Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 113 [ 2812 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

 
Profiel   

Foto's van vanmorgen.
Bentley

[ img ]

En Bentley en ome Pathos eten gezellig samen de geknoeide biksjes op

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:45 



 
Profiel   

Nog wat foto's van boven in de wei

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 13:37 



 
Profiel   

Wat een uitzicht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 15:12 



 
Profiel   

Het is super mooi hoor en ik ben gek op bergen en heuvelachtig gebied, maar heb je ook wel wat "rechte" stukken...? Steeds tegen de zwaartekracht vechten word je toch wel zat vind ik :=

Veulenspul ziet er goed uit :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 16:08 



 
Profiel   

Er zijn wel kleine rechte stukken hoor en onderin de wei is het sowieso recht.
De enge rots van onderaf. Die hebben we wel afgezet.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 16:26 



 
Profiel   

Dat lijkt net op de Koningsrots van de Lion King, maar dan in het klein :')

Prachtige foto's weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:12 



 
Profiel   

Jullie hebben geen drone nodig om mooie foto's te maken!

Ik zie dat Milco ook zo'n schrikdraad-indraaitool gebruikt. Ik heb tig van die dingen liggen omdat dat altijd in die emmers zit, maar nog nooit gebruikt.
Boort Milco eerst voor en dan draaien of draait hij hem er met dat ding gelijk zo in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 17:36 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Jullie hebben geen drone nodig om mooie foto's te maken!

Ik zie dat Milco ook zo'n schrikdraad-indraaitool gebruikt. Ik heb tig van die dingen liggen omdat dat altijd in die emmers zit, maar nog nooit gebruikt.
Boort Milco eerst voor en dan draaien of draait hij hem er met dat ding gelijk zo in?

Wij hebben er ook tig liggen, heel handig hoor. Eerst gaatje maken met schroevendraaier en hamer, dan isolator stukje erin draaien met de hand. En dan met de schroeftol. Alleen bij hele harde palen werkt het niet, dan moet je alsnog handmatig draaien met die boor dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:02 



 
Profiel   

JudithO schreef
Dat lijkt net op de Koningsrots van de Lion King, maar dan in het klein :')

Prachtige foto's weer!

Ik zei al we moeten er zo'n Jezus of Maria beeld opzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:03 



 
Profiel   

Tinka schreef
JudithO schreef
Dat lijkt net op de Koningsrots van de Lion King, maar dan in het klein :')

Prachtige foto's weer!

Ik zei al we moeten er zo'n Jezus of Maria beeld opzetten.


Dan maar liever een mooi steigerend paard of zo van ijzer! En jullie hadden toch ook mensen die over het land kwamen naar iets heiligs? Met zo'n steigerend paard, wordt het een publiekstrekker ;-)

En dank voor de info over het indraaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:08 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Jullie hebben geen drone nodig om mooie foto's te maken!

Ik zie dat Milco ook zo'n schrikdraad-indraaitool gebruikt. Ik heb tig van die dingen liggen omdat dat altijd in die emmers zit, maar nog nooit gebruikt.
Boort Milco eerst voor en dan draaien of draait hij hem er met dat ding gelijk zo in?


Ik draai ze er gewoon in 1 keer met die kop erin, werkt prima. Al zit er wel verschil in kwaliteit van die koppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:08 



 
Profiel   

Dat kruis staat vrij dicht bij de ingang van de wei aan de weg. De rots ligt in het midden.
Het schijnt dat er vroeger een kerk en begraafplaats was bij dat kruis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:11 



 
Profiel   

Dit is de rots van bovenaf trouwens

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:14 



 
Profiel   

Gaaf hoor zo'n rots. Heeft iets mystieks. Zeker als er een kerk en een begraafplaats waren.

palousa_boy schreef
Ik draai ze er gewoon in 1 keer met die kop erin, werkt prima. Al zit er wel verschil in kwaliteit van die koppen


Hey daar is Jeffrey! Ok, dan ga ik het toch eens proberen om het er in 1x zo in te draaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:25 



 
Profiel   

Wij hebben ze ook gewoon zo erin gedraaid met die tool.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:37 



 
Profiel   

Ik draai ze er altijd zo in. Het werkt wel het beste als je de isolator in de dichte uitsparing kan doen en niet in die doorlopende sleuf. De rondom dichte uitsparing is sterker en dan zit je ook altijd in het midden zodat je niet gaat zwabberen.

Isolator in dat ding doen terwijl je je schroeftolletje een beetje achterover houdt. Zodat isolator er niet uit valt. Dan gewoon zo mikken dat de punt van het schroefdraad op de juiste plek tegen de paal komt, even aanduwen met boortolletje en al zodat het puntje van de schroefdraad houvast heeft in de paal en draaien maar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 07:32 



 
Profiel   

Het was hier vannacht -7, dus best wel koud. Het was een witte wereld, maar nog steeds geen sneeuw gevallen. Vanmiddag was het meeste al weer ontdooid.
Maar plekken in de schaduw niet

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De paarden hebben het lekker warm met hun dekens op

[ img ]

Daarna zijn we naar een kerstmarkt geweest op een ranch. Stelde niet zoveel voor, maar we waren ook erg nieuwsgierig naar de ranch. Criollo merrie met veulen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 16:33 



 
Profiel   

Mooie winterplaatjes! En die ranch is dat op de pas van cabaretou? Waar eerst die belgen zaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 16:45 



 
Profiel   

Nee, dat is denk ik de ranch de haut Languedoc.
Deze ranch is daar wel in de buurt. Wel mooi, erg groot, allemaal vlak land. En veel stallen binnen en een grote binnenbak en buitenbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 20:09 



 
Profiel   

Tinka schreef
Nee, dat is denk ik de ranch de haut Languedoc.
Deze ranch is daar wel in de buurt. Wel mooi, erg groot, allemaal vlak land. En veel stallen binnen en een grote binnenbak en buitenbak.


Klinkt goed. Was dat die vrouw die jou geholpen heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 10:19 



 
Profiel   

Haar man heeft mij geholpen ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 10:45 



 
Profiel   

Wel fijn dat je relatief dicht in de buurt iemand hebt die jou kan helpen en misschien jullie hun. Je weet nooit. Klinkt als een groot en mooi bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 11:02 



 
Profiel   

Tinka schreef
Monique1963 schreef
Jullie hebben geen drone nodig om mooie foto's te maken!

Ik zie dat Milco ook zo'n schrikdraad-indraaitool gebruikt. Ik heb tig van die dingen liggen omdat dat altijd in die emmers zit, maar nog nooit gebruikt.
Boort Milco eerst voor en dan draaien of draait hij hem er met dat ding gelijk zo in?

Wij hebben er ook tig liggen, heel handig hoor. Eerst gaatje maken met schroevendraaier en hamer, dan isolator stukje erin draaien met de hand. En dan met de schroeftol. Alleen bij hele harde palen werkt het niet, dan moet je alsnog handmatig draaien met die boor dus.

Mijn ervaring is dat met vurenhouten paaltje het prima gaat maar met hardhout (zoals acacia hout dat hier in de buurt veel gebruikt wordt) moet je echt voor-boren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 12:05 



 
Profiel   

Acacia moet je inderdaad voor boren. Heb een paar keer geprobeerd er zo een gewone schroef in te draaien, die zijn allemaal af gebroken. Dat hout is echt kneiterhard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 12:12 



 
Profiel   

Wij hebben er ook een aantal enorm harde palen tussen zitten, dan heb je wel de betere isolatoren nodig waarvan het puntje zelf ook een beetje "hapt" zeg maar :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 113 [ 2812 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen