Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 21 [ 513 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

En ook wij verhuizen naar Zweden

 
Profiel   

We werden gisteren ochtend om 3 uur wakker en konden niet meer slapen, dus er maar uit gegaan.

Oke hoe is de reis maandag verlopen....

We zouden eigenlijk om 7 uur uit het hotel wegrijden en daarna eerst even bij de paarden gaan kijken. Maar toen ik om 4 uur wakker werd sneeuwde het al en hebben we besloten om meteen naar huis te gaan. Het eerste stuk konden we max 50 km/u. Na een paar uur moest mijn man een noodstop maken, gelukkig op een recht stuk en niet heel glad. Stonden bijna tegen de bumber van de voorganger stil. We denken dat er een ongeluk voor ons gebeurt was, maar hebben hier verder niets meer van gezien. Na ongeveer 15 minuten konden we weer verder rijden, maar de schrik zat er goed in.

Rond de middag begon het harder te sneeuwen en werd de weg ook wat slechter, maar op zich nog te doen.

We moesten totaal 850 km rijden en zonder trailer, met een schone weg, zouden we daar ongeveer 9 uur over doen. Daar zijn dan de rust momenten niet bij gerekend. De afgelopen keren hadden we niet vaak / lange rustpauzes. Meestal maar max 3 uur verdeeld over de hele dag.
We hebben er maandag 14 uur over gedaan, waarvan de laatste 2 a 3 uur echt hel waren.
gelukkig maar 1 uurtje in het donker gereden, maar met heel weinig zicht en geen idee waar een bocht of afdaling was. Dus de laatste 35 km gingen we maar 30 a 35 km/u.

Onderweg 1x een behoorlijke slipactie van de auto en trailer, weet even niet meer waardoor. Maar volgens mij kwam het doordat we met de wielen naast het spoor kwamen. Gelukkig bleef mijn man rustig en liet alleen het gas los. Daardoor kwamen we met een paar meter weer recht, maar de schrik zat er nog meer in. En de rest van de rit was niet echt relaxt.

We waren rond 19.30 bij ons huis. Gelukkig is er een tankstation bij ons in het dorp, want we konden nog maar 30 km rijden. De hele reis met 5x tanken gedaan, heel stuk hoger verbruik dan zonder trailer. Dit wisten we voor te voren, maar gaan het op deze manier niet meer doen. In ieder geval niet in deze weersomstandigheden.

De hele middag konden we niet van de weg af om te rusten of te tanken, omdat we anders waarschijnlijk niet meer op de weg kwamen. Er stonden al diverse vrachtwagens die problemen hiermee hadden. De weg naast het spoor was echt niet te rijden.

Gisteren begonnen met de trailer uitpakken, maar we moesten ook even naar de stad om een sneeuwblazer te kopen. Er wordt namelijk vanaf vrijdag veel sneeuw voorspelt en dan moeten we de oprit (100 meter lang) wel sneeuwvrij kunnen houden.

Maandag had een bedrijf uit het dorp de oprit voor ons gedaan. En doordat het hier pas rond 15 uur begon te sneeuwen, lag er nog niet zoveel.

Vandaag moeten we terug naar de stad om ons in te schrijven, dit kan vanaf 10 uur. Zo meteen eerst de sneeuwblazer uit de auto zien te krijgen en in elkaar zetten. Ding weeg 85 kg, dus even kijken hoe we het gaan doen. En dan in de stad nog een kast / gordijnen en ander klein spul kopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 08:03 



 
Profiel   

Jezus, zo te lezen was het behoorlijk ellendig onderweg. Jullie zullen doodmoe geweest zijn.

Vandaag ook weer een goed gevulde dag voor de boeg zo te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 08:52 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhaal en wat fijn dat jullie gewoon heel zijn aangekomen. Jullie zullen wel kapot zijn. Hoop dat het in ieder geval lekker warm is in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 20:51 



 
Profiel   

Het is heerlijk warm is huis met de pelletkachel, hetelucht warmte en elektrische verwarming.

Vanmiddag even kijken of we de sneeuw weg kunnen krijgen langs de houtopslag. Er ligt nog klein beetje hout, dit moet wel drogen want het heeft buiten gelegen.

Vanmorgen eerst terug naar de stad om onze inschrijving af te ronden en boodschappen doen. We krijgen veel sneeuw vanaf morgen, dus gaan de vriezer even volgooien.

En we moeten een extra bevochtiger kopen, de lucht is super droog in huis. (25%)

Vandaag een hele zonnige, maar nu nog koude dag. Vanmorgen-16 en warmt op tot -2 rond 14 uur, daarna koelt het weer af.

Gisteren avond de katten losgelaten, die zaten tijdelijk in een slaapkamer. En gaat gelukkig meteen weer goed met de hond samen. Ze hadden elkaar sinds half oktober niet meer gezien.

Gisteren een sneeuw blazer gekocht, die mijn man in elkaar heeft gezet en heeft uitgeprobeerd. Super handig om de oprit begaanbaar te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:35 



 
Profiel   

Fijn dat jullie er lekker warmpjes bij zitten binnen en top met de katten, wie heeft er voor ze gezorgd al die tijd?

Ik hoop dat alles lukt vandaag met de sneeuw vooruitzichten :D wel foto's maken hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 13:24 



 
Profiel   

Gelukkig lekker warm, katten blij en sneeuwvrij maken gaat lukken, fijn *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 14:01 



 
Profiel   

Mijn tante was zo lief om de katten de afgelopen maanden te verzorgen. Ze waren helaas niet toegestaan in het vakantiehuis.

Vanmorgen de aanvraag voor ons persoonsnummer en dus onze inschrijving geregeld. Daarna geshopt en onze vriezer en voorraad kast liggen nu mooi vol.

Via fb iemand leren kennen die in de buurt een vakantiehuis hebben. Die gaf de tip dat er in ons dorp een plek is waar je van maandag tm vrijdag van 11 tot 14 uur, voor 10 euro pp, een warm lunch buffet kan eten incl thee/koffie/frisdrank.
Gisteren en vandaag daar gegeten.

Vandaag zagen we er een NL auto staan en bleek dat zij er ook waren. Dus even samen koffie gedronken en kennisgemaakt. Meteen veel nuttige tips gekregen.

Net een pad gemaakt naar het restant van de hout voorraad van de vorige eigenaar. Was even scheppen, want de sneeuwblazer liep vast op stukjes hout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 16:30 



 
Profiel   

Klinkt goed meid. Jullie avontuur is nu echt begonnen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 16:40 



 
Profiel   

Kan niet wachten op de foto’s, hint, hint :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 20:25 



 
Profiel   

Wat een avontuur, die reis, niet fijn maar nu gelukkig op jullie bestemming en foto's zijn altijd leuk ja :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 09:00 



 
Profiel   

Ach, wat een fijn nieuws. Lekker warm in huis, de katten en honden weer samen met jullie. Al nieuwe kennissen leren kennen en nog nuttige tips gekregen ook. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 10:16 



 
Profiel   

Ik probeerde gisteren foto's te plaatsen, maar dat lukte niet.

Ik had dinsdag een korte video van de beneden verdieping gemaakt, alleen de berging en badkamer staat er niet op.

https://youtube.com/shorts/Z77Rg8O72aA?feature=share

Ook een video van de eerste keer met de sneeuwblazer.

https://youtube.com/shorts/Z0alWnZxZYA?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 10:16 



 
Profiel   

Poeh, behoorlijk veel sneeuw daar zeg. Dan zouden wij hier klagen in belgië over 2 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 11:04 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Hier is pas echt goed te zien hoeveel er de afgelopen maanden gevallen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 11:16 



 
Profiel   

Van Zweden moet je echt houden. De winter is op zijn zachts lang, donker met veel sneeuw te noemen. Zijn wij in Zuid Frankrijk al bezig om onze tuin zomer klaar te maken , daar de lente ontluikt is zijn jullie en de emigranten in Noorwegen nog sneeuw aan het ruimen.

Fijne royale woning!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 11:49 



 
Profiel   

Welcome home :) En wat kan zo reis lang duren...gelukkig zijn jullie er.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 11:52 



 
Profiel   

Leuk huis zo te zien,en de sneeuw heel mooi op de foto's.
Ik zou daar zelf depressief van worden lange donkere dagen en dan eind maart nog sneeuw,brrr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 12:05 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Van Zweden moet je echt houden. De winter is op zijn zachts lang, donker met veel sneeuw te noemen.

Eerlijk gezegd ben ik het daar (na 3 jaar op dezelfde hoogte wonen) helemaal niet mee eens! November/december is donker ja maar zodra er een lekker pak sneeuw ligt is het hier veel lichter dan in NL waar het de hele herfst en winter grauw en deprimerend grijs is. En de dagen worden hier ook veel sneller weer langer. Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 13:38 



 
Profiel   

Klopt spotless maar ik vergelijk het met zuid Frankrijk waar wij wonen. Het is hier nu al vanaf 6 tot 19.30 uur licht en zonnig en elke week komt daar lekker tijd en zon bij. Hier is de lente begonnen. Jullie hebben goed gekozen en wij ook. Maar onze smaak ligt heel ver uit elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 13:40 



 
Profiel   

Helemaal eens met je opmerking over goed gekozen hebben. +:)+
De zon komt hier nu op om 6 u en gaat onder om 18 u dus we halen je zó in <<) Maar qua temperatuur natuurlijk niet .... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 13:51 



 
Profiel   

Zo te zien genoeg werk te doen TS, maar wat een prachtige uitzicht / omgeving.
Veel geluk daar samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 20:20 



 
Profiel   

Gelukkig is de heen reis goed afgelopen. Veel geluk in jullie nieuwe huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:27 



 
Profiel   

Ooooh wat ben ik stiekem toch wel erg jaloers <3

Ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen!
Hopelijk kan je snel tot bij de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:44 



 
Profiel   

Ziet er heerlijk uit! Gezellig zo de sneeuw en het kacheltje. En dan te bedenken dat het hier al 23 graden is. {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:09 



 
Profiel   

Gisteren gordijnen en schilderijen opgehangen.
We hebben geld gekregen van mijn moeder en haar vriend om plantjes te kopen, dus bij de plaatselijke Lantboa (soort welkoop) leuke planten en potten gekocht.

Ook hebben we 25 meter paarden haag besteld, deze komt 2e week april. En dan moeten we ze wel wel nog een paar weken inkuilen, totdat de grond ontdooid is.

We wachten nog even met naar de paarden gaan, totdat er echt geen sneeuw meer verwacht wordt. Vandaag super zonnige dag met 2 C. Rest van de week word er weer sneeuw voorspelt.

Heerlijk relaxt wakker worden met dit uitzicht.

[ img ]

En nog 2 mooie foto's van de zonsondergang en zonsondergang. Het is hier nu ruim voor 6 uur licht en pas om 18.30 word het donker, dus al heerlijke lange dagen.
Beide foto's vanuit de woonkamer genomen, heerlijk licht huis met veel grote ramen.


[ img ]

[ img ]

We hebben 6 van deze potten gekocht. Heel blij mee.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 21 [ 513 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen