2 Dagen weg met tienerdochter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5389
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:25

ingvdh schreef:
Kookaburra schreef:
Wellicht een klimbos?

Voor een 16jarige?

Toen ik 16 was, en ik zie dit ook nu bij mijn nichtjes in die leeftijd, wilde ik lekker shoppen of rondwandelen in een bruisende omgeving.
Gillende koters in een suptropisch zwembad achtige omgeving zijn dan niet echt je ding meer. Daarvoor is ze inmiddels een paar jaar te oud vermoed ik.

Een klimbos deed ik juist met mijn vrienden rond die leeftijd ;)
Dan ga je, terwijl je vastzit aan een klimgordel, een heel parcour in de bomen af.

Ik weet niet hoe jij bij een subtropisch zwembad uitkomt? :D

BigOne
Berichten: 38238
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:36

Groningen is echt leuk, grote stad maar met een dorps karakter. Veel leuke winkeltjes, veel eettentjes en Groninger museum is ook leuk, nu een tentoonstelling over Gianni Versace . En een groot voordeel , je kunt bijna alles lopend af.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:01

Kookaburra schreef:
ingvdh schreef:

Voor een 16jarige?

Toen ik 16 was, en ik zie dit ook nu bij mijn nichtjes in die leeftijd, wilde ik lekker shoppen of rondwandelen in een bruisende omgeving.
Gillende koters in een suptropisch zwembad achtige omgeving zijn dan niet echt je ding meer. Daarvoor is ze inmiddels een paar jaar te oud vermoed ik.

Een klimbos deed ik juist met mijn vrienden rond die leeftijd ;)
Dan ga je, terwijl je vastzit aan een klimgordel, een heel parcour in de bomen af.

Ik weet niet hoe jij bij een subtropisch zwembad uitkomt? :D



Ahh, bij klimbos denk ik aan iets anders, veel gillende jonge kinderen tussen de bomen die vooral bedoeld zijn om ze moe te maken en dat staat bij mij gelijk aan subtropisch zwembad, ook veel gillende jonge kinderen. Mijn gedachtengang maakt soms vreemde kronkels :o

Popstra
Berichten: 13736
Geregistreerd: 21-06-08

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:28

Ik ben toen ik 16 was met mijn moeder in Parijs geweest. Dat is altijd leuk om aan terug te denken. (Ik ben nu 51)
het heeft dus zeker indruk op mij achter gelaten die grote mooie stad.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 16:35

Popstra schreef:
Ik ben toen ik 16 was met mijn moeder in Parijs geweest. Dat is altijd leuk om aan terug te denken. (Ik ben nu 51)
het heeft dus zeker indruk op mij achter gelaten die grote mooie stad.

Dat lijkt ons ook fantastisch te doen. Staat zeker op ons wensenlijstje maar dan wel als we er meer tijd voor uit kunnen trekken dan 1,5 dag.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 01:06

Brainless schreef:
Hutcherson schreef:
Ah jammer dat je in nederland wilt blijven. Kan je Europapark heel erg aanraden maar dat is misschien leuker nog met meer mensen erbij.
Bataviastad niks? Of outlet roermond?

Europark/Zoetermeer is 670 km en 7 uur rijden (zonder file).. is niet echt iets voor 1 nachtje weg.
TS zoekt ook iets op max 200 km rijden.

Ik ben enorm uitjesfan, maar het is het zoooo waard!
Wij deden drie dagen en dat was echt perfect. Kan niet tippen aan andere uitjes in NL. Zelfs efteling niet.

Brainless

Berichten: 29725
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 01:34

Ik ben er ook geweest.. maar vanuit Limburg (op vakantie), 2 dagen incl hotel naar Europapark niet om eerst minimaal 7 uur te rijden voor een dagje pretpark.
Van Zoetermeer naar Euro Disney is "maar" 5 1/2 uur rijden :D

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:03

Scheveningen is ook leuk en genoeg te doen, misschien een leuke combi om naar een musical te gaan of naar omniversum, den haag is ook in de buurt om te shoppen.

Of leiden en dan naar naturalis, ik weet niet of de dat wat vind maar ik vond het ook op die leeftijd erg leuk om heen te gaan.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 08:50

Europapark staat op ons lijstje om in het najaar te doen met het hele gezin. We hebben nu ook maar 1,5 dag ivm de paarden. Moeten we de tijd die we hebben goed benutten, vandaar Max 200 km vanuit huis.

Scheveningen en Leiden zijn idd leuk. Maar daar wonen we praktisch om de hoek en komen er regelmatig. Iets heel anders is dan wel leuker.

Ik denk dat het Limburg gaat worden. Met name gezien de tijd van het jaar (volgend weekend). Texel zouden we ook heel graag doen maar dat is leuker als het het iets warmer is zodat je uren buiten kan spenderen op het strand.

Zit gelijk te denken boodschappen te doen in België of Duitsland als we toch in Limburg zijn.
Iemand daar nog goede tips voor?

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:28

Met een tiener is Amsterdam helemaal leuk. Lekker shoppen, uit eten en je zou een I Amsterdam citycard aan kunnen schaffen, waar je allemaal leuke dingen mee kan doen. Een fiets, een rondvaart en het openbaar vervoer zijn in zo'n card inbegrepen.

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:27

Annet73 schreef:
Spaansepony schreef:
En gewoon een nachtje centerparc? Avonds meedoen met de activiteiten en overdags lekker zwemmen en wandelen in de omgeving als je er 1 kiest met bos omgeving. De volgende dag ga je shoppen in de buurt wat dichtbij is en daarna hapje eten in de stad waar je shopt en dan lekker naar huis.

Kan dat per nacht?? Ik ken alleen Port Zelande waar dat kan. Ook zeker een optie!


Ik denk als je ze belt dat dit zeker mogelijk is. En anders een dagje op safaripark Beekse bergen?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:38


Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:45


Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 12:48

Niqui schreef:
Nog even een link voor hele leuke dingen om in Amsterdam te doen met een tiener (incl hotels): https://kidseropuit.nl/amsterdam-met-tieners/

Wat een onwijs gave tips!!!

Nu twijfel ik enorm, ik was er min of meer over uit om naar Limburg te gaan.

Of we maken toch een andere keuze, of ik plan nog een uitje in het voorjaar!

Dank Bokt voor al jullie leuke tips, ideeën en suggesties!!!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:01

Bedankt voor het openen van dit topic. Ik heb ook wat inspiratie opgedaan voor uitjes met mijn 3 tieners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:12

Annet73 schreef:
Niqui schreef:
Nog even een link voor hele leuke dingen om in Amsterdam te doen met een tiener (incl hotels): https://kidseropuit.nl/amsterdam-met-tieners/

Wat een onwijs gave tips!!!

Nu twijfel ik enorm, ik was er min of meer over uit om naar Limburg te gaan.

Of we maken toch een andere keuze, of ik plan nog een uitje in het voorjaar!

Dank Bokt voor al jullie leuke tips, ideeën en suggesties!!!
Ik zou hiervoor denk ik naar Limburg gaan, want Amsterdam is vanuit Zoetermeer niet zo ver. :) Daar kun je natuurlijk ook wat makkelijker voor een dagje naartoe gaan en dat doe je naar Limburg toch minder snel. Maar dat zijn mijn twee centjes. :D

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: 2 Dagen weg met tienerdochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:31

Jullie zouden ook nog wat caches kunnen zoeken, als geocachen je iets lijkt. Is ook een leuke manier om een plek te ontdekken. :j :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:03

ingvdh schreef:
Preston Palace of bonte Wever zou ik niets vinden voor met een 16 jarige.

Je kan dan beter voor een leuke stad kiezen waar je van alles kan doen. Maastricht/Valkenburg is erg leuk.
Of Tilburg combineren met Efteling of Beekse Bergen.

Ik woon in Tilburg, maar zou dan toch eerder Breda pakken :)) . De binnenstad van Breda is een stuk mooier en aantrekkelijker voor dagjesmensen. Volgens mij heeft Breda ook 1 of andere prijs gewonnen als leukste stad voor een weekendje weg, en dat snap ik opzich wel.
Omgeving Kaatsheuvel(efteling) zelf is ook mooi, met de Loonse en Drunense duinen er praktisch naast -vind het 1 van de mooiste gebieden in Nederland en snap nooit dat mensen het overslaan als ze toch al bij de efteling zijn - Zo mijn hart aan verloren, dat ik hier maar ben heen verhuisd :') .
Maar op mijn 16e had je me wsl blijer gemaakt met restaurantjes, koffiebarretjes en fancy winkelstraten. En dat heb je in kaatsheuvel/waalwijk nou niet bepaald.
Je kunt er naast de efteling wel ook mountainbiken, zelf ooit voor het eerst gedaan hier en op een gehuurde elektrische mountainbike (anders is het een vrij pittige route) en dat was echt fan-tas-tisch :D . Leuker dan ik me had kunnen voorstellen.

Maastricht e.o. ook helemaal leuk, en vanuit Zoetermeer (waar ik ook gewoond heb :)) ) voelt dat ook wel echt exotisch en als buitenland. Vind het zelf ook stukken leuker Amsterdam, waar ze waarschijnlijk wel vaak genoeg zal komen als ze wat ouder is.

binnenstad den Haag vind ik ook underrated, maar snap wel dat je daar vanuit Zoetermeer niet “op vakantie” heengaat.

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:05

Ik vind zelf Den Haag heel leuk! Ook veel musea waar je heen kunt en shoppen en dineren. Omniversum is ook leuk :) En natuurlijk Scheveningen.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:17

Kimddddd schreef:
Ik vind zelf Den Haag heel leuk! Ook veel musea waar je heen kunt en shoppen en dineren. Omniversum is ook leuk :) En natuurlijk Scheveningen.

Ts woont in Zoetermeer... dan is den haag niet echt ‘speciaal’