Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxMariellexX
Berichten: 362
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:47

Jaa is inderdaad wel erg warm daar dat hebben we gezien haha we wouden eerst in oktober gaan maar ons zoontje word eind september 2 en dan zouden we voor hem ook 1400 euro moeten betalen en nu kost het voor hem maar 60 euro dus dachten nog even van dit voordeel gebruik maken dit jaar :o

Mando bedankt voor de tip gaan we dat de eerste dag gelijk kopen!

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:58

Veel plezier Roosch! Ik zie idd dat het dit weekend al vrij warm is {:}

Antinal werkt goed inderdaad! Uiteraard geen water uit de kraan drinken. Volgens mij geven alle resorts wel zo veel flesjes water als je wilt. Goed water drinken.

@lukka63 en kimmie235 ik ga als guest relation agent in een resort aan de slag! In Sharm El Sheikh ook al guest relation gewerkt. Wil graag nu eens in Hurghada werken omdat hier ook veel Nederlanders en Duitsers zijn. Dus hoop dat het bevalt en anders terug naar sharm :o

@Marielle een vriendin van mij heeft ook eens haar zoontje van 2 meegenomen. Die heeft zich helemaal vermaakt binnen het resort, veel kinder zwembaden, speeltuinen en dan heb je nog het animatie team.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:24

Three corners is een Belgische keten en zal daarom ook voornamelijk Belgen, Nederlanders en wat Duitsers trekken. 2 jaar geleden waren er wel een paar Poolse mensen maar ik denk dat ze in Coronatijd zo toch wat mensen hebben proberen te trekken. Afgelopen december waren die er niet meer.

De eigenaresse van de keten woont voor een groot gedeelte in het Rihana. Haar kinderen leiden nu de zaak maar mevrouw Lambrechts houd alles nog steeds scherp in de gaten

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel prima vertoeven hier!

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:26

In september waren er ook veel Egyptenaren in Rihanna.
Die hebben in de corona tijd wel het hotel draaiende gehouden.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:28

Mando schreef:
In september waren er ook veel Egyptenaren in Rihanna.
Die hebben in de corona tijd wel het hotel draaiende gehouden.



O, absoluut. Samen met de gasten van het Oostblok want die hadden minder strenge reisbeperkingen dan dat wij westerse landen hadden.

Ik hoop wel dat het Rihana de kamers een keer gaan renoveren. De goedkopere kamers hebben ze afgelopen jaar gedaan en die zien er weer keurig uit.

Heerlijk Roosch!

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:42

Even een korte impressie!

Ik had data overgenomen van een Bokker in dit topic. Helaas, data verlopen en Bokker staat inmiddels op anoniem. :+ maar goed, op vliegveld alsnog geregeld en zeker niet duur.

Ik ben alleen op reis, maar heb toch al wat fijne contacten opgedaan.
Gisteren met snorkelen bij een Nederlands stel aangehaakt dat een camera mee had en zij wilden me wel de foto's toesturen. Mocht ze ook delen. <3

Vanochtend een duik gedaan vanuit het hotel. Hoe gaaf is dat zeg! Echt z'n geld ook waard.

Het hotel zelf ben ik ook tevreden mee. Absoluut blij dat ik voor deze ben gegaan! Temperatuur is echt hoog voor deze tijd van het jaar, 27 graden nu. Godzijdank wel een lekker windje. :))


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:37

Heerlijke foto’s! Ik geniet mee! :D

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:56

Mooie foto's en fijn dat het hotel je bevalt.

Erg herkenbaar de foto's en ik krijg spontaan heimwee.

Maar voorlopig zit ik op de nachttrein van Innsbruck terug naar Nederland te wachten. Dus voorlopig even geen vakantie budget meer.

Geniet ervan Roos, de tijd vliegt als je het naar je zin hebt.

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:16

Dat klopt als een bus! Ben echt aan het genieten.

Fris windje bij vlagen (haha leuke woordgrap :') ) Maar dat mag de pret niet drukken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zeekoe gespot (zowel onder als boven water :)) )

Helaas zijn m'n darmen sinds een paar dagen goed van de leg. Het hotel valt niets te verwijten maar het is toch wel prettig om binnenkort weer thuis te zijn zonder continu het toilet te hoeven opzoeken. :')

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:20

Heb je wel de antinal gehaald

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:21

Nee, ben ik te koppig voor. :') Ik heb altijd zoiets van als het eruit moet, moet het eruit. Mocht het voor vertrek nog steeds knudde zijn kan ik het altijd halen, schijnt binnen een uurtje te werken toch?

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:33

Roosch schreef:
Nee, ben ik te koppig voor. :') Ik heb altijd zoiets van als het eruit moet, moet het eruit. Mocht het voor vertrek nog steeds knudde zijn kan ik het altijd halen, schijnt binnen een uurtje te werken toch?


Morgen is het over met de rust dan arriveren mijn zus en zwager :D

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:37

Klopt dan ben je er zo vanaf

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:38

Dan wisselen we net af denk ik, want ik vertrek juist morgen :))

Mocht er nog iemand twijfelen over Fayrouz: dikke aanrader. Fijn hotel, mooie ligging, veel mogelijk in en bij het hotel. Ik ben echt een tevreden mens!

Wat tips in het algemeen voor als je naar Egypte wil en nog wat tips zoekt:
* Wat mij betreft onmisbaar; het snorkelmasker van de Decathlon. :')
* koop bij aankomst op het vliegveld even een datasimkaartje als je internet wil. Zo zit je niet tussen de 60+ers met hun snufferd videobellend met de kleinkinderen, opgevouwen in de lobby van het hotel in de avond.

Ik heb echt een heel fijne vakantie gehad weer, zou dit hotel echt aanraden. :j

Top, dankjewel Mando! Ik kijk even de nacht aan en anders haal ik morgen even een pilletje. Toch niet zo plezant als je in het vliegtuig zit en je moet continu naar het toilet. Heb nog een stoel aan het raam ook. :')

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:54

Wij zijn net terug uit Egypte (gistermorgen m 4 uur om precies te zijn) zaten in het Kaisol Romance Resort in Sahl Hasheesh, adult only. Heerlijk! Wij gaan nooit terug naar een zelfde plek maar deze gaat het nog wel een keertje vaker worden.
Super vriendelijk personeel, mooi hotel, zalig eten, heerlijk strand en lekker rustig.
We hebben een boottocht gedaan met 2 snorkelstops en een bezoek aan Orange Bay, super mooi. Verder veel geluierd en echt getroffen met het weer. Vanaf gisteren werd het nog geen 20 graden meer en wij hadden steeds boven de 25 graden.

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:56

Als je uit de wind ligt is het te doen, maar het waaide inderdaad wel stevig dus het voelde op een niet-windstilplekje wel wat fris!

Klinkt als een heel fijne vakantie ook!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:21

Wij vertrekken Volgende maand!! :D Kijk er al naaruit, wel een echte toeristen reis met mijn vader langs alle piramides en bekende sites, maar we zijn niet van plan van elk jaar zo een grote reis te maken dus doen we het liefst van de 1e keer goed.

Wat pakken jullie voor deze tijd van het jaar als kledij meestal mee? Ik had van het reisbureau opgevangen dat het s avonds nogal kon afkoelen ook wel?

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:52

Zeker vestjes, lange broeken en een jas mee. :j

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:54

Ik meld me ook (alweer). Vorig jaar al het plan om Egypte te doen in de zomer maar dat werd toch Italië. Nu wordt het in mei een week El Gouna, het Rihanna :D

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:48

Wij twijfelen nog, wij gaan met vrienden die we in Rihanna hebben ontmoet maar weet niet wat ze willen.

Als het aan mij ligt ga ik in mei ook 8 dagen... maar eens zien, misschien wel een last minute

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:03

Nu was er last minute nog veel te boeken moet ik zeggen, maar ivm werk van vriend gaan we toch maar in mei. Is t ook lekker warm :D

Iemand hier tips voor een privé excursie naar Caïro/piramides? Degene waar we mee wilden gaan (met vliegtuig) heeft geen plek helaas… En snorkel tips? Ik ben al heel internet en TripAdvisor af aan het gaan _O-

josewoos

Berichten: 4809
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:12

Leuk een Egypte topic!
Ik heb het al helemaal doorgelezen :D

Ik ga 10 maart een weekje met een vriendin naar Marsa Alam, naar Casa Mare resort.
Echt even een weekje bruinen, lezen, relaxen en misschien ook wel een excursie als we daar zin in hebben.
We denken dan aan een boottocht of woestijn.

Ohja en snorkelen, dat kan zo vanaf de steiger van het hotel. Al las ik eerder in dit topic dat het zeewater in maart nog best fris is en ik ben zo'n kou kleum dat ik dat misschien dan oversla :=

We wouden vooral gewoon even het weer in Nederland ontvluchten en hebben geboekt. Dus hopelijk is het lekker warm {:}

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 12:57

josewoos schreef:
Leuk een Egypte topic!
Ik heb het al helemaal doorgelezen :D

Ik ga 10 maart een weekje met een vriendin naar Marsa Alam, naar Casa Mare resort.
Echt even een weekje bruinen, lezen, relaxen en misschien ook wel een excursie als we daar zin in hebben.
We denken dan aan een boottocht of woestijn.

Ohja en snorkelen, dat kan zo vanaf de steiger van het hotel. Al las ik eerder in dit topic dat het zeewater in maart nog best fris is en ik ben zo'n kou kleum dat ik dat misschien dan oversla :=

We wouden vooral gewoon even het weer in Nederland ontvluchten en hebben geboekt. Dus hopelijk is het lekker warm {:}


Mijn zus is nu in Marsa alam,en ligt lekker aan het strand,dus dat komt vast goed.

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 13:01

Ik heb vorige week redelijk vaak in het water gelegen en koud is anders. :D even paar minuutjes wennen en daarna heeeerlijk!