Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 99 [ 2470 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 99  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

 
Profiel   

Wanneer ben je ingeschreven op het adres van je GV. ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 17:29 



 
Profiel   

Je kan je aow premie max 10 jaar door betalen, dat kost iets van 600 euro per jaar, als je geen inkomsten hebt. Daarboven wordt je voor 2 % per jaar gekort op je aow.
Waar je je bankrekening hebt maakt helemaal niets uit voor de belasting.
Wij hebben nu alleen nog onze Nederlandse bankrekeningen. Daar betalen we in Frankrijk alles van. Maar een Franse bankrekening kan best handig zijn.
Het lastige vond ik de ziektekostenverzekering, zodra je Nederland verlaat en je uitschrijft kan je in Nederland niet meer voor ziektekosten verzekerd zijn. Een particuliere ziektekosten verzekering kost heel veel geld en bestaande kwalen zijn uitgesloten. Voor mij dus niet handig want ik ben chronisch ziek. Het duurt wel een maand of 3 voordat je je carte vitale hebt. Wij hebben ons wat later uitgeschreven uit Nederland, ook al woonden we er niet meer en was het huis al verkocht. Ingewikkelde situatie, de verkoop van ons huis was ook niet standaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 17:59 



 
Profiel   

karuna schreef
Belastingplichtig blijf ik in nederland hoe dan ook ivm wao.



Echt niet Als je in het buitenland woont krijg je je WAO bruto netto. Mijn vriend woont in Spanje en hoeft daar geen belasting te betalen omdat hij afgekeurd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 18:04 



 
Profiel   

chanicha schreef
Ik ben al een paar jaar helemaal afgekeurd maar heb er, buiten dat ik een WAO uitkering krijg, bij de belasting geen voordeel hoor!

Bedoel je dat je een Nederlandse of dat je een Franse uitkering hebt? Ik heb er geen idee van of dat bij een Franse gehandicapten uitkering automatisch gaat of dat je dat moet aanvragen (ik zit zelf niet in die situatie) maar dat laatste is natuurlijk mogelijk, dat dat niet automatisch gaat. CMU krijg je ook niet automatisch, dat moet je aanvragen in ieder geval. Ik kwam dat van die belasting regeling toevallig tegen maar heb er geen ervaring mee

Edit:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 18:24 



 
Profiel   

Tinka schreef
Je kan je aow premie max 10 jaar door betalen, dat kost iets van 600 euro per jaar, als je geen inkomsten hebt. Daarboven wordt je voor 2 % per jaar gekort op je aow.
Waar je je bankrekening hebt maakt helemaal niets uit voor de belasting.
Wij hebben nu alleen nog onze Nederlandse bankrekeningen. Daar betalen we in Frankrijk alles van. Maar een Franse bankrekening kan best handig zijn.
Het lastige vond ik de ziektekostenverzekering, zodra je Nederland verlaat en je uitschrijft kan je in Nederland niet meer voor ziektekosten verzekerd zijn. Een particuliere ziektekosten verzekering kost heel veel geld en bestaande kwalen zijn uitgesloten. Voor mij dus niet handig want ik ben chronisch ziek. Het duurt wel een maand of 3 voordat je je carte vitale hebt. Wij hebben ons wat later uitgeschreven uit Nederland, ook al woonden we er niet meer en was het huis al verkocht. Ingewikkelde situatie, de verkoop van ons huis was ook niet standaard.

Wanneer je onder een bepaalde grens van inkomsten zit heb je recht op CMU, ik ken je financiële situatie natuurlijk niet maar daar kun je eens naar kijken

Edit: even opgezocht dit zijn de bedragen waar je dan niet overheen mag per jaar, dat is wel laag
https://aide-financiere.net/cmu-bareme-plafond/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 18:27 



 
Profiel   

luxx schreef
chanicha schreef
Ik ben al een paar jaar helemaal afgekeurd maar heb er, buiten dat ik een WAO uitkering krijg, bij de belasting geen voordeel hoor!

Bedoel je dat je een Nederlandse of dat je een Franse uitkering hebt? Ik heb er geen idee van of dat bij een Franse gehandicapten uitkering automatisch gaat of dat je dat moet aanvragen (ik zit zelf niet in die situatie) maar dat laatste is natuurlijk mogelijk, dat dat niet automatisch gaat. CMU krijg je ook niet automatisch, dat moet je aanvragen in ieder geval. Ik kwam dat van die belasting regeling toevallig tegen maar heb er geen ervaring mee

Edit:
[ [url=m/wNlY3P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nederlandse Luxx.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 19:07 



 
Profiel   

Ik heb geen idee of dat ook meetelt maar je kunt het altijd navragen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 19:09 



 
Profiel   

Heb nog iets gevonden over CMU die nu trouwens CSS heet, wanneer je boven het plafond zit voor gratis CMU (aanvullende verzekering) kun je het ook nog betaald krijgen tot een bepaald plafond van inkomen, maar dat is een stuk hoger, 1035 euro per maand voor 1 persoon en 1553 voor twee personen. De kosten kun je schappelijk noemen
https://www.google.com/amp/s/www.mes-al ... r-aah-cmu/
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 18:35 



 
Profiel   

Interessant om in de gaten te houden. De komende jaren nog niet van toepassing maar daarna eker even navragen.

Even geen franse updates maar mijn duits oppoetsen (waar ik in frankrijk steeds half in het duits vertaal is het nu omgekeerd zucht :') )voor de komende dagen. Het idee was richting frankrijk en verder met eea. Maar een paar onverwachte dagen vrij van gv en nadenken duiken we de sneeuw in de Vogezen in of sauerland. Besloten maar de duitse optie te nemen. Dus nog een paar dagen sneeuw snuiven. Beperkt een beetje van de berg af houteren zelf :)) maar vooral toekijken hoe anderen wel fatsoenlijk de berg af kunnen schuiven, of vallen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:46 



 
Profiel   

Leedvermaak is ook vermaak :P

Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:43 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Mijn activiteit voor vandaag is weer klaar. :D Lekker hoor. Het ging alweer een beetje beter.

Ook alweer tussendoor aan het plannen. Komende zaterdag als het goed is wat gratis toekomstig stookhout ophalen, dat moet nog wel even groeien :') elsboompjes.

En ook aan het neuzen voor de aanvul van de pelletkorrels. Ik heb een adres in de regio gevonden dat denk ik wel meevalt kwa prijs. Als ik 136 zakken zou laten bezorgen ben ik net geen 6 euro per zak van 15 kg kwijt voor lichte korrels met het juiste keurmerk. Ik ga die even in de gaten houden zodat ik kan bestellen als ik weer daar ben. Dat lijkt me een heel wijze aanschaf alvast. Dan kan ik zeker nog even vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:14 



 
Profiel   

karuna schreef
[ [url=m/VVMV0K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m8BVHx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn activiteit voor vandaag is weer klaar. :D Lekker hoor. Het ging alweer een beetje beter.

Ook alweer tussendoor aan het plannen. Komende zaterdag als het goed is wat gratis toekomstig stookhout ophalen, dat moet nog wel even groeien :') elsboompjes.

En ook aan het neuzen voor de aanvul van de pelletkorrels. Ik heb een adres in de regio gevonden dat denk ik wel meevalt kwa prijs. Als ik 136 zakken zou laten bezorgen ben ik net geen 6 euro per zak van 15 kg kwijt voor lichte korrels met het juiste keurmerk. Ik ga die even in de gaten houden zodat ik kan bestellen als ik weer daar ben. Dat lijkt me een heel wijze aanschaf alvast. Dan kan ik zeker nog even vooruit.


as je het vochtvrij/droog en muisvrij op kan slaan wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:21 



 
Profiel   

Inderdaad bij ons hadden muizen bijna alle zakken kapot gemaakt en dat geeft een smurrie dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:29 



 
Profiel   

De zakken liggen nu ook in de schuur al denk ik 2 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:31 



 
Profiel   

Je had nog best veel zakken daar liggen toch ook...? :)

Wat een gaaf ding trouwens die houtklover, zou je niet verwachten dat met zo'n prutsgewichtje het klieven zo goed gaat! :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:37 



 
Profiel   

Het prutsgewichtje is 9 kilo. :+ Minder licht dan je zou denken zo van de foto.

Ik heb nog 80 zakken of zo liggen. Maar ik dacht gezien de stijgende prijzen en ik het geld nu heb liggen beter aanvullen zodat ik echt heel lang vooruit kan nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:49 



 
Profiel   

karuna schreef
Het prutsgewichtje is 9 kilo. :+ Minder licht dan je zou denken zo van de foto.

Ik heb nog 80 zakken of zo liggen. Maar ik dacht gezien de stijgende prijzen en ik het geld nu heb liggen beter aanvullen zodat ik echt heel lang vooruit kan nog.


Als ik jou was zou ik eerst die zakken opmaken.
En het geld in de pocket houden voor evt verrassingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:52 



 
Profiel   

Ik had me verrekend en verkeerd onthouden. Voor 1135 euro inclusief btw heb ik 3 keer 65 zakken pellets van 15 kilo, 195 zakken dus. Dat is rond de 5.80 per zak





HELIOS GRANULÉS DE BOIS -1PALETTE- 65 SACS 15 KG = 975
Noté 5.00 sur 5 basé sur 3 notations client(3 avis client)
€435 €390 & Livraison gratuite à domicile

Composition : 100% résineux
Certificats : NF, DIN Plus, EN Plus A1

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:58 



 
Profiel   

Kijk uit met dat soort aanbiedingen, mijn vader is al 2 keer opgelicht. Gelukkig kreeg ie zijn geld terug omdat hij met creditcard had betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:08 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik had me verrekend en verkeerd onthouden. Voor 1135 euro inclusief btw heb ik 3 keer 65 zakken pellets van 15 kilo, 195 zakken dus. Dat is rond de 5.80 per zak





HELIOS GRANULÉS DE BOIS -1PALETTE- 65 SACS 15 KG = 975
Noté 5.00 sur 5 basé sur 3 notations client(3 avis client)
€435 €390 & Livraison gratuite à domicile

Composition : 100% résineux
Certificats : NF, DIN Plus, EN Plus A1


Dat is wel heeeeeel erg goedkoop. Heb je de site gegoogeld op betrouwbaarheid?
Dit lijkt te mooi om waar te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:11 



 
Profiel   

Het is een fysiek bedrijf waar je ook langs kunt gaan om op te halen. Voor nu doe ik nog niets maar de prijs is idd laag. Ze verkopen ook bulkgoed en veel verschillende soorten pellets ander hout die geperste blokken enz. Als ik zou gaan bestellen ga ik voor af even goed uitspitten en desnoods daar ter plaatse bestellen en betalen bij aflevering (wat het toch al is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:16 



 
Profiel   

Zo enorm bizar goedkoop is dat toch ook weer niet?
Ik zag ze bij ons in de aanbieding voor 7,5 frank voor bio korrels en dat is bij klein afname.

Heb welliswaar geen pelletkachel maar ze doen het ook goed als konijnenstrooisel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:25 



 
Profiel   

In de intermarché laatst waren ze al 11 euro per 15 kg. Wij hadden ze nog voor 6,50 per 15 kg (jaar ervoor voor 4,10).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:55 



 
Profiel   

Hier gisteravond onverwachts hele week omgegooid, dus nu is het Bonsoir. Oftewel vanmorgen bus (hehe afgelopen vrijdag kon ik hem ophalen en is ook de camper even nagekeken na de ijsbrokken ellende de laatste keer) en camper volgeladen, gv heeft zowaar drie middagen vrij kunnen krijgen nog.

En in 7 uur hierheen gereden (heerlijk rustig op de weg en met drie stops netjes toch) waar we nu de boel aan het verwarmen zijn, nu nog pas 12 graden in de woonkamer, de keuken warmt al beter door. Ik denk dat ik iemand de pelletkachel moet laten afstellen beter vermoed ik. Hij heeft me teveel asrest en beroetin tegen de ruit.
morgen volle dag goed gebruiken. Doelen zijn kunnen koken hier, de campingkoelkast en oven op hun plekje krijgen. De keuken vloer schoonmaken en het gasfornuis weg waar het nu staat,

Wat hout kloven en de zaagbok en een paar boomstammetjes naar binnen halen en voor de eerse keer kettingzaag gebruiken met zijn tweeen. En ik hoop gras te kunnen maaien weer wat. En uitvissen waarom de buitenlamp achter nu niet werkt. En die in de schuur langer aan laten als het kan. Kliko hopelijk morgen kunnen ophalen bij de gemeentewerf. En de tweedehands zaak even aan hun jas trekken fysiek of en wanneer ze spullen kunnen komen ophalen.

Dinsdag ochtend nog aan de gang en of dinsdag eind middag of woensdag terugrijden.

Nu is zijn huis ietsje leger en woonbaarder gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:09 



 
Profiel   

7 uur klinkt goed te doen :j Lekker, alles wat meer op zijn eigen plek. Twee plekken woonbaarder :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 99 [ 2470 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 99  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen