Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 44 [ 1085 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Samen genieten van de vakantievoorpret

 
Profiel   

Wat leuk Spikkelfire! Met wie vliegen jullie? En mag ik vragen wat je kwijt was voor de vlucht? Ik heb destijds voor 1.200 retour gevlogen met Emirates, dat hoef ik nu niet meer te proberen :') Wij hebben nu gekozen voor Korean Air en zijn 1.470 pp kwijt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:14 



 
Profiel   

Ja man t vliegen is duur gewordne. Wij zijn 4 jaar terug naar Lombok gevlogen voor €660.- pp, vrienden van mij zijn nu gewoon meer dan €1200.- pp kwijt voor Bali. Had dat echt niet verwacht.
En het gemene is, dat de prijzen die je in de eerste instantie vindt, nu ook zonder koffers zijn, soms zelfs zonder handbagage/trolley. Dus je betaald dan alsnog gewoon meer dan €200.- extra voor een ruim koffer. Schandalig vind ik dat :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:28 



 
Profiel   

SpikkelFire schreef
Superleuk Sanne! *\o/*
Voor een kortere reis zou ik ook zeker 1 van de 2 landen aanraden en niet allebei.

Wij hebben ook geboekt en vertrekken 13 november naar Australië *\o/*

Wat gaaaaaff! Ik wil ook zo graag weer. Als je in Perth bent MOET je een dagje naar Rottnest Island. The Pinnacles is (zijn?) ook heel tof om te bezoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 16:22 



 
Profiel   

@sanne, wij vliegen met Singapore airlines en waren in totaal 3200 kwijt. Maar wij hebben een retourtje ams singapore, een enkeltje singapore naar cairns en een enkeltje perth singapore.

Was even puzzelen maar dit was de meest gunstige en goedkoopste manier :+ Moeten wel nog 2 binnenlandse vluchten maar die waren niet zo duur zagen we al.

@balenciaga: thanks! Pinnacles ben ik al geweest :D rottnest toevallig nog niet dus dat gaan we zeker doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 16:40 



 
Profiel   

7-8 weken Australië en nieuw Zeeland kan, maar dan ga je wel veel overslaan en niet zien. Wil je nu een x proeven en dan ooit ms nog eens terug kan het natuurlijk, anders zou ik ook 1 Vd 2 kiezen denk ik.
Met 3 weken kun je al beter 1 eiland kiezen van nieuw Zeeland i.p.v. allebei, en zelfs met 3 weken hebben we het hele Noordereiland niet gehad maar de route ingekort om niet te overhaast te hoeven reizen (het geluk van niets vastleggen qua accomodaties). Voor Australië kun je in 3 weken ongeveer 2 tot max 3 staten plannen, waarbij je met 3 al enkel highlights gaat zien en dagelijks zal moeten verkassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:21 



 
Profiel   

Wij wilde dit jaar ook naar Australië, maar vond de tickets zo belachelijk duur (die met goede reistijden) dat we maar besloten hebben het een jaartje uit te stellen. Voordeel is dat ik nu nog wat extra dagen kan sparen en we volgend jaar langer weg te kunnen. Voor nu is de planning een roadtrip door Europa maar ook dat kan nog veranderen zolang we niks vast hebben staan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:29 



 
Profiel   

Het is echt onwijs duur. Wij hebben geluk dat mijn schoonouders een mooie gift hebben gedaan, anders hadden we deze reis ook niet kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:56 



 
Profiel   

Ik zou eerst naar Australië gaan, maar wegens omstandigheden ging het niet door. Ik had 8 weken in de planning alleen al voor Australië. Het is zo groot en ik wou niet elke dag op doorreis zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 21:09 



 
Profiel   

WOW 8 weken door Australië, geweldig lijkt me dat! Wat een geld tegenwoordig dat vliegen. :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:28 



 
Profiel   

Cookies schreef
WOW 8 weken door Australië, geweldig lijkt me dat! Wat een geld tegenwoordig dat vliegen. :wow:


Ja dat leek mij ook :+ ik wil de reis nog steeds een keer maken, had al een heel plan liggen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:50 



 
Profiel   

8 weken lijkt me ook echt een geweldige periode. Dat krijg ik bij mijn huidige werk niet voor elkaar, max 3, maar heb besloten dat geen issue te laten zijn voor verre reizen. We gaan alsnog maar dan een kleiner gebied, en is het mooi sparen we opnieuw om een volgend gebied te kunnen zien.

Vraag me wel af met 8 weken; huur je dan nog een auto of koop je dan al iets om later weer te verkopen..? Huren zal wel heel kostbaar worden denk ik, maar koop is ms weer net te kort en meer voor de echte backpackers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 10:36 



 
Profiel   

Ik heb mijn solo tripje naar IJsland geboekt
29 september *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:30 



 
Profiel   

Toffe plannen!

Ik heb een zomervakantie geboekt. 15 dagen Frankrijk (in de buurt van Beziers).
Op de terugweg willen we nog een aantal dagen ergens anders verblijven. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:40 



 
Profiel   

boeflover schreef
8 weken lijkt me ook echt een geweldige periode. Dat krijg ik bij mijn huidige werk niet voor elkaar, max 3, maar heb besloten dat geen issue te laten zijn voor verre reizen. We gaan alsnog maar dan een kleiner gebied, en is het mooi sparen we opnieuw om een volgend gebied te kunnen zien.

Vraag me wel af met 8 weken; huur je dan nog een auto of koop je dan al iets om later weer te verkopen..? Huren zal wel heel kostbaar worden denk ik, maar koop is ms weer net te kort en meer voor de echte backpackers?


Wij huren een campervan voor de periode, al met al wordt dat 39 nachten zo uit mijn hoofd.
Wat betreft werk; mijn werkgever vindt het gelukkig prima, maar ik heb dan ook niet om toestemming gevraagd. Ik heb gewoon aangegeven dat dit op de planning staat en ik er 8 weken niet ben. Als hij dat niet goed had gevonden, was het daarna klaar geweest. Mijn leven staat op 1, en dat ga ik niet on hold zetten voor een baan, zelfs niet zo'n leuke baan als wat ik nu heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 14:25 



 
Profiel   

IJsland lijkt me ook fantastisch! Een vriendin van me is daarheen verhuisd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:30 



 
Profiel   

boeflover schreef
8 weken lijkt me ook echt een geweldige periode. Dat krijg ik bij mijn huidige werk niet voor elkaar, max 3, maar heb besloten dat geen issue te laten zijn voor verre reizen. We gaan alsnog maar dan een kleiner gebied, en is het mooi sparen we opnieuw om een volgend gebied te kunnen zien.

Vraag me wel af met 8 weken; huur je dan nog een auto of koop je dan al iets om later weer te verkopen..? Huren zal wel heel kostbaar worden denk ik, maar koop is ms weer net te kort en meer voor de echte backpackers?



Wij zouden wel huren, maar ook naar verschillende bestemmingen van Australië vliegen. Het idee was tasmanie, oostkust(met een stukje binnenland) en westkust

Ik werk om te leven en reizen vind ik een heel belangrijk onderdeel van mijn leven. Je kunt kijken of je bijvoorbeeld onbetaald verlof kunt krijgen eens in de zoveel jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 19:02 



 
Profiel   

Ik roep ook altijd ik werk om te reizen. Dus ondanks de restrictie qua tijd maken we alsnog hele mooie reizen, ook verder weg. Vanaf volgende maand start ik met een nieuwe baan dus dan afwachten hoe lang ik verlof kan opnemen achter elkaar, maar 8 weken is wel echt lang!! Lijkt me heerlijk dat eens te kunnen doen maar anderzijds ga je dan ms eerst 3 jaar niet om te sparen voor zo’n lange tijd?

Ons idee dit jaar is ook IJsland of Scandinavië. Is nog wel dus de vraag qua nieuw werk wanneer ik verlof kan opnemen, want wil naar het noorden wel in de warme maanden.
Mocht dat het niet worden dan denk ik Vd winter weer een mooie reis richting “de zomer” ofwel ergens op het zuidelijk halfrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:00 



 
Profiel   

Ik wissel dure vakanties erg af met roadtrips waarbij we met de tent gaan en de meeste dagen koken bij de tent. Ik kan financieel gezien helaas echt niet ieder jaar lang en ver weg dus dat is eens in de zoveel jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 10:54 



 
Profiel   

Ik wil toch echt wel minimaal 1 keer per jaar op vakantie. Dat heb ik gewoon nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 11:45 



 
Profiel   

IJsland is echt prachtig. Wat een bizar landschap hebben ze daar, heb me regelmatig gevoeld alsof ik op een andere planeet zat. Wel een duur land.

Mijn vriend moet veel reizen voor z'n werk en ik werk in het onderwijs en heb heel regelmatig vakantie, dus dat combineren we dan. Over 2 weken gaan we naar Italië. Mijn vriend moet werken en ik ga slim zitten kijken op een terras achter een latte machiato.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:03 



 
Profiel   

Vanavond gaan mijn vrienden de Bali vakantie boeken die ik voor ze heb uitgezocht. Het is alleen echt huilen dat de tickets zo duur zijn geworden, het is gewoon nu rond de €900.- tot €1000.- pp. :n Wij betaalde in 2108 nog €600.- pp naar Lombok. We hadden zo gegaan als die tickets niet zo idioot waren. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 18:22 



 
Profiel   

Bizar, wij hebben dat vorig jaar niet eens betaald. Is echt enorm gestegen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 19:23 



 
Profiel   

Dat is een behoorlijk verschil.
Maar mijn schoonouders vliegen in september met 4 personen naar Canada en zijn net zoveel kwijt als onze vliegtickets naar Las Vegas met 2 personen. Dus tja. Net geluk ook hebben met boeken en tijd van het jaar.

Iemand nog een tip rondom nationale parken in Amerika.
We hebben nu Page, Bryce en Zion, maar komen dan niet toe aan Sequioa en dat park is wel echt een must.
Welke moeten we eruit halen om ruimte te maken voor Sequioa?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 22:37 



 
Profiel   

Ik heb vandaag naar de vakantie gekeken die ik een paar jaar geleden heb gehad. Gewoon 500 euro pp duurder geworden, dus met zijn 2-en gewoon 1000 euro duurder. Echt niet normaal hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 22:40 



 
Profiel   

Leuk topic!! *\o/* Ik volg dit topic even om inspiratie op te doen voor een volgende reis.

We zijn naar Thailand geweest, wat een mooie combinatie was van luxe accomodaties en enorm ‘back to basic’.

De volgende reis was naar Costa Rica, wat tot nu toe nog steeds onze mooiste vakantie ooit is geweest <3

Vorig jaar zijn we met onze motoren twee weken naar Noorwegen gegaan, tent achterop en heerlijk rond gereden door het zuiden 8-)

En de laatste reis was afgelopen maand: 3 weken door Vietnam gereden met twee motoren. Deze hadden we gehuurd en we hebben genoten van alles wat we onderweg meemaakten.

Dus nu zijn we aan het dromen over onze volgende reis maar we weten nog niet waar naar toe :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 44 [ 1085 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen