Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:21

:x Dat zijn pittige reiskosten voor een apotheek! Dat moeten bijzondere pillen/speciale zalf zijn, dat je daarvoor naar Cherso moet %)

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:25

Een dag? Je bent gek _O-

Kun je niet een mailtje sturen naar die apotheek of ze het kunnen verzenden?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:44

Serieus 1 dag. Ze kunnen prima iets opsturen hoor uit Griekenland.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:49

Ik heb sinds 2010 al last en sinds begin dit jaar kan ik zelfs mijn werk(20 uur) niet meer volhouden. Ik ben gezakt naar 16 uur en dit red ik eigenlijk ook net aan. Ik ben zegmaar wanhopig. Kosten zijn een schijntje als je na ga wat ik de afgelopen 12 jaar heb uitgegeven aan allerlei dingen.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:53

tirzasarah10 schreef:
Ik heb sinds 2010 al last en sinds begin dit jaar kan ik zelfs mijn werk(20 uur) niet meer volhouden. Ik ben gezakt naar 16 uur en dit red ik eigenlijk ook net aan. Ik ben zegmaar wanhopig. Kosten zijn een schijntje als je na ga wat ik de afgelopen 12 jaar heb uitgegeven aan allerlei dingen.

Maar heb je al geprobeerd of ze het opsturen?

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:59

daantjuhhh schreef:
tirzasarah10 schreef:
Ik heb sinds 2010 al last en sinds begin dit jaar kan ik zelfs mijn werk(20 uur) niet meer volhouden. Ik ben gezakt naar 16 uur en dit red ik eigenlijk ook net aan. Ik ben zegmaar wanhopig. Kosten zijn een schijntje als je na ga wat ik de afgelopen 12 jaar heb uitgegeven aan allerlei dingen.

Maar heb je al geprobeerd of ze het opsturen?



Nee dat niet en dat heb ik ook liever niet. Wel geprobeerd te bestellen, resultaat was dat ik ben opgelicht. Ik heb het dus liever gewoon in handen. Gek of niet, het is echt de laatste hoop.

Om die reden vraag ik dus of ik het beste online een taxi kan boeken of dat je makkelijk met de bus heen en weer kan komen. Heraklion - cherso. Het vliegen durf ik nu wel aan.

Edit: ik ga ook niet naar een specifieke apotheek, ik ben naar de goedkoopste optie gegaan.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:46

Bus verbinding heraklion chersonisos is goed en makkelijk te doen en ook niet duur

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 22:32

Is er niet iemand in Griekenland nu die het voor je mee kan nemen?
Ik moet zeggen dat ik ook diverse medicijnen uit Griekse apotheken meeneem.

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:34

Je hebt ook al geboekt? Ik weet niet wat je moet hebben, maar ik wil ook best wat voor je meenemen en het vanuit Nederland opsturen. Of je haalt het bij mij op als dat veiliger voelt. Dan wordt het alleen wel half augustus.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:12

Ik lees hier al een poosje mee omdat we in september graag naar Corfu willen. Het liefst zouden we dit met een huurauto boeken maar we schrikken ons wezenloos van de prijzen wanneer we dit via Vakantiediscounter of TUI boeken. Moet dit echt €400 kosten voor 6 dagen of kan dit ook anders? Desnoods doen we dan bijvoorbeeld twee dagen een huurauto maar ook dat is echt bizar duur. Scooter is misschien ook een optie of zijn sommige afstanden daar te ver voor?

Hebben jullie tips hoe we enigzins voordelig wel veel van het eiland kunnen zien? :D We gaan voor het eerst.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:12

Ik ben er nu ook nog, mykonos maar zou best wat willen meenemen. Vliegen wel morgenochtend terug dus. Als je wil doemaar pb

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:17

Huur auto is nu ontzettend duur.
Wij betalen op Corfu eind augustus begin September 800€ voor een week.
4 volwassenen dus moesten wel een 4 deurs.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:24

daantjuhhh schreef:
Huur auto is nu ontzettend duur.
Wij betalen op Corfu eind augustus begin September 800€ voor een week.
4 volwassenen dus moesten wel een 4 deurs.


Echt niet normaal.. Wij betaalden vorig jaar voor 8 dagen Gran Canaria iets van €120 dus we schrokken hiervan.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:56

Jildau schreef:
Ik lees hier al een poosje mee omdat we in september graag naar Corfu willen. Het liefst zouden we dit met een huurauto boeken maar we schrikken ons wezenloos van de prijzen wanneer we dit via Vakantiediscounter of TUI boeken. Moet dit echt €400 kosten voor 6 dagen of kan dit ook anders? Desnoods doen we dan bijvoorbeeld twee dagen een huurauto maar ook dat is echt bizar duur. Scooter is misschien ook een optie of zijn sommige afstanden daar te ver voor?

Hebben jullie tips hoe we enigzins voordelig wel veel van het eiland kunnen zien? :D We gaan voor het eerst.


Jildau ik app je morgen ff. Heb qel wat adressen van autoverhuurbedrijven daar.

raket

Berichten: 4090
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:17

Kefalonia is nog steeds fantastisch. Helaas staat de zwaartekracht best hard afgesteld hier. En ben ik gestruikeld over een rotsje die bedolven onder het strandzand lag.
Nu is mijn telefoon kapot en niet meer te gebruiken. Heel vervelend allemaal. Straks even in Argostoli kijken of ze hem nog aan de praat krijgen.

We hebben nu een week een auto gehuurd en sinds gisteren op pad.
De kat heeft besloten geen hekel te hebben aan de huisoppas. Dus dat is heel bijzonder. Had ik der nageltjes niet te hoeven laten knippen haha.

Op Corfu is het openbaar vervoer in het hoogseizoen ook best oké. Online zijn routes en tijden wel te vinden. En niet schrikken, maar ze rijden daar op tijd.

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:49

Ah dat is balen van je telefoon Raket!

Wat een prijzen zeg voor huurauto's! Wij hebben de laatste keer in Griekenland via Sixt een auto gehuurd, die kwam er toen als goedkoopste uit.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:30

Eind mei/begin juli hebben wij een 4deurs auto gehad voor 15 dagen. Auto was groot genoeg voor 3 lange volwassen (kleinste is 1.83) en onze koffers. Dat was 360 euro, viel redelijk mee vond ik.
Zag wel dat er een aantal veel duurder waren zeker op andere eilanden.
Volgens mij zijn overal huurauto's duur geworden. Las het ook over Schotland en Scandinavië dat het daar een stuk duurder is geworden

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:37

Jildau, waar zitten jullie? Waar wil je allemaal heen en wat gaan doen? Wij zaten in Gouvia en zijn naar Corfu centrum met de bus gegaan. Dat ging prima! Verder hebben we 2 dagen een auto gehuurd en toen een rondje om het eiland gereden. Prima te doen!

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:38

Al jaren stille meelezer hier. Griekenland is ook bij ons erg favoriet!!
Eerder op Kos, Corfu en vorig jaar Zakynthos geweest. Dit jaar Kefalonia of Samos, we kunnen nog niet echt kiezen. Zakynthos vond ik het niet helemaal, Corfu daarentegen vonden we echt geweldig.
Wat zijn echt de fijnste verblijf plaatsen op Kefalonia en Samos? Of nog andere aanraders mag natuurlijk ook! Lesbos schijt ook mooi te zijn? De planning is september

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:53

Ja ik vond Lesbos heel erg leuk.
Ik heb nog niet echt veel vergelijkingssite materiaal. Ben daarvoor alleen nog op Karpathos geweest. Vond ik ook leuk, maar Lesbos vond ik leuker.

Ik probeer een beetje het balans te zoeken tussen rust, maar toch nog genoeg te doen. En een beetje authentiek.
Ik hou niet van die vakanties met allemaal van die flats als hotel aan het strand.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:47

Skessa_ schreef:
Jildau, waar zitten jullie? Waar wil je allemaal heen en wat gaan doen? Wij zaten in Gouvia en zijn naar Corfu centrum met de bus gegaan. Dat ging prima! Verder hebben we 2 dagen een auto gehuurd en toen een rondje om het eiland gereden. Prima te doen!


We hebben nog niet geboekt. Hadden twee hotels gevonden in Acharavi maar dat lijkt ons niet zo handig qua ligging als we niet de hele week een huurauto hebben. Nu hebben we twee op het oog en de ene is in Ipsos en de andere in Agios Ioannis Peristeron. Voor zover wij op de kaart kunnen zien lijkt het alsof in Ipsos veel restaurants enzo vlakbij het hotel zitten wat wel handig is zonder huurauto. Bij de andere plaats lijkt dat minder te zijn? Misschien dat jullie nog advies kunnen geven daarin. :D

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:04

Ipsos zijn wij ook wel geweest (ook met de bus), maar vonden Gouvia toch leuker.


Het gebied rondom Acharavi is wel vele malen mooier dan het zuiden. De plaats zelf kan ik me verder niet herinneren ofzo, ook geen idee of we er zijn geweest. Maar er waren daar in elk dorpje ook wel veel restaurants etc.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:15

Zojuist gearriveerd op Lesbos voor 2 weken *\o/* {:}

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 19:04

Veel plezier!

Jildau, de westkant van Corfu is naar mijn mening het mooist.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:26

Veel plezier!