Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 74 van de 115 [ 2855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

 
Profiel   

Prairy schreef
En met een elektrische auto naar Frankrijk gaan is vooral ontzettend goed voor de bilspieren :)) :+


Vanwege het duwen of vanwege samengeknepen billen onderweg? :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:05 



 
Profiel   

In ons geval gelukkig alleen van de samengeknepen billen. Best vervelend als je naar een laadpaal gestuurd wordt die op een bedrijventerrein blijkt te staan en het hek is dicht, en de volgende snellaadpaal is 40km verderop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:08 



 
Profiel   

Wat een ellende :')

Er gaat toch echt niks boven een goeie diesel :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:11 



 
Profiel   

Prairy schreef
In ons geval gelukkig alleen van de samengeknepen billen. Best vervelend als je naar een laadpaal gestuurd wordt die op een bedrijventerrein blijkt te staan en het hek is dicht, en de volgende snellaadpaal is 40km verderop.


Mijn moeder en stiefvader van de zomer idem idd, of een snellader waarbij dusdanige file staat dat het allesbehalve snel gaat zijn.


Pandora2 schreef
Wat een ellende :')

Er gaat toch echt niks boven een goeie diesel :Y)


En een benzine :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:12 



 
Profiel   

Thioro schreef
Er is ook veel paniekzaaierij rond dat thema eigenlijk.

Er zullen hier en daar wel wat storingen zijn maar volledige blackout is hoogstonwaarschijnlijk.

Enniwee, ik houdt me perfect aan de richtlijnen van de overheid.
Overheid zegt: verwarm niet meer dan 19°. Mijn huis: 15°, met een hele dag hout stoken halen we net de 18°. Iets met slechte isolatie :+ .

Als ze hier komen controleren is het waarschijnlijk warmer dan 19 graden. Maar op een houtkachel de temperatuur regelen valt niet echt mee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 12:14 



 
Profiel   

Nee, een houtkachel is niet heel regelbaar.

Pandora2 schreef
Wat een ellende :')

Er gaat toch echt niks boven een goeie diesel :Y)


Amen. Wat gaan mensen nu allemaal kopen met die electriciteitsdreiging? Dieselaggregaten :P .

Wat mij stoort aan het hele verhaal is de kortzichtigheid.
Nucleair is slecht, nucleair moet weg.
Iedereen aan de electrische auto, veel beter voor het milieu.
Ow, we hebben niet genoeg energie om ecologisch verantwoord te zijn, laten we de oude kolencentrales maar weer opstarten. En zo komen we nog geen stap verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:00 



 
Profiel   

Jaja, antraciet wordt hier weer volop gestookt }> Ruikt echt lekker vind ik :')
Genoeg boerkes die nog een kelder vol liggen hebben van toen ze nog witloof teelden.
Die zijn blij met hun voorraad nu :D

In Duitsland draaien de kolencentrales volle bak hoorde ik van de week inderdaad. Zwarte vlek op de luchtkwaliteitskaart :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:05 



 
Profiel   

Ach wij wilden nieuwe stal bouwen met een zonnepanelen dak zodat het zichzelf terugbetaald. Helaas helaas, het elektranet zit 'vol' door de windmolens en op z'n vroegst zouden we in 2028 kunnen gaan leveren 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:13 



 
Profiel   

Dat elektra gezeur is volgens mij meer bangmakerij. En inderdaad overheden die gewoon echt heel dom zijn geweest.

Wij gaan uiteindelijk ook voor zoveel mogelijk off grid. Maar daarvoor moet eerst de basis (=huis) goed zijn, en daar zijn we nu mee bezig :D
Na de winter komen er kipjes, een groentetuin en op termijn gaan we ook nog flink fruit- en notenbomen bijzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:16 



 
Profiel   

Hier zit het elektranet al vol door de zonnepanelen bij particulieren. In de zomer zijn er veel pannes aan de cv ketels door overspanning op het net.
Schijnt dat het net daar niet op voorzien is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:20 



 
Profiel   

Ik geloof ook geen r*k van die berichtgeving over elektriciteit. Parijs misschien, ja. Maar niet waar wij wonen. En zo wel, ja dan is daar het dieselaggregaat. En ik ben ook nog steeds erg blij met onze dieselauto's. Ook al zijn daar de berichten ook over dat die eruit moeten.

Iemand vroeg nog waar je het water moet laten testen. Ieder departement heeft een lab waar je dat kunt laten testen. Je tikt in analyse d'eau (en dan je departement) Je moet daar dan heen om steriele flessen te halen, krijgt een uitleg, want de ene fles moet bijv met stromend water na zoveel minuten, de ander moet koel blijven, een heel gedoe. Dan betaal je een fortuin en breng je de flessen weer terug.

Waar de nitraat vandaan komt bij ons is een raadsel. De boeren om ons heen zijn bio. Het zou dan van onze eigen mesthoop of septic moeten komen, maar in de hoeveelheden die het in het bronwater zit, is dat eigenlijk niet mogelijk volgens het lab. Dus raadsel.
Nitraat is ook geen drama, zolang je lichaam het maar niet in nitriet omzet meen ik. En dan nog is het niet zo erg, maar het ene lijf is het andere niet en het ene lijf kan van nitriet kanker maken, terwijl het andere lijf er niets mee doet of zoiets punt lab.

Ons bronwater zonder filters smaakt heerlijk met nitrieten en al. Ons gefilterde bronwater, iets van vijf soorten filters en een adousiseur of hoe heet dat, een waterontharder, is vreselijk goor van smaak. Echt als je dat drinkt als kraanwater, is het echt vies. Maar nog niet zo erg als het gemeentewater. Als je de kraan openzet denk je dat je in een schoolzwembad bent. Dus drinken we weinig gewoon water. Als we het koken dan merk je nergens meer wat van qua smaak.

Overigens beweren boze tongen, dat labs altijd zullen zeggen dat het niet drinkbaar is, omdat ze anders overheden met hun water inkomen ontnemen. Maar goed, ze zullen toch niet liegen dat er zoveel nitraat in zit.

Afijn juud, blijf gewoon lekker je bron gebruiken en laat hem voor de lol eens testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:41 



 
Profiel   

Er zijn ook testkits te koop om je water te testen. Amazon heeft ze wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:13 



 
Profiel   

Ah zijn die ook betrouwbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:17 



 
Profiel   

Goed de instructies volgen, en anders eerste keer/keren gebruiken naast de lab uitslag. Perfect zal het niet zijn, maar goed genoeg om te weten of je waardes veilig zijn of twijfel geval of zeker ongeschikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:21 



 
Profiel   

Ik zou het inderdaad ook alleen maar de fun laten testen. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig hihi. Qua filter gaan we er eerst alleen een filter tussen doen die het vuil eruit filtert, meer niet.

Zonde dat bij jou Monique het water zo vies smaakt als het gefilterd is. Dat is het voordeel van de Berkey, die hebben we in eerste instantie voor het kraanwater in Canada gebruikt want dat is nog 10x meer zwembad dan hier in Frankrijk. En wij willen zo min mogelijk afval hebben dus geen plastic flessen. Met de Berkey is die vieze smaak eraf, echt zo fijn! Ding kostte een vermogen maar men wat heeft die ons al aan kilo's plastic bespaard in de tijd dat we hem nu hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:25 



 
Profiel   

JudithO schreef
Ik zou het inderdaad ook alleen maar de fun laten testen. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig hihi. Qua filter gaan we er eerst alleen een filter tussen doen die het vuil eruit filtert, meer niet.

Zonde dat bij jou Monique het water zo vies smaakt als het gefilterd is. Dat is het voordeel van de Berkey, die hebben we in eerste instantie voor het kraanwater in Canada gebruikt want dat is nog 10x meer zwembad dan hier in Frankrijk. En wij willen zo min mogelijk afval hebben dus geen plastic flessen. Met de Berkey is die vieze smaak eraf, echt zo fijn! Ding kostte een vermogen maar men wat heeft die ons al aan kilo's plastic bespaard in de tijd dat we hem nu hebben.


De vieze smaak bedoelde ik niet het chloor van de gemeent. Ons bronwater smaakt heerlijk naturel, maar na filtering, zeker door de adoucesiseur, is het vies. Het gemeentewater is goorchloor als het puur is, maar gefilterd merk je daar weinig van. Maar het is dus zo zonde dat ons bronwater door de filtering verpest wordt qua smaak. Of misschien is het het nitraatfilter. Kan ook. Geen idee, maar jammer is het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:09 



 
Profiel   

Even Berkey aan google gevraagd.
Dan heb je eigenlijk je eigen tapkraan. Water van 't vat :D

Ik drink al heel mijn leven kraanwater en proef nog maar weinig, dus geen idee hoe de smaak hier is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:41 



 
Profiel   

Ik drink ook mijn hele leven al kraanwater, maar boy wat is die kwaliteit in Nederland goed!!! Ik weet niet hoe het in België is, maar in Canada en Frankrijk smaakt en ruikt het gewoon echt vies. Niet te missen haha.
En ja, Berkey is onze tapkraan. Daar past 8 liter in en hij filtert op zwaartekracht. De filters zijn duur maar gaan jaren mee. Dus ja, ik ben fan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:05 



 
Profiel   

Wij hebben nog geen electriciteit stop gehad, behalve door aangekondigde werkzaamheden. En als we teveel apparaten tegelijk aanhebben. Vroeger sloeg dan gewoon de hoofdschakelaar eruit. Nu slaat de Linky op hol. Laatst kregen we de stroom niet meer aan. Nadat ik tig knopjes had ingedrukt lukte het gelukkig weer.
Ik vind thee met gemeente water dus echt niet lekker, zit een raar rokerig smaakje aan. Dus nu weer thee van water uit de bron, als het goed is kunnen er nu geen beesten meer in poepen.
In Nederland dronk ik ook gewoon kraanwater.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:03 



 
Profiel   

In Nederland is het ene water ook het andere niet, daar proef je ook verschil uit de ene kraan in Zuid Holland en de andere in Gelderland bijvoorbeeld.

Hier proeven we al verschil in smaak als het een paar dagen heeft geregend :+ dan proef je echt dat er weer meer vers water beschikbaar is op een of andere manier.

De bronnen die onze put vullen liggen in ons eigen land dus weten iig wat daar gebeurt al weten we natuurlijk niet wat de mensen die voor ons hier zaten hebben gedaan.

Mensen drinken iig al zo'n 300 jaar uit die put dus dat mag van de natuur uit geen probleem zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:36 



 
Profiel   

Mede-Frankrijk-gangers, welke Franse zenders zijn online live gratis mee te kijken?
Morgen voetbal Frankrijk tegen Engeland, daarin zie ik een leuke Franse les ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 20:05 



 
Profiel   

Wij hebben om te proberen een Aqualine waterfilter op marktplaats gekocht, en je proeft inderdaad echt het verschil. Als we ergens anders gaan wonen denk dat ik ook zo'n Berkey wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 20:19 



 
Profiel   

Je mag hem hier altijd komen proberen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 20:20 



 
Profiel   

JudithO schreef
Mede-Frankrijk-gangers, welke Franse zenders zijn online live gratis mee te kijken?
Morgen voetbal Frankrijk tegen Engeland, daarin zie ik een leuke Franse les ;)


Tf1, die hebben ook de voetbalzenderrechten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:08 



 
Profiel   

Juud, zit je niet op Nederlanders.fr ? Daar kun je heel veel van zulke dingen te weten komen over dat voetbal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 09:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 74 van de 115 [ 2855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen