Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 37 [ 903 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 37  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Efteling liefhebbers

 
Profiel   

Er zijn veel studiedagen etc, dus misschien dat dat ook een rol speelt.
Behalve de Baron vind ik het verder wel meevallen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 12:20 



 
Profiel   

Baron was een paar dagen terug 120min in de regen!
Ik denk inderdaad veel schoolreisjes want ik was er zaterdag heel even en toen was het meeste 50min bij baron volgens mij.

https://www.looopings.nl/wachten/

Parken in Duitsland zijn dus totaal niet druk nu. Phantasialand max 10 en Europapark 20.

Ik denk dus schoolreisjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 13:31 



 
Profiel   

Het is vandaag ook Ketikoti. Dan zijn ook steeds meer mensen vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 13:45 



 
Profiel   

Afgelopen maandag geweest, inderdaad studiedag en regen afgegeven. Het was echt bizar druk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 13:55 



 
Profiel   

Dan zal dat het wel zijn, Belgische scholen + schoolreisje.

Hopelijk als wij gaan wat rustiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 13:58 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Het is vandaag ook Ketikoti. Dan zijn ook steeds meer mensen vrij.

Echt nog nooit van gehoord, maar blijkbaar ben ik 1 van de weinigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 14:16 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Cayenne schreef
Het is vandaag ook Ketikoti. Dan zijn ook steeds meer mensen vrij.

Echt nog nooit van gehoord, maar blijkbaar ben ik 1 van de weinigen.


:D Het begint blijkbaar steeds bekender te worden in Nederland.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... vernij-blm
Veel scholen in Amsterdam en Rotterdam hebben vandaag dus ook vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 14:18 



 
Profiel   

Wij waren er maandag 20 juni en toen was het ook best druk. Volgens de website zou het een ‘normale’ dag worden, dat werd op de dag zelf aangepast voor de hele week naar ‘druk’. Jammer, maar we hebben toch een leuke dag gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 16:00 



 
Profiel   

Ik kijk ongeveer elke dag hoelang de wachttijden zijn. En zaterdag viel het mee. Heb abonnement dus ben heel even geweest. Niet veel gedaan omdat ik mij niet lekker voelde. Zegt natuurlijk niks over aankomend weekend, maar je weet maar nooit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 16:37 



 
Profiel   

veerledec schreef
Afgelopen maandag geweest, inderdaad studiedag en regen afgegeven. Het was echt bizar druk...


Stond toen niet de halve Efteling onder water? :=

Wij waren er zondag, langste wachttijd was 50-55 minuten. Prima, even op instellen als je de rij in gaat maar verder gingen we vooral voor de gezelligheid en elkaar eindelijk weer zien (was met twee vriendinnen + onze partners). Aan het eind van de middag losten de meeste wachtrijen op, toen zijn we nog her en der in gehopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 18:53 



 
Profiel   

Mijn kinderen hadden zeiknatte voeten ja :P. Maar we zijn niet in het hele park geweest, waar wij waren viel het nog mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 22:47 



 
Profiel   

Wij waren er ook zondag en toen viel het reuze mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 23:15 



 
Profiel   

Ik ga morgen weer heen. Heel benieuwd hoe druk het gaat worden. De tijd van schoolreisjes lijkt me minder worden want in sommige gedeelten van NL is de vakantie al begonnen. Ook wordt er niet zo,n geweldig weer voorspeld. Maar goed, ik hou er rekening mee dat we maar weinig actracties kunnen doen vanwege de lange wachttijd.

Wel heel tof dat zo te lezen Spookslot nog open is. Kunnen mijn man en ik afscheid nemen van onze jeugdsentiment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 21:31 



 
Profiel   

Ik was er vandaag. Toch wel druk. Baron meer dan 55 minuten. Ik heb niet veel gedaan en zat bij de mindervalide ingang. Maar wij waren ook niet heel lang geweest.

Al met al, toch weer genoten
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 21:51 



 
Profiel   

Baron durf ik tch niet in. := Ik vind het dan ook jammer dat er steeds meer thrillrides en dat soort dingen komen ipv de sprookjesachtige attracties. Als ik in achtbanen en dergelijke wil, dan ga ik wel naar Walibi. Ik ga juist naar de Efteling omdat er daar maar een paar waren, maar het worden er helaas steeds meer. Als ik het nieuws mag geloven durf ik straks ook niet meer in spookslot, al hoop ik dat het mee gaat vallen.

Hoeveel van dit soort dingen heeft de Efteling nog nodg? Ik snap dat ze met hun tijd meewillen,maar vroeger was het duidelijk: sprookjes en sprookjesachtige attracties in de Efteling, op een paar achtbanen na, verder achtbanen en dergelijke in Walibi enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 22:50 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Cayenne schreef
Het is vandaag ook Ketikoti. Dan zijn ook steeds meer mensen vrij.

Echt nog nooit van gehoord, maar blijkbaar ben ik 1 van de weinigen.



Nee hoor, hier hetzelfde hoor (wel van gehoord, maar niet dat het een feestdag is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 23:00 



 
Profiel   

Mwah, De Baron en De Vliegende Hollander hebben wel prachtige voorshows waardoor je een soort van sprookjesachtige beleving hebt.
Dat vind ik wel heel goed bij de Efteling passen :j Python heeft dat natuurlijk nooit gehad, maar hoort er wel weer echt bij qua nostalgie :D Max & Moritz ben ik wel met je eens dat die niet in de beleving van de Efteling past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 23:00 



 
Profiel   

fohadie schreef
Baron durf ik tch niet in. := Ik vind het dan ook jammer dat er steeds meer thrillrides en dat soort dingen komen ipv de sprookjesachtige attracties. Als ik in achtbanen en dergelijke wil, dan ga ik wel naar Walibi. Ik ga juist naar de Efteling omdat er daar maar een paar waren, maar het worden er helaas steeds meer. Als ik het nieuws mag geloven durf ik straks ook niet meer in spookslot, al hoop ik dat het mee gaat vallen.

Hoeveel van dit soort dingen heeft de Efteling nog nodg? Ik snap dat ze met hun tijd meewillen,maar vroeger was het duidelijk: sprookjes en sprookjesachtige attracties in de Efteling, op een paar achtbanen na, verder achtbanen en dergelijke in Walibi enzo.


Ik kan je ergens wel begrijpen. Maar juist omdat Efteling een combi is van Thrills en Sprookjesachtige attracties vind ik het fantastisch. Ik geniet van de Baron maar ook van Droomvlucht.
Walibi is zeker gaaf met de achtbanen maar dat is het dan ook. Echte thema's kennen ze daar niet. En Darkrides ook niet :Y)

Symbolica is ook redelijk nieuw en geen achtbaan. Max & Moritz is ter vervanging van de Bob, en gericht op kinderen/families. Dus volgens mij valt het wel mee dat er veel Thrillrides komen.
Om terug te komen op je vraag. Als de Efteling mee wil gaan met de tijd moeten ze zowel Darkrides, rustige dingen als achtbanen neerzetten. Kinderen durven tegenwoordig steeds meer. Mijn zusje durft in meer dingen dan ik. Ze is nu bijna 11. En eerlijk? Zij gaat veel liever in een achtbaan dan in Droomvlucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 23:17 



 
Profiel   

Efteling ga je in de attracties wel voor de complete ervaring :j de aankleding, het verhaal van de attractie etc. Naar mijn mening is er voor ieder wat wils :j

Ik vind persoonlijk dat Walibi zijn karakter is verloren toen Six Flags weer Walibi werd. Six Flags had met de Looney Tunes karakters net even meer die stoere uitstraling en gevoelsmatig is Walibi nu gewoon een karakterloos achtbanen park. Leuke achtbanen en een leuk dagje uit :D maar het voelt meer als een speeltuin voor volwassenen, waar Efteling nog altijd voelt als die sprookjesachtige wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:59 



 
Profiel   

Max&Moritz vind ik zeker geen klassieke achtbaan. Ook daarbij is de hele beleving wel echt 'des Eftelings', met alle gekkigheid tijdens de wachtrij. En het muziekje tijdens de rit zelf :') Vliegende Hollander vind ik ook geen klassieke achtbaan, maar juist heel mooi verhalend. Ook tijdens de wachtrij. Joris en de Draak net zo. Enige die dat niet heeft is inderdaad de Python, maar dat is al een klassieker van zichzelf :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:08 



 
Profiel   

Het leukste aan de Python vind ik dat Anton Pieck het een gedrocht vond en hem alleen toestond als hij helemaal achterin het park kwam te staan, want 'ik hoef niet zo'n lelijk ding voor mijn kantoorraam.'

:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:33 



 
Profiel   

Snippergroen schreef
Efteling ga je in de attracties wel voor de complete ervaring :j de aankleding, het verhaal van de attractie etc. Naar mijn mening is er voor ieder wat wils :j

Ik vind persoonlijk dat Walibi zijn karakter is verloren toen Six Flags weer Walibi werd. Six Flags had met de Looney Tunes karakters net even meer die stoere uitstraling en gevoelsmatig is Walibi nu gewoon een karakterloos achtbanen park. Leuke achtbanen en een leuk dagje uit :D maar het voelt meer als een speeltuin voor volwassenen, waar Efteling nog altijd voelt als die sprookjesachtige wereld.


Vorig jaar naar de Efteling geweest en gebruik gemaakt van de faciliteiten kaart. Dan kom je in speciale wachtruimte terrecht. Dat was wat betreft de drukte erg fijn, maar bij bijvoorbeeld de Vliegende Hollander mis je eigenlijk een deel van de attractie! De wachtrij is namelijk al bijna een attractie opzich.

Wij hadden toen de hoop aan het einde van de middag dat het rustiger zou worden en dat we dan nog een keer de Hollander in konden via de normale wachtrij, (wat voor mij prima te doen is als het niet al te druk is) maar tot het allerlaatste moment stonden er overal nog wachtrijen van 30+ minuten.

Volgende week hoop ik dat het rustiger is, én is het park tot 21:00 open en zal het in de avond iig niet zo druk zijn als overdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:11 



 
Profiel   

mvdende schreef
Snippergroen schreef
Efteling ga je in de attracties wel voor de complete ervaring :j de aankleding, het verhaal van de attractie etc. Naar mijn mening is er voor ieder wat wils :j

Ik vind persoonlijk dat Walibi zijn karakter is verloren toen Six Flags weer Walibi werd. Six Flags had met de Looney Tunes karakters net even meer die stoere uitstraling en gevoelsmatig is Walibi nu gewoon een karakterloos achtbanen park. Leuke achtbanen en een leuk dagje uit :D maar het voelt meer als een speeltuin voor volwassenen, waar Efteling nog altijd voelt als die sprookjesachtige wereld.


Vorig jaar naar de Efteling geweest en gebruik gemaakt van de faciliteiten kaart. Dan kom je in speciale wachtruimte terrecht. Dat was wat betreft de drukte erg fijn, maar bij bijvoorbeeld de Vliegende Hollander mis je eigenlijk een deel van de attractie! De wachtrij is namelijk al bijna een attractie opzich.

Wij hadden toen de hoop aan het einde van de middag dat het rustiger zou worden en dat we dan nog een keer de Hollander in konden via de normale wachtrij, (wat voor mij prima te doen is als het niet al te druk is) maar tot het allerlaatste moment stonden er overal nog wachtrijen van 30+ minuten.

Volgende week hoop ik dat het rustiger is, én is het park tot 21:00 open en zal het in de avond iig niet zo druk zijn als overdag.


Klopt, bij de Baron mis je ook vanalles en bij Symbolica ook. Ik kan wel lopen maar niet lang. Dus het hangt van de drukte af welke wachtrij ik kies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:45 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat alle pretparken steeds drukker worden. In de VS bestaan kalme dagen bij Disney al niet meer. Vrolijk word je er niet van nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 01:44 



 
Profiel   

poes schreef
Mijn ervaring is dat alle pretparken steeds drukker worden. In de VS bestaan kalme dagen bij Disney al niet meer. Vrolijk word je er niet van nee.


Je vraagt je toch af hoe dat kan?

Ja, er zijn meer inwoners in Nederland de laatste 10 jaar.

Maar 10 jaar geleden moest je wel héél veel pech hebben moest je langer dan 60 minuten moeten wachten en dat was dan op één van de drukste dagen van het jaar.

Nu lijkt 60 minuten eerder de nom op een rustige dag.

Ik zit in de trein, ga het vandaag wel zien. Zin in de Efteling!

En gelukkig goed weer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 08:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 37 [ 903 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 37  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen