Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 99 [ 2457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 99  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

 
Profiel   

Met de bezichtigingen in de bloedhitte voor onder de walnootboom. Heerlijk koel <3 vanmorgen de eerste pauze, in de achtertuin windvrij en in de zon. Ook bij een van de bezichtigingen daar gezeten :D

Het worteldoek wordt doorgetrokken naar achter, ietsje smaller tot de grote perenboom. Het idee is dat dat siertuin wordt met houtsnippers oid en plantgaten met sierplanten. En daar wil ik voor de peer ook weer een zitje maken een ronde afgeschermd rondom met hogere siergrassen of bamboe palen met klimmers. Een denk ik fijne plek voor een van de hangmatten. :j ik heb graag de keuze schaduw, of juist niet en afhankelijk waar de wind vandaan komt kunnen kiezen. :+

Benieuwd hoe zo in het tuinhuisje gaan slapen bevalt. Het bed boven is al uitgetest en dat lag lekker hoorde ik. Een tussenmaat boxspring blijft, een losse ombouw met niet de beste bodem gaat weg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 22:15 



 
Profiel   

En? Lekker geslapen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 08:20 



 
Profiel   

Heerlijk. Hond en gv slapen nog. De kachel doet zijn werk goed. Nu wachten op de bakker. Veel te vroeg eigenlijk nog. Als zi zo nog slapen schuif ik er ook nog even in gaap. Van mijn papa weet ik het nog niet. Ik doe stil, pelletkachel vast aangezet op 15 graden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 08:33 



 
Profiel   

Ik vind dat altijd wel fijne ochtenden, zachtjes doen voor de rest en gewoon even genieten van de rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 10:52 



 
Profiel   

Weer terug in nederland. Na de (was wel de verwachten omdat ik andermans tempo moet aanhouden) veel te zware dag zaterdag zondag na de bakker gruwelijk ingestort fysiek %) was daardoor een aangepaste terugrit. We vertrokken pas tegen 1500 (ik heb voor die tijd groot deel geslapen) en heel uitgebreid gegeten rond 1800 en daarna het dichtbijzijnde parkeerplaats gekozen om te gaan slapen. Vammorgen nog steeds brak. Goddank hielpen de pijnstillers uiteindelijk wel. Lange rit maar ik ben thuis, gv aan het werk en mijn papa is ook weer veilig thuis.

Maar de heenweg heeft mijn vader een stuk gereden, eerste keer mijn bus voor hem. de twee mannen hebben elkaar afgewisseld, ook als test of het haalbaar is voor hem. Vanmorgen is hij ook in zijn eentje voorop gegaan in mijn bus omdat mijn lijf echt nog niet wilde meewerken. Echt heel heftig weer, windstoten, regen stukken maar het ging ok. :j

Na 100 km knapte ik op en heeft gv verder de rit van hem overgenomen en ben ik met de camper en hond op mijn gemakje doorgegaan.

Maar de twee grote kasten zitten in elkaar ook en staan voorlopig op een plek. Alle bloembollen zitten in de grond ook. De planning voor nu over een week weer op pad met camper en mijn paps met zijn auto erachteraan. In twee dagen kalm aan doen. Dinsdag avond de klusmeneer ontvangen.

Het idee voor die week is, de vloer in de keukenkast afwerken met de cementdek laag zodat hij goed kan drogen. Hier en daar gaten dichten met purschuim zodat die in ieder geval dicht zijn voor nu. De kasten inrichten zodat de dozen die er staan in ieder geval leeg zijn en ook mijn kleding en zo een plekje heeft voorlopig.

Misschien is mijn keukenblok dan ook klaar en kan die neergezet worden. Hoe dan ook willen we beginnen met het mozaiktegelwerk tegen die wand aan. Op jacht naar de vloerverf in de garage zodat de nog niet gedane stukken ook gedaan worden in de keuken. Ze hebben zorgvuldig overal omheen geverfd :') waar de koelkast stond zit helemaal niks. Om het vloerkleed in de keuken zit een laag de tweede hebben ze omheen geverfd.

En verder uitzoek werk wat er in de kasten in de schuur zit, het zitje daar ook weer toegankelijk maken. Kleine tent afbreken. Kortom alles klaarmaken zodat ik een afspraak kan maken voor mijn meubels. Een beetje afhankelijk van de mening, tijd en prijs van de klusman over de vloeren beneden en boven. Als ik daar een soort van planning voor krijg.

Hopelijk een afspraak kunnen maken voor een vuilcontainer zodat de meuk uit de garage erin kan. En misschien daar verder ook op ontdekkingstocht en eea sorteren en schoonmaken.

De compressort die er staat werkt *\o/* handig met banden pompen ook.

Wat extra fotos volgen nog.

O ja gister middag nog gewandeld bij dat oude leegstaande gebouw. Dat is nu nog maar 2/3. Een stuk is deels gesloopt. Er hing een vers papiertje dat er een spoedsloop binnen 7 dagen moest plaatsvinden ivm levensgevaar. Er was ook een recente brand binnen geweest zo te zien -O-

Mijn slaapkamer voorlopig


[ img ]

[ img ]

Schuurvondst een aardig oude peugeot fiets. Er ligt ook nog een ouder leren fietszadel en paarden werktuig.

[ img ]

Het gebouw :(:)


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 18:29 



 
Profiel   

Nee wat zonde |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 20:35 



 
Profiel   

Echt he, wij stonden ook beiden met sorry gebouw Y;( . Hoe dan ook waarom maak je brand? En daardoor een deel van het gebouw zo gevaarlijk geworden. We hoorden ook continue dingen binnen instorten en omvallen, echt heel bizar en bijna eng. Ook al stonden we ver buiten de hekken. Zoals het de eerste keer was redelijk save en stabiel dat was nu echt niet meer het geval. En dat in eigenlijk een paar weken tijd.

Allemaal nieuwe brieven op het hek. De eerste van 27 februari, de nieuwste was 5 dagen oud met de melding van de spoedsloop van een deel van het gebouw verplicht binnen 7 dagen. Nou dat is gelukt -O- ook de oranjerie zag er een stuk gehavender uit. Ruiten met verse noodreparatie. Ondanks de cameras rondom lijkt het erop dat een paar idioten te keer zijn gegaan daar. Best wat ruiten overduidelijk ingegooid, ronde gaten laag op gooi hoogte. -:(-

De vorige keer waren we juist zo blij dat er eigenlijk geen zichtbare tekenen van vandalisme waren. Nu dus wel. Jammer. Hopelijk blijft de rest van het gebouw gespaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 20:47 



 
Profiel   

Och wat zonde het was wel echt een mooi gebouw, het had alleen een hoop TLC (en geld) nodig om weer in glorie te worden hersteld.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 14:12 



 
Profiel   

Zo vandaag een volle dag, kies is gerepareerd, gelukkig geen kroon nodig. *\o/* Dat scheelt weer kosten.

Ervoor en erna en gister nog inkopen gedaan. Nieuwe kruidenplanten, mijn oude blijven hier achter kan ik ze hier ook gebruiken. Meerdere soorten frambozen in meer kleuren, meerdere soorten bessen (blauw, zwart en roze deze ken ik niet maar ook een mooie struik en bloesem) grote hazelnoten (er wilde iemand gaan stekken ook, graag als het kan) en twee teststruiken die ik niet ken, aardbeistruik en meloenstruik. Groenblijvers ook. Als die bevallen komen er meer van, voor nu was het wel weer duur genoeg :+

En erna nog bestekla inlegdingen, en afdruip dingen, een mooie metalen broodbewaarbak, voetenveeg modder verwijdermat :') en een aardappelbak. Nu wachten tot de camper weer terug is van zijn nieuwe verse kitbeurt. Dan kan die weer ingepakt worden en dan zondag lijkt het weer op pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 14:05 



 
Profiel   

Word je niet heel moe van dat heen en weer rijden? Het zou mij opbreken namelijk, een keer in de maand zou nog gaan maar jij reist nu best wel veel, of wordt dat op termijn minder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 14:26 



 
Profiel   

Nu is het ook meer dan dadelijk de bedoeling is. Ik moest nu terug hierheen ivm de tandarts. Maar nu is het ook zo snel als kan klaarmaken zodat mijn meubels overkunnen, dat scheelt me weer opslag kosten. Nu dus weer een kleine week erheen samen met mijn vader. Dan een week tot 10 dagen in nl. En dan 10 dagen die kant op. Hopelijk zijn dan mijn meubels en grotere planten over en kan ik gaan opbouwen en ontspannen langzaam aan. En zal de frequentie even zoeken worden wat een fijne periode is. En dan is het ook prettiger ivm de brandstofkosten.

Gelukkig heb ik geen hekel aan autorijden en neem ik nu ook de camper mee. Soort minivakantietjes de reis dan. Als het dadelijk warmer is kan dat ook met mijn bus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 14:36 



 
Profiel   

Ik moest wel even gniffelen bij het woord voetveeg verwijder moddermat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 19:04 



 
Profiel   

Ja dat is ook echt de functie. De tuin is zo zompig bij regen. Elke stap die je zet blijft modder aan je schoenen plakken :'). En de voetenschrobber die ik er nu heb staan krijgt het er niet voldoende af. En is nu vooral een aangekoekte modderveger. En de deurmat binnen en de vloer zijn een modder voetstappen patroon. Ondanks laarzen wisselen.

Ik moet een soort drietraps systeem bedenken. De voetveegverwijdermodder. De schoenenschrobber en de deurmat binnen. Samen met de houtsnippers voor het laatste stuk zou dat moeten werken. Ik haat voetvegen en verwijder liever alle modder :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 19:10 



 
Profiel   

Bouw een kleine overkapping zoals de Zweden doen, met een bankje. Daar trek je je laarzen uit, laat de modder opdrogen en de volgende dag kun je ze uitkloppen boven een bak bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 19:39 



 
Profiel   

karuna schreef
Ja dat is ook echt de functie. De tuin is zo zompig bij regen. Elke stap die je zet blijft modder aan je schoenen plakken :'). En de voetenschrobber die ik er nu heb staan krijgt het er niet voldoende af. En is nu vooral een aangekoekte modderveger. En de deurmat binnen en de vloer zijn een modder voetstappen patroon. Ondanks laarzen wisselen.

Ik moet een soort drietraps systeem bedenken. De voetveegverwijdermodder. De schoenenschrobber en de deurmat binnen. Samen met de houtsnippers voor het laatste stuk zou dat moeten werken. Ik haat voetvegen en verwijder liever alle modder :P

Hoevenkrabber werkt ook uitstekend op mensenschoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 19:42 



 
Profiel   

Ik moet even uitzoeken wat er mag kwa overkapping en zo. Op zich droogruimte genoeg als ik via de schuur ga. Als verjaardagskadootje staat zo n omgekeerde laarzen opberg standaard, geen idee hoe die dingen heten maar ik zie ze hier wel bij boerderijen, daar zet je je laarzen of klompen omgekeerd op.

Maar ik merk bv als de hond even een plasje wil doen snel. Kamerdeur open, naar buiten stappen en dat was dan meteen modder schoenen. Vandaar ook dat er een flinke plek met houtsnippers komt. Dat neemt meteen minder modder mee.

Hoevenkrabber, ja natuurlijk. :)* dat ik daar nooit aan gedacht heb. Die heb ik nog liggen. Die zijn nooit weggegaan. Alleen even uitvissen in welke doos/bak/emmer ze zitten. Ergens in de schuur geloof ik. De eerst volgende keer even goed nazoeken, dat moest toch al gebeuren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 19:45 



 
Profiel   

https://www.landleven.nl/inspiratie/cre ... zenknecht/

zoiets?

Kan je zo uitgebreid maken als dat je zelf wil

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 20:18 



 
Profiel   

Dat ziet er wel handig uit ja

Camper inmiddels weer volgepakt met spullen en fruitstruiken, kruiden, bakken, en andere spullen. Eerst de hond uitlaten en dan zie ik mijn papa over voor mij 100 km en voor hem 35 km. Mooie eerste stop voor mij. Geen idee hoe lang ik er over ga doen.

Afspraak voor dinsdag vroege avond voor de timmerman, zaterdag ochtend vroeg de electricien. En er is een lijntje uitgegooid naar een bedrijf in nl dat wat voor mij kan betekenen mogelijk en omgekeerd. Zij zoeken regelmatig projecten over de grens als een soort leer werk vakantie (workation) voor mensen met een arbeidsbeperking en hun begeleiders. Om ze het ouderwetse handwerk te leren in behapbare klussen van steeds een week tot 3 weken, enige dat ze nodig hebben is eenvoudige slaapplek, toilet, douche en een prikkelarme rustige omgeving. En ze hebben ook graag tweedehand spullen.

Ik ga deze week ook fotos maken van wat er gedaan moet worden en wat er ligt wat weg kan. Geen idee of het wat gaat worden maar wie weet. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 11:55 



 
Profiel   

Oh dat opent mogelijkheden :). Goede reis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 11:59 



 
Profiel   

Inmiddels alweer een uur op de slaapplek. Net geen 300 km vond ik wel weer best voor vandaag. En voor mijn vader ook wel meer dan lang genoeg in de auto. Wel merk ik dat ik minder moe ben dan de vorige keer.kwa energie is er vooruitgang, pijn zullen we maar niet over hebben. Ik moet echt heel behoedzaam gaan doseren komende dagen. :j

Gelukkig wat spullen kunnen overpakken waardoor het bed in ieder geval weer helemaal beschikbaar is.

De voorzichtige planning, rest kasten in elkaar zetten en inrichten. Verder opruimen daarna. Een deuropening maken boven zodat de wc in de nacht veilig is te bereiken. Planten planten en nog eens planten. Vloer in de trapkast afmaken met een cement dekvloer. Twee kasten in de schuur uitzoeken wat daar nu precies allemaal is achtergebleven

En als mijn keuken klaar is (even het bedrijf bellen, de 6 weken zijn bijna om) misschien die al in elkaar zetten en tegelen. Maar het planten en de deur is een must de rest is leuk als

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 18:23 



 
Profiel   

Dat is jammer accu leeg. En het gaat zo regenen. Pech hebben.

Sexy handen. Mix gras met opgedroogd purschuim dat naast de hand schoenen is gekomen

En mijn vader gaat de hele ochtend in en uit de kast.met hier en daar wat gesmoorde kreten hihi herkenbaar

Zo binnen opruimen en inrichten


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:43 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik krijg wat lucht in kamer er keuken 6 dozen en een bak leeg de campeerspullen zijn weg uit de kamer ook

Genoeg voor vandaag nu wachten op de bouwer of niet. Hihi wat verwarring over xe exacte datum vandaag of morgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:23 



 
Profiel   

Eindstand voor vandaag

Stukje woonkamer
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Stukjes keuken, handige plek om doekjes te drogen aanrecht ook eindelijk leeg. Niet de scherpste fotos mijn foon en flits doen nooit lekker. De doekjes rechts hangen minstens 40 cm van de kachel af ook al lijkt het anders


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:51 



 
Profiel   

Zo lekker opgeschoten en je huis wordt steeds meer een thuis zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 23:19 



 
Profiel   

Echt al een heel groot verschil met je eerste foto's. Fijn voor jullie, maar ook fijn voor de buurt, denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 99 [ 2457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 99  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen