Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 103 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 170  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

 
Profiel   

Oh Head Joy! Daar heb ik jaren geleden een week op geskied, waren toen huurski's. Nog nooit zulke fijne ski's gehad. Goed te horen dat ze jou ook zo goed bevielen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:03 



 
Profiel   

Decathlon heeft verschillende soorten skis voor beginners maar ook voor vergevorderden. :j

Ik heb zelf solomon oudjes ex huur uit zell am see. Na twee dagen huur mocht ik ze voor 55 euro overnemen en hoefde ik geen huur te betalen. Ze konden gewoon geen volwassenen vinden die klein genoeg waren _O- 137 cm met bindingen voor volwassenen. Ze zijn nog steeds te slijpen ook

inmiddels heb ik uitverkoop een paar nieuwe (weer van die korte kleintjes die ze niet kwijt raakten) dit type https://www.skihandel.nl/product/rossignol-attraxion/ 140 cm dit keer. :D die zijn een stuk neurotischer en gevoeliger maar ook sneller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:09 



 
Profiel   

Dat is wel heel kort. Ik heb 1.68 bij mijn lengte van 1.82 en dat is al kort. Maar het ging altijd prima op die dingen. Eerst had ik 2.05m. Dat waren de voorgangers. Daar kon ik ook perfect op skiën. Dat was good old style. Toen hoorden ze gewoon ruim boven je eigen lichaamslengte te zijn. En daarna kwam de cave ski, en die werd korter en korter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:51 



 

Jij bent natuurlijk ook niet zo lang Karuna :))
Ik heb nu 148/150, twijfel of ik die nogmaals doe of 143 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:00 



 
Profiel   

Nope 160 cm maar ook nog eens korte pootjes. :)) En ivm mijn brakke knie is aangeraden nog korter te gaan zodat de knie zo min mogelijk belast wordt. Maar maakt de skis wel nerveuzer en lichter met draaien maar ook minder remvlak. Groot voordeel, ik raak er niet in verstrikt met de punten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:14 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Jij bent natuurlijk ook niet zo lang Karuna :))
Ik heb nu 148/150, twijfel of ik die nogmaals doe of 143 :+


Hoe lang ben jij dan Hans? Want dit is ook aan de korte kant :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:59 



 
Profiel   

Mijn pa heeft mij eens ski's gegeven maar die waren 5cm langer dan mezelf. Ik ben er een paar keer mee afgedaald maar op het laatst zo hard geklapt dat ik dacht ik houd het wel bij snowboarden :')

Ik wist van te voren al dat ze te lang waren, maar ik wilde eigenwijs toch kijken of ik er wat mee kon. Wijze les in nederigheid :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:12 



 

Ik ben 1.58 _O- dus ook niet zo groot nee :))

Ik vrees wel dat ik zondag in Landgraaf echt issues ga hebben met mn eigen ski's. Die zijn nu lang zo fijn niet meer _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:32 



 
Profiel   

Dan zou ik voor 140 cm gaan. Dat draait zoveel gemakkelijker. En zijn lichter ook nog eens met tillen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:39 



 
Profiel   

Ik ben beginnend winter sporter en ik vroeg me af hoe jullie dat doen als het regent?
Ben een beetje bang dat ik uiteindelijk nat de lift uitkom, mijn gewone kleding het niet opvangt.
Iemand zei tegen mij, neem een poncho mee.
Heb je het dan gewoon over van die regenponcho’s?
Hoor graag hoe jullie dat doen.
En duim ondertussen verder voor een zonnetje haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:10 



 

Skikleding is tot zekere hoogte waterdicht :j heb de hele dag in flinke sneeuwbuien geski’d en was warm en droog.

Waar ga je heen? Er zijn veel skigebieden met dichte stoeltjesliften (met kap) en gondels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:12 



 
Profiel   

[quote="XxLMMxX"]Ik ben beginnend winter sporter en ik vroeg me af hoe jullie dat doen als het regent?
Ben een beetje bang dat ik uiteindelijk nat de lift uitkom, mijn gewone kleding het niet opvangt.
Iemand zei tegen mij, neem een poncho mee.
Heb je het dan gewoon over van die regenponcho’s?
Hoor graag hoe jullie dat doen.
En duim ondertussen verder voor een gelukkig regent het nauwelijks op wintersport. Sneeuwen komt wel vaker voor.
Sneeuw wordt door een skipas prima tegen gehouden, een regenponcho zit niet in mijn wintersporttas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:21 



 
Profiel   

Ons appartement zit op de piste. Als het hard regent of sneeuwt dan ga ik even wat anders doen. Ik vind er dan niks aan en ik zie dan ook gewoon geen diepte. Dan wordt het niks anders dan steeds vallen omdat ik een hoop sneeuw niet zag liggen en dan word ik geïrriteerd. Dus dan lees ik liever een boek.

Een beetje regen en sneeuw houdt je skipak wel tegen. Ik heb nog nooit iemand met poncho zien skiën of het hoorde bij hun verkleedkleding

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:29 



 
Profiel   

Bedankt! Helemaal duidelijk. Mijn skikleding gaat het wel redden. Fijn!

En capopjekop bij mij gaat er ook een boek in mijn tas haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:40 



 
Profiel   

Wij zijn ons aan het oriënteren om voor het eerst op wintersport te gaan in de voorjaarsvakantie.
Hebben jullie tips voor een leuke plek met twee kinderen van 11 en 14 en enigzins te doen qua afstand? We wonen in het noorden van NL.
Het liefst een niet al te drukke/massale plek en ook leuk voor beginners :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:13 



 
Profiel   

Ik zou met kinderen juist lekker naar een zillertall ofzo gaan.
Even kijken dat er veel blauwe pistes zijn. Oostenrijk is beter voor beginners dan Frankrijk vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:47 



 
Profiel   

smurffie schreef
Ik zou met kinderen juist lekker naar een zillertall ofzo gaan.
Even kijken dat er veel blauwe pistes zijn. Oostenrijk is beter voor beginners dan Frankrijk vind ik.


Bedankt!
Zillertall ofzo, wat is de ofzo? :)
Kan ik wat gaan googelen op gebieden in Oostenrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 08:50 



 
Profiel   

Ofzo zijn de gebieden met veel blauwe piste. Solden,brixental, kirchberg, saalbach, altberg.

Ik zou serfaus en isgchl nog even overslaan bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 09:02 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Wij zijn ons aan het oriënteren om voor het eerst op wintersport te gaan in de voorjaarsvakantie.
Hebben jullie tips voor een leuke plek met twee kinderen van 11 en 14 en enigzins te doen qua afstand? We wonen in het noorden van NL.
Het liefst een niet al te drukke/massale plek en ook leuk voor beginners :)


Kijk even op wintersport.nl daar kan je zowat alle skigebieden vinden en filteren op niveau. Ik denk alleen dat je tijdens de voorjaarsvakantie niet echt een rustig gebied zal vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 09:16 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Wij zijn ons aan het oriënteren om voor het eerst op wintersport te gaan in de voorjaarsvakantie.
Hebben jullie tips voor een leuke plek met twee kinderen van 11 en 14 en enigzins te doen qua afstand? We wonen in het noorden van NL.
Het liefst een niet al te drukke/massale plek en ook leuk voor beginners :)


De seiseralm, Italië, lijkt verder weg maar valt erg mee, heerlijk skigebied voor Kids

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 09:26 



 
Profiel   

In de voorjaarsvakantie is het altijd wel druk is mijn ervaring. Wij gaan zelf al vanaf mijn 11e naar st Johann in Tirol. Als kind vond ik het daar geweldig. Veel blauw en rode pistes en het gebied is niet zo groot (maar de beginner heeft er zeker genoeg uitdaging). Dus we kenden al snel de weg daar en we kwamen altijd wel ergens familie tegen onderweg.

Als ervaren boarder is de uitdaging er wel af, je kunt er niet echt uitgebreide tochten maken. Maar het gebied voelt als ons 2e thuis en de locatie midden op de piste is echt ideaal en heeft genoeg appartementen voor de hele bubs. Dus we gaan eigenlijk altijd weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 09:57 



 

Wij gaan naar Hinterglemm, ook veel blauw :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 12:53 



 
Profiel   

Ahhhh, ik ben mijn materiaal weer aan het bij elkaar zoeken. En dat is natuurlijk al jaren niet gebruikt. Mijn langlaufski's zijn 15 jaar geleden gekocht en slechts 1 keer een uurtje in Nederland gebruikt, dus zijn nog volledig nieuw. Maar nu laat een stuk binding los. Het is niet kapot en zit gewoon met dubbelzijdig tape vast.
Maar welke tape zou ik kunnen gebruiken om het weer vast te plakken? Of evt. welke lijm?

Zo hoort het te zitten. Het voorste stuk is wel voorzien van een schroef. Maar het achterste stuk dus niet. 1 ski lijkt goed vast te zitten, 1 dus niet.
[ img ]

Kijk, dit is los en is gewoon met tape gelijmd geweest. Maar welke tape zou ik kunnen nemen?
[ img ]

En ook het volgende project is begonnen.
Ik heb besloten om mijn hele oude ski's mee te nemen. Dat zijn wel carveski's hoor, maar zijn uit het begintijdperk. Ze zijn alleen lichter dan mijn 12 jaar oude nieuwe ski's.
De huidige schoenen hebben nooit op de ski's gestaan, dat heb ik al afgesteld. Nu twijfel ik om de bindingen nog wat strakker te draaien, want ik ben beslist zwaarder geworden sinds de laatste keer gebruik en ik ben zeker niet rustiger geworden met skiën als ik naar 3 jaar terug kijk. Maar een schroevendraaier zal bij elke lift wel te vinden zijn neem ik aan. Dus ik kan het ook daar nog aanpassen als het nodig is. Skischoenen zijn ook al iets van 15 jaar oud, maar die pas ik nog prima gelukkig.
Waxen en slijpen moet wel gebeuren, de slijper heb ik al gevonden. Maar het strijkijzer van de wax is er niet meer. Bovendien heb ik geen -20 wax. Dus ik twijfel een beetje om maar gewoon vloeibare wax te kopen nog. Slijpen is wel echt nodig, bramen van laatste keer uitlenen. :+

De reden waarom ik dus de oude ski's meeneem is niet omdat die nu beter skiën, maar is het gewicht, want ik moet onder de 20kg blijven:
Er geldt een vast ruimbagagetarief voor een wintersportuitrusting bestaande uit schoenen, ski's of snowboard en stokken. De wintersportuitrusting mag maximaal 20 kg wegen en de schoenen dienen apart verpakt te worden.

In mijn skitas passen langlaufski's en alpineski's. De schoenen gaan in een skischoenentas en ik moet zien dat ik dan maar de langlaufschoenen in de koffer stop.

Wordt de eerste keer met het vliegtuig op wintersport. Lijkt me heel apart, in een skibroek op Schiphol staan. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 22:13 



 

Ik zat vandaag in mn skibroek bij de McDonalds, daar keken ze gelukkig ook niet gek op _O- :)) duszal met vliegtuig zeker naar een winterland ook meevallen hoop ik!

Vandaag in Landgraaf nog wat ski's getest.. _O- kansloos dit maar ik ben er gewoon al uit. Geen enkele ski haalde het bij de Joys dus nu aan het rondkijken in Oostenrijk wat dat kost daar :))

Wat is de bestemming geworden Germie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 22:20 



 
Profiel   

Ik zat in thermolegging in het vliegtuig. Was uit het vliegtuig toch maar 5 min buiten toen weer binnen voor de koffer. Daarna uit de koffer mijn skibroek gepakt. Ik ben anders veel te bang dat ik me kapot zweet in het vliegtuig :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 22:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 103 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 170  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen