Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 51 van de 115 [ 2870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

 
Profiel   

"t Is te hopen dat die bak ellende die eraan komt, niet te groot is.
Wij krijgen maandagavond pas wat zegt MeteoSat. Ook een kist miserie :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 15:46 



 
Profiel   

Die film over de brandweermannen heb ik ook gezien. Vreselijk wat daar gebeurde.
Ik hoop dat jullie snel verkoeling krijgen allemaal daar in Frankrijk, ik leef met jullie mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:15 



 
Profiel   

Laat maar komen hoor dat onweer, regen is hard nodig hier. Ben die warmte ook wel zat, elke middag 40 graden. Gisteren was er bij ons ook wat onweer, niet voorspeld, en dan morgen de hele dag als het goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 17:58 



 
Profiel   

Vanavond als het goed is EINDELIJK!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 20:59 



 
Profiel   

Jaaaaaaa regen!! En onweer, maar geen idiote stortbuien. Echt minstens 3 uur regen gehad hier, dat is een mooi begin. En daarmee ook het einde van de hitte. Nu straks ook de toeristen weg zijn kunnen we weer uitgebreid gaan wandelen, ook op de populairdere paden en ook gewoon overdag *\o/*

Gisteren zijn we bezig geweest een plattegrond te schetsen voor het huis. Van het oorspronkelijke huis hebben we de bouwtekeningen en dus de exacte afmetingen, voor de aanbouw helaas niet (die staat ingetekent als garage en is later omgebouwd naar woongedeelte).
Maar goed, dan hebben we in elk geval een beetje een idee en kunnen we gaan kijken wat we willen qua badkamer en keuken. Ook willen we wat kamers samenvoegen want dat zijn er nu gewoon veel te veel en te klein. Alleen op zo'n tekening staat niet wat dragende muren zijn, dus hoe en wat precies kunnen we over anderhalve maand ( *\o/* ) pas doen. Maar he, ideeën opdoen enzo is echt zoooo ontzettend leuk!


Laatst bijgewerkt door JudithO op 14-08-22 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 09:32 



 
Profiel   

Hier iets van een kwartier harde regen en onweer en daarna mist en motregen. Valt tegen vind ik. De temperatuur is wel gedaald naar 20 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 09:40 



 
Profiel   

Ik ben op vakantie in de Morvan en het begint hier nu ook te druppelen! Gelukkig want ook hier is het kurkdroog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:07 



 
Profiel   

Allez, ik ben blij voor jullie dat er gesproeid wordt eindelijk *\o/*

Als jullie nu met z'n allen hard blazen zodat wij ook wat krijgen, is het helemaal fijn :D
Voor nu windstil en al 30 graden hier {:}

Die plannen van een oud huis zijn zo leuk ! En kleine kamertjes ook, maar ik ben blijven steken in de vorige eeuw denk ik :')
Die aanbouw zonder plannen is helemaal op z'n belgisch. Al ooit een luchtfoto gezien van België ? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:16 



 
Profiel   

Kleine kamertjes is an sich niet erg, maar dat er 3 badkamers én een losse wc in zitten is natuurlijk wel een beetje overdreven. Plus 5 slaapkamers op 110 m2. Dat moet anders kunnen :')

Luchtfoto, niet per see. Maar ik kan me er wel een voorstelling van maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:23 



 
Profiel   

3 badkamers ? :wow: Holy moly, nee, dat is toch iets teveel van het goede :D
't Is dat je dat allemaal ook moet poetsen. Me not like :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:34 



 
Profiel   

Nee en een beetje overdreven ook voor 2 bewoners hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:44 



 
Profiel   

Als je een beetje handig bent, zou je Sweet home 3d kunnen gebruiken om een plattegrond te tekenen. Je kunt dan de bouwtekeningen als onderlegger gebruiken om over te trekken. De dragende muren zou je dan een ander kleurtje kunnen geven.

Het is bijvoorbeeld ook handig om een staand poppetje erin te zetten die iets langer is dan jullie zelf, dan zie je bijvoorbeeld in de 3D of hij boven het dak uit steekt etc :P

Mocht je er niet uit komen kan ik je wel even helpen met een basis plattegrond maken.

En regen *\o/* ik hoop heel heel heel erg dat het hier ook de hele week gaat regenen... Mag ook 2 weken zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 14:12 



 
Profiel   

Ik ook, maar de voorspellingen qua mm's en aantal dagen zijn al weer zakkende (temperaturen gelukkig ook, maar dat helpt qua gras, etc. niks).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 14:19 



 
Profiel   

Prairy, zo'n programma hebben we inderdaad. Ideaal ook om te kijken hoe meubilair erin past (wat nog gekocht moet worden, we hebben echt helemaal niks).

Hier is net nog een goed uur regen gevallen tijdens een onweersbui, dus er zijn weer wat mm's aan toegevoegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 14:50 



 
Profiel   

Tip om meubels te kopen bij een brocante, Emmaus, depot vente ed. Als je daar tenminste van houd natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 21:42 



 
Profiel   

Ik hou daar zeker van!
Ik had dit inderdaad al in gedachte. De prijzen daar zijn echt heel schappelijk, zeker gezien de kwaliteit die je er kunt vinden. Ik ben al druk aan het zoeken hier in de buurt. Ik kan nu alleen op voorhand nog niks kopen want ons huidige ski-appartementje puilt al uit haha. Maar alvast een beetje rondneuzen is wel echt heeerlijk om te doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 12:26 



 
Profiel   

Rondneuzen is al leuk ja. Op rommelmarkten hebben ze ook vaak leuke dingen, er zijn sites waar op staat waar ze zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 12:39 



 
Profiel   

Ik zal er eens naar zoeken. Bedankt Tinka :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 12:41 



 
Profiel   

Sabradou is een goeie site voor rommelmarkten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:35 



 
Profiel   

Ik kijk altijd op vide-greniers.org of broc a brac.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 19:28 



 
Profiel   

Heerlijke besteding van mijn vrije ochtend zo! Nog lekker voor de toeristen uit op stap.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 11:48 



 
Profiel   

Ik zie aan de ene kant echt prachtige plaatjes en gelijk daarna denk ik, dat is volgens mij een pokke eind omhoog lopen en daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan, naar beneden vind ik prima. Mijn man loopt wel graag omhoog en niet naar beneden. Dus dat matchtb niet helemaal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 12:19 



 
Profiel   

Magnifique ! <3

Wat zou ik daar graag met de fiets rondcruisen :):)
Ik rij zo graag een afdaling dat de weg omhoog mij toch iets minder moeite kost :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 12:27 



 
Profiel   

Haha Prairy, het is inderdaad wel even flink zweten voor je boven bent. Maar heel eerlijk? De meeste mensen gaan naar de sportschool en ik ga "gewoon" een blokje om door de bergen. Ik ben in een goed uur boven, als in op dit topje.

Pandora, met de fiets kan hier heeeeel goed! Le Lioran is de VTT-hemel, je kunt die dingen hier ook overal huren en tegenwoordig zijn ze ook elektrisch te krijgen.

Oh en leuk weetje, Wilco was op de berg op de achtergrond aan het paragliden terwijl ik deze foto maakte. Veeeeeel te ver weg dus niet te zien, maar toch ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 14:12 



 
Profiel   

Geen spoor van Wilco inderdaad. Wel jammer :D

Ik rij liefst met mijn eigen fiets, maar ik zal misschien toch eens nadenken over elektrisch :=
Vroeger gingen we rijden in de omgeving van Aubenas, maar toen was ik ook een jaar of 30 jonger =:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 51 van de 115 [ 2870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen