Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 82 [ 2027 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 82  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Drukte Schiphol

 
Profiel   

Stampeltje schreef
Heeft hier iemand ervaring met assistentie op schiphol? Wij hebben een bejaarde dame in ons reisgezelschap en iom schiphol assistentie via de maatschappij geregeld om te voorkomen dat ze door de rijen al kapot is voordat ze in het vliegtuig zit. Wordt een lange intercontinentale vlucht om voor het laatst haar geboorteland te bezoeken.

Yes! Vorige week kregen ze voorrang bij security :) (met rolstoel), hadden vooraf assistentie aangevraagd en werden wel gelijk naar gate gebracht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 16:52 



 
Profiel   

Ik heb in mei nog assistent gehad. Vooraf aangevraagd, op Schiphol werd ik gebeld waar ik was :+ Toen kwamen ze met de rolstoel, en we mochten overal langs/voor.
Nooit in een wachtruimte hoeven te wachten hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 16:57 



 
Profiel   

Stampeltje schreef
Thanks voor de ervaringen tiggs, Ineke en mvdende. Geeft toch weer wat beter een beeld. Moet nog even achterhalen waar die balie zit haha

De airline heeft een rolstoel gereserveerd maar ze is wel mobiel. Leek hem handiger. Dezelfde meneer gaf ook aan ze voorrang krijgt bij het inchecken. We reizen met z’n zessen. En normaal allemaal prima. Maar rijen van 2 uur zijn fysiek wel zwaar. Al zou ze zelf niet klagen. Belde eigenlijk naar Schiphol om te informeren naar leenrolstoelen. Maar ze adviseerde assistentie dus ben heel benieuwd of het ook handig uitpakt.


Inchecken heb ik destijds met m'n oma gedaan, dus geen idee of ze dat ook doen.

@mvdende: het is hun taak om je op tijd naar het vliegtuig te brengen en dat hebben ze toch netjes gedaan? Ik vind dit een beetje gezeur eigenlijk, wees blij dat het kan en gratis is. Dat jij niet de enige bent daar kunnen zij ook weinig aan doen en ze kunnen het ook niet iedereen naar de zin maken.

Edit: wij hebben toen wel in een wachtruimte gezeten inderdaad, maar lijkt me logisch dat zij ook gewoon een planning hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:19 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Stampeltje schreef
Thanks voor de ervaringen tiggs, Ineke en mvdende. Geeft toch weer wat beter een beeld. Moet nog even achterhalen waar die balie zit haha

De airline heeft een rolstoel gereserveerd maar ze is wel mobiel. Leek hem handiger. Dezelfde meneer gaf ook aan ze voorrang krijgt bij het inchecken. We reizen met z’n zessen. En normaal allemaal prima. Maar rijen van 2 uur zijn fysiek wel zwaar. Al zou ze zelf niet klagen. Belde eigenlijk naar Schiphol om te informeren naar leenrolstoelen. Maar ze adviseerde assistentie dus ben heel benieuwd of het ook handig uitpakt.


Inchecken heb ik destijds met m'n oma gedaan, dus geen idee of ze dat ook doen.

@mvdende: het is hun taak om je op tijd naar het vliegtuig te brengen en dat hebben ze toch netjes gedaan? Ik vind dit een beetje gezeur eigenlijk, wees blij dat het kan en gratis is. Dat jij niet de enige bent daar kunnen zij ook weinig aan doen en ze kunnen het ook niet iedereen naar de zin maken.

Edit: wij hebben toen wel in een wachtruimte gezeten inderdaad, maar lijkt me logisch dat zij ook gewoon een planning hebben.


Ik wacht liever achter de security waar ik vrij rond kan lopen en vliegtuigen kan kijken, dan dat ik hutje mutje in een overvolle wachtruimte moet zitten.

In mijn geval duurde het nog iets van 2 uur voor mijn vlucht vertrok, ik was behoorlijk vroeg.

Dan is 2 uur vóór de security moeten wachten echt geen pretje.

Als je rolstoel gebonden bent, dan maakt het natuurlijk niet veel uit of je vóór of achter de security in een wachtruimte moet wachten. Maar als je net als ik gewoon wil en kan winkelen, is dat natuurlijk een stuk fijner.

En misschien had ik gewoon een "verkeerde" dag eind mei en zijn de problemen bij de assistentie nu opgelost. Maar het viel mij ontzettend tegen, zeker als je het instructie filmpje van Schiphol vergeleek met de werkelijkheid op dat moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:32 



 
Profiel   

Ik zelf had door de rij voor de security geen tijd meer om te winkelen of zo hoor. Ik was om half 10 op schiphol en de oorspronkelijke planning was om 13:10 uur de lucht in. Ik was dus ruim op tijd aanwezig.

Volgende keer vraag ik wel om assistentie denk ik, want het was voor mij heel zwaar fysiek om zo lang in de rij te staan en te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:51 



 
Profiel   

mvdende schreef
Tiggs schreef

Inchecken heb ik destijds met m'n oma gedaan, dus geen idee of ze dat ook doen.

@mvdende: het is hun taak om je op tijd naar het vliegtuig te brengen en dat hebben ze toch netjes gedaan? Ik vind dit een beetje gezeur eigenlijk, wees blij dat het kan en gratis is. Dat jij niet de enige bent daar kunnen zij ook weinig aan doen en ze kunnen het ook niet iedereen naar de zin maken.

Edit: wij hebben toen wel in een wachtruimte gezeten inderdaad, maar lijkt me logisch dat zij ook gewoon een planning hebben.


Ik wacht liever achter de security waar ik vrij rond kan lopen en vliegtuigen kan kijken, dan dat ik hutje mutje in een overvolle wachtruimte moet zitten.

In mijn geval duurde het nog iets van 2 uur voor mijn vlucht vertrok, ik was behoorlijk vroeg.

Dan is 2 uur vóór de security moeten wachten echt geen pretje.

Als je rolstoel gebonden bent, dan maakt het natuurlijk niet veel uit of je vóór of achter de security in een wachtruimte moet wachten. Maar als je net als ik gewoon wil en kan winkelen, is dat natuurlijk een stuk fijner.

En misschien had ik gewoon een "verkeerde" dag eind mei en zijn de problemen bij de assistentie nu opgelost. Maar het viel mij ontzettend tegen, zeker als je het instructie filmpje van Schiphol vergeleek met de werkelijkheid op dat moment.

Ik vraag me serieus af hoe ik dit nou moet lezen. Jij vraagt om assistentie en vindt het ruk omdat je die gewonnen tijd niet kunt gebruiken om te winkelen? First world problem.
Misschien moet je de volgende keer gewoon in de rij gaan staan, zodat de assistentie beschikbaar is voor mensen die er wel behoefte aan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:03 



 
Profiel   

mvdende schreef
Tiggs schreef


Inchecken heb ik destijds met m'n oma gedaan, dus geen idee of ze dat ook doen.

@mvdende: het is hun taak om je op tijd naar het vliegtuig te brengen en dat hebben ze toch netjes gedaan? Ik vind dit een beetje gezeur eigenlijk, wees blij dat het kan en gratis is. Dat jij niet de enige bent daar kunnen zij ook weinig aan doen en ze kunnen het ook niet iedereen naar de zin maken.

Edit: wij hebben toen wel in een wachtruimte gezeten inderdaad, maar lijkt me logisch dat zij ook gewoon een planning hebben.


Ik wacht liever achter de security waar ik vrij rond kan lopen en vliegtuigen kan kijken, dan dat ik hutje mutje in een overvolle wachtruimte moet zitten.

In mijn geval duurde het nog iets van 2 uur voor mijn vlucht vertrok, ik was behoorlijk vroeg.

Dan is 2 uur vóór de security moeten wachten echt geen pretje.

Als je rolstoel gebonden bent, dan maakt het natuurlijk niet veel uit of je vóór of achter de security in een wachtruimte moet wachten. Maar als je net als ik gewoon wil en kan winkelen, is dat natuurlijk een stuk fijner.

En misschien had ik gewoon een "verkeerde" dag eind mei en zijn de problemen bij de assistentie nu opgelost. Maar het viel mij ontzettend tegen, zeker als je het instructie filmpje van Schiphol vergeleek met de werkelijkheid op dat moment.


Realiseer jij je hoe verwend dit klinkt? Natuurlijk is dat fijner, maar je had ook gewoon in de rij kunnen gaan staan als je dat winkelen zo belangrijk vindt. En als je dat echt niet kunt, dan zou je blij moeten zijn dat er überhaupt zoiets als gratis assistentie is, die doet wat ze moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:04 



 
Profiel   

Ik vind assistentie ook meer iets voor mensen die niet mobiel zijn en of slecht ter been zijn.
Je hebt een paar benen van onze lieve heer gekregen en zolang je deze prima kunt gebruiken dan gewoon de assistentie voor de mensen laten die het wel nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:08 



 
Profiel   

purny schreef
Ik vind assistentie ook meer iets voor mensen die niet mobiel zijn en of slecht ter been zijn.
Je hebt een paar benen van onze lieve heer gekregen en zolang je deze prima kunt gebruiken dan gewoon de assistentie voor de mensen laten die het wel nodig hebben.


Assistentie is er voor iedereen met een beperking.

Autisme geeft óók zo z'n beperkingen, lastig om kunnen gaan met grote mensenmassa's is daar één van.

Ja, dan voel ik me niet oké als ik in een wachtruimte gepropt wordt waar ik alsnog bovenop iemand anders zit.

Ik vroeg Assistentie aan om de drukte te vermijden, dan helpt het niet als je alsnog in de drukte terecht komt.

Achter de security is dan weer voldoende ruimte en zijn voldoende stille hoekjes waar je rustig op je vlucht kan wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:32 



 
Profiel   

purny schreef
Ik vind assistentie ook meer iets voor mensen die niet mobiel zijn en of slecht ter been zijn.
Je hebt een paar benen van onze lieve heer gekregen en zolang je deze prima kunt gebruiken dan gewoon de assistentie voor de mensen laten die het wel nodig hebben.


Dit is natuurlijk ook wel een beetje kort door de bocht. Niet elke beperking is aan de buitenkant zichtbaar.

Ik ben 2 weken geleden geland op Schiphol en we moesten een uur wachten in het vliegtuig. Verder ging de bagage en dergelijke soepel. Wel zag ik extreem veel bagage liggen van andere vluchten etc. Aanstaande vrijdag weer een vlucht op de planning maar ik vermijd de Nederlandse vluchthavens voor nu maar even en vlieg via Keulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:38 



 
Profiel   

Nathalie18x schreef
purny schreef
Ik vind assistentie ook meer iets voor mensen die niet mobiel zijn en of slecht ter been zijn.
Je hebt een paar benen van onze lieve heer gekregen en zolang je deze prima kunt gebruiken dan gewoon de assistentie voor de mensen laten die het wel nodig hebben.


Dit is natuurlijk ook wel een beetje kort door de bocht. Niet elke beperking is aan de buitenkant zichtbaar.

Ik ben 2 weken geleden geland op Schiphol en we moesten een uur wachten in het vliegtuig. Verder ging de bagage en dergelijke soepel. Wel zag ik extreem veel bagage liggen van andere vluchten etc. Aanstaande vrijdag weer een vlucht op de planning maar ik vermijd de Nederlandse vluchthavens voor nu maar even en vlieg via Keulen.

Maar iemand die nog gezellig kan gaan winkelen heeft naar mijn idee geen assistentie nodig voor mensen die slecht ter been zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:03 



 
Profiel   

mvdende schreef
purny schreef
Ik vind assistentie ook meer iets voor mensen die niet mobiel zijn en of slecht ter been zijn.
Je hebt een paar benen van onze lieve heer gekregen en zolang je deze prima kunt gebruiken dan gewoon de assistentie voor de mensen laten die het wel nodig hebben.


Assistentie is er voor iedereen met een beperking.

Autisme geeft óók zo z'n beperkingen, lastig om kunnen gaan met grote mensenmassa's is daar één van.

Ja, dan voel ik me niet oké als ik in een wachtruimte gepropt wordt waar ik alsnog bovenop iemand anders zit.

Ik vroeg Assistentie aan om de drukte te vermijden, dan helpt het niet als je alsnog in de drukte terecht komt.

Achter de security is dan weer voldoende ruimte en zijn voldoende stille hoekjes waar je rustig op je vlucht kan wachten.


Je weet dat Schiphol nu onwijs druk is. Als je de drukte wil vermijden dan moet je buiten het hoogseizoen op vakantie gaan. Jij hebt immers de mogelijkheid om dit te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:06 



 
Profiel   

purny schreef
mvdende schreef


Assistentie is er voor iedereen met een beperking.

Autisme geeft óók zo z'n beperkingen, lastig om kunnen gaan met grote mensenmassa's is daar één van.

Ja, dan voel ik me niet oké als ik in een wachtruimte gepropt wordt waar ik alsnog bovenop iemand anders zit.

Ik vroeg Assistentie aan om de drukte te vermijden, dan helpt het niet als je alsnog in de drukte terecht komt.

Achter de security is dan weer voldoende ruimte en zijn voldoende stille hoekjes waar je rustig op je vlucht kan wachten.


Je weet dat Schiphol nu onwijs druk is. Als je de drukte wil vermijden dan moet je buiten het hoogseizoen op vakantie gaan. Jij hebt immers de mogelijkheid om dit te doen.


Beste Purny,

Ik vloog eind mei. Buiten de schoolvakanties en dus Buiten het hoogseizoen! Mijn ervaring was dan ook van die vlucht eind mei.

Wees maar niet bang, vliegen in de zomervakantie is onbetaalbaar en zal ik dus niet doen.

Volgend jaar mei hoop ik weer op vliegvakantie te kunnen.

Ik vind trouwens dat je erg aanvallend op mij reageert.

De assistentie op schiphol is trouwens voor alle mensen met een beperking, niet alleen voor mensen met een beperking aan hun benen/ voeten.

Er werd om ervaringen gevraagd en dus geef ik mijn ervaring door. Helaas dus niet z'n positieve, maar nogmaals, kan zijn dat het al lang weer is opgelost en de Assistentie weer zoals "vanouds" is, opgehaald worden bij de ingang en in 1 streep door het inchecken en door de security. Want ik weet dat het vroeger wél zo geregeld was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:20 



 
Profiel   

Excuus dat het dan zo overkomt, maar door mijn beperking kom ik er niet altijd handig voor uit. Het is niet zo bedoeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:42 



 
Profiel   

purny schreef
Excuus dat het dan zo overkomt, maar door mijn beperking kom ik er niet altijd handig voor uit. Het is niet zo bedoeld


Ok, geaccepteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:46 



 
Profiel   

@mvdende, als je assistentie had aangegeven bij het boeken van je ticket was je ingepland.
Als je het op de dag zelf wil, dan sluit je aan achter in de rij.
Iedereen die een ticket koopt betaald en percentage aan assistentie. Of je er nu wel of niet gebruik van maakt.
Dit is hoe dit soort mij. werken.
( Heb enkele jaren bij axxicom airportcaddy gewerkt/gepland)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:48 



 
Profiel   

Wij hebben er inmiddels voor gekozen om niet te gaan reizen aankomende maandag. Jammer maar mij te veel gedoe en stress voor 3 dagen citytrip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:51 



 
Profiel   

Nielojram schreef
@mvdende, als je assistentie had aangegeven bij het boeken van je ticket was je ingepland.
Als je het op de dag zelf wil, dan sluit je aan achter in de rij.
Iedereen die een ticket koopt betaald en percentage aan assistentie. Of je er nu wel of niet gebruik van maakt.
Dit is hoe dit soort mij. werken.
( Heb enkele jaren bij axxicom airportcaddy gewerkt/gepland)


Ik had inderdaad van te voren aangevraagd.

Maar alles liep in de soep die dag. Ik was niet de enigste die een probleem ondervond omdat het te druk was bij de assistentie.

Sommige mensen zaten al 2 uur te wachten bij de niet werkende aanmeldzuil.... die uiteindelijk pas zijn opgehaald nadat ik de assistentie balie had gevonden en had doorgegeven dat er een hoop mensen bij de zuil zaten te wachten. Kortom, chaos daar.

Had ik niet verwacht buiten de schoolvakanties om.

Maar goed, ik was optijd ingechecked en met de keykoord nog snel door de security.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:29 



 
Profiel   

Nielojram schreef
@mvdende, als je assistentie had aangegeven bij het boeken van je ticket was je ingepland.
Als je het op de dag zelf wil, dan sluit je aan achter in de rij.
Iedereen die een ticket koopt betaald en percentage aan assistentie. Of je er nu wel of niet gebruik van maakt.
Dit is hoe dit soort mij. werken.
( Heb enkele jaren bij axxicom airportcaddy gewerkt/gepland)

Ff off topic maar dit lijkt me dus heel leuk werk. Enige minpuntje is dat ik maar 8 uur per week beschikbaar ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:31 



 
Profiel   

Mijn zwager zag bij toeval dat de terugvlucht van mijn neef geannuleerd was door Transavia. De heren zelf op Ibiza wisten nog van niets. Dus die konden halsoverkop een andere vlucht gaan zoeken voor dezelfde dag en vliegen nu op Weeze. Het is echt wel een rommeltje overal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:29 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Mijn zwager zag bij toeval dat de terugvlucht van mijn neef geannuleerd was door Transavia. De heren zelf op Ibiza wisten nog van niets. Dus die konden halsoverkop een andere vlucht gaan zoeken voor dezelfde dag en vliegen nu op Weeze. Het is echt wel een rommeltje overal.

Is dan nog een geluk dat ze dan niet hun auto bij Schiphol hebben staan ( hoop ik dan toch )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:20 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die maandag vliegen?
Mijn vader vliegt maandag weer, maar naast de vertraging op Schiphol schijnt het op de wegen rond Schiphol ook chaos te worden ivm de staking van de boeren :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:27 



 
Profiel   

Vanochtend blijkbaar een goede dag op Schiphol.
Vanaf bagage drop off, door security en paspoortcontrole naar de gate in een half uur

En die tijd zat hem vooral in het feit dat ik 3/4 van Schiphol over moest naar de gate.

Security geen rijen, paspoortcontrole (scan) misschien 5 mensen voor me en apparaat was vooral traag.

Appeltje eitje dus nu wachten tot boarden om 06.30 uur en proberen wakker te blijven :Z heb nog niet geslapen :O

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 04:13 



 
Profiel   

Goede reis! Fijn dat alles zo soepel ging

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 05:14 



 
Profiel   

Hier ook schiphol momenteel, tis toch wat drukker.

We staan bij departure 1, check in 1-2. Maar wel flinke rijen voor bagage drop off, in die rij staan we nu. Ook buiten een enorme rij rij.

Ik hou mn hart vast. Ben 29 wk zwanger dus tis best zwaar, gelukkig ben ik met een grote club en staan zij met mijn koffer te wachten, ik zit mooi op het bankje te wachten ;)

Vlucht om 09.50 zurich.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 05:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 82 [ 2027 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 82  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen