Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:14

brudoe schreef:
Ik lees al een tijdje mee, maar sinds gisteren zijn we in het bezit van een vouwwagen. Momenteel zijn we een weekend naar de leistert(stacaravan), maar dit is ons veel te massaal(wel mooi). Welke kleinschalige camping is geschikt voor kinderen van 3 en 6 jaar oud. Veldje met weinig sta plaatsen en klein speeltuintje in het midden?

@emori, wat een geweldige foto!


Wij gaan bijna altijd met onze inmiddels 6jarigen naar svr campings, zitten echt hele leuk bij en wat kleinschaliger.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:22

Hoi allen, ik volg dit topic al een tijdje maar nooit wat geplaatst. Nu ga ik daar verandering in brengen :D aangezien ik overweeg een VW camper te huren om door Wales te gaan. Ik zie dat je soms toestemming moet vragen om ergens te staan, klopt dat?

Iemand nog een aanrader voor het vinden van leuke camperparkeerplaatsen? Om de dag middle of nowhere en de andere nacht mogelijkheid tot douchen zou niet heel onprettig zijn.

Verder heb ik even de zoekfunctie gebruikt om posts over Wales in dit topic te lezen. Kan zijn dat ik jullie nog vragen ga stellen :D

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:26

Park4night app en de nkc app
Wales mag je niet wild kamperen trouwens je kunt wel een landeigenaar vragen of het mag, maar ze worden steeds terughoudender.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:39

Dat snap ik heel goed.

Bedankt voor de tips!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:01

SVR campings voldoen helemaal aan wat je zoekt, en vaak nog extra leuk door boerderij dieren.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:16

Prachtig fietsen langs de rijn maar toen stonden we met een platte band en ja wat dan.
Gelukkig stopte er aardige Duitser die zei dat hij een stukje verder woonde hij heeft voor ons de band geplakt zo lief.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:04

Neonlight schreef:
SVR campings voldoen helemaal aan wat je zoekt, en vaak nog extra leuk door boerderij dieren.

Ik heb toch wat dubbele gevoelens bij de SVR.

Ooit op trektocht zo'n camping gebeld: ja, kom maar, we hebben wel een weilandje naast de camping.

Ik vraag me af wat bij hem een weiland is als je 4ha een weilandje noemt....

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:41

Wij zitten ook heerlijk op de camping! Er zijn hier vuurschalen te leen en we hebben hout meegenomen vanuit huis. Ik heb de zak marshmallows maar weggezet, want ik bleef dooreten :=.
Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:42

Dat ziet er gezellig uit!
Hier mag je niets van vuur maken ivm de droogte.

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:48

Er komen weer leuke en mooie foto's en tips en verhalen voorbij.
Tof om te lezen.

Ons avontuur met de camper is bijna afgesloten.
Camper is gerepatrieerd naar NL, ondertussen is die ook al hersteld. Het dossier bij de verzekering is ook bijna afgerond.
Het was een goede eerste week, een erg stressvolle tweede week en bij thuiskomst hadden we nog 1 week vakantie en die was vermoeiend want we zijn de tuin beginnen aanpakken.
We proberen op vooral de positieve punten terug te kijken. En we hebben weer een heel straf (stressy) verhaal om te vertellen bij BBQ of een feestje als er naar gevraagd wordt :)

We kijken uit naar volgend jaar als we terug op pad gaan naar, opnieuw, Zweden :D
Het land is te mooi om ons door tegenslag te laten afschrikken, HA

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:32

Wij hebben er weer 2 weken zomer vakantie op zitten! Wat was het weer heerlijk! De kids vermaakte zich mega op het water en wij dus ook! De sup was een groot succes!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 23:15

Klinkt heerlijk Eefje! Wij zijn ook weer thuis.

https://www.ad.nl/auto/vakantiedrukte-i ... ~a9d7f785/

Dit was op de terugreis helaas flink te merken. Ivm slecht weer hebben we de tent een dag eerder ingepakt, we zagen het niet zitten om in de stromende regen in te pakken, plus dat we het de baby niet konden aandoen om alvast twee uur in de auto te zitten ofzo. Betekende wel dat we op zaterdagmiddag door de Gotthardtunnel moesten -O-. Uiteindelijk hebben we gisteren 6 uur gedaan over 180km, oorspronkelijke overnachtingshotel geannuleerd en eentje in Zwitserland gevonden. Vandaag viel het qua vertraging op zich mee, ik denk dat het ons 45 min extra heeft gekost, maar het rijdt zo irritant als je van stau naar stau kachelt. Enfin, de wasmachine draait alweer, tijd voor een Italiaans wijntje en nagenieten van twee heerlijke weken!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:40

Net de caravan in Zuid Limburg gezet en de voortent ervoor gezet met 35 graden voor de schoonfamilie met 2 kinderen (ik heb smetvrees dus ik was geen fan van deze actie)
Helaas een nogal enge foutmelding in m’n auto:
Afbeelding
Zondag de caravan weer ophalen, hopelijk redt de auto dat -O-

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:51

Wij zijn nu in Lahnstein,redelijk schaduwrijke plek,lekker windje vanaf de rivier.


Afbeelding

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:09

Spannend Morrie!

Lekker te plek Lukka. Chill modus aan

Hebben jullie nog ideeen voor mini camperverhuur? (UK). Ik zie indie campers fijnere prijzen hanteren dan camptoo maar dan rijd je wel met een flink ding rond. Een klein dingetje mag ook van mij, ik ben maar alleen. Al zijn de gemakken wel fijn natuurlijk. Voor fotografie wil ik ook wel de kleinere landweggetjes af dus klein is fijn.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:58

[quote="F_Orumster"]Spannend Morrie!

/quote]
Mijn garage denkt dat de auto ons niet laat staan zondag, omdat ik gisteren vond dat ik wat power verloor met inhalen (de turbo kwam er niet bij) vermoedt hij een scheurtje in een turboslang. Maandag moet de caravan terug naar de stalling en dat is halverwege de garage, dus dan rijd ik even door, dan kan de auto uitgelezen worden, dan weten we wat er is.
De garage (de oude garage van mijn man, in zijn vorige woonplaats) is te ver weg om even op en neer te rijden om alleen uit te laten lezen.
Op hoop van zegen dus zondag.
Een Volvo XC60 D5 met nog geen 2 ton op de teller kon nooit iets bijzonder ernstigs hebben, zei de garagemeneer

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:49

Morrie schreef:
F_Orumster schreef:
Spannend Morrie!

/quote]
Mijn garage denkt dat de auto ons niet laat staan zondag, omdat ik gisteren vond dat ik wat power verloor met inhalen (de turbo kwam er niet bij) vermoedt hij een scheurtje in een turboslang. Maandag moet de caravan terug naar de stalling en dat is halverwege de garage, dus dan rijd ik even door, dan kan de auto uitgelezen worden, dan weten we wat er is.
De garage (de oude garage van mijn man, in zijn vorige woonplaats) is te ver weg om even op en neer te rijden om alleen uit te laten lezen.
Op hoop van zegen dus zondag.
Een Volvo XC60 D5 met nog geen 2 ton op de teller kon nooit iets bijzonder ernstigs hebben, zei de garagemeneer


Ik zou de auto éérst deze week laten nakijken door een garage! Voordat je 1 zondag met pech langs de snelweg stil komt te staan met 33°c in de top vakantiedrukte

En 2, als je door rijdt, heb je de kans dat je het motorblok in de praktijk rijdt en je je auto naar de sloop kan brengen!

Dan maar even extra heen en weer naar de garage, kost even wat tijd en brandstof, maar er met een motorstoring gewoon een caravan achter hangen is vragen om grotere problemen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:55

File rijden tijdens warm weer zet indd vaak auto's aan de kant/is echt wel een test/stressmoment van een auto.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:39

ik heb geen file gezien en zondag vertrekken we hier al om 6 uur want we moeten die caravan voor 11 van die camping af hebben. Mijn man is onverbiddelijk. We gaan met de XC60 de caravan ophalen. Uit ervaring weet ik dat ik dan niets meer hoef te zeggen.

Het wordt sowieso al een hoop gepruts met de mover om de caravan van die plek te krijgen. Toen we hem er gisteren neerzetten, stonden er nog geen buren, inmiddels wel.

Ik heb al veel campings gezien maar deze spant de kroon. Het toegangsweggetje was zo smal dat je er met je caravan geen tegenliggers wilde hebben, want dan moet je de (diepe) kant in, de weggetjes op de camping waren stoffig en erg smal, ook tweerichtingverkeer met heel veel scherpe bochten.
De waterkraan op de plek zelf was zo laag dat je zo'n standaard gieter om de caravan te voorzien van water er niet onder kreeg en het was een drukknop, dus even een tuinslang eraan knopen, ging ook niet.
Het toiletgebouw heb ik niet gezien, dat was gesloten wegen schoonmaak in de periode dat wij er waren (tussen 2 en half 5)
Het was nog een dure camping ook, voor een weekje betaalden ze evenveel als ik voor een week Terspegelt met privé sanitair in het naseizoen.
Er was, zoals op de meeste campings daar in de buurt) een zwemmeer(tje) dat helaas vol blauwalg zat. Het zwembad was te klein om alle kinderen toegang te verlenen, dus dat moest op inschrijving. De kids hadden lak aan de blauwalg en zijn ontsnapt, dus die zullen fijn zwemmersjeuk hebben nu -O-

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:42

mvdende schreef:
Ik zou de auto éérst deze week laten nakijken door een garage! Voordat je 1 zondag met pech langs de snelweg stil komt te staan met 33°c in de top vakantiedrukte

En 2, als je door rijdt, heb je de kans dat je het motorblok in de praktijk rijdt en je je auto naar de sloop kan brengen!

Dan maar even extra heen en weer naar de garage, kost even wat tijd en brandstof, maar er met een motorstoring gewoon een caravan achter hangen is vragen om grotere problemen.

we hebben er gisteren 170 km met caravan mee gereden (de storing popte vlak bij huis al op, maar mijn man zei dat niet tegen me) en 170 km zonder caravan, er branden geen lampjes en we kunnen de storing wegdrukken, dus volgens de Volvo garage vloeit er niet direct bloed uit....

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:26

F_Orumster schreef:
Spannend Morrie!

Lekker te plek Lukka. Chill modus aan

Hebben jullie nog ideeen voor mini camperverhuur? (UK). Ik zie indie campers fijnere prijzen hanteren dan camptoo maar dan rijd je wel met een flink ding rond. Een klein dingetje mag ook van mij, ik ben maar alleen. Al zijn de gemakken wel fijn natuurlijk. Voor fotografie wil ik ook wel de kleinere landweggetjes af dus klein is fijn.


Misschien goboony.
Jaren geleden heb ik via marktplaats een camper gehuurd van een particulier scheelde heel veel geld

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:32

brudoe schreef:
Ik lees al een tijdje mee, maar sinds gisteren zijn we in het bezit van een vouwwagen. Momenteel zijn we een weekend naar de leistert(stacaravan), maar dit is ons veel te massaal(wel mooi). Welke kleinschalige camping is geschikt voor kinderen van 3 en 6 jaar oud. Veldje met weinig sta plaatsen en klein speeltuintje in het midden?

@emori, wat een geweldige foto!

https://www.camping-romalo.nl/

Is dit wat? Ik heb er nooit gestaan maar ben er wel eens geweest. Met een pretparkje/grote speeltuin en maisdoolhof ernaast ook is er een kameel (geloof 2).
Het leek ons in ieder geval leuk.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:52

brudoe schreef:
Ik lees al een tijdje mee, maar sinds gisteren zijn we in het bezit van een vouwwagen. Momenteel zijn we een weekend naar de leistert(stacaravan), maar dit is ons veel te massaal(wel mooi). Welke kleinschalige camping is geschikt voor kinderen van 3 en 6 jaar oud. Veldje met weinig sta plaatsen en klein speeltuintje in het midden?

@emori, wat een geweldige foto!

Wil je in Nederland blijven? Of maakt dat niet uit?
Ik zit momenteel op een prachtige camping in België (Ardennen). Ze hebben er 1 autovrij veldje met een zandbak en wat wipkippen. Verder zitten er daardoor veel kinderen en speelt alles samen. Heel fijn. Sanitair is mooi en schoon. De camping heeft een zwembad en een geitenwei, maar verder is het wel klein en is er geen animatie.
Wij hebben een plek met uitzicht <3

Afbeelding
Afbeelding

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:46

Ik meld me ook in dit topic, we hebben deze week een caravan gekocht :D

Alleen zit er geen voortent bij, iemand hier ervaring met een opblaasbare voortent? Het lijkt me zo handig maar die dingen zijn ook best prijzig natuurlijk.

pommetje1

Berichten: 110
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:54

Aranel schreef:
Ik meld me ook in dit topic, we hebben deze week een caravan gekocht :D

Alleen zit er geen voortent bij, iemand hier ervaring met een opblaasbare voortent? Het lijkt me zo handig maar die dingen zijn ook best prijzig natuurlijk.


Wij hebben er één van Dorema, een ideaal ding, staat ook heel snel, geen gedoe met zware stokken. Paar keer pompen en klaar.