt als toerist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 00:10 



 
Profiel   

En lees goed wat gevraagd wordt. Soms staat er bij dat je 50kg moet kunnen tillen. Dan is het dus ook heel zwaar werk. Kun je dit? En wil je dit? In Amerika sta je zo op straat is mijn ervaring. Toen ik daar mijn instructeursopleiding deed kreeg ik een cursist toegewezen die 1 van zijn personeelsleden zo even telefonisch de laan uit stuurde. En later heb ik nog van iemand meegekregen dat dit gewoon gebeurt daar.
Nu ben je dan toerist en kun je terug naar Nederland, maar het is niet leuk natuurlijk als het je overkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:00 



 
Profiel   

Ik heb daar over nagedacht. Ik zou het liefst voor een working ranch willen werken, maar een dude ranch kan ook. Ik wil wel echt geld verdienen en een kamer krijgen dus een room en daarbuiten ook een loon krijgen.

Ik heb ook nog eens over de datum nagedacht en heb deze een beetje veranderd. Ik wil dus na 10 juni tot 12 augustus gaan.


Laatst bijgewerkt door CaptainJS op 29-01-22 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen