Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 41 van de 82 [ 2027 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 82  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Drukte Schiphol

 
Profiel   

Een vraag voor alle Schiphol kenners hier:

Hoe makkelijk is het om met de auto bij Schiphol te komen en te parkeren? Ik heb net mijn rijbewijs en nog niet heel zeker achter het stuur, en ook nog eens hoogzwanger. Is het heel realistisch om binnenkort naar Schiphol te rijden om iemand op te halen? Het is zo'n 45 minuten rijden vanaf mijn huis.

Een maand geleden was het namelijk 1 grote chaos door de drukte op Schiphol. Maar dit was bij de Kiss & Ride.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:55 



 
Profiel   

Ik vind Schiphol makkelijk om te doen. Op Schiphol heb je ook parkeer garages. Zet je de auto daarin en dan loop je zo de hal in .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:59 



 
Profiel   

Gewoon op P1 parkeren Eskimo, dat is goed te doen, ook voor een vrij nieuwe bestuurder

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:06 



 
Profiel   

Richting de parkeerplaatsen bij P1 is goed te doen. Borden geven alles duidelijk aan :)

Als je de snelweg af draait houd er rekening mee dat die bocht aan het eind van de afrit echt scherp is. Na die bocht krijg je vanzelf borden met brengen, ophalen of de Parkeerplaatsen. Voor P1 heb je iets verderop de linkerbaan nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:07 



 
Profiel   

Fijn om te lezen, dat geeft mij weer wat vertrouwen. Dank voor de reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:10 



 
Profiel   

P3 is ook prima te doen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:22 



 
Profiel   

Afgelopen zaterdag naar Aberdeen gevlogen, onze vlucht ging om 09:50 en we waren 06:15 op het vliegveld. Onze rij vanaf check in totdat we door security waren duurde 1,5 uur… ben benieuwd hoe het word als we a.s zaterdag terug komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 12:22 



 
Profiel   

Gisteren geland op Schiphol. Rij naar de Douane was ontzettend lang en liep ook niet door. Gelukkig werd er uiteindelijk omgeroepen dat mensen met een Europees paspoort door mochten lopen, dat waren gek genoeg maar enkele mensen. Toen was ik er binnen 2min doorheen :D anders had ik zeker wel een uur in die rij gestaan.

De koffers lagen al op de band, 45 min na landen. Beide koffers zijn gelukkig aangekomen! Dit kwam ik onderweg wel tegen + nog een hele hoop bij de banden zelf := bizar.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 15:22 



 
Profiel   

Zijn zoveel mensen hun spullen kwijt ook... Hoe krijg je dat ooit terug? :=

Ik vlieg morgen vanaf Eindhoven. Iemand recente ervaringen daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 15:29 



 
Profiel   

Ik ben er zondag vandaan gevlogen. Was prima, online ingecheckt en geen bagage. Was midden op de dag en zondags, maar max een half uurtje in de rij gestaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 15:50 



 
Profiel   

https://www.ad.nl/binnenland/liegende-reizigers-doen-alsof-ze-handicap-hebben-om-rijen-schiphol-te-ontwijken~ab179e94/

Schandalig dit

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 16:55 



 
Profiel   

purny schreef


Wat idioot! Dan schaam je je toch kapot als je zoiets doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 18:34 



 
Profiel   

Ik vlieg zo, ben al uren achter de douane aan het wachten. Alles ging megasnel en vlot. Ik was er 9u, in een uurtje 3 koffers ingecheckt en door de douane gegaan.

Over een uurtje vlieg ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 11:15 



 
Profiel   

De rij hier viel mee. Was er binne 2 uur door (Eindhoven). Sta alleen nog steeds aan de grond. Dat wel. Zou om 12.20 vliegen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 12:51 



 
Profiel   

Ik vlieg over drie weken van Schiphol naar Singapore. Nu maak ook ik mij een beetje zorgen over de situatie op Schiphol.
Ik reis met alleen handbagage en wil online gaan inchecken. Ik vlieg in de avond. En kom met het OV.
Nu hoor ik dat bij intercontinentale vluchten de situatie anders (minder druk) is. Kan dat kloppen? En waarom zou dat zo zijn? Weet iemand dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:03 



 
Profiel   

Het is vooral bij de securety heel druk. Dat maakt niet uit waar je dan heen gaat, zelfde rij

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:06 



 
Profiel   

Phen schreef
Ik vlieg over drie weken van Schiphol naar Singapore. Nu maak ook ik mij een beetje zorgen over de situatie op Schiphol.
Ik reis met alleen handbagage en wil online gaan inchecken. Ik vlieg in de avond. En kom met het OV.
Nu hoor ik dat bij intercontinentale vluchten de situatie anders (minder druk) is. Kan dat kloppen? En waarom zou dat zo zijn? Weet iemand dat?


Wij zijn een maand geleden naar Los Angeles gevlogen. Alles is heel soepel verlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:24 



 
Profiel   

Phen schreef
Ik vlieg over drie weken van Schiphol naar Singapore. Nu maak ook ik mij een beetje zorgen over de situatie op Schiphol.
Ik reis met alleen handbagage en wil online gaan inchecken. Ik vlieg in de avond. En kom met het OV.
Nu hoor ik dat bij intercontinentale vluchten de situatie anders (minder druk) is. Kan dat kloppen? En waarom zou dat zo zijn? Weet iemand dat?



Neem voor de grap eens een kijkje op schiphol.nl https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/?date=2022-07-07&query=

En zoek in de lijst de intercontinentale vluchten. Veel plezier! Even doorscrollen tot rond 10:00, dan gaat er een groepje intercontinentale uit.

Dan snap je gelijk waarom het rustiger is bij de intercontinentale vluchten.

Puur omdat er dus véél en véél minder intercontinentaal uit gaat en binnen komt per dag.

Omdat er minder vliegtuigen uit gaan, is het bij de specifieke incheckbalie rustiger. De intercontinentale vluchten vallen niet onder schengen, bij de security is een splitsing tussen schengen en niet schengen.

De niet schengen passagiers komen in een héél ander gedeelte van Schiphol terecht: DEFGH pieren.

De schengen bestemmingen vertrekken altijd vanaf de andere arm van D of van B of C.

Er zit een afscheiding tussen, zeg maar in het midden van de D pier, waar je niet doorheen kan/ waar je weer compleet door de security heen moet wil je er door. Je kan dus niet van pier B naar pier F lopen zeg maar.

Er zijn geloof ik dan ook 2 verschillende security punten. Dus wat Jester zegt klopt niet als ik het goed heb.

Er is één security punt voor schengen en één voor niet schengen.


Dus het kan kloppen dat het bij de niet schengen en intercontinentale vluchten iets rustiger is dan bij de Europese Schengen bestemmingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 22:12 



 
Profiel   

Ik vlieg morgen terug van Lissabon naar Schiphol. Ben wel bang voor me koffer op Schiphol en Lissabon schijnt ook druk te zijn :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 22:25 



 
Profiel   

De intercontinentale vluchten zorgen inderdaad voor minder drukte bij security en check-in, enerzijds omdat het er minder zijn per dag maar ook omdat de meeste passagiers die aanboord zitten van een intecontinentale vlucht doorreizigers zijn, en dus niet in Amsterdam opgestapt zijn. Ik heb eventjes geleden voor een intercontinentale vlucht alsnog bijna 2 uur gedaan over check-in (wel met koffer) en security, dus ik zou er wel gewoon op tijd zijn. Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 07:45 



 
Profiel   

Ik ben echt benieuwd of het af gaat nemen in augustus. Momenteel kan ik niet lang staan. Heb nooit aan assistentie gedacht, maar het is wel zo dat als ik nu 2 uur sta dat ik dan dagen extra last er van heb. Hoop wel dat de hielspoor tegen die tijd over is. Want dan zijn zulke rijen echt niet leuk.

Maar in een rolstoel zitten om te doen of je niet kunt lopen, dat zou ik echt nooit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:52 



 
Profiel   

mvdende schreef
Phen schreef
Ik vlieg over drie weken van Schiphol naar Singapore. Nu maak ook ik mij een beetje zorgen over de situatie op Schiphol.
Ik reis met alleen handbagage en wil online gaan inchecken. Ik vlieg in de avond. En kom met het OV.
Nu hoor ik dat bij intercontinentale vluchten de situatie anders (minder druk) is. Kan dat kloppen? En waarom zou dat zo zijn? Weet iemand dat?



Neem voor de grap eens een kijkje op schiphol.nl https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/?date=2022-07-07&query=

En zoek in de lijst de intercontinentale vluchten. Veel plezier! Even doorscrollen tot rond 10:00, dan gaat er een groepje intercontinentale uit.

Dan snap je gelijk waarom het rustiger is bij de intercontinentale vluchten.

Puur omdat er dus véél en véél minder intercontinentaal uit gaat en binnen komt per dag.

Omdat er minder vliegtuigen uit gaan, is het bij de specifieke incheckbalie rustiger. De intercontinentale vluchten vallen niet onder schengen, bij de security is een splitsing tussen schengen en niet schengen.

De niet schengen passagiers komen in een héél ander gedeelte van Schiphol terecht: DEFGH pieren.

De schengen bestemmingen vertrekken altijd vanaf de andere arm van D of van B of C.

Er zit een afscheiding tussen, zeg maar in het midden van de D pier, waar je niet doorheen kan/ waar je weer compleet door de security heen moet wil je er door. Je kan dus niet van pier B naar pier F lopen zeg maar.

Er zijn geloof ik dan ook 2 verschillende security punten. Dus wat Jester zegt klopt niet als ik het goed heb.

Er is één security punt voor schengen en één voor niet schengen.


Dus het kan kloppen dat het bij de niet schengen en intercontinentale vluchten iets rustiger is dan bij de Europese Schengen bestemmingen.


Bedankt voor je duidelijke uitleg. Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn waarom het bij de intercontinentale vluchten rustiger kan zijn.
Ik ben evengoed wel van plan er 4 uur van te voren te zijn. Wil het zekere voor het onzekere nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:36 



 
Profiel   

germie schreef
Ik ben echt benieuwd of het af gaat nemen in augustus. Momenteel kan ik niet lang staan. Heb nooit aan assistentie gedacht, maar het is wel zo dat als ik nu 2 uur sta dat ik dan dagen extra last er van heb. Hoop wel dat de hielspoor tegen die tijd over is. Want dan zijn zulke rijen echt niet leuk.

Maar in een rolstoel zitten om te doen of je niet kunt lopen, dat zou ik echt nooit doen.


Je hoeft niet altijd in een rolstoel te zitten hoor. Mijn schoonmoeder zit ook niet in een rolstoel en kan prima lopen. Maar zolang in een rij is gewoon uitputtend. Schiphol zelf stelde voor om assistentie met een rolstoel aan te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 19:58 



 
Profiel   

Zojuist helaas de melding van de Schiphol app gekregen dat mijn vlucht van a.s donderdag naar Oslo geannuleerd is. Morgen maar proberen te achterhalen of er wat te regelen valt. Baal ontzettend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 21:46 



 
Profiel   

Vlucht vanuit Lissabon was ietsjes vertraagd, 30 min dus dat viel mee. Toen geland op de polderbaan dus moesten nog een stukje en daarna nog wachten in het vliegtuig want de slurf kwam niet dus uiteindelijk heeft dat 30 min geduurd en toen we naar de bagage band liepen waren de koffers er al. Dus viel gelukkig allemaal mee. In augustus nog een keer...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 41 van de 82 [ 2027 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 82  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen