Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 113 [ 2810 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

 
Profiel   

pjotrg schreef
https://boktimg.nl/img/m/4IJHYp.jpg

Had die boer niet ook meteen de boom midden op deze foto om kunnen zagen. Ik vermoed dat deze aan de beurt is voor de volgende storm....

Die staat nog wel stevig hoor, die andere boom hing echt tegen andere bomen aan. Deze zit nog goed in de grond. Er zijn hier heel veel bomen die scheef hangen en aan de rand van de grond staan, op een muurtje oid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:44 



 
Profiel   

Bentley is nog steeds kreupel, dat belet hem overigens niet in galop de berg af te gaan. Denk toch dat het rotstraal is. Die hoef waar dat stuk straal weg is stinkt ook. Heb vandaag hyposol in de gleuven gespoten. Het is nu weer heel sopperig door de regen. Als het goed is vanaf morgen droog weer. Dat is het beste denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:00 



 
Profiel   

Tinka schreef
Bentley is nog steeds kreupel, dat belet hem overigens niet in galop de berg af te gaan. Denk toch dat het rotstraal is. Die hoef waar dat stuk straal weg is stinkt ook. Heb vandaag hyposol in de gleuven gespoten. Het is nu weer heel sopperig door de regen. Als het goed is vanaf morgen droog weer. Dat is het beste denk ik.


Altijd zorgen met dieren,maar als het rotstraal is komt het wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 16:13 



 
Profiel   

Als de grond droger wordt hopelijk wel. Met die nattigheid wordt het er niet beter op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:13 



 
Profiel   

Hier hebben we weinig problemen ondanks de nattigheid, de natuur regelt het aardig zelf. Alleen de pony van de kinderen daar komt de smid voor maar dat is meer om mn eigen rug een beetje te ontlasten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:23 



 
Profiel   

Heb je een goede bekapper TS? Ik neem aan dat je met jouw achtergrond als DA ook een goede inschatting kan maken.
In de periode dat ik met mijn paarden in de Elzass stond heb ik persoonlijk niet direkt een goede indruk gekregen van de gemiddelde franse aanpak.
Uiteraard zal dat ook regio afhankelijk zijn (groot land)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:33 



 
Profiel   

Ik heb een goede hoefsmid, die is een maand geleden nog geweest en heeft toen ook Bentley gedaan. Denk niet dat ie nu wat kan doen, er zijn stukken weg, hij kan er moeilijk wat aanplakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:47 



 
Profiel   

Ja, lastig is dat. Waarschijnlijk passen de hoeven zich ook wel steeds meer aan over de tijd. Dat merkte ik in iedergeval behoorlijk sterk.
Een van mijn paarden had in NL een beetje „moerasvoeten“ en dat werd na verhuizing een hele andere voet (harder, beter in model).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:03 



 
Profiel   

De rest van de hoef ziet er mooi uit en is ook hard. Het is puur de middelste straalgroeve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:04 



 
Profiel   

Duimen voor een langere droge periode met lente temperatuur daar knapt iedereen van op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:08 



 
Profiel   

Precies, in ieder geval is het nu lekker weer en blijft het de komende dagen zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:17 



 
Profiel   

lukka63 schreef
Duimen voor een langere droge periode met lente temperatuur daar knapt iedereen van op.


Nou liever nog een paar weken regen als het even kan. Dan hebben we ten minste allemaal kans de zomerdroogte door te komen zonder zeer strikte beperkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:58 



 
Profiel   

Ik hoop eigenlijk dat de zomer in het verlengde ligt van deze winter, niet te heet, niet te koud en lekker wat regen zodat het waterpeil eindelijk weer wat bij kan komen en de planten het makkelijker overleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:58 



 
Profiel   

Af en toe een buitje het liefst, het heeft hier al heel veel geregend en gesneeuwd, volgens mij is de droogte hier wel opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:36 



 
Profiel   

Bentley is helaas nog steeds erg kreupel, zelfs erger nadat ik de hoef had gedaan met hyposol. Als het volgende week nog niet beter is maar eens contact opnemen met de dierenarts.
De buurman was weer flink tekeer gegaan met de omgevallen bomen, het grote stuk is helemaal weg nu.
En toen we thuis kwamen was de andere buurman /boer er ook voor een praatje en later kwam de houthakker er ook bij. Die kwam even kijken naar de boom die op het Romeinse pad ligt, is zijn boom.
We hadden het ook over de bomen op het pad achter het huis waardoor ik daar niet meer langs kan om paard te rijden. De buurman heeft gezegd dat hin die wel weg kan duwen met zijn tractor, dat zou wel fijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:45 



 
Profiel   

Vanmorgen is Milko op het pad achter het huis aan de gang gegaan. Grote boom bij het riviertje met de handzaag omgezaagd, best wel veel werk.
Nou nog die 2 grote bomen even verderop weg dan is het pad weer toegankelijk.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vanmiddag nog paard gereden met Mercy.
Nieuw pad verkend, best mooi.

[ img ]

[ img ]

De buurman was op het Romeinse pad bezig geweest, dat is daar ook weer vrij. Binnenkort de rest vrij maken dan kunnen we een rondje rijden.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het is ook weer mooi vlak gemaakt door de tractor van de buurman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:25 



 
Profiel   

Volgens mij heb je geweldige buren. Moet je zuinig op zijn!

Wordt het niet eens tijd dat Milko een echte kettingzaag krijgt? Ik kan je het merk Stihl aanraden! Mijn buurman heeft een Husqvarna en steeds maar problemen....

Ik heb zelf een Stihl MS 361, Is ondertussen een al wat ouder model, maar is een beest van een machine. Laat iemand hem ook uitleggen hoe je je ketting slijpt en zorg dat je altijd 1 of 2 extra (geslepen!) kettingen bij je hebt. Het is niet heel moeilijk om te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:20 



 
Profiel   

Een goede buur is beter als....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:29 



 
Profiel   

Pohhh met de handzaag, respect! Ik heb voor een balkje al de neiging om een kettingzaag te pakken :')

Mooie plaatjes weer! Ziet eruit als een geslaagd ritje met Mercy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:40 



 
Profiel   

Die boom is van de buurman, dus logisch dat ie hem ook omzaagt. Heeft ie meteen weer een zooi haardhout.
En Milko heeft een kettingzaag, doet het ook goed, maar hij durft hem niet te gebruiken. Vooral na het verhaal van een kennis die in zijn been had gezaagd en daar een enorm litteken aan over had gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:23 



 
Profiel   

Kettingzaag alleen gebruiken met volledig veiligheidspak. Handzaag is inderdaad een stuk veiliger qua mogelijke ongelukken, vraagt alleen een stuk meer tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:28 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat je binnenkort weer een rondje kunt rijden. Mooie paden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:23 



 
Profiel   

Ziet er goed uit kwa toegankelijkheid weer. Mooie paden en uitzicht zo ook.

Knap ellendig nog steeds kreupel. Vooral als het niet echt lijkt te verbeteren

Handzaag snap ik soms ook wel. Toch veiliger.

Ik heb een handzaag, electrische schrobzaag en een kleine lichte mini accu kettingzaag van Ego die normaal voor professionals wordt gebruikt hoog in een boom.Maar die laatste ga ik pas gebruiken volledig ingepakt als ik met zijn tweeen ben. Rustig binnen grofhaardhout inkorten. Ik heb diep respect voor die krengen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:09 



 
Profiel   

Dat pad vrij maken gaat nog wel even duren, liggen erg veel takken overheen.
Milko was vanmorgen vroeg al begonnen.
Veel mooie bloemen daar. [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:18 



 
Profiel   

Misschien dat zo'n accu ketting zaag ook wel iets voor ons is.
Zaagbroek en handschoenen hebben we al.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 113 [ 2810 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen