Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:28

Mvdende geslaagde vakantie dus. Goed voornemen iedere maand oefenen :j hoe beviel de treinreis?

Hier denk ik klaar voor deze keer. Ik kan morgenvroeg nog maar ik denk dat ik het laat. Vandaag iets teveel gedaan om een paar huurschoenen te testen. Mijn nieuwe zijn te smal toch bij mijn kuiten (iemand interesse een uur gebruikt?) mijn "oude" schoenen eigenlijk een maatje te groot voor mijn voet blijkt nu ik iets steiler ga maar goed passend bij mijn kuiten.

Vanmorgen vroeg wakker en bij verhuurder om de hoek eens gevraagd. Pfff te smal, te krap, te smal en te krap. -O- Uiteindelijk hun oudste paar maat 41 (ik heb 38/39 maar heel brede voeten en kuiten:') ) korte schoen maar verstelbaar aan de voet en kuit. Charmant zwart en oud en lomp en zwaar. Maar ze gaan wel beter. Mijn voeten glijden niet in de schoen en de skies volgen beter.

Nu ook een rode die nodig is om terug tekomen kunnen doen. Zonder vallen en lopen of meteen maar lopen :P zo eens zien wat deze oudjes nog moeten kosten als ze ze willen verkopen. Als ze onder de 50 euro zijn wil ik er wel over nadenken :+ anders weet ik wat ik moet gaan aanschaffen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:35

karuna schreef:
Mvdende geslaagde vakantie dus. Goed voornemen iedere maand oefenen :j hoe beviel de treinreis?

Hier denk ik klaar voor deze keer. Ik kan morgenvroeg nog maar ik denk dat ik het laat. Vandaag iets teveel gedaan om een paar huurschoenen te testen. Mijn nieuwe zijn te smal toch bij mijn kuiten (iemand interesse een uur gebruikt?) mijn "oude" schoenen eigenlijk een maatje te groot voor mijn voet blijkt nu ik iets steiler ga maar goed passend bij mijn kuiten.

Vanmorgen vroeg wakker en bij verhuurder om de hoek eens gevraagd. Pfff te smal, te krap, te smal en te krap. -O- Uiteindelijk hun oudste paar maat 41 (ik heb 38/39 maar heel brede voeten en kuiten:') ) korte schoen maar verstelbaar aan de voet en kuit. Charmant zwart en oud en lomp en zwaar. Maar ze gaan wel beter. Mijn voeten glijden niet in de schoen en de skies volgen beter.

Nu ook een rode die nodig is om terug tekomen kunnen doen. Zonder vallen en lopen of meteen maar lopen :P zo eens zien wat deze oudjes nog moeten kosten als ze ze willen verkopen. Als ze onder de 50 euro zijn wil ik er wel over nadenken :+ anders weet ik wat ik moet gaan aanschaffen.


Treinreis was mwh. Volgende keer iets meer geld uitgeven aan een stapelbed en het is top. Maar op stoelen kan ik toch niet echt goed slapen.

Net een uurtje geleden weer thuis gekomen en net op de bank geploft. Stil in huis zonder mijn springveer Skip. Die gaat morgen héél blij zijn dat ie mij weer ziet.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:01

Haha dat hadden wij ook, die stoelen zijn niet echt ideaal. Fijne dat je het leuk hebt gehad.
Wij gaan zodadelijk de piste van Zoetermeer onveilig maken.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:49

Als je vaak genoeg gaat zijn schoenen op maat echt een uitkomst. Maar dat kost wel wat

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:24

Earth schreef:
Haha dat hadden wij ook, die stoelen zijn niet echt ideaal. Fijne dat je het leuk hebt gehad.
Wij gaan zodadelijk de piste van Zoetermeer onveilig maken.


Zoetermeer staat hier ook op de planning binnenkort. Heb gisteren 2 tickets via marktplaats kunnen kopen met flinke korting, dus mooi moment om eens richting ouderlijk huis te gaan voor een weekendje.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 01:20

Het was leuk, heb de vrienden waar we mee op wintersport gaan im maart leren skiën. Ging echt heel goed alleen lag de lange piste er echt heel slecht bij, wat een ellende. 2 keer eraf gegaan maar zoveel bulten en ijzige stukken dat ik het niet geschikt vond voor mijn vrienden. Ik had er zelfs al moeite mee haha. Volgende keer toch naar snowworld Amsterdam, die baan is altijd goed en is langer dan de beginners piste in Zoetermeer.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:44

Earth schreef:
Het was leuk, heb de vrienden waar we mee op wintersport gaan im maart leren skiën. Ging echt heel goed alleen lag de lange piste er echt heel slecht bij, wat een ellende. 2 keer eraf gegaan maar zoveel bulten en ijzige stukken dat ik het niet geschikt vond voor mijn vrienden. Ik had er zelfs al moeite mee haha. Volgende keer toch naar snowworld Amsterdam, die baan is altijd goed en is langer dan de beginners piste in Zoetermeer.


Hier dezelfde ervaring met zoetermeer twee weken terug. Ik dacht dat ik het niet meer kon. :') toen even op de overdrukke beginnerspiste, en toen kwam het vertrouwen gelukkig weer terug. Maar remmen op die rode hadden zelfs ervaren skiers moeite mee.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:48

Bottrop kan ik niet aanraden. JE hoeft daar totaal niet te sturen, zo vlak en langzaam ga je. Ik was met collega's zonder enige ski ervaring en die kwamen gewoon van boven staand direct naar beneden zonder te sturen en zonder te vallen. Het was een gezellige dag, maar er viel niet te skien. Ik wil toch wel wat bochten oefenen, maar dat ging daar gewoon niet.

In Zoetermeer geweest toen er nog maar 1 baantje van 200m was. Die was vlak, viel ook niet op te sturen, en je kon geen snelheid maken. Was dus ook niet op te oefenen. Dus moet nog een keertje terug? Ik ga alleen dan liever echt skiën, af en toe rij ik een dagje naar Winterberg en weer terug.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:09

Mwoah als je in Bottrop in een streep naar beneden gaat ga je best hard, dat raad ik niet aan voor een beginner. Je eindigt alleen altijd in een kuil beneden, dat is wat jammer... en dan die ellendige rolband omhoog, verschrikkelijk :+

Op zich om te leren skien is de piste bij Bottrop best prima.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:12

Hard? Ik vond het echt niet hard hoor. Is wel al 12 jaar terug ofzo, maar nee, het ging echt langzaam. Niet sturen was de enige manier om een klein beetje snelheid te krijgen, maar hard was het niet. Het was gewoon te vlak.
En ja, je stopt vanzelf beneden en dan die lopende band. Maar het was toen 35 euro voor de hele dag inclusief onbeperkt eten en drinken en zelfs bier was inbegrepen. Dus het was zeker gezellig. Maar je moet niet gaan om te skien.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:00

Dan denk ik dat je ski's gewaxt moeten worden :') of je overdrijft schromelijk.

Ik heb daar mijn gymdocent van de middelbare carvend naar beneden zien komen op snowboard :j die man zat tegen de pensioengerechtigde leeftijd aan maar die had me een techniek. Ik was acuut jaloers.

De beginners die mee waren vonden het allemaal best stijl. No way dat die recht naar beneden durfde.

Tuurlijk gaat het in de bergen een stuk sneller en is er meer uitdaging. Maar je kunt daar prima aan je techniek werken en je kunt zeker voldoende snelheid behalen om bochten te kunnen maken. Dus als je daar niets kunt doen dan ligt het aan jezelf. Zat mensen die daar prima uit de voeten kunnen

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:05

capopjekop schreef:
Dan denk ik dat je ski's gewaxt moeten worden :') of je overdrijft schromelijk.

Ik heb daar mijn gymdocent van de middelbare carvend naar beneden zien komen op snowboard :j die man zat tegen de pensioengerechtigde leeftijd aan maar die had me een techniek. Ik was acuut jaloers.

De beginners die mee waren vonden het allemaal best stijl. No way dat die recht naar beneden durfde.

Tuurlijk gaat het in de bergen een stuk sneller en is er meer uitdaging. Maar je kunt daar prima aan je techniek werken en je kunt zeker voldoende snelheid behalen om bochten te kunnen maken. Dus als je daar niets kunt doen dan ligt het aan jezelf. Zat mensen die daar prima uit de voeten kunnen

In Bottrop krijg je ski's, moet je niet met je eigen ski's willen skien, die kun je weggooien na een dag.
Ik vind het vlak. Ook in Winterberg zijn er veel pistes waar je geen bocht hoeft te maken.
Ik heb meerdere ski's, en allen zijn in goede staat en goed gewaxed. Ik hou gewoon van wat meer snelheid. Ligt dus niet aan materiaal of aan mezelf, ik vind het gewoon vlak in Bottrop.
en natuurlijk kan ik ook wel bochtjes maken, en ook carvend. Maar daar ligt mijn hart niet als het zo vlak is. Dat mag he, dat is gewoon hoe ik graag ski. Niets mis mee en ook niets mis met materiaal. Techniek is prima. Gelukkig vindt niet iedereen hetzelfde leuk, anders was het wel heel druk op de vlakke hellingen. Echt bobbels op een zwarte piste hoeft van mij ook niet. Een goed steile rode vind ik ideaal.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:13

Oh -O- dus dat zijn ook de mensen die mij en anderen overhoop skieen of schrik aanjagen door recht naar beneden te stuiven zonder uitkijken remmen of uitwijken voor de "langzameren". Het is mij afgelopen dagen meerdere keren overkomen en gezien dat een dergelijke ik ga recht naar beneden anderen in gevaar brengen aanskieen of enorm laten schrikken. Daar kun je zeker als beginner niet op anticiperen. Ik ben 2 keer net overeind gebleven na geraakt te zijn van achter door een recht naar beneden persoon. En ik heb mensen zien vallen na aanskieen van achter door zo iemand

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:22

Ja hoor iedereen mag van wat anders houden. Maar jij doet nu net of je daar niks kan doen omdat het te vlak is. En dat is echt onzin. Iedereen kan toch wel verzinnen dat je op een indoorbaan vooral lekker aan je techniek gaat werken. Die banen zijn niet lang en stijl genoeg als je flink wil crossen of meters wil maken.

Wellicht ligt het aan mij maar ik krijg echt het idee dat je jezelf heel erg wil profileren als geweldige skiër door een beetje minachtend over die indoorbanen te praten.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:25

ik vind indoorbanen ook niks.. deels vanwege de massa die er heen gaat, maar vooral... ik krijg onwijs zware poten van de sleepliften. En dan vind ik het niet leuk meer :+ En ja, iedereen moet het leren, maar dan lekker stuntelen op de hoogste piste die eigenlijk wat meer voor de ervaren zijn. ga dan naar piste 1 of 2 :=

karuna, die mensen snappen het dan niet. Snel mag, maar wel zo dat je altijd netjes een veilig skispoor kan aanhouden en veilig mensen onder je kan ontwijken. hoewel je altijd mensen hebt die zeg maar de hele piste oversteken op een tempo dat ze willen stilstaan, en dan opeens een bocht maken.. is ook niet handig nie. of mensen die stilstaan en opeens gaan skiën, zonder even naar boven te kijken of er iets aankomt..
pisteregels en gedragsnormen blijven moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 01-02-23 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:26

T is inmiddels toch wel duidelijk wat Germie van haar eigen skitalent vindt :+

Winterberg is ook wel de plek waar je makkelijk botsingen krijgt, omdat zoveel mensen denken dat ze zonder les de berg af kunnen. Ik vind een dagje Winterberg altijd super leuk, maar t is daar eigenlijk gevaarlijker skien dan in de Alpen, door alle onervaren mensen om je heen die maar wat doen.

Whaha ik heb ook een hekel aan sleepliften, even lekker chill in de stoeltjeslift is altijd een fijn bijkommomentje, zo houdt mijn zere poot t ook een beetje vol met skien.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:30

Maar dat laatste is niet perse iets van alleen indoorbanen. Ook op pistes zie ik regelmatig mensen die zichzelf schromelijk overschatten en waarvan ik denk dat ze het beter bij blauwe pistes kunnen houden. Enige geluk is dat je daar meer ruimte hebt.

Ik vind indoorpistes vooral ideaal om tussendoor weer even het gevoel van op m'n board te kunnen staan te ervaren. Even een uurtje is helemaal prima. En als ze lage schansjes hebben dan wil ik dat nog wel eens proberen om daar veilig overheen te komen. Op wintersport naar het funpark gaan vind ik dan weer te spannend ofzo.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:33

Wij gaan zondag naar landgraaf om onze beginnende medeskiërs weer even extra te laten oefenen voordat we naar Italïe gaan. En zelf vind ik het ook fijn dat ik dan weer even op de latten kan staan om het gevoel weer even te hebben.
Ik ben er alweer even niet geweest dus ik ben benieuwd.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:39

Landgraaf zou me nog wel een keer leuk lijken, die hebben een stoeltjeslift :)
Maar goed alle indoorbanen zijn ver weg, t noorden heeft geen indoor skihal helaas. Dus ach ja ik wacht wel tot de wintersport.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:49

capopjekop schreef:
Ja hoor iedereen mag van wat anders houden. Maar jij doet nu net of je daar niks kan doen omdat het te vlak is. En dat is echt onzin. Iedereen kan toch wel verzinnen dat je op een indoorbaan vooral lekker aan je techniek gaat werken. Die banen zijn niet lang en stijl genoeg als je flink wil crossen of meters wil maken.

Nee hoor. Iedereen moet het leren, maar ik heb niets met indoorbanen. Ook zie je mij niet in indoorduikplekken. Dat noem ik surrogaat duiken. Ik heb er gewoon niets mee. Ik vind het gewoon saai. Het is maar goed dat niet iedereen het altijd leuk vind. En iets niet zo leuk vinden mag gelukkig ook, ik word niet gedwongen ergens te komen. Bottrop vond ik gewoon een dikke tegenvaller qua skien. En Zoetermeer ook, die hadden toen alleen nog maar de 2 vlakke banen van 180m lengte.

Ik heb het ook nergens over skitalent gehad, maar ik kan me prima redden. Ik ben gewoon een leuke skier. :D Die geniet van de sport. *\o/* Er zijn echt wel betere skiers, maar ik ben ook geen beginner meer zeg maar. Overschatten heb ik ook niet genoemd. Wel eens andersom gehad dat een gids voor offpiste zei: hier kun je zelf oefenen, deze week geen lawine gevaar en makkelijk bereikbaar. Kom ik daar 2 dagen later, werd het al donker, laatste lift omhoog. oliebol, ik moet hier nog naar beneden. Ik moest echt een knopje omzetten dat ik het 2 dagen eerder ook kon, dus nu ook. En toen ging het ook wel. Anders had ik me voorzichtig laten schuifelen naar beneden. Dan was ik er ook gekomen, maar was het wel donker geweest.

Winterberg gevaarlijker dan in de Alpen? Het is er hooguit soms erg druk, en heel erg druk. En omdat het natuurlijk een ideaal gebied is om te leren skiën zie je er veel beginners. In de Alpen is het vaak ruimer en heb je meer keuze aan hellingen. Ik heb in Winterberg ook wel eens les gegeven aan vrienden trouwens. Dan blijf ik natuurlijk wel bij de mensen en ga niet hard. En hou het ook bij de hele vlakke hellingen. Maar zo ben je dan wel een dag gezellig met elkaar weg. En als ze dan even willen zitten, dan ga ik even een rondje alleen doen door het gebied en zien we elkaar een half uurtje later weer ergens. Voor een kennismaking met de sneeuw is Winterberg perfect. En daardoor zie je er natuurlijk veel beginners. En die beginners kunnen daar ook gewoon vaak binnen 1 dag het hele gebied rond. Het is gewoon ingericht op beginners, er zijn maar weinig rode of 'zwarte' hellingen. En als je wel kunt skien is het niet echt uitdagend, maar wel veel meer dan een indoorbaan. En het geeft je wel even het wintersportgevoel omdat je op elke heuvel diverse kanten uit kunt. En het is allemaal net wat langer dan indoor. Er zijn een paar hellingen waar ik dan aan techniek werk en die ga ik soms rustig 10 keer achter elkaar naar beneden dan als ik alleen ben. De Kappe vind ik een fijne piste, zowel de rode als de zwarte variant daar. Ben ik met mensen, dan ga ik gewoon gezellig met de rest mee natuurlijk. <3

En wat voor mij ook meespeelt is dat Winterberg niet veel verder is dan Zoetermeer. En als ik naar Landgraaf rij, dan sta ik zeker in Winterberg. Indoorbanen zijn dus niet naast de deur voor mij. :P

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:01

Jij zegt zelf dat er in Bottrop niet te skien is en dat is gewoon niet waar. Je kunt je daar als beginnend skier prima vermaken. Dat je het er niet leuk vindt kan ik overigens helemaal begrijpen. Beetje genuanceerder mag soms wel ;)

Winterberg ervaar ik dus gevaarlijker dan de Alpen, doordat er zoveel onervaren mensen zijn die rakelings langs je gaan (of als je minder geluk hebt op je botsen). Dat gebeurt waar wij skien in Oostenrijk echt aanzienlijk minder vaak. Heeft dus niets te maken met de bergen an sich, maar met de mensen die er zijn :+

Ben al jaren niet in Winterberg geweest, zat net de kaart eens even te bekijken, toch ook wel weer eens leuk voor een dagje.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:23

Bottrop zet ik nooit meer een voet binnen of iemand moet me betalen om er heen te gaan :') Wat een verschrikkelijke lift is dat. Het duurt zoooo lang, ik kreeg het gewoon koud. Ik vond de afdaling niet verkeerd hoor, maar de lift en mijn lichte voedselvergiftiging van het eten daar overschaduwde alles :=

Ik ga de volgende keer weer naar Spaarnwoude/Amsterdam, dat vind ik een lekkere baan, stuk langer dan de korte van Zoetermeer en net even wat uitdagender. En de linker lift gaat gewoon lekker snel.
Landgraaf nog nooit geweest, lijkt me ook wel eens leuk.
Ik zat me wel weer kapot te irriteren aan de mensen die zichzelf zonder enige vorm van kennis van de piste af wierpen. Dame die naast me bij de lift stond werd gewoon aangereden door een snowboarder tegen haar onderbenen. Dochtertje van een man die ik even heb geholpen botste later tegen haar eigen vader op en ging over de kop. Op de lange piste werd er iemand weg gestuurd die gewoon in 1 streep naar beneden ging. En die mensen heb je inderdaad in veelvoud in Winterberg, daar vond ik dat helemaal verschrikkelijk, ik vind het gevaarlijk en irriteer me daar dan kapot aan. Mijn vriendin liet het ook af en toe lopen als ze de controle verloor maar die heb ik even streng toegesproken en ze moest 2 afdalingen achter mij blijven en precies draaien war ik dat ook deed. En toen had ze de controle te pakken. DAt vind ik zo belangrijk, dat je controle hebt. STel dat er iemand voor je schiet, dan moet je kunnen reageren.
Ze liet de controle trouwens ook lopen op de lange piste en toen viel ze, dus ze leerde wel snel :')

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:03

Ik ben óók nog een half ongeleid projectiel hoor :o ik zigzag de hele breedte van de piste over, bocht maken, traverseren, bocht maken.

Veel mensen houden dus geen rekening met beginnende skiërs die nog lange bochten nodig hebben om heelhuids beneden te komen. En ben daardoor al vaker bijna aangeskied door mensen die behoorlijk vol gas van de blauwe piste af kwamen.

Ik denk dan: als je zo goed kan skiën, waarom pak je dan niet lekker rood of zwart ipv de blauwe, dan kan de blauwe bewaard blijven voor de stuntelende beginners.

Ik ga zeker dit jaar 1x per 2 maanden ongeveer een lesje boeken, zodat ik hopelijk volgend jaar wat meer controle heb over die lange latten en ik niet meer regelmatig aan de kletter ga. Dat gebeurde zeker dagelijks wel één of 2 keer, dan deed ik iets fout en schoten m'n ski's met mij erbij ineens een andere kant op dan ik heen wilde. :') goed druk op je dalbeen zetten en een halve volte sturen richting berg op, dan sta je vanzelf weer stil. Maar voorkomen dat je aan de kletter gaat is beter dan genezen, dus behoorlijk wat lessen nemen dus.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:19

Ja maar jij maakt tenminste nog bochtjes, sommige knallen gewoon rechtdoor naar beneden :P
Er was 1 dame die steeds gewoon rechtdoor naar beneden ging en afremde op de babypiste die weer wat omhoog ging, voor het restaurant. Dan heb je gewoon dus helemaal geen rem, levensgevaarlijk. Ik zou er geen dag kunnen werken, want ik zou dat soort mensen echt van de piste af trekken :')

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:34

mvdende schreef:
Ik ben óók nog een half ongeleid projectiel hoor :o ik zigzag de hele breedte van de piste over, bocht maken, traverseren, bocht maken.

Veel mensen houden dus geen rekening met beginnende skiërs die nog lange bochten nodig hebben om heelhuids beneden te komen. En ben daardoor al vaker bijna aangeskied door mensen die behoorlijk vol gas van de blauwe piste af kwamen.

Ik denk dan: als je zo goed kan skiën, waarom pak je dan niet lekker rood of zwart ipv de blauwe, dan kan de blauwe bewaard blijven voor de stuntelende beginners.

Ik ga zeker dit jaar 1x per 2 maanden ongeveer een lesje boeken, zodat ik hopelijk volgend jaar wat meer controle heb over die lange latten en ik niet meer regelmatig aan de kletter ga. Dat gebeurde zeker dagelijks wel één of 2 keer, dan deed ik iets fout en schoten m'n ski's met mij erbij ineens een andere kant op dan ik heen wilde. :') goed druk op je dalbeen zetten en een halve volte sturen richting berg op, dan sta je vanzelf weer stil. Maar voorkomen dat je aan de kletter gaat is beter dan genezen, dus behoorlijk wat lessen nemen dus.


Ik heb dus vaak dan nog het probleem dat ik m'n bergski helemaal links laat liggen en dat die dan de verkeerde kant op gaat en ik alsnog lig, ondanks goed druk op dalski. :')