Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

 
Profiel   

germie schreef
En lees goed wat gevraagd wordt. Soms staat er bij dat je 50kg moet kunnen tillen. Dan is het dus ook heel zwaar werk. Kun je dit? En wil je dit? In Amerika sta je zo op straat is mijn ervaring. Toen ik daar mijn instructeursopleiding deed kreeg ik een cursist toegewezen die 1 van zijn personeelsleden zo even telefonisch de laan uit stuurde. En later heb ik nog van iemand meegekregen dat dit gewoon gebeurt daar.
Nu ben je dan toerist en kun je terug naar Nederland, maar het is niet leuk natuurlijk als het je overkomt.

Bedankt voor je ervaring. Alleen kan dit overal gebeuren. Als ik me laat tegen houden voor ieder probleem kom ik eigenlijk nergens. Het is wel fijn om het te weten zodat ik daar rekening mee kan houden. Ik kijk ook goed naar de eisen die een ranch stelt want 50 kilo tillen is zwaar. Maar niet on haal baar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:27 



 
Profiel   

Als je op een toeristenvisum geld gaat verdienen in de VS, ben je wel zwaar illegaal bezig. Ik zou dat zelf niet durven riskeren. Waarom is een Working Holiday Visa geen optie voor je? Dan ben je echt met alles in orde. Ik meende te lezen dat Canada of Australië ook een optie is voor je, die hebben die regeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:47 



 
Profiel   

Ik ben naar Canada geweest op een werk visum. Voor 7 maanden.

Ik lees dat je 2 maanden wij gaan? Voor Canada is dag bijna de moeite niet, met de kosten voor je WHV, als je die al krijgt, ga je er weinig/niets aan overhouden vrees ik.
Dan kan je voor zo’n korte tijd beter als toerist gaan, met de melding dat je een cursus gaat doen ipv geld gaat verdienen. Maar dan moet het bedrijf waar je heen gaat daar wel geschikt voor zijn.

Ik heb iemand teruggestuurd zien worden die zonder het juiste visum op een gastenranch wilde verblijven. Die moest serieus terug en was haar geld voor het ticket kwijt. Ze mocht gelukkig als toerist met haar familie nog wel komen, maar haar “werkvakantie” was goed verpest.

Dus het is echt belangrijk om het goed uit te zoeken allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:51 



 
Profiel   

Hier staat hele uitgebreide informatie over de consequenties van betaald werken zonder visum. Vrijwilligerswerk kan zelf, misschien zou je dan met room en board wel wegkomen. Belangrijkste gevolg in jouw geval als je gepakt wordt, is dat je het land heel moeilijk weer in komt in de toekomst.

https://www.immi-usa.com/uscis-unauthorized-employment/

Supertof plan hoor TS, klinkt als een geweldig avontuur. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, yolo en zo, maar lees je heel goed in over de mogelijke consequenties. Zelf ontdekte ik het bestaan van het WHV pas toen ik er al te oud voor was, maar anders had ik per direct in Canada gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:54 



 
Profiel   

Ik denk dat je dan ook beter via via een baan kan krijgen dan dat je er zelf een gaat zoeken. Va via is dan makkelijker en die kunnen je hier dan misschien ook een beetje bij helpen.

Ik weet dat als ik met een toeristen visa ga een heel erg strak plan en verhaal moet gaan bedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:12 



 

CaptainJS schreef
Ik denk dat je dan ook beter via via een baan kan krijgen dan dat je er zelf een gaat zoeken. Va via is dan makkelijker en die kunnen je hier dan misschien ook een beetje bij helpen.

Ik weet dat als ik met een toeristen visa ga een heel erg strak plan en verhaal moet gaan bedenken.
Hoe is je ervaring met grenscontroles? Want als je dat nog niet (vaak) gedaan hebt, zou ik het niet wagen. :o Die douaniers zijn er niet alleen in geoefend om de verhalen te doorzien, maar ze kijken ook naar je lichaamstaal - kom je nerveus over, durf je ze niet goed aan te kijken etc. Bij het kleinste gaatje in je verhaal, kun je rechtsomkeert maken en wordt het, zoals gezegd, moeilijk om het land nog binnen te komen daarna.

Ik denk dat als je echt naar de VS wilt, je het beste gewoon flink kunt sparen en op vrijwillige basis kunt gaan. Dan heb je ook al die stress niet, want het is stressvol om zoiets te doen, zeker als je geen 'seasoned traveller' bent en zeker in een land als de VS. Of je moet inderdaad uitwijken naar Canada of Aus en zorgen dat je het juiste papierwerk hebt. Scheelt je een hoop gedoe en ook een hoop stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:01 



 
Profiel   

Mkango schreef
CaptainJS schreef
Ik denk dat je dan ook beter via via een baan kan krijgen dan dat je er zelf een gaat zoeken. Va via is dan makkelijker en die kunnen je hier dan misschien ook een beetje bij helpen.

Ik weet dat als ik met een toeristen visa ga een heel erg strak plan en verhaal moet gaan bedenken.
Hoe is je ervaring met grenscontroles? Want als je dat nog niet (vaak) gedaan hebt, zou ik het niet wagen. :o Die douaniers zijn er niet alleen in geoefend om de verhalen te doorzien, maar ze kijken ook naar je lichaamstaal - kom je nerveus over, durf je ze niet goed aan te kijken etc. Bij het kleinste gaatje in je verhaal, kun je rechtsomkeert maken en wordt het, zoals gezegd, moeilijk om het land nog binnen te komen daarna.

Ik denk dat als je echt naar de VS wilt, je het beste gewoon flink kunt sparen en op vrijwillige basis kunt gaan. Dan heb je ook al die stress niet, want het is stressvol om zoiets te doen, zeker als je geen 'seasoned traveller' bent en zeker in een land als de VS. Of je moet inderdaad uitwijken naar Canada of Aus en zorgen dat je het juiste papierwerk hebt. Scheelt je een hoop gedoe en ook een hoop stress.


Canada en Australië zijn zeker een optie alleen moet ik daar ook nog een plek vinden. En dat is niet het makkelijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:08 



 
Profiel   

Ik heb via de site Yard and Groom een adresje in Duitsland gevonden een aantal jaar terug. Ik had alleen de zomervakantie (zo'n 6 weken) dus wilde niet te ver weg. Ik belandde toen op een dressuurstal net over de grens, van Nederlandse mensen. Heb ik een erg leuke tijd gehad! Mee op wedstrijd geweest, super knappe paarden verzorgen, heb het echt leuk gehad :D
Die site had toen super veel aanbod en voor zover ik weet over de hele wereld :j
Maar je zou dus ook als start eens in Europa kunnen kijken, en mocht je dan een beetje weten wat het werk inhoudt dat je dan verder weg gaat. Bij vrijwel alle plekken zal het merendeel wel echt uit stalwerk bestaan denk ik, tenzij je echt een talentvolle ruiter bent. Het zijn lange dagen en zoals al genoemd ook fysiek zwaar werk, waarbij rijden meer een extraatje is dan standaard onderdeel van de dag, in mijn ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:19 



 

CaptainJS schreef
Canada en Australië zijn zeker een optie alleen moet ik daar ook nog een plek vinden. En dat is niet het makkelijkste.
Echt, een werkplek is je minste zorg. Ik ben een paar jaar geleden naar Nieuw Zeeland gegaan op een WHV: voor vertrek had ik voor drie nachten een hostel in Auckland geboekt en that's it. Ik heb toen een weekje vakantie gehouden in de Bay of Islands in het noorden en ben daar pas op zoek gegaan naar een baan, die ik binnen een paar uur gevonden had. Toen heb ik nog een paar nachten in een hostel geslapen en heb daarna een kamer gehuurd bij een collega en zijn vrouw.

Nu zou ik je niet per se aanraden om het zo aan te pakken, maar zeker in Australië draait een groot deel van de economie op WHV'ers. Er is werk genoeg - je papierwerk en verzekeringen zijn het belangrijkste. Om een WHV aan te kunnen vragen, hoef je namelijk helemaal geen werkgever te hebben, anders dan bij een echt werkvisum, maar daarvoor kom je niet in aanmerking voor die paar weken werken. :)

_Lois_ schreef
Ik heb via de site Yard and Groom een adresje in Duitsland gevonden een aantal jaar terug. Ik had alleen de zomervakantie (zo'n 6 weken) dus wilde niet te ver weg. Ik belandde toen op een dressuurstal net over de grens, van Nederlandse mensen. Heb ik een erg leuke tijd gehad! Mee op wedstrijd geweest, super knappe paarden verzorgen, heb het echt leuk gehad :D
Die site had toen super veel aanbod en voor zover ik weet over de hele wereld :j
Maar je zou dus ook als start eens in Europa kunnen kijken, en mocht je dan een beetje weten wat het werk inhoudt dat je dan verder weg gaat. Bij vrijwel alle plekken zal het merendeel wel echt uit stalwerk bestaan denk ik, tenzij je echt een talentvolle ruiter bent. Het zijn lange dagen en zoals al genoemd ook fysiek zwaar werk, waarbij rijden meer een extraatje is dan standaard onderdeel van de dag, in mijn ervaring
Maar een ranch (of cattle station in Aus) is natuurlijk wel van heel andere orde dan een sportstal met alleen maar paarden. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:28 



 
Profiel   

CaptainJS schreef
Ik heb daar over nagedacht. Ik zou het liefst voor een working ranch willen werken, maar een dude ranch kan ook. Ik wil wel echt geld verdienen en een kamer krijgen dus een room en daarbuiten ook een loon krijgen.

Ik heb ook nog eens over de datum nagedacht en heb deze een beetje veranderd. Ik wil dus na 10 juni tot 12 augustus gaan.


Hoezo? Heb jij iets bijzonders te bieden aan zo'n ranch dan?
Jij wil erheen voor de ervaring en het avontuur, zo moet je het zien. Niet als een baan. Zij gaan jou niet betalen, dit is puur vrijwilligerswerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:46 



 
Profiel   

Goof schreef
CaptainJS schreef
Ik heb daar over nagedacht. Ik zou het liefst voor een working ranch willen werken, maar een dude ranch kan ook. Ik wil wel echt geld verdienen en een kamer krijgen dus een room en daarbuiten ook een loon krijgen.

Ik heb ook nog eens over de datum nagedacht en heb deze een beetje veranderd. Ik wil dus na 10 juni tot 12 augustus gaan.


Hoezo? Heb jij iets bijzonders te bieden aan zo'n ranch dan?
Jij wil erheen voor de ervaring en het avontuur, zo moet je het zien. Niet als een baan. Zij gaan jou niet betalen, dit is puur vrijwilligerswerk.


Ik heb niks bijzonders te bieden maar ik ga er niet heen als ik niet betaald krijg. Bij de meeste die ik gevonden heb krijg je betaald. Dus dan is het denk ik normaal dat als je daar op solliciteerde je dan ook betaald krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:41 



 
Profiel   

Als je betaald werk zoekt dan wil je zeker een visum regelen en langer dan 2 mnd gaan.

Wij zelf zijn een working ranch. Bij ons komt iemand pas op de payroll als je kunt lassowerpen, zieke dieren kunt herkennen en kunt behandelen, kalveren, koeien kan sorteren/verplaatsen zonder chaos ervan te maken, hekwerk kan repareren, paard van ieder niveau kan rijden, overweg met de tractor kan etc. Wij hebben diverse jonge cowboys hier gehad die voor room/board begonnen zijn om zo de ervaring te krijgen om na een tijd als je ze voldoende ervaring hebben, betaald te krijgen of die als cowboy zijn gaan werken voor de grootste working ranches in Canada.

Bij een dude ranch zul je eerder betaald werk vinden met minimale ervaring of ergens als stalhulp. Daarnaast zijn er veel biblecamps hier met paardenprogramma’s en gelimiteerde betaalde banen. Maar hun zoeken wel meestal iemand die iets met god/geloof heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:12 



 
Profiel   

Ik heb mijn eisen of ja eisen is een groot woord even bijgesteld omdat ik hoor en lees dat je niet zomaar betaald gaat krijgen voor dit soort werk.

Ik wil best werken voor room/board etc alleen moet ik dan wel echt weten dat ik op een goede plek zit.

Het gaat er eigenlijk om dat ik ervaring op doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:27 



 
Profiel   

Of je op een goede plek zit, kom je pas achter als je er bent. Videobel met de werkgever en vraag naar of je contact kun leggen met anderen (buitenlanders) die er gewerkt hebben.

En al doe je je research, dan nog kan het voorkomen dan het niet klikt of bevalt. Als je eenmaal in het land bent, en met de internet van nu, kun je iig gemakkelijk iets anders vinden (voor room/board).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:43 



 
Profiel   

Goof schreef
CaptainJS schreef
Ik heb daar over nagedacht. Ik zou het liefst voor een working ranch willen werken, maar een dude ranch kan ook. Ik wil wel echt geld verdienen en een kamer krijgen dus een room en daarbuiten ook een loon krijgen.

Ik heb ook nog eens over de datum nagedacht en heb deze een beetje veranderd. Ik wil dus na 10 juni tot 12 augustus gaan.


Hoezo? Heb jij iets bijzonders te bieden aan zo'n ranch dan?
Jij wil erheen voor de ervaring en het avontuur, zo moet je het zien. Niet als een baan. Zij gaan jou niet betalen, dit is puur vrijwilligerswerk.

Dit dus ook vooral...

Ik overweeg om een tijdje naar Costa Rica te gaan. Daar zoeken ze ook soms mensen en ik wil proberen om ook een job te vinden binnen een ranch daar (maar is geen must, ik vind in een bar ergens ook prima), maar ik heb wel een groot paardenbedrijf op mijn CV staan dus ik weet ook dat ik daar terecht zou kunnen met de nodige ervaring. Als jij dit niet kan bewijzen of aanbieden vrees ik dat ze je ook niet snel zullen aannemen daar, zeker in het buitenland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:39 



 
Profiel   

Ik heb een jaar in Amerika gewerkt via een Amerikaans uitwisselingsprogramma Caep.org
Als ik het mij goed herinner loopt dit programma via het Amerikaanse ministerie van Landbouw.

Ik heb toen op een springstal gewerkt maar weet dat ze western ook in het programma hebben. Of dit aansluit met wat je zoekt weet ik niet.

Voordeel is wel dat je via dit programma via een J1 visa het land in gaat en dus gewoon mag werken. Toen was het minimum bedrag wat je moest verdienen $400 per maand. Ik weet dat het toen (20 jaar geleden) niet heel duur was om via dit programma naar Amerika te vertrekken. Volgens mij heb ik €500 ofzo moeten betalen. Hoe dat nu zit weet ik niet. Ik heb toen ook een verhaal moeten schrijven waarom ik mee wilde doen met dit programma.

Neem eens een kijkje op de website of het wat voor je is.
https://caep.org/equine-training-programs.php

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:51 



 
Profiel   

Excalibur schreef
Ik heb een jaar in Amerika gewerkt via een Amerikaans uitwisselingsprogramma Caep.org
Als ik het mij goed herinner loopt dit programma via het Amerikaanse ministerie van Landbouw.

Ik heb toen op een springstal gewerkt maar weet dat ze western ook in het programma hebben. Of dit aansluit met wat je zoekt weet ik niet.

Voordeel is wel dat je via dit programma via een J1 visa het land in gaat en dus gewoon mag werken. Toen was het minimum bedrag wat je moest verdienen $400 per maand. Ik weet dat het toen (20 jaar geleden) niet heel duur was om via dit programma naar Amerika te vertrekken. Volgens mij heb ik €500 ofzo moeten betalen. Hoe dat nu zit weet ik niet. Ik heb toen ook een verhaal moeten schrijven waarom ik mee wilde doen met dit programma.

Neem eens een kijkje op de website of het wat voor je is.
https://caep.org/equine-training-programs.php


Nee erg bedankt voor de suggestie. Alleen wil ik voor 2 maanden en hier moet je perse 3 maanden anders dan kan het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:56 



 
Profiel   

TS, je verwachtingen zijn niet realistisch.

Je wilt twee maanden op een working or dude ranch gaan werken maar je hebt geen aantoonbare ervaring (Western kunnen rijden telt niet als aantoonbare ervaring, dat is niet genoeg). Ik denk dat het al twee maanden zou duren voordat je ingewerkt bent en ze 'iets aan je hebben'. Ranches zijn echte bedrijven die draaien op ervaren personeel, en zij hebben geen tijd om iemand zonder ervaring op sleeptouw te nemen.

Daarnaast is het, zoals meerdere bokkers al aangegeven hebben, bijzonder risicovol om zonder visum voor langere tijd in Amerika te verblijven. In Canada heb je vergelijkbare ranches en daar kun je met een legaal visum wel voor langere tijd blijven en vrijwilligerswerk doen.

Als je echt maar twee maanden tijd hebt voor dit avontuur, zoek dan via Workaway een adres in Europa. Twee maanden is gewoon echt te kort voor het gene wat je wilt doen in Amerika, Canada, of Australie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 20:06 



 
Profiel   

juniper schreef
TS, je verwachtingen zijn niet realistisch.

Je wilt twee maanden op een working or dude ranch gaan werken maar je hebt geen aantoonbare ervaring (Western kunnen rijden telt niet als aantoonbare ervaring, dat is niet genoeg). Ik denk dat het al twee maanden zou duren voordat je ingewerkt bent en ze 'iets aan je hebben'. Ranches zijn echte bedrijven die draaien op ervaren personeel, en zij hebben geen tijd om iemand zonder ervaring op sleeptouw te nemen.

Daarnaast is het, zoals meerdere bokkers al aangegeven hebben, bijzonder risicovol om zonder visum voor langere tijd in Amerika te verblijven. In Canada heb je vergelijkbare ranches en daar kun je met een legaal visum wel voor langere tijd blijven en vrijwilligerswerk doen.

Als je echt maar twee maanden tijd hebt voor dit avontuur, zoek dan via Workaway een adres in Europa. Twee maanden is gewoon echt te kort voor het gene wat je wilt doen in Amerika, Canada, of Australie.


Ik ben ook al van plan om dit jaar niet te gaan. En ben er ook achter gekomen dat 2 maanden te kort is. Als bedrijven nooit onervaren mensen aannemen worden deze mensen nooit ervaren. Dat zie je in de economie van nu steeds vaker terug komen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 21:34 



 
Profiel   

Misschien een idee om eens deze Netflix serie te kijken: "How to be a Cowboy" ; hier en daar met een knipoog en een grap maar toch ook wel weer over het echte ranch en rodeo leven en dat is een hard en zwaar bestaan.
Overigens is er een Frankrijk de Ranch de Haute Languedoc/ Oosting Horse Riding waar ze ook western vakanties doen, seizoenshulpen zoeken en het is niet meteen aan de andere kant van de oceaan: https://oosting-horseriding.com/en-US/Home.aspx

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 22:35 



 
Profiel   

Dat zou echt een super goed idee zijn, zo'n ranch in Europa. Dan kun je deze zomer al beginnen met het opbouwen van je vaardigheden, en dan heb je mooi de tijd om je te orienteren op volgend jaar. Plus, dat soort mensen zitten in het wereldje en dat kan je misschien ook weer verder helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 22:55 



 
Profiel   

CaptainJS schreef
Als bedrijven nooit onervaren mensen aannemen worden deze mensen nooit ervaren. Dat zie je in de economie van nu steeds vaker terug komen helaas.


Als onervaren ergens voor room/board werken, moet je zien als je “school/opleiding/stage”, een investering, om vervolgens een betaalde baan kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 05:25 



 
Profiel   

juniper schreef
Dat zou echt een super goed idee zijn, zo'n ranch in Europa. Dan kun je deze zomer al beginnen met het opbouwen van je vaardigheden, en dan heb je mooi de tijd om je te orienteren op volgend jaar. Plus, dat soort mensen zitten in het wereldje en dat kan je misschien ook weer verder helpen.


De ranch in Frankrijk is al een gouwe ouwe, vroeger hadden ze ook koeien en kon je daar op Cattle drive. Nu dus jammer genoeg niet meer. Wel zitten ze midden in een een enorm, groot en soms ruig woud dus qua rijden en "ranch" gevoel een prima plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 09:46 



 
Profiel   

Je hebt in Hongarije ook van die ranches. Misschien dan ook die kant op kijken? Het is niet altijd in westernzadel overigens. Is dat een must?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 11:42 



 
Profiel   

germie schreef
Je hebt in Hongarije ook van die ranches. Misschien dan ook die kant op kijken? Het is niet altijd in westernzadel overigens. Is dat een must?


Het liefst wel met westernzadel maar in het einde gaat het om de ervaring dus of het nu wel of niet is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen