Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 17:34

Dat is vanmorgen ook meteen gecontroleerd bij een garage in de buurt, niks te zien. :n Het lijkt echt een eenmalig iets geweest. Daarvoor en daarna was er ook niks geks te merken aan rijgedrag.

Wie weet toch een stukje glad wat ondanks de goede winterbanden wat te veel waren. Of toch de auto achter me die wel erg dicht achter me zat maar rechtdoor moest.

De camper staat onder "zware garagecontrole" omdat hij redelijk intensief wordt gebruikt. En ik ben een zeikerd wat betreft bandenspanning en banden conditie.

Ik ben blij dat ik autorijden echt leuk vind, en in de periode besteld taxivervoer naar schiphol wel meer kilometers reed soms per dienst en ook rare dingen op de weg heb meegemaakt in de loop van de jaren. Dat maakt dat je denk ik toch wat handiger wordt op termijn met het opvangen van van vreemde omstandigheden in het verkeer

En een voordeel, ook met mijn bus moet ik niet in een keer. Ik kan daar ook in slapen en heb alles aanboord wat ik nodig heb om te eten, slapen en toiletje. En anders zijn daar weghotels in geval van nood :P

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:51

Oef gelukkig goed afgelopen! En weer thuis. Goed zo, mooi bijkomen.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:03

Goh sneeuw!
Mijn ouders rijden morgen naar huis, eens zien hoe het er voor morgen uit ziet. Wij hebben geen vlok gezien namelijk.
Het is een van de redenen dat ik met kerst zelden naar NL rij, ik ben echt veel te vaak in de sneeuw terecht gekomen terwijl er bij ons dan gewoon niets ligt.
Die Duitse snelwegen zijn bij lichte vorst al snel verradelijk, net als bij regen.
Gelukkig is het ook niet het hele jaar winter. Meestal is dat stuk gewoon prima aan te rijden in je eentje.

Waar in NL zit je eigenlijk ongeveer?
Ik vind zelf door Frankrijk rijden verruit het meest ontspannen maar dan zit je wel met de chaos van Brussel en Antwerpen. Door Duitsland ben ik meestal veel vermoeider door dat stop en go rijgedrag.

(Ik rij ook altijd het stuk zelf ivm partner met geen rijbewijs).

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 20:14

Het was koud toen ik vertrok, onder Nancy begon het mottig te sneeuwen. In Luxemburg was het soort van een beetje droog maar daarna begon het weer. Niet hard maar Belgische ardennen was sneeuwig en mistig en bleef de sneeuw liggen. Eenmaal voorbij Dusseldorf werd het droog. En even na Oberhausen was die rare actie.

Ik heb nu keuze tussen het drama nederlandse snelweg met 100 voor 200 km, dan Luik waar ze de helaas fijne kortere route aardig hebben afgekapt bij nu nog bezig zijnde grote wegverbouwing, heen gaat wel. Terug wordt je vanuit de Ardennen in oost Luik volledig teruggedrukt naar de westkant van Luik en een enorm eind om en dan weer 200 km nederlandse snelweg met 100 en idiote drukte op een aantal punten eindigend met erg filegevoelige stukken.

De halve duitse kant is snel de grens over, maar dan is er een brug nu half afgesloten die zelfs midden op de dag een enorme opstopping geeft, en dat blijft zo volgens de borden tot december 2024. Dan een heel stuk wel goed rijdende geen snelweg en daarna een wegopenbreek puinhoop in een stuk luxemburg. De gebruikelijke rommelige drukte bij Thionville/Metz/Nancy waarna het weer rustig wordt. Die route zal prettig zijn als de wegwerkzaamheden eindelijk klaar zijn. :j

Of een halve duitse variant die denk ik voor nu de fijnste is. Dat is bij Venlo de grens over, langs Aken en dan bij Vervier de optie binnendoor naar de andere snelweg. Daar zijn verachillende doorsteekjes mogelijk, maar bij sneeuw, slecht weer of andere gekke weersomstandigheden niet tof vanwege kronkel en heuvels. Of door via Luxemburg waar je dan uiteindelijk ook wee in die nu verbouw prut terecht komt.

Het is gewoon jammer dat Luik de terugweg zo beroerd heeft gemaakt. De tunnels door liep altijd lekker van oost naar oost. Maar nu wordt je teruggeleid naar de snelweg die vanaf Namen komt en is een rottig eind om en een enorm rommelige niet fijn rijdende snelweg met veel risico op bijna ongelukken en andere sjit. -O-

Gelukkig geen last van Brussel en Antwerpen. brussel zal ik ten alle tijden vermijden, ik ben daar werkelijk nog nooit geweest op de rondweg zonder in een mega file terecht te komen. :P Ik ga van oost naar oost en bijna in een rechte lijn naar beneden. Ik kan ook de vermijd snelweg optie kiezen tot frankrijk. Of helemaal binnendoor al gaat dat met Luxemburg en eerste stuk frankrijk gepaard met heel veel stoplichten en oponthoud. Die versie heb ik meerdere keren ook gedaan, relaxt rijden maar dat kost echt enorm veel tijd.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:27

Die dichte brug, is dat de 61?
Die was vorig jaar weggespoeld in de overstroming.
Brussel is inderdaad ruk maar naar mijn ouders ontkom ik er niet echt aan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 20:34

Nee die is het niet dacht ik. :n ook niet de afsluiting bij Wuppertal. Ik ga eens even kijken welke wel. Deze brug was eerder met snelheidsbeperking. Maar nu verboden voor zwaarder dan 3,5 ton en niet breder dan 2,30 m. Daar kan de camper dus net overheen. Dat stoplicht meet systeem werkt goed, alleen de toch te grote zware voertuigen die tegen gehouden worden door het stoplicht en de rij uitmoeten houden heel erg op. En er wordt een volledig nieuwe brug naast gebouwd lijkt het

Edit ik vermoed dat het de rijnbrug bij Leverkusen is. In ieder geval daar ergens in die hoek

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:04

Sizzle schreef:
Brussel is inderdaad ruk maar naar mijn ouders ontkom ik er niet echt aan.


Wij gaan er altijd af in Brussel (zoonlief woont daar) en paar dagen weer verder over de autoweg en ik heb er nog nooit problemen gehad , dus kijk wel op van jullie berichten over Brussel.

Ik vind Antwerpen het vervelendste. Ik rijd liever de rondweg bij Parijs (A86) als die trut weg bij Antwerpen waar het altijd zo vreselijk druk is. Pffff vind ik echt spannend en vervelend. Parijs vind ik meestal wel meevallen, dat kost je gewoon een uur en daar zijn we op ingesteld als we door de week moeten. Zondag vlieg je er doorheen en dan is het overal lekker rustig.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:25

In Brussel is de weg wel goed maar als het vast staat staat het ook gelijk oneindig vast.
Bij Antwerpen lijken de mensen wel continue levensmoe zoals die van links naar rechts vliegen op de weefvlakken, echt gestoord.
Toevallig las ik laatst een onderzoekje waar uit kwam dat Belgische autorijders het meest gestressed zijn in verhouding tot de buurlanden.

Verder is de weg in Belgie in het algemeen in een treurige toestand. Er liggen ook altijd banden langs de weg.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:07

Klopt helemaal. Daarom overnachten wij graag in Brussel, want ik heb Belgiƫ verder dan liever in de ochtend uitgerust als in de avond moe.

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:50

Hier vanmorgen gewoon in Nederland in het noorden een klein beetje stuifsneeuw te zien op de auto!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 16:34

Het is hier ook niet echt heel warm. En doordat boven alle kou weerders al zijn ingepakt is het lastig goed warm stoken. Zolang ik bezig blijf gaat het nog wel maar even stilzitten is brrr.

Ik bedacht me vanmorgen over 10 dagen zijn mijn opslag spullen opgehaald. Help %)

Vandaag weer redelijk opgeschoten. Zo nog wat dozen inpakken en dan ben ik weer een stukje verder. Langzaam aan wordt het minder leefbaar beneden. -O- Het is best puzzelen de doen kwijt te kunnen zonder er al te veel last van te hebben. Ik ben maar begonnen met stapelen in het bad. :+

Ik zal kijken of wat fotos van beneden gaat lukken nog zo. Dat geeft een idee van hoe het er nu uitziet. :')

De dozen bij de trap wil ik vandaag nog gaan vullen.

Wat op tafel ligt moet dan daarin verdwijnen. Dat is al uitgezocht vanmiddag


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 13:11

:oo mailtje van de makelaar. Wanneer ik kan komen tekenen whaaaaa help *\o/* %)

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:33

Toch nog dit jaar gefeliciteerd. Kerst vieren nu in Frankrijk. *\o/* *\o/*

Wanneer de hazelaar snoeien. :D

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:34

Gefeliciteerd Karuna *\%/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:35

Gefeliciteerd! Nu gaat het pas echt beginnen! :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 13:37

Hazelaar kan nu toch al gestekt worden?

Mwa kerst vieren daar, ik vrees dat dat niet gaat lukken. Hooguit in een huis met halve stroom en zonder meubels. Kerstvakantie komt er aan in frankrijk en instanties zijn lastig of niet te bereiken dan.

Ellende is ik moet hier opleveren en schoon en alles weg wat weg moet. Dat kost ook tijd. -O- En ik kan me niet in tweeen splitsen. Al gaan we er wel keihard aan werken om dat voor elkaar te krijg :j . Wat extra hulptroepen 12/13/14/15/16 december zodat eventueel ervoor en de dagen erna zoveel als kan al klaar is hier.


Andere issue het betalen. Ik kan goddank wel hier en daar schrapen en lenen zodat de betaling kan en na oplevering dat weer teruggeven. Maar het is wat extra werk zullen we maar zeggen. Maar het heeft wel mijn voorkeur :j maar dan zonder meubels en zo. Die laat ik toch liever in de opslag zodat ik de tijd kan nemen van goed schoonmaken en een vloerbedekking regelen. Om te voorkomen dat we met twee zelf moeten gaan slepen met meubels.

Beter een maand of zo op campeerspul (ik heb genoeg daarvan inclusief slapen voor meer personen, desnoods duiken we onverwarmd de tenten in :P ) dan een dag te vroeg en denken sjips waarom heb ik niet gewacht.

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:48

Kan je je meubels enzo niet tijdelijk in de schuur zetten daar in Frankrijk?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 13:53

Op zich meer dan ruimte genoeg daarvoor. Alleen dan moet ik ze zelf gaan verplaatsen naar de juiste plekken, vooral bedden de trap op is een nare opgave. Smallere trap, steiler en nogal zwaar. Ik heb hier alles zelf gedaan en dat was niet voor herhaling vatbaar eigenlijk. Dan wacht ik liever iets langer en dat zij alles op de plek kunnen zetten. De opslag zijn de kosten niet in vergelijk de rest van de verhuizing

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:06

Je hebt gelijk dat je niemand meer krijgt tijdens de schoolvakanties. Zo werkt het daar. En zeker iemand van buiten die komt daar wordt echt niet harder voor gerend vaak. Dus verstandig hoe je het wil gaan doen.
Fijn dat niemand je grond wil en dat je kunt kopen. pffffff proficiat.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:09

Spannend!!!

Ik zou persoonlijk ook daar stockeren. Desnoods betaal je iemand om het dan pp zijn plek te zetten, zal je nog goedkoper uitkomen dan met opslag erbij, vooral als je de plek er voor hebt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 14:16

Ik ben er ook blij mee hoor. Ik had eigenlijk niet anders verwacht maar je weet maar nooit.

Mijn voorkeur nu, tekenen voor eind dit jaar liefst zo snel mogelijk zodat ik de sleutels in ieder geval heb en alvast wat spullen daarheen kan brengen die hier in een minihuisje ontzettend in de weg gaat liggen voor geen idee hoe lang. Dan hier alles goed achterlaten zonder teveel stress (30 december oplevering dan zou oud en nieuw daar wel een optie zijn, kerst kan wel, kampeerachtig met zijn drieen en hond met mijn papa er ook bij en desnoods gekookt in de camper) maar dan is het daarna een heen en weertje) en zo snel als kan in frankrijk beginnen met schoonmaken en leven op campeerspullen waar mogelijk.

Dan moet ik daar weer iemand vinden die het gaat verplaatsen tegen betaling die mogelijk duurder is dan de kosten van de opslag. Ik houd het liever bij een bedrijf. De opslag kosten zijn niet zo gek hoog. Zeker als het voor een maand of zo is. Dat is ook nu al gepland. Mijn gevoel zegt laat dat zo en verander daar niets aan. En in de opslag ligt het geconditioneerd en sneuvelt er iets of gaat er bij plaatsen iets stuk dan is dat goed verzekerd.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:23

Gefeliciteerd het is dan eindelijk zo ver, dat regelwerk enzo komt wel goed, laat het maar allemaal over je heen komen ;) Ik hoop dat je nog voor de vakantie al wat in gang kan zetten zodat na de vakantie je wellicht ermee aan de slag kan.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:26

Zeg.. heb je daar wel internet, straks?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 14:38

Mer nu op dit moment gek genoeg staat iedereen om me heen in de stand spoed regelen snel en ik denk nu alleen maar. Mooi die hobbel ook genomen de rest komt wel geen stress. :P de paniek van net is aardig weg nu is er vooral rust met een vleugje help :')

Prrrr in nederland uiteraard en ja :+ hoewel het nog al een gedoe was met een verdwenen mifi apparaat dankzij post.nl. Ik heb nu werkende wifi voor mijn ipad en een voor nu per maand op te zeggen simkaart met onbeperkt (50gb voor buitenland geloof ik daarna bijbetalen) of te wijzigen mifi voor mijn ipad en mijn beperkte internet bundel voor mijn telefoon. Maar kan dankzij mijn backup adres ook voorlopig mb delen en gratis onderling bellen.

Er is daar tot mijn grote verrassing zelfs glasvezel _O- ik weet wat een abbo voor tv (met interactieve tv, filmkanaal en ook buitenlandse zenders) internet en telefoon gaat kosten. Eerste jaar 22 of 25 euro per maand daarna 40 of 45 euro per maand afhankelijk welke maatschappij ik kies.

Internet is ook voor beeldbellen met mijn papa wel een noodzaak :j

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:43

Is het geen mogelijkheid om heen en weer te vliegen om te tekenen?