Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 14:57

Was het gister rustig, vandaag echt heel erg druk maar te doen. gister middag twee keer lopen harken in de sneeuwbuien en mist bij een sleepliftje. Vandaag droog en niet meer mistig. Wel frisjes maar goede sneeuw. Gisteravond nog wat verse gevallen

Vandaag een uur les gehad, door de drukte helaas niet vaak omhoog maar toch weer veel geleerd. Omdat de wachttijd voor de loopband meteen gebruikt kon worden voor houding oefenen en uittesten wat wel en wat niet gaat fysiek En hierdoor nu ook beter duidelijk waar mijn beperking zit in houding, wel of niet parallel skieen, lange bochten of korte bochten. Hoewel ik voor mijn gevoel een stijve hark ben die als een soort rechte plank poogt een bocht te nemen ziet het er kennelijk niet zo uit :+

Na mijn uitleg gister hadden ze een oudere man met ervaring in gehandicapten skieen als leraar gekozen en voorbereid. Die beste man had tot zijn verbazing veel erger verwacht, dat valt dan weer mee. :') Helaas durfde hij de stoellift niet aan meteen (omdat hij bang was dat ik halverwege ontzettend hard zou vallen en later domweg te druk om dat later nog te doen) dus maar toen besloten de mij gehate loopband te blijven gebruiken. En als doel einde van de les eens zien of ik soort van parallel skieend de bocht door gaat lukken of niet.

Conclusie veel korte bochten liggen me fysiek beter dan de hele piste oversteken en lange bochten maken. Knie is daar gewoon niet blij mee. En onevenwichtige bochten maken dat ik uiteindelijk aan een randje van de piste ga lopen harken.

Volledig parallel gaat ook niet lukken :n dan raak ik de controle over mijn linker been kwijt en ga ik om. Zelfs stilstaand :)) oftewel de houding en techniek en "snelheid" die ik nu hanteer lijkt voor nu toch de meest geschikte manier van afdalen met de beperking die ik heb. Het is dan vooral een kwestie van meters maken en vertrouwen krijgen in de techniek die ik kennelijk toch wel redelijk onder de knie heb. Ik kan stoppen waar ik wil, draaien waar er gedraaid moet worden en uitwijken als nodig.

Maar wel het advies ga niet veel harder willen, en ga niet lopen stunten op een zwarte piste. Beiden was ik ook niet van plan. :+ Als ik ooit duits rood afkom zonder geworstel of stukken lopen ben ik al heel erg blij en verder dan ik ooit had durven dromen :j

Aan het einde van de les was ik zo parallel als fysiek gaat. Dus *\o/* doel gehaald. Voor vandaag is het wel weer genoeg geweest. Nog 3,5 dag te gaan. :D toch leerzaam eens les hebben van een ander soort leraar. Misschien dinsdag nog een lesje oppikken in een ander gebied.

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:10

Klinkt goed Karuna!

Hier donderdag een heerlijk dagje gehad. Wel verschrikkelijk koud met heeeeeel veel stuifsneeuw, maar het was echt genieten. Uitgestorven en de pistes lagen er super bij.
Ik wilde gisteren ook gaan, maar het weer besloot anders en nu zit ik weer ingesneeuwd :')

Ik wil ook graag weer eens een half dagje lessen, maar ik kan zo niks inplannen. Morgen wil ik graag nog een ochtendje gaan, maar ik weet niet of ik de berg af kan komen. Alle wegen er naartoe liggen ook weer vol door de wind. On verra! En anders tant pis.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:15

Je kunt niet op je wei gaan skieen en dan naar boven lopen? Op deze manier loont het de moeite jullie eigen skilift aan te leggen of zo :+

Wij hebben echt zitten twijfelen donderdag wordt het sauerland of vogezen. Toch maar voor het gemak dichterbij gekozen. Al ben ik echt heel benieuwd naar de vogezen sneeuw. :j

Gister was het heerlijk rustig. Gv heeft echt hele stukken afdaling voor zichzelf gehad ook en nu een krioelende massa bij de liften. De pistes zelf vallen nog wel mee kwa drukte maar de rijen om boven te komen zijn fiks.

Morgen maar naar een beetje afwijkend gebied om daarna de camping op te zoeken. Dan twee dagen lift op 100 m :D

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:45

Judith, als het zo stuift, houd eens in de gaten of er dan een halo onstaat wanneer het zonnig is. Dat is echt heel gaaf :D

Karuna ook lekker bezig zo te horen. Begrijp ik dat jullie nu een soort van rondtouren in de Alpen/wintergebieden? :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:46

Sauerland :') de twijfel was vogezen of sauerland, is sauerland geworden. Maar met een kaart voor het hele gebied. We kunnen dus van skigebiedje naar skigebiedje hupsen, :D

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 16:01

Ach so. Ik zag op sneeuwtv dat het in Willingen goed druk was vandaag. Dat zal in het hele gebied wel zijn denk ik :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 16:12

Willingen is overvol nu ja. Wij staan op nog een minder populair stukje maar zelfs daar vol maar niet zo erg als de andere kant. Daar zie ik het krioelen :')

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 16:25

:( vanwege medische redenen kunnen wij helaas niet meer skieeen. Zouden 5 dagen naar Ehrwald Lermoos.
Dus als iemand nog van ons wil overnemen? Vertrek 18 februari

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:24

Karuna, ik heb dat 1x gedaan. Maar met sneeuw tot boven je kniën ben je daar héél snel klaar mee haha.

Earth, die heb ik inderdaad al meerdere keren gezien! Echt suuuuper mooi om te zien.

SunnyHorse wat jammer dat jullie niet kunnen gaan!

Nog even wat plaatjes van donderdag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de weg er naartoe, toen nog goed te doen met max 40 kmh.

Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:31

Ja heel erg jammer. Het winter sneeuw landschap is altijd zo mooi!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:42

Wat mooi JudithO!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:58

Wat balen sunny horse -O-

Ik zag op fb op 'vrienden van fantastisch Oostenrijk' ook een oproepje van iemand ( Alex conflitti) die een 4pers chalet in Hainzenberg Oostenrijk heeft geboekt maar door omstandigheden alleen gaat (25/2-4/3). Misschien een tip voor iemand die alleen is en heen zou willen.

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:20

Gerlos was prachtig afgelopen week. Blijft een mooi gebied. Mooi weer, goede sneeuw en mooie pistes, genoten <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:21

SunnyHorse schreef:
:( vanwege medische redenen kunnen wij helaas niet meer skieeen. Zouden 5 dagen naar Ehrwald Lermoos.
Dus als iemand nog van ons wil overnemen? Vertrek 18 februari


Ah balen zeg! Hoe komt dat zo?

Judith volgende keer even foto maken!

Is het al maart?

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:29

Ik zal eraan proberen te denken, Earth. Maar ik heb niet zo vaak mijn telefoon op zak als ik het zie.

Prachtige foto's GaitMonster!

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:46

JudithO schreef:
Ik zal eraan proberen te denken, Earth. Maar ik heb niet zo vaak mijn telefoon op zak als ik het zie.

Prachtige foto's GaitMonster!


Haha voel je niet verplicht hoor, maar als je dit soort verschijnselen ziet dan is dat wel tof, want dit is redelijk zeldzaam :D ©Wouter van Bernebeek.

Afbeelding

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:44

Wat een heerlijke foto's, lekker veel sneeuw weer. Earth, dat is echt een fantastisch mooie foto!
Wat balen, Sunny horse.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:23

Sunny horse wat naar zeg bah :(:) zeker ook zo kort van te voren. Ik kan helaas zelf niet en ken ook niemand? Kun je nog annuleren?

Hier mijn activiteit voor vandaag weer klaar


Afbeelding

Afbeelding

Niet zo gek druk, wel ijshagel/korrelsneeuw en veel wind maar het is te doen.

Deze afdaling gaf me de vorige keren echt problemen en moest in 5 of 6 keer en stukjes inwendig adem in adem uit. Nu was het ah ja een van de moeilijke stukken. Ik kijk nog een keer goed, oh ik ben er al bijna. De tweede keer ging al weer ietsje beter zelfs.

En zowaar bij een blauwe afdaling zit een doorsteekje rood. Die ging ook best ok soort van glijdend ipv alleen maar remmen. *\o/* dat is toch wel fijn om te merken, soort van een beetje vooruitgang. En mijn les nog even goed kunnen oefenen ook. :D

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:34

Fijn Karuna, dat je merkt dat je vooruit gaat en dat je vandaag alweer lekker bezig met geweest op de ski's. Is dit nog in Winterberg?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:54

Ja klopt daar zijn we gister beland. Daarvoor Willingen en nog een kleine piste halverwege. Nu een paar dagen op de camping nog met stroom en zo. 1,5 uur per dag is mijn limiet nu merk ik. :j Dat is net genoeg om wat te kunnen doen en voor gv is de rest van de dag met skieeen. Oude dame vermaakt zich ook wel met stukjes wandelen en slapen.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:03

Voor Winterberg ziet het er nog best rustig uit. Ik vind t een leuk gebiedje voor een paar dagen. En ze zijn daar heel goed met sneeuw produceren, echt knap. Om te wandelen is het daar ook prachtig, veel plezier nog!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:09

Zo, wij zijn zaterdagavond weer thuis gekomen na een geslaagde 6 dagen in Saas-Fee!

Het was er heerlijk rustig.. Geen (lange) rijen voor de liften, mooie pistes, prachtig weer!
Drie dagen privéles werden 5 dagen privéles en na de week kon ik fatsoenlijk en gecontroleerd van de blauwe piste :D

Ik zal een paar plaatjes uploaden!
Van de pistes boven heb ik helaas geen foto’s, maar mn vriend vond het er prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:18

Oh dat ziet er heerlijk uit zeg!!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:30

Lekker heerlijke zon daar. Veel geleerd dan in een paar dagen. 5 dagen priveles klinkt als heel nuttig.

Ik kom nu ergens achter, de piste op de foto (bij lift 6) was voor mijn gevoel altijd blauw maar op een paar plekken pittiger en best lastig. Nu kijk ik op de pistekaart en staat hij als rood aangemerkt :oo oef dat verklaard waarom hij zo lastig is. Al ging hij al een stuk beter.

Ik weet niet beter dat de aanloop drie keuzes had zwart stukje tussen schans en lift. Rood stukje en de iets grotere blauwe lus. :? Maar nu staat alles rood. Heb ik dan een paar keer domweg geluk gehad of zou hij door de enorme hoeveelheid vallende beginners een andere kwalificatie hebben gekregen?

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:43

Mooie foto's!

Hier zit m'n weekje wintersport er helaas al weer op |( |( -O-

Straks de nachttrein terug naar Nederland. Genoten van de mooie uitzichten en het skiën ging redelijk.

1x een privé les gedeeld en vanmiddag het allerlaatste uurtje nog een uur privéles. Heb nog véél te leren!

Zeker voor herhaling vatbaar en het komende jaar wil ik iedere maand een keer gaan skiën in Snowworld of een lesje nemen op een rollenbaan ofzo. Dan kan ik hopelijk volgend jaar niet als oude oma en alsnog de controle verliezen de blauwe piste af.

1 keer gevallen, vandaag. Had het ook niet moeten zeggen _-:( gelukkig niet bezeerd

Voor iedereen die nog gaat: véél plezier!