Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vliegvakantie met baby, waarheen?

 
Profiel   

Urbanus schreef
En je kunt een hele discussie starten want er zijn mensen die het asociaal vinden en ik hoop hartelijk dat er kindvrije vluchten komen want dan is dat probleem opgelost.

Het is een keuze die je zelf moet maken.

En vluchten waar mensen met een BMI boven de 30 niet op mogen, en verplicht een geurtest graag van te voren, als je stinkt mag je ook niet mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 01:08 



 
Profiel   

Mkango schreef
Amber_anne schreef
Hoe mensen het normaal vinden dat hun hobby ding andere mensen maar uren het leven zuur mag maken is mij een raadsel. Die ouders piepen wel anders als er uren een blaffende hond zit bijvoorbeeld.

Een huilende baby zorgt bij volwassenen voor stress. Dus even negeren is er niet bij.

Voor ts: wil je perse ergens heen met het vliegtuig? En anders plan het goed in, in slaaptijd/eettijd en beperk het tot max 3 uur.
Let op in Griekenland dat ze nogal fan zijn van de hobbelende stenen wegen, die zijn met een kinderwagen niet zo fijn
Manspreadende mannen, dikke mannen, stinkende mannen, mannen die per se de hele armleuning in beslag moeten nemen, mannen die hun krant het liefst in mijn gezicht lezen (het zijn inderdaad bijna altijd mannen waar ik last van heb in het vliegtuig) bezorgen mij een stuk meer stress dan de gemiddelde baby, en die ontzeggen we ook niet de toegang tot een vliegtuig, dus waarom een baby dan wel? Wat hier ook al gezegd wordt: verreweg de meeste baby's slapen veel aan boord.


Je was me voor ... idd dat zijn echt de ergste. Liever drie uur een huilende baby dan zo'n man naast me.
Ik heb heel veel gevlogen , maar zelden een huilende baby meegemaakt ( ja eventjes )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 01:10 



 
Profiel   

Ik heb heel veel gevlogen en ja ik baal best wel als ik naast een baby of peuter/kleuter moet zitten.
Maar, ik probeer ook wel altijd niet de baby zone te pakken (exit rows).

Ik moet wel zeggen zoals een paar andere al zeiden dat ik baby's over het algemeen fijner vind dan peuters/kleuters want die zetten het op het krijsen zodra de 'lol' er vanaf is EN willen graag meer rondlopen en handjes overal willen op doen of een gesprekje met je willen aan gaan. En sommige mensen vinden dat vast gezellig, maar dat vind ik juist irritant.

Ik denk ook vooral hoe het eraan ligt hoe de ouders er mee omgaan. Als het lijkt alsof de ouders lekker hun eigen ding doen is dat veel meer vervelend dan dat je ziet dat ze hun best doen om kindlief tevreden te houden. Ik wil geen kinderen en ik kan het irritant vinden, maar zo heb ik ook best eens aangeboden even op een peuter te passen omdat moeder ECHT naar de wc moest en het kind eindelijk eens rustig zat en ze de hele vlucht al zorgde om het zo rustig mogelijk te houden voor andere passagiers.

Maar, ik heb ook eens op een vlucht gezeten met 3 jonge kinderen voor me, mama die helemaal niet er mee bezig was.. en die kinderen met plakkerige handen maar achterstevoren over de stoelen hangen en hun plakkerige handen (en die waren ECHT plakkerig) overal op je scherm en weet ik veel moesten doen.. in een red eye vlucht notabene! Nou die kon ik wel achter het behang plakken.

Een beetje lief zijn tegen elkaar op een vlucht is echt niet zo moeilijk. En dat geldt in beide richtingen. En als niet-kind passagier heb ik altijd nog mijn noise cancelling headphones.

Overigens, waar hebben we het over. Vliegen van NL naar ergens in Italie, Spanje of Mallorca is wat? 2.5 uur?
Je bent alweer aan het landen voordat je opgestegen bent joh. Zou ik me niet eens druk over maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 04:23 



 
Profiel   

Dankjulliewel voor jullie meningen!
De vliegvakantie is al betaald,dus gaat wel door, met of zonder baby. Omdat we omboekgarantie hadden, mogen we nu binnen de organisatie naar alle reizen omboeken met eventuele bijbetaling.
En zoals iemand hier al zei, je kunt zo'n kleintje echt niet langer dan een weekend missen! Hij is u 8 weken en heel erg onmisbaar.
We willen graag naar een zo jong land, max 3 uur vliegen. Dus Canarische eilanden vallen voor dit jaar af.
Goeie tip van de hobbelige wegen in Griekenland, gaan we rekening mee houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 07:05 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Hoe mensen het normaal vinden dat hun hobby ding andere mensen maar uren het leven zuur mag maken is mij een raadsel. Die ouders piepen wel anders als er uren een blaffende hond zit bijvoorbeeld.

Een huilende baby zorgt bij volwassenen voor stress. Dus even negeren is er niet bij.

Voor ts: wil je perse ergens heen met het vliegtuig? En anders plan het goed in, in slaaptijd/eettijd en beperk het tot max 3 uur.
Let op in Griekenland dat ze nogal fan zijn van de hobbelende stenen wegen, die zijn met een kinderwagen niet zo fijn


Het leven zuur maken :')

Kom op zeg, wat overdreven dat je leven zuur wordt door een paar uur een huilend kind, áls ie al huilt. De meeste zijn gewoon stil.
Ik neem aan dat iedereen in het vliegtuig oordoppen bij zich heeft, dan hoor je niks.

Griekenland is Max 3 uur, Mallorca 1,5 uur. Hoe erg kan het zijn.
Kinderen zijn nu eenmaal ook deel van de maatschappij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:23 



 
Profiel   

Ik denk dat het een beetje aan je kind (en je voorbereiding) ligt, maar ken genoeg mensen die met baby's/jonge kinderen de hele wereld over reizen. Een vriendin van mij zit momenteel met haar 3 maanden oude baby (en peuter van 2j9m) in Mexico en voor de 2e er was zijn ze ook meerdere keren naar Curaçao gevlogen.
Ik weet dat sommige vliegtuigen van die speciale babywiegjes hebben maar geen idee hoe en wat met boeken want hoef daar zelf niet op te letten.
En als je nou een huilbaby hebt of eentje die snel overprikkeld is, is het wellicht anders maar zolang je een beetje een goede slaper hebt lijkt het niet zo snel een groot probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:35 



 
Profiel   

Wij vlogen naar Aruba met onze dochter die 2 dagen daarvoor 1 was geworden. Dat is dus 10 uur vliegen en wat maakte ik me zorgen over een huilend kind dat niet stil te krijgen zou zijn zeg!
Ik had briefjes gemaakt met iets erop als 'hallo ik ben J en ben net 1 geworden. Dit is de eerste keer dat ik ga vliegen en dat vinden we allemaal best spannend. Papa en mama zullen hun best doen om mij rustig te houden, maar als dat niet lukt is hier iets in het alvast goed te maken!' En dan met een zakje snoep erbij. Dit werd heel goed ontvangen!
Tegen oorpijn kun je neusspray gebruiken, dat doe ik zelf ook. Werkt als een trein, volgens mij werkt de neusspray met xylonogwat het beste. Moet je wel kijken of je baby die al mag.
Ook had ik oorbeschermers meegenomen voor als ze zou willen slapen en lasten zou hebben van het geluid. Dat bleek niet nodig te zijn maar het idee was leuk.
Op onze telefoon hadden we diverse filmpjes gedownload zodat ze die kon kijken en genoeg snacks/borst/flesvoeding meenemen. Dan moet het goed komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:48 



 
Profiel   

Ik moet zo lachen om die standaard reacties die altijd komen bovendrijven. Als er zo een zuurpruim voor ons zit dan doe ik ook minder moeite om mijn kind te troosten als ze door bv turbulentie overstuur is.
Alsof baby’s/kleine kinderen minderwaardig zijn.

Maar to, de bestemmingen die jij noemt zijn volgens mij wel snel prima met een baby. Qua afstand ook lekker te overzien. Voor wat verder is Curaçao ook ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:55 



 
Profiel   

Wij zijn dit voorjaar naar Milaan gevlogen met onze baby (toen 5 maanden oud) en dat ging prima. Lang weekend city trip was ook erg leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 09:02 



 
Profiel   

Ik wilde ook Italië noemen. De mensen zijn daar ook ontzettend gek op kinderen wat ik heel fijn vond met kleintjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 09:04 



 
Profiel   

Dank voor de tips en ervaringen!! Kan ik echt wat mee :) <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:06 



 
Profiel   

Ik ben destijds met mijn oudste dochter naar Singapore gevlogen toen ze 9 maanden was, een vlucht van 13 uur. Ik heb me uitgebreid ingelezen vantevoren hoe ik dit het beste kon aanpakken. Ik gaf nog borstvoeding, en de tip was tijdens het opstijgen en landen voeden, want als ze drinken dan klaren ze de oortjes. Dit werkte heel erg goed! Verder had ik aan de huisarts preventief neusspray gevraagd met xylometazoline er in. Dat mogen babies normaal nog niet, maar via de huisarts kun je er 1 krijgen met een lagere dosering. Dit had ik achter de hand voor het geval ze een verstopt neusje zou hebben, en dus moeite met klaren. Verder een aantal nieuwe speeltjes/boekjes mee, en een zakje van die baby rijstwafeltjes, zodat ze zich zo veel mogelijk kon vermaken. Ze heeft de hele vlucht, zowel heen als terug, geen kik gegeven en heeft vooral geslapen. Op de terugweg was de meneer naast mij (ik vloog heen met mijn man, terug alleen met baby) zo aardig om haar even op schoot te nemen toen we er bijna waren zodat ik wat kon eten. Ik kreeg alleen maar leuke reacties van de mensen om me heen, dat ze zo zoet was geweest de hele vlucht.

Een aantal jaar later met m'n beide dochters van toen 3 en 5 naar USA gevolgen, toen veel tijd besteed aan voorbereiden; boekjes lezen over hoe het gaat op het vliegveld en onderweg, en veel youtube filmpjes van Schiphol gekeken, o.a. van de bagageband, kofferrobot etc. Daardoor herkenden ze veel toen we daar waren, dat hielp enorm! En ook toen veel nieuwe speeltjes en boekjes mee, en even van m'n principes mbt filmpjes kijken afgestapt. Ook toen hebben ze zich zowel heen als terug voorbeeldig gedragen, niet gehuild.

Dus het kan echt wel hoor, het zit hem vooral in goed voorbereiden, en niet bang zijn om om hulp te vragen als je dat nodig hebt, bijv bij het door de security gaan, of als je zelf even naar het toilet wil in het vliegtuig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:41 



 
Profiel   

Als je in de buurt van Eelde woont, zou ik zeker overwegen om vanaf daar te vliegen, scheelt een hoop stress. Dan zou ik daarnaast kijken naar de meest gunstige vliegtijden, dat je niet 's avonds laat of 's nachts met een baby loopt rond te zeulen.

Verder kun je zelf het beste inschatten hoe je baby is. Slaapt hij makkelijk bij je, dan gaat het wellicht best makkelijk op zo'n vlucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:49 



 
Profiel   

Hier een fijne vakantie gehad met onze toen nog peuter in Menorca. Kindvriendelijk, genoeg te doen en zien en niet ver vliegen.

Dat van die vliegtijden is wel waar, we zijn ook nog een keer naar Portugal gevlogen, beide keren om 5 uur in de ochtend vliegen, best pittig…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:50 



 
Profiel   

Wij zijn naar Mallorca geweest in september. Ons zoontje was toen 8 maanden. We vlogen beide vluchten sochtends vroeg en dat was voor ons geen probleem. Zowel de heen- als de terugvlucht heeft die grotendeels geslapen. We hebben een flesje gegeven bij het opstijgen en dalen. Mallorca is verder ook echt een fijn eiland met kinderen, ze zijn daar zooo lief voor kinderen (sowieso in Spanje). Het voordeel was ook dat er veel gezinnen naar Mallorca gaan, waardoor er veel kinderen in het vliegtuig zaten. Ideaal!

Het argument “het kind doe je er geen plezier mee” vind ik echt totaal waardeloos. Ons zoontje heeft de tijd van z’n leven gehad. Het zwemmen vond die geweldig. Ja, dat kan ook in Nederland, maar nee, dat vinden wij geen vakantie. En ik ga ook op vakantie voor mezelf. Door omstandigheden was het heel erg nodig en was het ook echt van belang om helemaal weg te zijn. We hebben zo onwijs genoten. Als iemand niet van kinderen houdt, moet die zelf een alternatief vinden vind ik. Het vliegtuig is voor iedereen. Ook voor kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:54 



 
Profiel   

TS, waar je mssn rekening mee wilt houden is tijdsverschil.
Wij zijn naar de Azoren gevlogen toen ik zwanger was en mijn oudste zoon bijna drie. Dat ging ok, de vlucht was goed te doen. Echter, het was daar én twee uur vroeger, én ze aten op Mediterraanse tijden 'savonds :') Voor het gevoel zaten we dus wel eens pas om 21-22u te avondeten. Voor ons geen probleem, zoontje deed het ook best redelijk, maar het was wel te merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:19 



 
Profiel   

Stampeltje schreef
Ik moet zo lachen om die standaard reacties die altijd komen bovendrijven. Als er zo een zuurpruim voor ons zit dan doe ik ook minder moeite om mijn kind te troosten als ze door bv turbulentie overstuur is.
Alsof baby’s/kleine kinderen minderwaardig zijn.

Maar to, de bestemmingen die jij noemt zijn volgens mij wel snel prima met een baby. Qua afstand ook lekker te overzien. Voor wat verder is Curaçao ook ideaal.


Wauw. Dus zo'n zuurpruim moet last hebben van het gevolg van jouw rammelende eierstokken? Het is een openbare ruimte voor iedereen. Dat heeft niks met minderwaardig te maken, maar in een openbare ruimte is het gewoon irritant als je last van elkaar hebt. Dat jij een keuze in het leven maakt voor kinderen, daar hoeft een ander geen (langdurige) last van te hebben (en te pikken/leuk te vinden). Dus als je al gaat vliegen, zorg iig dat de last beperkt blijft.

Edit: ofwel in de vorm van kortdurende vlucht, of alle tips die hier gegeven zijn door ouders die wel enorm de moeite nemen om voor te bereiden met spelletjes etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:37 



 
Profiel   

Stampeltje schreef
Ik moet zo lachen om die standaard reacties die altijd komen bovendrijven. Als er zo een zuurpruim voor ons zit dan doe ik ook minder moeite om mijn kind te troosten als ze door bv turbulentie overstuur is.

Dus jij laat je kind (extra) overstuur zijn omdat iemand aangeeft er last van te hebben?
Ik vind dat een slechtere moeder dan iemand die een baby meeneemt.

Ik had migraine de laatste vlucht en een urenlang huilende baby voor ons met een moeder die deed of die baby niet huilde; vreselijk was dat.


Laatst bijgewerkt door Brainless op 01-12-22 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:47 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Stampeltje schreef
Ik moet zo lachen om die standaard reacties die altijd komen bovendrijven. Als er zo een zuurpruim voor ons zit dan doe ik ook minder moeite om mijn kind te troosten als ze door bv turbulentie overstuur is.
Alsof baby’s/kleine kinderen minderwaardig zijn.

Maar to, de bestemmingen die jij noemt zijn volgens mij wel snel prima met een baby. Qua afstand ook lekker te overzien. Voor wat verder is Curaçao ook ideaal.


Wauw. Dus zo'n zuurpruim moet last hebben van het gevolg van jouw rammelende eierstokken? Het is een openbare ruimte voor iedereen. Dat heeft niks met minderwaardig te maken, maar in een openbare ruimte is het gewoon irritant als je last van elkaar hebt. Dat jij een keuze in het leven maakt voor kinderen, daar hoeft een ander geen (langdurige) last van te hebben (en te pikken/leuk te vinden). Dus als je al gaat vliegen, zorg iig dat de last beperkt blijft.

Edit: ofwel in de vorm van kortdurende vlucht, of alle tips die hier gegeven zijn door ouders die wel enorm de moeite nemen om voor te bereiden met spelletjes etc


Ik vind het vooral triest voor kind dat niet echt getroost wordt, omdat mama het belangrijker vind een kinderloze te ergeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:47 



 
Profiel   

Wij zijn destijds naar Griekenland gevlogen, 9,5 maand oud was mijn zoon toen. Ging helemaal prima, heeft helemaal niet gehuild in het vliegtuig. In Griekenland zijn ze ook dol op kinderen, dat was met uit eten gaan bijvoorbeeld heel fijn. We konden gerust om 17u ergens terecht om te eten, zaten dan allemaal met andere ouders :') In Frankrijk het jaar daarna was dat een drama, die van ons laat zich niet makkelijk in een ander ritme krijgen.
Ook vond ik het heel fijn dat we een privézwembad hadden. Mijn zoon ging nog geen kant op toen (anders is het wel oppassen geblazen) en sliep nog 2x per dag. Dan lagen wij gewoon aan ons eigen zwembad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:57 



 
Profiel   

Volgens mij werkt dit gewoon van beide kanten.
Je zit in een openbare ruimte en probeert tolerant te zijn voor elkaar.
Als ouder met kind probeer je je kind zo min mogelijk overlast te laten verzorgen.
En als zuurpruim accepteer je dat kinderen toegestaan zijn en soms overlast veroorzaken.

Ik weet nog hoe ik me voelde toen ik met 2 kinderen met forse buikgriep terug naar huis moest in een vliegtuig na een mega emotionele vakantie. Ik voelde me al intens rot en de snauwende mensen die me sneren toesnauwde omdat de jongste zich niet fijn voelde en huilde bij het instappen maakte het echt nog 100x rotter. Ik vind dat meer valken onder asociaal dan een kind in een vliegtuig, wat mij betreft mogen ze die mensen er uit knikkeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:00 



 
Profiel   

Wij zijn eind september naar Florida gevlogen met onze toen bijna 2-jarige dochter. Op 1 korte boze bui op de heenvlucht na heeft echt niemand last van haar gehad. De terugvlucht was een nachtvlucht waardoor ze driekwart van de vlucht heeft geslapen. Ik had veel afleiding meegenomen (bv. stickerboekjes, tablet, boekjes), maar uiteindelijk heeft ze op de heenvlucht vooral om zich heen gekeken. Ik let erg op dat ze geen andere mensen gaat lastig vallen, want dat vind ik zelf ook irritant maar er waren juist veel mensen om ons heen die bewust contact met haar maakten en blij leken te worden van zo'n kleintje.

Ik vind het echt complete onzin dat je niet zou mogen vliegen met kleine kinderen en dat dit het gevolg zou zijn als je voor kinderen kiest. Ik vind het echter wel jouw verantwoordelijkheid als ouder om te zorgen dat anderen hier zo min mogelijk hinder aan ondervinden. Een beetje wederzijds begrip helpt hierbij een heleboel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:30 



 
Profiel   

Dankjulliewel voor de tips en reacties! Kan ik wel wat mee :)
De kleine gaat gewoon mee heb ik besloten aan de hand van jullie berichten :)
Denk dat een vakantie met hem op dit moment toch leuker is dan een vakantie zonder hem.
Ik neig heel erg naar Mallorca of Menorca, en anders wordt het Kreta denk ik. Eelde is hier om de hoek, dus we gaan proberen of we vanaf daar een vlucht kunnen vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:03 



 
Profiel   

Ik moest onverwacht vliegen met een kind van 9 maanden (en één van bijna 3), inclusief overstap. Geen pretje voor mij, omdat het vooral heel stressvol was, maar onze zoon lag te slapen tijdens beide vluchten. Hij kreeg borstvoeding en ik legde hem aan tijdens stijgen en landen, op die manier hebben ze minder last van oortjes. Overigens moesten we landen met code oranje vanwege de wind en had de piloot 2 pogingen nodig om het vliegtuig aan de grond te krijgen, maar daar hadden de kinderen echt geen centje last van.

Ik zou je wel aanraden overal rustig te tijd voor te nemen en je kind op het vliegveld nog even goed te laten bewegen, zodat hij zijn energie een beetje kwijt is en lekker rustig gaat slapen of wat eten/drinken. En neem iets mee voor rustige entertainment op schoot. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:10 



 
Profiel   

Je zou het misschien niet zeggen, maar Ibiza is echt heel leuk met kinderen. Portugal trouwens ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen