Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 99 [ 2456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 99  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

 
Profiel   

Wat een lieve vader heb je ! Fijn dat je goed aangekomen bent.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:30 



 
Profiel   

Prrrr schreef
Kom het topic nu pas tegen... Wat GAAF dat het gelukt is om uiteindelijk toch naar Frankrijk te gaan. En het mag dan veel pand zijn, je hebt in elk geval mogelijkheden. Ik ~~~~~~~~~~~~~~~~~ dat je snel hoort dat de boeren in de omgeving er niks mee willen.

Goed pakje, inderdaad :))

Hier nog even op terugkomen ja het lijkt nu te gaan lukken met een flinke vertraging

Warme hap is op en de weg wordt al rustiger. En overal gaan nu knipperende beetje ahum kleurige kerstverlichting aan. Tuin en voor wordt nu nog stevig verlicht door straatlantaarns helaas maar ja veiligheid voor alles. Benieuwd hoe het vannacht is.

Morgen vroeg de wekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:18 



 
Profiel   

Wat een gezellig topic, ik ga lekker volgen en hoop op veel fijne updates en dat alles ( of veel) lukt zoals jij het graag wil hebben!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:47 



 
Profiel   

Heeeeel stille meelezer: jeetje wat vind ik jou stoer! Wens je alle geluk in Frankrijk toe. (Ben stiekem jaloers op jouw lef trouwens.) *kruipt weer onder de meeleessteen.*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:06 



 
Profiel   

Dank. Toch leuk die volgers. _/-\o_

Ceetje hoezo? Het is een kwestie van springen en hopen dat het goed uitpakt. Zo niet heb ik het in ieder geval geprobeerd. En zal ik nooit blijven piekeren van stel dat ik wel... Hoe was het dan geweest?

Maar dat is met alles zo en met revalidatie ook altijd zo geweest. Beter 10 keer op je snufferd gaan en de 11 e keer lukt het. Of niet. Dan bij de eerste poging meteen opgeven. Dan had ik zeker nooit meer kunnen lopen met die instelling of auto rijden. Maar door de flinke tegenslagen en mijn toch grillige gezondheid heb ik wel geleerd in het nu te leven. En de instelling kan het nu? Zo ja doe het dan maar want morgen kan het misschien niet meer.

Soms pakt het goed uit, soms gaat het vreselijk mis. Dan is het uithuilen diep ademhalen en weer door.

En ik hoop dat deze sprong in het diepe een goede gaat zijn. Maar ja ik moet toch ergens wonen. Als huur domweg onmogelijk te vinden is betaalbaar. De laatste optie is vakantie huis (wat niet permanent mag) of blijvend rondtrekken met een postadres. Wat ook officieel niet is toegestaan in Nederland voor langere tijd. Dan is dit toch een prettigere optie.

Dat gezegd hebbende het voelt goed om hier op dadelijk eigen terrein wat te prutsen. Net weer een laagje mini lego gedaan. Mijn papa leest de topgear. Mijn fikje slaapt tegen mijn been aan naast me. En de toch best bescheiden buitengeluiden Dringen iets door in de camper.

En dat prutsen is iets voor de lange eenzame donkere avonden maar dan met een houtvuurtje erbij. Of in de schommelstoel of hangstoel

Ah de kerk van het dorp hoor ik nu in de verte mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:30 



 
Profiel   

Wat gaaf Karuna! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:01 



 
Profiel   

Je vader ziet er geweldig uit. Heel erg leuk . Doe hem de groeten, we waren erg van hem gecharmeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:19 



 
Profiel   

Ja he ik zei toch dat hij echt fitter is nu. Ik doe hem nu de groeten.

Zijn antwoord leuk doe de groeten terug. Het eten was erg lekker dat herinnert hij zich nog

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:23 



 
Profiel   

Hahaha, ik had inderdaad zeer mijn best voor jullie gedaan. Haha, dat hij zich dat nog herinnert! Grappig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:25 



 
Profiel   

Je vader ziet er zeker goed uit, en dat voor die leeftijd +:)+ . Het lijkt me een hele lieve man :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:26 



 
Profiel   

prompter schreef
Je vader ziet er zeker goed uit, en dat voor die leeftijd +:)+ . Het lijkt me een hele lieve man :)


Dat vonden wij ook. Heel bijzonder, zo lief voor ons en voor zijn dochter!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:28 



 
Profiel   

Geniet van je huis en je vader, hij ziet er goed uit hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:29 



 
Profiel   

Superleuk dat je dit samen met je paps doet <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:39 



 
Profiel   

Je vader heeft ook een vriendelijke karakterkop, leuk hoor +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 10:56 



 
Profiel   

A lief om te lezen

Survey klaar. De man was er exact 9 uur. Ruimte heel krapjes tenzij walnoot omgezaagd zou worden. Dat is dus echt niet bespreekbaar

En de stroom en water komen op een beperkende plek binnen ook nog. Er was nodig 4/5 meter.er is 4.30/5.20 ruimte. Een mini compact ruimtebesparend systeem dat daarna weer op de riool kan. En een pomp nodig om het water daar te krijgen vanwege te weing hoogte verschil

Aanlegprijs au, maar door collectieve en mogelijk recht op subsidie kan het misschien met 2500 euro korting. Daar moet ik via de burgemeester achteraan gaan

Nu moe en zo na wat rust weer terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 13:13 



 
Profiel   

Heerlijk hoor walnoten.

Zo jammer dat die kunnen op de moestuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 13:18 



 
Profiel   

Moet daar niet "niet" tussen Marcella ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:59 



 
Profiel   

Oh ja ships slecht geslapen dus word vandaag niet meer wakker. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:26 



 
Profiel   

Subsidies moeten altijd aangevraagd worden van te voren Karuna. Laat je niet wijsmaken (zoals wij) dat dit naderhand ook nog kan, want dan kun je naar je centen fluiten. Dus zorg dat je de offerte binnen heb en alle toestemming voordat je aan die klus begint.

Wellicht ben je verstandiger als wij, maar het gaat om zoveel geld dat ik je dit toch even wil meegeven, want wij hadden ongelooflijke pech. Tevens doet de overheid altijd alles om maar geen subsidies te hoeven betalen door allerlei regelingen en het vooral zo moeilijk mogelijk te maken, dus ook hier, zorg dat je het zwart op wit krijgt.

Goede terugreis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 17:53 



 
Profiel   

Ik weet dat Nederland daar ook lastig in is. Geschatte tijd half 2023/2024. Vooraf naar de burgemeester om alles goed te laten invullen scheelt dat er nu al minstens 4 adressen zijn. En dit alles is opgezet door de burgemeester ook. En ik kreeg ook het dringende advies eenmaal de definitieve datum van sleutel dan ook meteen me bij haar te melden hierover

Nu nog 225 km best sneeuw gehad onderweg en files en drukte nu stukje binnen door om op een duits stuk snelweg te komen en de ergste oponthoud aan Belgische en Duitse kant te ontwijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:30 



 
Profiel   

Ik hoop dat je een beetje warmte hebt daar, want het wordt een koud weekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 22:29 



 
Profiel   

Ik ben weer terug in Nederland. Hier is het ook koud. Brrr en ik merk dat boven alle gordijnen inclusief die naar zolder al weg zijn, huis warmt lastig door nu. :brr:

Gister hoewel het geen echt fijne rit was bewust ervoor gekozen om na een toch pittige ochtend te proberen het in een keer te doen, als een soort van laatste test. Als het nu lukt dan moet het in "normale" omstandigheden met mijn bus zeker lukken,

Onderweg files, veel sneeuw, regen, mist, wegwerkzaamheden, omleidingen waardoor we midden in de umweltschutz zone van Dusseldorf terecht kwamen in het restje van de avond spits met een lompe camper en sneeuwwrige omstandigheden. Niet tof maar goddank er wel op voorbereid.

Door de omleidingen ook mooie kerstverlichting gezien onderweg trouwens <3

En om het feest compleet te maken 1,5 uur voor thuiskomst een opeens uitbrekende camper aan de achterkant terwijl ik een snelweg wissel moest doen. Nog steeds compleet onbekend waarom. We voelden een lichte tik en floep de achterkant brak heftig uit naar links. Goddank dat ik destijds heel goed rijles heb gehad ook in natte slip condities dankzij mijn toffe instructeur en ik uren heb doorgebracht op een spekgladd en glibberige trainingsbaan van defensie. Daardoor is (hoewel lang geleden ) reageren kennelijk toch een soort van instinkt geworden en voor we goed en wel beseften wat er gebeurde zaten we alweer netjes recht en de bocht door. Wel de eerste beste stopmogelijkheid gebruikt om te zien of er iets aan de hand was. Geen schade te zien, geen lekke banden of andere rare dingen. :? Wat het was (misschien toch een lichte aanrijding die geen schade heeft veroorzaakt maar wel gevolgen had?) gelukkig geen gevolgen maar de schrik zat er wel even in

Net na 2300 kwamen we behoorlijk strammig weer terug op de startplek. Nuttige trip, veel geleerd weer over het huis. Het voelt ok maar ook heeeelp waar begin ik aan. Maar door de keuze in een keer terug heb ik zeker vandaag maar denk ik morgen ook twee ik kan doe en wil helemaal niks meer dan pootjes hoog op de bank. :z

Maar weer even een paar fijne dagen met mijn papa. Dit keer zowaar zonder al te veel woordenworstelingen. Ja ook die hebben we, dat krijg je met twee redelijk gelijke ietwat koppige drukke kabouters in een voertuig. :P

En o ja weer met wat buurvrouwen kennisgemaakt rondom. En een weer gesproken voor de tweede keer. Was gezellig en voelde erg welkom. Een van hen zei meteen als ik wat nodig heb kom gerust langs om te vragen. Zij spreekt ook engels en een beetje duits. En heeft twee schatten van honden trouwens :D

En ook de bakker gezien, gesproken en van het brood geproeft. Zij gaat nu steeds kijken staat er een auto ja of nee. Dan toetert ze even extra lang voor de deur zodat ik weet dat ze er is.

Alleen de wandelrondjes gaan even puzzelen worden. De grotere afstanden gaan voor mij en mijn bejaarde fikje misschien vanuit huis wat te lang worden. Dan maar weer de bus ervoor pakken als het nodig is.

Maar wel ook een leuk tweede merencomplex gevonden op 15 km afstand bij de grote winkel plaats. Via die kant aankomen en wegrijden is misschien ietsje langer binnendoor maar voelt korter en is minder peage. Die houd ik erin,

De duitsland optie is deels wel handig, deels de terugweg optie laatste stukje ook duitsland is wat minder handig. Heen gaat vreemd genoeg makkelijker dan terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 16:58 



 
Profiel   

Goed dat je veilig terug bent!
Achter deze 2 ritten die toch beiden wat tegen vielen, vraag ik me nog steeds af of steeds op en neer lang vol te houden is…..
Nu, als jij het ziet zitten, alles ok, maar het verkeer wordt steeds drukker, ook bij goed weer is dit normaal…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 17:18 



 
Profiel   

Normaal hoeft het ook niet in twee of drie dagen heen en weer. Dat maakt al een groot verschil. :j nu is het steeds best extreem om 1200 km te rijden in maximaal 4 dagen. En steeds ook op latere tijdstippen vertrokken dan ik eigenlijk zou doen waardoor ik de spits meepik.

En met mijn bus rijdt het beter door ook. De camper kan wel harder maar rijdt het fijnste tussen 100/110 km per uur. Mijn bus loopt lekkerder rond de 120 km per uur. Over die afstand (zeker via duitsland) scheelt dat opmdie afstand best wat tijd

De overige 6 ritten verliepen gewoon aardig soepel op een keer met 35 graden plus en een compleet verkeerde route :+ na dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 17:28 



 
Profiel   

Klinkt als een turbulent ritje karuna :oo
Ik zou het onderstel van de bus even laten checken denk ik. Draagarmen, stabilisatorstangen, etc. Als daar iets in kapot is kan je auto ook raar weggedrag laten zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 99 [ 2456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 99  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen