Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:37

Dat ziet er romantisch uit Sharani!

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:03

het beviel zo goed op Terspegelt met het prive sanitair en 100 meter vrije ruimte voor de caravan dat mijn man het nog wel en keer wil proberen.
De nieuwe fietsendrager past ook op onze auto's dus als de caravan alsnog weg gaat, hebben we er nog iets aan.

ik heb inmiddels een van Raam fiets, die is zo lang, dat we die nooit in de caravan krijgen, maar wel een stuk lichter in gewicht dan de Gazelle Balance die ik had (die nu te koop is voor weinig, als er nog iemand interesse mocht hebben).

In september gaan we dus weer, zodra de schoolvakanties voorbij zijn (ook in Duitsland). Ik heb de plek al gereserveerd :+

rien10
Berichten: 14747
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:48

Leuk Morrie! Ik ben meteen even gaan googlen op Van Raam fietsen, kende het merkt niet.
Wat een top oplossingen heeft dit merk zeg. Zelfs achteruit fietsen met een drie-wieler. Slimme zaken om lang zelfstandig en mobiel te blijven. Heerlijk.
Welke heb jij? De fiets met de lage instap? En is die inderdaad zoveel langer dan een gewone fiets?

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:56

Moderatoropmerking:
Adverteren op het forum is niet toegestaan

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 05:11

IMJ schreef:
Week festival barramundi

Big Red Bash. Een 3-daags festival aan de rand van de Simpson Desert (Australië)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:12

lukka63 schreef:
Wij zijn onverwachts weer een weekend weg hoeven pas maandagmiddag weer thuis te zijn.
Leuke wat grotere camping in Hellevoetsluis.
[ [url=m/MRvYx4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vlakbij mij.
Welke camping is dit?

Wij gaan vandaag de caravan halen.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:23

Heerlijk al die kampeerverhalen! Wij vertrekken over drie weken naar Italië, Lago Maggiore, uiteraard met de tent. Dit jaar met baby van (dan) zes maanden oud. Grootste uitdaging wordt de auto inpakken :=

lukka63
Berichten: 1417
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:13

Zonnebloem92 schreef:
lukka63 schreef:
Wij zijn onverwachts weer een weekend weg hoeven pas maandagmiddag weer thuis te zijn.
Leuke wat grotere camping in Hellevoetsluis.
[ [url=m/MRvYx4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vlakbij mij.
Welke camping is dit?

Wij gaan vandaag de caravan halen.


Het Weergors

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:39

Wij hebben afgelopen weekend 10km van huis gestaan in Dalfsen
Alle kinderen en kleinkinderen mee
Was erg gezellig...
Kinderen helemaal happy


En dan zo dichtbij

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:42

Ja, hoe makkelijk kan het zijn hè? Met je kampeermiddel op een veld geeft al direct het kampeergevoel. Ook 10 min van huis!
Leuk!

Klinkt leuk Barramundi!

Fijn Morrie, nog even gerekt! :D

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:00

Vraagje voor alle ervaren kampeerders..
Wij willen dit jaar weer met de daktent weg, waarschijnlijk richting Slovenië. Vorig jaar zijn we naar Noorwegen geweest met de daktent, dat is uitermate goed bevallen. So far so good.

Echter, als we dit jaar weg gaan ben ik ruim 17 weken zwanger. Zijn jullie al eens zwanger gaan kamperen? Wat zijn de tips en tricks? Er ligt een goed matras in de daktent, dat scheelt wel al.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:01

PineApple schreef:
Vraagje voor alle ervaren kampeerders..
Wij willen dit jaar weer met de daktent weg, waarschijnlijk richting Slovenië. Vorig jaar zijn we naar Noorwegen geweest met de daktent, dat is uitermate goed bevallen. So far so good.

Echter, als we dit jaar weg gaan ben ik ruim 17 weken zwanger. Zijn jullie al eens zwanger gaan kamperen? Wat zijn de tips en tricks? Er ligt een goed matras in de daktent, dat scheelt wel al.

Gewoon gaan zorg voor goede reisverzekering en het is niet anders dan niet zwanger.

Themba

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:05

Wc in de buurt is wel een fijn iets als je zwanger bent. Daar bracht ik toch heel wat uurtjes door

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:11

PineApple schreef:
Vraagje voor alle ervaren kampeerders..
Wij willen dit jaar weer met de daktent weg, waarschijnlijk richting Slovenië. Vorig jaar zijn we naar Noorwegen geweest met de daktent, dat is uitermate goed bevallen. So far so good.

Echter, als we dit jaar weg gaan ben ik ruim 17 weken zwanger. Zijn jullie al eens zwanger gaan kamperen? Wat zijn de tips en tricks? Er ligt een goed matras in de daktent, dat scheelt wel al.

Ja vorig jaar, ook met ong dezelfde termijn. Geen andere tips behalve het goede matras wat je dus al hebt, verder was het een hele normale vakantie wat dat betreft! Ik paste alleen aan het eind van mn vakantie m’n korte broeken niet meer :+

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:13

Ik ben zo benieuwd wanneer we onze nieuwe caravan krijgen.
In oktober 2021 een nieuwe Fendt Bianco besteld. Productie zou mei/juni zijn. Wij hadden ons vergist en dachten dat de aflevering mei/juni zou zijn, dus ik had al een keer via het contactformulier van het bedrijf een bericht gestuurd met de vraag of er al zicht was wanneer de caravan geleverd zou worden. Geen reactie. Paar weken later eens gezocht of ze niet een mailadres hadden, dat gevonden, daar nog maar eens een mailtje heen gestuurd met de opmerking dat ik geen reactie had gekregen op mijn vraag via het contactformulier.....geen reactie :( .

Op hun Facebookpagina zag ik dat ze wel elke keer foto's plaatsten met berichten van: weer een hoop nieuwe caravans binnen gekregen en afgeleverd. Daar eens een berichtje onder een foto geplaatst met opmerking dat ik het wel heel spannend ga vinden of onze caravan op tijd binnen komt!...geen reactie. En dat terwijl iemand anders een reactie met foto van zijn eigen caravan eronder plaatste en reageerde dat hij zo blij was met hun caravan en wat denk je?? Die kreeg wél een reactie -:(- .

Week later, mijn man maar eens gebeld: wilden hem heel snel afwimpelen met: je krijgt vanzelf bericht.
Ja, dat snappen wij ook, maar we willen graag weten of er vertragingen zijn, want dat is niet heel gek in deze tijd. Er hoeft maar een omvormer niet meer leverbaar te zijn (net zoals bij de zonnepanelen, daar zijn ook grote leverproblemen met omvormers). Nou ja, de kleinere caravans bleven gewoon binnen komen, daar waren geen vertragingen tot nu toe, de grotere caravans (zoals wij dus...) daar wist de jongen aan de telefoon niks vanaf.

Nu zag ik vlak voor het weekend weer een bericht met foto's op hun Facebook pagina (zijn inmiddels dus weer een week of 2 verder) en daar zie ik het type wat wij besteld hebben!! Zou het dan nu dan toch eindelijk?? Hoeveel mensen zouden dat grotere type met hoge koelkast (dat was aan de buitenkant zichtbaar door 2 hogere ventilatieroosters) hebben besteld? Er moet nog bij hun het een en ander erop gebouwd worden, maar ik ben erg benieuwd of het hem is, dus....ik vervelend mens :+ heb weer een reactie geplaatst , dit keer onder de foto van de caravan die op de onze lijkt en gevraagd: Is dit degene die we besteld hebben? en wat denk je??? .....geen reactie.

Ik was erg tevreden over de manier waarop we de caravans mochten bekijken en over de verkoop, maar de tussentijdse afhandeling valt erg tegen.
Ik begrijp dat dit een drukke tijd voor ze is, maar mensen niet antwoorden, willen afwimpelen telefonisch vind ik echt not done. Tis geen pakje boter waar we het over hebben!

Ik moet bij ons op het bedrijf ook soms mailtjes beantwoorden waarbij ik denk: kunnen jullie nou niet eens even goed lezen?! Maar dan blijf ik vriendelijk en mail gewoon een net antwoord terug.
In ons geval hadden ze maar even het contract erbij hoeven te pakken en dan hadden ze ons een maand geleden al kunnen vertellen dat niet de levering, maar de productie in mei/juni zou plaatsvinden. Dan hadden wij tenminste een maand lang wat meer rust gehad.

Ik ga er maar van uit dat het allemaal goed komt, maar met nog maar 4 weken te gaan voor onze vakantie (dat weten zij trouwens niet, voor hetzelfde geld zouden wij volgende week al vertrekken), vind ik het toch erg spannend. Je zou toch denken dat , als de caravans binnen komen , ze die mensen meteen bellen om te vragen wanneer ze de caravan uiterlijk nodig hebben en dan in die volgorde de caravans klaar maken voor aflevering, want onder de meesten (ook die van ons) wordt een mover geplaats, en/of nog een fietsenrek, of wateraansluiting of extra stopcontact. Maar ja, ze laten dus echt helemaal niks horen. Ik begrijp dat dus helemaal niet. Zelfs als het die van ons niet is, dan zeg je dat toch gewoon? Ik begrijp nu wel dat de eigenaresse vorig jaar zat te janken dat het zo niet meer leuk was met al die boze klanten. Als ze op niemand reageren, dan snap ik wel dat mensen boos worden. Hoe moeilijk kan het zijn om contact op te nemen met de fabriek en te vragen wanneer de afleverdatum is van bepaalde caravans. Ik moet zo vaak naar de fabriek mailen/ bellen met dezelfde soort vragen bij ons bedrijf. Ik kan mijn klanten ook niet afwimpelen met: je krijgt vanzelf bericht als het binnen is gekomen.

En wat ik het vervelendste vind , is dat ik geen camping durf te boeken.
En ik ben bang dat ik daar nu toch al te laat mee ben. De leuke plekken, in Oostenrijk langs het water) zullen waarschijnlijk wel al allemaal vol zitten. Ik heb voor de hemelvaart namelijk ook al 17 campings moeten bellen/ mailen eer ik een plekje vond voor dat weekend (we hadden een familiereünie en mochten de camper van mijn ouders lenen. Met veel mazzel kregen we nog plaats op een boerderijcamping. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat er nergens plek was. Ik ben benieuwd of we nog een leuk plekje kunnen vinden dit jaar. En of we nou toch eens een keer een bericht krijgen van de caravanhandel.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:31

Gut wat naar..
Ik zou er gewoon eens heen riijden denk ik. Situatie uitleggen, kan me voorstellen dat je wat wil weten, dan bellen ze maar even met de fabriek hoor!

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:35

Ik zie dus nu dat iemand anders ook op hun bericht heeft gereageerd met de opmerking: Yes, binnen. Verheug me op de afleverdatum 20 juli. En die krijgt van hun een Like op dat bericht.
Ik ga er maar van uit dat de onze er dan toch weer niet bij zit. Maar hoeveel moeite kan dat nu kosten om dat even na te kijken en erop te reageren. Het zal wel aan mij liggen...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78541
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:42

Ik denk dat het bedrijf bezoeken inderdaad de beste optie is. Wordt wel spannend met nog maar 4 weken voor de vakantie. Wat is de productietijd van een caravan?

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:02

Neonlight schreef:
Ik denk dat het bedrijf bezoeken inderdaad de beste optie is. Wordt wel spannend met nog maar 4 weken voor de vakantie. Wat is de productietijd van een caravan?

Momenteel idioot lang

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:05

Neonlight schreef:
Ik denk dat het bedrijf bezoeken inderdaad de beste optie is. Wordt wel spannend met nog maar 4 weken voor de vakantie. Wat is de productietijd van een caravan?


Besteld eind oktober , zou in mei/juni pas geproduceerd worden. En dan maar hopen dat ie ook afgemaakt kan worden, want met die tekorten wereldwijd... wordt je niet vrolijk van en maakt het allemaal erg onzeker.

lukka63
Berichten: 1417
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:06

Echwel schreef:
Wij hebben afgelopen weekend 10km van huis gestaan in Dalfsen
Alle kinderen en kleinkinderen mee
Was erg gezellig...
Kinderen helemaal happy


En dan zo dichtbij


Wat heerlijk!
Wij rijden voor een weekend nooit langer als een uur,door corona hebben we ontdekt wat een mooi land we eigenlijk hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34707
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:14

Themba schreef:
Wc in de buurt is wel een fijn iets als je zwanger bent. Daar bracht ik toch heel wat uurtjes door


Ja dit :j

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:19

lukka63 schreef:
[quote="

Wat heerlijk!
Wij rijden voor een weekend nooit langer als een uur,door corona hebben we ontdekt wat een mooi land we eigenlijk hebben!

Zeer mooi

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:34

Citaat:
Wat heerlijk!
Wij rijden voor een weekend nooit langer als een uur,door corona hebben we ontdekt wat een mooi land we eigenlijk hebben!


Hier hetzelfde! En inderdaad, op een kwartier van huis op een veldje is eigenlijk gew al fijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:40

PineApple schreef:
Vraagje voor alle ervaren kampeerders..
Wij willen dit jaar weer met de daktent weg, waarschijnlijk richting Slovenië. Vorig jaar zijn we naar Noorwegen geweest met de daktent, dat is uitermate goed bevallen. So far so good.

Echter, als we dit jaar weg gaan ben ik ruim 17 weken zwanger. Zijn jullie al eens zwanger gaan kamperen? Wat zijn de tips en tricks? Er ligt een goed matras in de daktent, dat scheelt wel al.


Ik was 28 weken zwanger toen we naar Spanje gingen, ging prima hoor. We hebben alleen wel een caravan.