Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 44 [ 1085 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Samen genieten van de vakantievoorpret

 
Profiel   

jojoleinee schreef
We gaan naar Schotland Paddington! Wel zonde ergens dat we heel engeland voorbij rijden, maar goed.

Haha nee Moonsparkle. Ik wil ze gewoon allemaal :'). Ik denk dat we ter plaatsen gaan kijken, dan kunnen we zien hoe druk het overal is.

Jij hebt het goed bekeken Earth, gewoon voor alle anderen vakanties gaan plannen.


Pure nieuwsgierigheid van een doorgewinterde Engelandvaarder :o Waarom deze oversteek?
Vergis je niet in de afstand van Dover - Schotse grens... stuk langer dan dat Google maps aangeeft!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 10:35 



 
Profiel   

Galja schreef
jojoleinee schreef
We gaan naar Schotland Paddington! Wel zonde ergens dat we heel engeland voorbij rijden, maar goed.

Haha nee Moonsparkle. Ik wil ze gewoon allemaal :'). Ik denk dat we ter plaatsen gaan kijken, dan kunnen we zien hoe druk het overal is.

Jij hebt het goed bekeken Earth, gewoon voor alle anderen vakanties gaan plannen.


Pure nieuwsgierigheid van een doorgewinterde Engelandvaarder :o Waarom deze oversteek?
Vergis je niet in de afstand van Dover - Schotse grens... stuk langer dan dat Google maps aangeeft!

Nee hoor, de afstand klopt wel....... Maar volgens mij had ze daar redenen voor.

Mijn tip voor Jojoleinee: Je komt langs zoveel interessante dingen, pik er een of twee uit voor een bezoek. Dan jakker je niet helemaal doelloos naar het noorden.
Ik zou in ieder geval stoppen in York. Je komt er toch langs (de enige snelle verbinding naar het noorden) en York is compact genoeg dat je in een dagje een aantal leuke dingen kunt zien/doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 10:51 



 
Profiel   

Ja natuurlijk klopt de afstand wel :') alleen de reistijd moet je iets ruimer nemen :')
York is prachtig,maar ook al een stevig eindje rijden vanaf Dover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:00 



 
Profiel   

Galja schreef
Ja natuurlijk klopt de afstand wel :') alleen de reistijd moet je iets ruimer nemen :')
York is prachtig,maar ook al een stevig eindje rijden vanaf Dover.

Jawel, maar tussen Dover en York is meer leuks te zien. Ik zou er daar een enkele uit pikken. Dat breekt je trip zonder dat het dágen vakantie hoeft te kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:15 



 
Profiel   

Absoluut! Alleen wij trekken er sowieso een hele dag vooruit om van Dover ( en afgelopen jaar Harwich) richting het noorden te rijden. En dan heb ik het over omgeving Peak district en een paar jaar geleden omgeving Yorkshire.
Het was toen voor ons de meest efficiënte overtocht met de honden maar je bent dus wel een hele dag kwijt.
Bij onze rondreis door Schotland ( 10 jaar geleden, met zn tweetjes ) hadden we IJmuiden - Newcastle en dan ben je zo bij de Schotse grens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:21 



 
Profiel   

Galja schreef
Absoluut! Alleen wij trekken er sowieso een hele dag vooruit om van Dover ( en afgelopen jaar Harwich) richting het noorden te rijden. En dan heb ik het over omgeving Peak district en een paar jaar geleden omgeving Yorkshire.
Het was toen voor ons de meest efficiënte overtocht met de honden maar je bent dus wel een hele dag kwijt.
Bij onze rondreis door Schotland ( 10 jaar geleden, met zn tweetjes ) hadden we IJmuiden - Newcastle en dan ben je zo bij de Schotse grens.

Het begint er al mee dat we in Hull rechtsaf slaan, in tegenstelling tot de linksaf slaande meute.

HvH - Harwich vorig najaar gedaan en dat blijft geen aanrader.
Op de laatste zondag van de Britse schoolvakanties de (goedkope) dagboot nemen......
Het is dat de caravan dan gratis mee kan, dat is de enige reden voor die verbinding. De prijs is naar de kwaliteit (of het gebrek daaraan, zo je wil).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:28 



 
Profiel   

Voor ons was HvH - Harwich de meest praktische overtocht met 2 auto’s, 3honden en een peuter.
Hadden de nachtboot en een prima overtocht gehad. En nog enigszins te betalen want wat de Dfds tegenwoordig vraagt voor een hut voor 1 nachtje blijf ik belachelijk vinden. Je slaapt er 1 nachtje in en dan scheelt het nogal of je €100 of €400 kwijt bent voor die ene nacht.
( al vind ik Europoort- Hull an sich wel een fijne overtocht)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:39 



 
Profiel   

Galja schreef
Voor ons was HvH - Harwich de meest praktische overtocht met 2 auto’s, 3honden en een peuter.
Hadden de nachtboot en een prima overtocht gehad. En nog enigszins te betalen want wat de Dfds tegenwoordig vraagt voor een hut voor 1 nachtje blijf ik belachelijk vinden. Je slaapt er 1 nachtje in en dan scheelt het nogal of je €100 of €400 kwijt bent voor die ene nacht.
( al vind ik Europoort- Hull an sich wel een fijne overtocht)

Kwaliteit van boot, personeel, eten en afhandeling van Stena staat niet eens nabij de schaduw van DFDS, laat staan erin.....
Op diezelfde trip vorig jaar stonden wij al op de camping, eerste koffie op en een verkennend rondje toen er Nederlanders naast ons kwamen staan. Die hadden er meer dan een uur over gedaan om door de douane komen!!
Wij werden op een of andere vage route om alles heen gestuurd, hadden een auto voor ons en reden binnen 10min na ontschepen al op de A120....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:51 



 
Profiel   

We willen met de trein omdat mijn vriend en ik zeeziek worden en ik wil niet dat de poezen alleen in het ruim blijven. Bij DFDS heb je natuurlijk overtochten waar ze in je kamer mogen, maar dan zit je nog met zeeziekte, ik vind het mega duur en we hebben een klein trauma aan dfds :o.
Het plan is om vroeg te vertrekken en inderdaad rond York een overnachting te doen. Hopelijk komen we daar dan halverwege de dag/eind van de middag aan, zodat we nog even tijd hebben daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:55 



 
Profiel   

Galja schreef
Voor ons was HvH - Harwich de meest praktische overtocht met 2 auto’s, 3honden en een peuter.
Hadden de nachtboot en een prima overtocht gehad. En nog enigszins te betalen want wat de Dfds tegenwoordig vraagt voor een hut voor 1 nachtje blijf ik belachelijk vinden. Je slaapt er 1 nachtje in en dan scheelt het nogal of je €100 of €400 kwijt bent voor die ene nacht.
( al vind ik Europoort- Hull an sich wel een fijne overtocht)


Bij ons was de overtocht hvh -harwich duurder dan de DFDS overtocht.
€630 tegen over €500.

Het is dat mijn lichaam het lange rijden niet meer fijn vind anders had ik Duinkerken -Dover gekozen kwa budget.

Dit jaar blijven we in de regio van Harwich voor 1 week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:56 



 
Profiel   

Hmm, geen last gehad eerlijk gezegd? Wij waren rond 20.00u volgens mij aan boord en met een peuter is het toch een klein rondje boot verkennen en naar de hut.
En de volgende dag om 06.30u reden we Engeland al in.
Op de heenweg amper controle, terug weg wilden ze in mn auto kijken.
Eten... geen idee. Niet gedaan aan boord.

Het liefst ga ik zo goedkoop mogelijk naar de overkant, des te meer kan je daar besteden.
Ik vind het de ruim €600 euro echt niet waard, en nee, dat rij je ook niet aan brandstof weg. Kost je alleen meer reistijdin Engeland. Maarja, das ook een deel van de vakantie voor ons <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:58 



 
Profiel   

jojoleinee schreef
We willen met de trein omdat mijn vriend en ik zeeziek worden en ik wil niet dat de poezen alleen in het ruim blijven. Bij DFDS heb je natuurlijk overtochten waar ze in je kamer mogen, maar dan zit je nog met zeeziekte, ik vind het mega duur en we hebben een klein trauma aan dfds :o.
Het plan is om vroeg te vertrekken en inderdaad rond York een overnachting te doen. Hopelijk komen we daar dan halverwege de dag/eind van de middag aan, zodat we nog even tijd hebben daar.


Ah vandaar. Onze honden zitten het rustigst in de auto en zijn het gewend, we hebben er 3 dus meenemen in de hut is geen optie en in een kennel levert te veel stress op. Daarom van Europoort- Hull voor ons af want dan mogen ze niet in de auto blijven.
Hier niemand zeeziek gelukkig.
Trein is ook heel fijn, korte ( maar prijzige :o ) oversteek.
Wij wegen altijd alles naast elkaar af. Kosten, reistijd en rekening houdend met de honden en een klein kind.
Hebben jaren ( toen alleen nog met zn tweetjes en de honden) Duinkerken- Dover gedaan. Goedkope en snelle overtocht.
Nadeel, je hebt al een halve wereldreis erop zitten voordat je op de boot bent ( is voor ons ruim 2 uur rijden plus een uur wachten is 3 uur. We pakten altijd de boot van 08.00u rekening houdend met files rond Antwerpen en Londen) maar dan moet je nog heel Engeland door aangezien wij graag naar het noorden gaan. En dan heb je het wel gehad savonds :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 12:07 



 
Profiel   

jojoleinee schreef
We willen met de trein omdat mijn vriend en ik zeeziek worden en ik wil niet dat de poezen alleen in het ruim blijven. Bij DFDS heb je natuurlijk overtochten waar ze in je kamer mogen, maar dan zit je nog met zeeziekte, ik vind het mega duur en we hebben een klein trauma aan dfds :o.
Het plan is om vroeg te vertrekken en inderdaad rond York een overnachting te doen. Hopelijk komen we daar dan halverwege de dag/eind van de middag aan, zodat we nog even tijd hebben daar.

Reisziekte en DFDS is een slechte combi. Dat is heel simpel: het is een vrij kleine boot die een wat onhandige koers over de stroming vaart waardoor ie zowel stampt (voor - achter beweging) als rolt (links - rechts beweging). Het is weinig, maar als je daar gevoelig voor bent, is het al snel te veel.

De boten van P&O zijn bijna 3x zo groot, moderner (betere stabilisatie) en men vaart een iets handigere koers. Hoewel veel beter, ook op de P&O boot kun je last krijgen, afhankelijk van hoe gevoelig je ervoor bent.


Galja schreef
Hmm, geen last gehad eerlijk gezegd? Wij waren rond 20.00u volgens mij aan boord en met een peuter is het toch een klein rondje boot verkennen en naar de hut.
En de volgende dag om 06.30u reden we Engeland al in.
Op de heenweg amper controle, terug weg wilden ze in mn auto kijken.
Eten... geen idee. Niet gedaan aan boord.

Het liefst ga ik zo goedkoop mogelijk naar de overkant, des te meer kan je daar besteden.
Ik vind het de ruim €600 euro echt niet waard, en nee, dat rij je ook niet aan brandstof weg. Kost je alleen meer reistijdin Engeland. Maarja, das ook een deel van de vakantie voor ons <3

Een dag verlof kost mij 200 euro.....

Daarnaast betaal ik liever iets meer voor betere kwaliteit en fijnere afvaarttijden.
Goedkoop is duurkoop in mijn optiek en met name DFDS maakt dat elke keer weer waar: goede keuken, prettig personeel, fijne hut en prettige tijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 12:09 



 
Profiel   

ikke schreef
Galja schreef
Hmm, geen last gehad eerlijk gezegd? Wij waren rond 20.00u volgens mij aan boord en met een peuter is het toch een klein rondje boot verkennen en naar de hut.
En de volgende dag om 06.30u reden we Engeland al in.
Op de heenweg amper controle, terug weg wilden ze in mn auto kijken.
Eten... geen idee. Niet gedaan aan boord.

Het liefst ga ik zo goedkoop mogelijk naar de overkant, des te meer kan je daar besteden.
Ik vind het de ruim €600 euro echt niet waard, en nee, dat rij je ook niet aan brandstof weg. Kost je alleen meer reistijdin Engeland. Maarja, das ook een deel van de vakantie voor ons <3

Een dag verlof kost mij 200 euro.....

Daarnaast betaal ik liever iets meer voor betere kwaliteit en fijnere afvaarttijden.
Goedkoop is duurkoop in mijn optiek en met name DFDS maakt dat elke keer weer waar: goede keuken, prettig personeel, fijne hut en prettige tijden.


En zo zie je maar dat ieder zn eigen voorkeuren heeft :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 12:21 



 
Profiel   

Thanks voor de tips! Ik heb het net eens opgezocht en op dit moment kwam de trein er nog het goedkoopst uit. Anders was de boot vanaf Calais ook nog wel een optie, 1,5 uur durf ik nog wel aan om de poezen alleen in de auto te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 15:14 



 
Profiel   

Ik zag het ja :oo Lang geleden dat ik heb gekeken wat de trein kost maar kom rond de €100 enkele reis uit, valt mij reuze mee!
( heb even snel gekeken, dus geen idee hoeveel inzittenden en wat de honden kosten bv zal straks ff uitgebreid kijken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 17:10 



 
Profiel   

Wat een mooie plannen komen er weer voorbij.

Wij moeten ook eens gaan bedenken waar we heen willen.
Vorig jaar naar Slovenië is super bevallen en we wilden eigenlijk terug.Maar nu met een net 3 jarige weet ik het niet zo goed. Sommige paden zijn gewoon nog niet zo geschikt voor hem maar hij wordt ook zo zwaar voor continue in de drager... dus deze panische moeder (aldus mijn kinderen) weet niet of ze dat ziet zitten.
Tips voor locaties met bergen maar goede, veilige paden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 16:29 



 
Profiel   

boeflover schreef
E4D schreef
Is er hier iemand die op reis/vakantie is geweest naar een mooi regenwoud? Dat lijkt me ook wel mooi en zou ik misschien nog wel willen maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen?
Wie is er wel eens geweest, wat zijn tips, hoeveel geld ben je ongeveer kwijt, hoeveel dagen moet je er minimaal voor uittrekken?

Hoe avontuurlijk wil je gaan? En ga je voor het zien van bepaalde dieren of om een regenwoud te ervaren?
op Maleisisch Borneo zijn we met Borneo Adventures 6 dagen op zoek naar wilde Orang Oetangs gegaan. We waren daar echt ver van de “bewoonde wereld” in een kamer bij een bergdorp. Naast de natuurgids ging er ook steeds een local mee op wandeling, omdat er geen echte wandelpaden waren. Je liep dus over de jaagpaden ed van de locals. Het regenwoud hier is nog onaangetast en echt waanzinnig om mee te maken, echter, het bos is ook enorm dicht begroeid waardoor je volop dieren rond je heen hoort, maar ze maar nauwelijks ziet. We hadden geluk want we hebben 5 orang oetangs, op 3 plaatsen gevonden in die 6 dagen. Garantie geven ze niet want ze leven solitair in grote gebieden, en daarnaast zijn we ook echt geen mensen gewend dus dichtbij kun je niet komen, dan beginnen ze met takken en poep naar je te gooien en gaan ze er vandoor :Y)
Toch kan ik deze ervaring 1000% aanraden, zo puur, zo mooi, zo rustgevend. https://borneoadventure.com/tours/saraw ... rangutans/
Deze tour hebben we gecombineerd met een reis op het vaste land van Maleisië en Singapore, behalve deze tour hebben we alles zelf verder ter plaatste geboekt en gepland.

Een heel ander regenwoud trof ik afgelopen maand aan in Madagascar. Het woud daar is veel meer open waardoor het makkelijker is om dieren te spotten. Ook zijn in veel parken de grote groepen maki’s en lemuren gewend geraakt aan mensen waardoor ze niet wegvluchten maar soms zelf de boom naast je gebruiken om zich te verplaatsen. Doordat er naast de gids vaak ook een spotter mee het bos in ging was de kans dat je dieren tegen kwam erg groot, de spotters werken onderling samen dus als ze eenmaal weten waar een groep lemuren zich ongeveer bevind word je ook mee die kant op genomen. Hierbij was het dus iets minder een kwestie van geluk hebben en iets meer kans dat je dieren gaan zien tov de tour op Borneo, al blijven ze wild uiteraard dus ook hier geniet vooral van het bos en alles wat je ziet. Het is onvoorstelbaar hoeveel tinten groen er zijn, en hoeveel voeding er in zon bos te vinden is, wat je in 1e oogopslag niet eens ziet, maar er zijn zoveel bloemen en vruchten!
We hebben deze wouden bezocht als onderdeel van een rondreis door Madagascar via Matoke Tours. https://www.matoketours.nl/madagascar/r ... itgebreid/
De reis was goed geregeld, luxer als we ooit hebben gereisd en voelde toch als 1 groot avontuur.
Madagascar (en tevens Maleisië) is veel meer als enkel regenwoud dus je ziet nog veel meer verschillende landschappen.



Beetje late reactie maar ik zou vooral de dieren willen zien. Met dieren bedoel ik dan tropische vogels/papegaaien, vlinders maar ook b.v. luipaarden.
Het regenwoud ervaren lijkt me ook mooi maar is meer een bijzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:19 



 
Profiel   

Onze visa voor Nieuw-Zeeland zijn goedgekeurd *\o/* Die van mijn vriend was binnen 3 minuten na de betaling akkoord, over de mijne deden ze ruim 3 dagen. Komt waarschijnlijk omdat ik al verschillende visa voor Nieuw-Zeeland heb gehad, maar gaf stiekem toch wat stress.

Nu de vluchten boeken, maar vooraf eerst kijken naar een reis- en annuleringsverzekering. Zit na te denken over de doorlopende reisverzekering van ANWB (die heb ik al, maar dan alleen voor Europa) en hier dan een doorlopende annuleringsverzekering aan toe te voegen. Het wordt namelijk een zelf samengestelde reis, en dan lijkt dat mij het handigst? Ik heb geen idee eigenlijk, iemand ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:39 



 
Profiel   

__Sannne schreef
Onze visa voor Nieuw-Zeeland zijn goedgekeurd *\o/* Die van mijn vriend was binnen 3 minuten na de betaling akkoord, over de mijne deden ze ruim 3 dagen. Komt waarschijnlijk omdat ik al verschillende visa voor Nieuw-Zeeland heb gehad, maar gaf stiekem toch wat stress.

Nu de vluchten boeken, maar vooraf eerst kijken naar een reis- en annuleringsverzekering. Zit na te denken over de doorlopende reisverzekering van ANWB (die heb ik al, maar dan alleen voor Europa) en hier dan een doorlopende annuleringsverzekering aan toe te voegen. Het wordt namelijk een zelf samengestelde reis, en dan lijkt dat mij het handigst? Ik heb geen idee eigenlijk, iemand ideeën?

Uitbreiding van je bestaande verzekering is meestal het goedkoopst en zorgt ervoor dat je pakket sluitend blijft. Niks dubbel maar ook geen, onverwachte, gaten.

Ik ben even kwijt hoe lang je ging maar wellicht is het zinvol om ook even te checken hoe je ziektekostenverzekering daar werkt en of je wellicht iets moet uitbreiden of aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:56 



 
Profiel   

Oh wat fijn Sanne, ja is toch even spannend als het even duurt voordat het binnenkomt.

Een doorlopende reisverzekering is echt handig, even de dekking uitbreiden naar de hele wereld ipv alleen europa.
Zou dan daar ook de annuleringsverzekering afsluiten, dat is het makkelijkst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:01 



 
Profiel   

__Sannne schreef
Onze visa voor Nieuw-Zeeland zijn goedgekeurd *\o/* Die van mijn vriend was binnen 3 minuten na de betaling akkoord, over de mijne deden ze ruim 3 dagen. Komt waarschijnlijk omdat ik al verschillende visa voor Nieuw-Zeeland heb gehad, maar gaf stiekem toch wat stress.

Nu de vluchten boeken, maar vooraf eerst kijken naar een reis- en annuleringsverzekering. Zit na te denken over de doorlopende reisverzekering van ANWB (die heb ik al, maar dan alleen voor Europa) en hier dan een doorlopende annuleringsverzekering aan toe te voegen. Het wordt namelijk een zelf samengestelde reis, en dan lijkt dat mij het handigst? Ik heb geen idee eigenlijk, iemand ideeën?


Superfijn!!
Nu is het alleen nog aftellen (november gaan jullie, toch?).
Ik hoop over een aantal jaren ook een 7-8-weekse reis door Oceanië te kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:08 



 
Profiel   

@Ikke en @Cookies, ik heb er uiteindelijk voor gekozen een doorlopende annuleringsverzekering af te sluiten, dit kwam al met al het voordeligst uit. Mijn doorlopende reisverzekering ga ik voor vertrek upgraden naar een werelddekking, dan zou ik goed moeten zitten verder!

@Steefz, klopt! Onze vliegtickets hebben we afgelopen maandag geboekt *\o/* dus nu hebben we de exacte data: vertrek op 14 november vanaf AMS (komen dan op 16 november aan op AKL), en op 1 januari vliegen we van AKL weer terug naar AMS.

Heb ook al een nette quote staan voor een campervan, daar ga ik vandaag nog even verder naar kijken en die dan ook vastleggen, dan zijn de twee grootste punten klaar. *\o/* *\o/* *\o/*

We zijn al-met-al 47 dagen in NZ. Ik zou, als ik jou was, wanneer je "slechts" 7-8 weken hebt kiezen voor óf Australië óf NZ en niet beide. Toen ik nog in NZ woonde kwam ik veel mensen tegen die net Australië hadden gehad en dachten NZ nog even in 2 weekjes te kunnen doen. Die hebben uiteindelijk super veel moeten overslaan en maar weinig echt kunnen zien. Geen aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 09:42 



 
Profiel   

Superleuk Sanne! *\o/*
Voor een kortere reis zou ik ook zeker 1 van de 2 landen aanraden en niet allebei.

Wij hebben ook geboekt en vertrekken 13 november naar Australië *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:35 



 
Profiel   

Nog 5 dagen! *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 44 [ 1085 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen