Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zira1994

Berichten: 1238
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:03

Wij gaan naar het Hilton en gaan vooral voor het duiken. We gaan ook voor ons advanced brevet daar. Ben heel benieuwd heb nog nooit in Egypte gedoken

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 03:14

Tis 03:00 en uk moet hoog nodig m'n bedje in :+

Welke plaatsen kan je het beste vanaf het strand snorkelen? Ik weet dat er in Marsa Alam hotels zijn met een rif direct voor de deur, is dat in Hurghada ook zo?

Zijn er gratis stranden waar je zo vanaf het strand kan snorkelen?

Ik zit nog ontzettend te twijfelen, eigenlijk vanwege de prijzen. Had een paar fantastische last minutes gezien, maar m'n qr code is verlopen, dus morgen eerst maar eens die covid spuit in m'n arm laten zetten en hopen dat er over 2 weken alsnog mooie aanbiedingen zijn.

Zijn excursies gemakkelijk ter plaatse te boeken?

Betaal je in € of in Egyptische munteenheid? (Als in het goedkoopste)

Wordt het geen Egypte, dan wordt het dit jaar Drenthe.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:11

Afhankelijk van hotel kan je wel iets moois tegen komen aan het hotel.

Excursies heb ik toen online geboekt, ging ook wel gemakkelijk

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 07:51

Ik ben net terug van 10 dagen Hurghada!!

Gewoon betaald in euro's.
Gesnorkeld vanaf de hotel steiger en het strand.

Qr code is 2x gevaccineerd of pcr test, herstelbewijs geld niet in Egypte.

1 excursie geboekt bij de duikschool op het hotel, andere terplekke via tui gedaaan.

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:43

Heerlijk.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:17

Ik ben in 2012 naar Sharm geweest met mijn ex we zijn toen niet het resort af geweest. Nu willen mijn vriend en ik in november een weekje zon en de keuze is op Egypte gevallen.
Welke badplaats heeft jullie voorkeur? Voor nu hebben we bedacht vooral te genieten van zon zee en strand. Ik snorkel graag maar mijn vent niet zo. Hij wil heel graag een uitstapje naar Caïro maken. Ik had al opgezocht dat er best mogelijkheden zijn met een vlucht en dat viel nog niet heel erg tegen qua prijs. Heeft iemand van jullie dat al eens gedaan?

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:51

Jep !
Wij hebben toen een dag reis naar caïro gemaakt van uit Hurghada.
3 kwartier tot een uurtje vliegen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:09

Ik zit erover te denken om in september een week naar Egypte te gaan. Wat ik belangrijk vind, is vooral dat je vanaf het strand mooi kan snorkelen. En een leuk plaatsje waar je als vrouw alleen veilig kunt rondlopen.

Ik dacht de hele tijd aan El Gouna maar lees dat je voor mooi snorkelen toch beter in Marsa Alam kunt zijn?

Dus welke van de 4 adviseren jullie voor snorkelen en stadje:

El Gouna
Marsa Alam
Port Ghalib
Makadi Bay

Ik hoor het graag!

XiiaaooNaa

Berichten: 2865
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:29

Mijn vriend en ik hebben voor corona deze reis geboekt:
https://www.corendon.nl/egypte/luxor/ni ... ort-spa-5#

Een aanrader voor iedereen! Met de nijlcruise zie je echt het leven in Egypte en de tempels etc.
En daarna het hotel en dan zie je het ‘toeristenleven’ haha.
Resort ligt aan het strand, als je er wat verder vanaf zit rijd er een shuttebusje. Kan je ook leuk snorkelen maar voor de beste spots moet je denk ik iets boeken om met een boot naar die plek gebracht te worden. Dat hebben wij toen niet gedaan. Gewoon lekker aan het strand gesnorkeld, ook prachtig!!

Tijdens het verblijf in het hotel ook nog een dagtrip Cairo geboekt via getyourguide.
Vroeg opstaan en vliegen, dan een hele dag in cairo (museum, eten en pyramides) met een gids en dan savonds laat weer terug. Alles heel goed en fijn geregeld!
Alles incl vervoer van en naar hotel en het vliegtuig regelde getyourguide! Niks zelf hoeven uitzoeken etc. Heel erg fijn!

Was echt een top vakantie! Heeerlijk!!
Ook geen moment ons onveilig gevoeld.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 13:45

Fitzroy schreef:
Ik zit erover te denken om in september een week naar Egypte te gaan. Wat ik belangrijk vind, is vooral dat je vanaf het strand mooi kan snorkelen. En een leuk plaatsje waar je als vrouw alleen veilig kunt rondlopen.

Ik dacht de hele tijd aan El Gouna maar lees dat je voor mooi snorkelen toch beter in Marsa Alam kunt zijn?

Dus welke van de 4 adviseren jullie voor snorkelen en stadje:

El Gouna
Marsa Alam
Port Ghalib
Makadi Bay

Ik hoor het graag!

Wij gaan naar Red sea diving Safari, Marsa Shagra village bij Marsa Alam, daar kun je direct voor de deur snorkelen en evt. ook nog een woesteinexcursie doen. Het snorkelen moet daar ook mooi zijn (maar wij gaan voor het duiken). Je hebt ook nog bij Marsa Alam Marsa Nakiri. Daar is ook een huisrif om te snorkelen.
Je kunt in een tent overnachten, in stenen hutjes, of voor een airco hut gaan. Er is verder geen zwembad aanwezig (daar is de zee voor immers).

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 13:54

germie schreef:
Fitzroy schreef:
Ik zit erover te denken om in september een week naar Egypte te gaan. Wat ik belangrijk vind, is vooral dat je vanaf het strand mooi kan snorkelen. En een leuk plaatsje waar je als vrouw alleen veilig kunt rondlopen.

Ik dacht de hele tijd aan El Gouna maar lees dat je voor mooi snorkelen toch beter in Marsa Alam kunt zijn?

Dus welke van de 4 adviseren jullie voor snorkelen en stadje:

El Gouna
Marsa Alam
Port Ghalib
Makadi Bay

Ik hoor het graag!

Wij gaan naar Red sea diving Safari, Marsa Shagra village bij Marsa Alam, daar kun je direct voor de deur snorkelen en evt. ook nog een woesteinexcursie doen. Het snorkelen moet daar ook mooi zijn (maar wij gaan voor het duiken). Je hebt ook nog bij Marsa Alam Marsa Nakiri. Daar is ook een huisrif om te snorkelen.
Je kunt in een tent overnachten, in stenen hutjes, of voor een airco hut gaan. Er is verder geen zwembad aanwezig (daar is de zee voor immers).


Ik denk eerder dat Fitzroy iets zoekt wat minder alternatief is. Gewoon een normaal hotel/ resort met zwembad enz.

Ik ben in Marsa Alam geweest, Three Corners Fayrouz Beach. Mooi huisrif en prima hotel. Je kan voor €3 retour met de shuttlebus naar Port Ghalib.

Véél hotels / resort liggen trouwens in the middle of nowhere, dus als je echt graag naar een stadje gaat, kies je beter voor Port Ghalib. Weet niet of je daar vanaf het hotel kan snorkelen, omdat het een haven is.

Wat ik begrepen heb, is voor snorkelen Marsa Alam de beste keus.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:39

Port Ghalib Resort heeft wel een huisrif aan het strand.
Heb even geen betere foto’s.
Afbeelding
Hier kon je overdag over gaan om daar te gaan snorkelen/zwemmen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:02

Wij gaan eind september ! Ik ga dit topic even lekker bijlezen

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:34

Wij zitten nu in El Gouna.
Heerlijk hier.
Afbeelding

Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:39

Leuk. Geniet ervan!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:49

Heerlijk! Ik ben stiekem al aan het aftellen

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:35

Heerlijk! volgens mij herken ik het resort. Even onder voorbehoud zitten wij half november daar weer.

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:15

Oh heerlijk {:} ik ga 9 oktober weer een maandje naar sharm el sheikh en daarna door naar hurghada, ik ben ook al aan het aftellen 8-)

kr1985
Berichten: 223
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Brakel

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:29

zijn er al mensen rond december die kant op gegaan? wij gaan normaal wat verder weg rond de kerstvakantie maar we wilden Egypte eens proberen ivm reistijd en tijdsverschil.

we gaan met 2 kleine kids en ik hoop zo dat het nog warm genoeg is om te zwemmen. we gaan naar Hurghada rond de 25e en dan tot en met oud en nieuw.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:43

Née ik ga je net voor. Wij gaan 23-11 en 1-12 weer terug

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 04:46

Hier weer terug, tijd gaat snel. Ik heb nog maar van 1 dag foto's uitgezocht. Nog 7 dagen te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas wel met de vloek van de farao thuisgekomen. Gelukkig pas bij thuiskomst begonnen (nou ja, in het vliegtuig begon het al te borrelen, maar daar ging het nog goed). En nu na 12 dagen gaat het eindelijk wat beter. Niet ziek, alleen een heel aantal keren per dag op de wc.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:59

Nou vandaag 2e keer de vloek. Heb ik weer.

Gelukkig genoeg pillen liggen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:15

Prachtige plaatjes!

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:59

kr1985 schreef:
zijn er al mensen rond december die kant op gegaan? wij gaan normaal wat verder weg rond de kerstvakantie maar we wilden Egypte eens proberen ivm reistijd en tijdsverschil.

we gaan met 2 kleine kids en ik hoop zo dat het nog warm genoeg is om te zwemmen. we gaan naar Hurghada rond de 25e en dan tot en met oud en nieuw.



Wij gaan altijd een maand eerder ( laatste 2 weken november ) en dan is het tussen de 25 en 30 graden. Met kerst is het er volgens mij altijd tussen de 20 en 25 graden, nog steeds heerlijk om te zwemmen. Wij zitten wel in een resort met verwarmd zwembad wat fijn is.

Ik heb ( even afkloppen ) gelukkig nog nooit de vloek van de Farao gehad.

Hele mooie plaatjes!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:19

Wordt iedereen zo’n beetje ziek in Egypte? Daar lijkt het wel op. En waar komt dat dan door? Is de hygiëne daar niet in orde?