De Seychellen of Zanzibar in februari

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 17:03

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen februari 2023 graag naar de zon. De Seychellen staan bovenaan ons lijstje, maar ik begreep dat februari niet de beste reistijd is in verband met het nat seizoen. Is er iemand in februari geweest en hoe beviel dat?

Zanzibar lijkt ons ook mooi. Wie is er weleens in februari op Zanzibar geweest en hoe was dat?

Voor beide bestemmingen ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen em wat de mooie plekken en accomodaties zijn. En wat je er allemaal kunt doen. We willen wel een relax vakantie, maar van alleen op het strand liggen worden we ook niet heel blij.

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:26

Wij zijn niet in februari geweest , maar in september naar de Seychellen geweest. En wauw wat is het daar prachtig. <3 Wij hebben daar ge-eilandhopt. We zijn naar mahe, praslin en la Dique geweest. La Dique is erg klein maar wel echt prachtig!! Daar hadden wij problemen met het vinden van een betaalbare accommodatie. Uiteindelijk dit via air bnb kunnen vinden. Wij hebben veel gedoken, gesnorkeld, mooie stranden bezocht en gewoon rondgereden en een jungle wandeling op mahe

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:40

Qua budget zit je wel van het ene eind naar het andere. Zanzibar is goed btaalbaar, Seychellen is heel duur. Als je daar heen gaat heb je het op vakantie gaan ook wel een beetje uitgespeeld vind ik. omdat hij zo'n idyllische plek is :P

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:05

Haha ja dat geloof ik. Het ziet er ook echt prachtig uit op de foto's. Daarom staat hij ook echt bovenaan het lijstje

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:05

Snap ik, het lijkt me ook echt top. Maar dus wel echt stevig aan de prijs, is je budget toereikend?

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:39

Jawel, we hebben niet perse een budget (tot op zekere hoogte natuurlijk haha). Het hangt een beetje van de bestemming af.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:50

ik ben lang geleden ook naar de Seychellen geweest, mooiste wat ik ooit heb gezien. Echt het geld niet verspillen door niet op het goede tijdstip te gaan. Dan zou ik de vakantie uitstellen :D

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:52


Winged

Berichten: 33033
Geregistreerd: 28-12-05

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:39

Dit jaar in februari naar Zanzi geweest, Paje. Maar: ik was daar om voornamelijk te kiten. Heb er wel het één en ander gezien en gedaan naast het kiten. (grotten bezocht, nationale parken, Stonetown).

Het was - wanneer de zon scheen - warm, maar goed te doen. Zanzi is een heel groen eiland, dus ja, je kan hier en daar een regenbui verwachten. Maar zeker niet langere perioden. vanaf Zanzi kun je ook vrij gemakkelijk door naar Tanzania zelf voor het doen van een safari van een aantal dagen voor de big 5. Ik had er helaas geen tijd voor en achteraf baal ik daar wel van.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:03

Hoe lang wil je weg? Als de reden 'even naar de zon' is, zou ik zeker voor Zanzibar kiezen, Reistijd voor daar is ideaal, en wat je daar kwijt bent aan een super-de-luxe resort, is een instappprijs in de Seychellen. In de Seychellen is februari idd 'lowseason', vanwege de kans op orkanen ten zuiden van het gebied. Direct orkaangevaar is er dan niet, maar wel risico op (echt heel hevige) regenbuien.

Op Zanzibar is genoeg te doen, idd snorkelen, excursies, of als je wat langer gaat: safari op het vasteland. Seychellen zijn natuurlijk schitterend, maar wat mij betreft alleen het geld waard als je ook echt de omgeving wilt bezoeken. En dan zou ik niet meteen voor februari kiezen, omdat dit de minder ideale reistijd is (en natuurlijk kun je mazzel hebben, maar voor het budget dat je daar uit gaat geven voor een redelijk resort + wat zien, zou ik het niet gokken).

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re: De Seychellen of Zanzibar in februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 22:03

Bedankt voor jullie reacties. We willen een dag of 10 gaan. Als ik het zo lees is het denk ik voor nu beter om te kiezen voor Zanzibar en de Seychellen te bewaren voor een betere periode.