Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 114 [ 2843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

 
Profiel   

Eigenlijk zijn het 4 aan elkaar gebouwde huizen, vandaar ook de dikke muren er tussen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:28 



 
Profiel   

Tinka schreef
Die problemen die verzinnen ze wel hoor Mo, hebben ze bij ons ook volop gedaan.
In de woonkamer en slaapkamer is het wel warm te krijgen.
In de andere slaapkamer en de badkamer is het momenteel 0 graden.
Vannacht weer eens een stroomstoring, 464 straten zonder stroom. Gelukkig was het bij ons na een half uur weer verholpen.


Haha
Ik zou pas weer douchen in de lente denk ik .
Jullie hebben toch ook al vroeg in het jaar zon en hogere temperaturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:12 



 
Profiel   

Wat een gedoe net die stroomonderbrekeningen dat wil je niet in de winter.

Hebben jullie niet overwogen om een tractor aan te schaffen om de toevaart begaanbaar te maken en sneeuwkettingen voor de zware auto?
Dit is immers maar een mild sneeuwjaar, ik kan me voorstellen dat je in echte natte koude winters dan echt te lang vast zit.

De aflevering kan ik niet kijken ivm ander land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:13 



 
Profiel   

Ik durf echt niet met een tractor zo'n steile berg op te rijden. En sneeuw kettingen heb ik voor mijn auto, maar niet voor de trailer. Daar brengen we het hooi mee.
Deze sneeuw is juist uitzonderlijk veel, vorig jaar hadden we niet ze veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:28 



 
Profiel   

Ik bedoelde eigenlijk meer om de weg richting het dorp mee vrij te houden zodat je in iedergeval altijd weg kan. Niet richting je wei. Met een vrijgeschoven weg een AWD en speciale banden of kettingen zou het eigenlijk geen enge glijpartij moeten hoeven zijn.
Tenzij je dat verder geen probleem vind uiteraard.

Is er in Frankrijk wel goed sneeuw? In de meeste skigebieden is het armoe dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:15 



 
Profiel   

Volgens de buurman hier is de sneeuw die er nu is gemiddeld. Wel laat, maar qua hoeveelheid niet gek veel of weinig. Vorig jaar was er weinig maar meer verspreid. Het jaar daarvoor was er twee keer zoveel sneeuw als nu.

Ik heb de aflevering inmiddels ook gezien. Leuk om jullie en de beestjes in levende lijve te kunnen zien! En die drone beelden zijn echt heel mooi. Het geeft een mooi overzicht van jullie stek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:25 



 
Profiel   

De weg is helemaal vrij geschoven, dat is het probleem niet, dat heeft de gemeente al gedaan. Er was alleen veel ijzel van de week waardoor die 2 km weg in een ijsbaan is veranderd. Wij hebben gevraagd of ze willen strooien, maar dat doen ze dus niet.
En ik ga toch echt niet zelf strooien op een weg die niet van mii is, nog afgezien dat al het strooizout is uitverkocht.
De weg naar het dorp is tevens de weg naar onze wei.
En een nieuwe auto, 4x4 hebben we nu geen geld voor. Pas als 1 van onze auto's kapot gaat kopen we er misschien 1, tweedehands dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:49 



 
Profiel   

Aha op die manier. Het geeft in iedergeval wel mooie plaatjes die sneeuw.
Ook super aardig van de apotheker trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:28 



 
Profiel   

Tractor en steile hellingen, zelfs 4x4 is link. Erwin kan toch goed met zware machines omgaan, maar in ons vorige huis, vlak bij jullie dus, is hij de tractor met de aanhanger erachter op de helling omgerold. Tractor en hij zijn meerdere keren omgerold, hij is er zo genadig vanaf gekomen, want de tractor landde wel op hem, maar hij kwam precies tussen de banden. Wel enorm blauw en geschaafd en veel materiele schade. Dus toen heeft hij een rolbeugel op de tractor gemaakt. Maar het kan dus echt link zijn op hellingen. Doe maar niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:57 



 
Profiel   

Is voor jullie een electrische kruiwagen niet iets,dat maakt hooi vervoeren de berg op een stuk lichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:06 



 
Profiel   

Anders kijken, TS, of er een optie bestaat om in het najaar, voor de winter echt start, een boer/hooi leverancier, te vragen om grote rollen hooi in de wei te brengen, daar een extra draad voor zodat ze er niet bij kunnen, zeil er overheen om het droog te houden en elke week 1 baal de wei in rollen. Aangezien je nu ook op de grond voert, kan je eventueel een bol neerzetten. Dan hebben ze meteen voor een dag of 5-7 ruwvoer (afhankelijk of je de veulens nog hebt lopen tegen die tijd). Eventueel zo'n slowfeedernet er over dat het wat minder verspild wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:09 



 
Profiel   

Monique, ik doelde niet op hellingen hoor, maar gewoon over de weg en op het erf. Het lijkt me onaangenaam als je in de winter niet bij je huis weg kan. Tevens ook om zelf wat obstakels te kunnen ruimen. Maar het was maar een suggestie, meer niet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:37 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Het zonnetje schijnt vandaag en het is een beetje aan het dooien.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:46 



 
Profiel   

Aurora en moeder Angie
[ img ]

Het is nu pas 2 weken dat we niet weg kunnen, met tussendoor nog 1 dag wel. Normaal gaan we ook niet elke dag weg, dus ik vind dat niet zo'n probleem. Als het weer gaat sneeuen zorgen we van te voren voor een flinke voorraad hooi bij de wei. Dat had nu ook gekund, maar iets met een eigenwijze man die daar geen zin in had en het niet nodig vond.


Laatst bijgewerkt door Tinka op 29-01-23 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:49 



 
Profiel   

Die foto met het zonnetje boven het huis vind ik heel sfeervol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:55 



 
Profiel   

Het blijven schitterende plaatjes! Ik kan een hooiklok met hooinet aanbevelen. Als een boer een ronde baal voor je kan leveren ter plekke waar de baal moet staan, ben je van heel veel gezeul af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:58 



 
Profiel   

lukka63 schreef
Is voor jullie een electrische kruiwagen niet iets,dat maakt hooi vervoeren de berg op een stuk lichter.

Ik zou eerder Pathos als vrijwillig pakpaard aanwijzen om hooi en water te sjouwen. Stevig stuk canvas vouwen en stikken tot 2 grote zakken aan elkaar met open stuk er tussen over je zadel, evenveel (unster om te wegen) in beide en wandel 2-3x heen en weer zonder zelf zwaar werk te hoeven doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 14:56 



 
Profiel   

Net een wandeling gemaakt op het pad achter ons huis. Veel omgevallen bomen, sommige versperren nog het pad.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 19:14 



 
Profiel   

Schitterende plaatjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 19:35 



 
Profiel   

We wilden woensdag naar Castres, het was gaan dooien. Dat ging dus niet, spekglad weggetje, totaal geen grip met de banden. We hebben de auto halverwege laten staan. Gisteren herkansen en dat ging goed. Lekker bij de wok gegeten en boodschappen gedaan.
Op de terugweg kwamen we langs een wolwinkel/fabriek. Ik wilde daar altijd al eens kijken, nu was er uitverkoop. Best een grote winkel, veel 2e keus truien ed. We hebben een trui en sokken gekocht. Jammer dat alles zo duur was

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:50 



 
Profiel   

Zo te zien kunnen jullie nog steeds warme trui en sokken gebruiken :D .
Denk dat jullie die sneeuw wel zat zijn of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 11:27 



 
Profiel   

Het is gelukkig wat warmer nu buiten, een graad of 5. Maar voordat al die bergen sneeuw verdwenen zijn gaat nog wel even duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:26 



 
Profiel   

Gisteren was het 10 graden en begon het flink te dooien.

[ img ]

[ img ]

Vandaag - 2 en weer sneeuw. Gelukkig niet zoveel gevallen, iets van 5 cm.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:42 



 
Profiel   

Toch echt wel richting voorjaar. Heerlijk om die groene deken te zien.
Mogen de paarden daarop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:59 



 
Profiel   

Ja dat gras kunnen ze op, ze hebben nu de voorkeur voor gras, ze eten een stuk minder hooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 114 [ 2843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen