Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Niet-toeristische vakantie in Spanje

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Mijn vriend en ik zouden eind augustus graag op vakantie gaan naar een niet-toeristische plek in Spanje. We zijn zelf erg bekend in Griekenland, maar over Spanje weten we dus niet zoveel.

Authentiek Spaans, mooie natuur (wat te wandelen), lekker eten en een gezellig binnenstadje zouden we erg leuk vinden. Wat te zien is leuk (mag ook met de scooter of auto), maar met hordes mensen naar een trekpleister hobbelen zien we niet zitten.

We houden wel van het strand, dus als dat op loopafstand is is dat fijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Alvast bedankt! :-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:26 



 
Profiel   

Niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:26 



 
Profiel   

Ik ben zelf wel eens naar Galicia geweest. Is heel groen daar. Het was toen nog niet toeristisch daar, maar is wel al 10/15 jaar geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:59 



 
Profiel   

MoniqueT hier op bokt woont in Spanje,en gaan daar ook op vakantie,zij weet vast de mooiste plekjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:10 



 
Profiel   

Ik ga graag naar de Costa del la luz.
Daar struikel je in ieder geval niet over de Nederlanders.

Je kunt ook kijken naar de Costa Verde, Noord-Spanje.
Prachtig en totaal anders dan Andalusië.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:15 



 
Profiel   

Waar in Spanje zou je naar toe willen? En hoe niet toeristisch zoek je het?

Wij hebben in Andalusië prachtig overnacht in El Gastor en ook daar heerlijk (lokaal) gegeten en gedronken. Makkelijke uitvalsbasis voor iets grotere steden in de buurt. In diezelfde vakantie ook Conil de la Frontera bezocht, iets groter maar ook fijn plaatsje.

Noord Spanje is ook erg mooi, we hebben echt lokaal gezeten aan de kust ergens tussen Bilbao en San Sebastián in. Guesthouse lag iets tegen de berg aan, dus we gingen wandelend naar het strand (overigens hebben we geen zonnebaden weer gehad) en stadje verderop zijn we wezen surfen.

Auto huren valt wel aan te raden als je zoiets wil :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:48 



 
Profiel   

Cambados, galicië.. :j

Ligt aan het strand.. Aan de voet van berggebied met wilde paarden, wolven, gieren en nog veel meer prachtige flora en fauna..

Niet groot, maar wel grotere steden in de buurt en dichtbij Portugal genoeg om daar ook een dag (of meer) heen te gaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:52 



 
Profiel   

Cambados, Galicië ziet er mooi uit. Thanks voor de suggestie. Die houd ik zeker in mijn achterhoofd.

Costa Del La Luz en El Gastor, Andalusië ziet er ook prachtig uit! Dat trekt me dan zo op het eerste oog meer. In eerste instantie dachten we er ook aan om naar Zuid-Spanje te gaan (ook i.v.m. de zon), dus dat is wel een goede optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:30 



 
Profiel   

Vind je het erg als niemand Engels spreekt? :+

Hier in Castellon waar ik woon is het werkelijk prachtig. Geweldige oude dorpjes, oude kastelen op iedere berg, wandelen zonder ooit iemand tegen te komen.
We hebben hier een paar van de mooiste dorpjes van Spanje.

Dorpjes: Morella, Culla, Vilafames, en op maar een uurtje rijden Valencia (daar vlakbij: Mirador de Garbi)

Natuur: Salto de Novia, Parque Nacional Penyagolosa, Castell de Xivert (kasteel en wandelen), Organos de benitandus.

Alleen dat strand moet je dan even naar toe rijden.... al zou je kunnen kiezen om in de stad Castellon zelf te verblijven, dan heb je strand dichtbij en kun je vanuit daar dingen bezoeken.

Absoluut een auto huren trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:16 



 
Profiel   

NotYourLine schreef
Cambados, Galicië ziet er mooi uit. Thanks voor de suggestie. Die houd ik zeker in mijn achterhoofd.


Als je in die hoek kijkt houd er dan rekening mee dat het weer daar niet is zoals veel mensen bij Spanje verwachten. Het regent daar meer dan in NL

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:17 



 
Profiel   

La Gomera Valle Gran Rey. Al was het er 2 jaar geleden "druk" met toeristen, kwam toen ook door de vulkaan uitbarsting op La Palma.

Die laatste is trouwens óók wat jullie zoeken, weet alleen niet hoe het er nu 2 jaar na de vulkaan uitbarsting is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:17 



 
Profiel   

mvdende schreef
La Gomera Valle Gran Rey. Al was het er 2 jaar geleden "druk" met toeristen, kwam toen ook door de vulkaan uitbarsting op La Palma.

Die laatste is trouwens óók wat jullie zoeken, weet alleen niet hoe het er nu 2 jaar na de vulkaan uitbarsting is.

Rustiger dan ooit. -O- De toeristen die we zo hard nodig hebben zien we te weinig.

Dus ja, rustig, natuur en ee nog narokende vulkaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:20 



 
Profiel   

Ik zag dat ik al genoemd werd :-) Spanje is zo mooi! Wij wonen een goede 40 kilometer landinwaarts in de regio Murcia, voor echt warm weer in de zomer hoef je in elk geval niet zuidelijker te gaan. Overal aan de oostkust zal je toeristen en veel buitenlandse inwoners vinden, ze komen met drommen af op zon, zee en strand. Maar ga je wat verder van de kust af, dan vind je overal mooie authentieke dorpjes en kleinere stadjes.

Hoe dan ook, hoe verder van de Middellandse zee, hoe minder toerisme over het algemeen. Het binnenland van Castellón wordt al genoemd, Andalusië (hoewel in mijn ogen al meer toeristisch), maar vooral de andere kant, zijn mijn favorieten. Ik ben dol op Cantabrië, Asturië en Galicië. We gaan zelf in juli weer een rondje doen, gecombineerd met Portugal. Je hebt geen mooi weer-garantie, maar zeker in hartje zomer is het vaak een stuk aangenamer dan aan de costa's aan onze kant. En de stranden zijn er prachtig!

Ik heb onze laatste reisjes in Polarsteps staan, met veel foto's en verslagen. Wij zijn roadtrippers, we zijn zelden langer dan 3 nachten op dezelfde plek. Als je houdt van rijden en de natuur, is Spanje echt een paradijs. Na 10 Amerikareizen durf ik Spanje best te vergelijken als roadtrippersland :-)

https://www.polarsteps.com/MoniqueTijme ... est-spanje

https://www.polarsteps.com/MoniqueTijme ... sje-spanje

En voor juni:

https://www.polarsteps.com/MoniqueTijme ... tugal-2023

Helaas zijn op mijn blog heel veel foto's verdwenen, maar de verslagen heb ik nog wel. Mocht je dus nog meer leesvoer willen, dan heb ik nog wel een en ander voor je. Onder andere over de regio Cádiz, Sevilla, meer Galicië en Asturië, maar ook Extremadura (ben ik gek op, naar daar geen strand) en de Pyreneeën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:33 



 
Profiel   

Ben je van de sportieve uitstapjes? Dan kan ik chill outdoor in perrarua aanraden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:14 



 
Profiel   

Sowieso zijn de Pyreneeën prachtig, Knoek, maar hun wens 'op loopafstand van het strand' gaat daar niet lukken ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:27 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
Sowieso zijn de Pyreneeën prachtig, Knoek, maar hun wens 'op loopafstand van het strand' gaat daar niet lukken ;-)


Ach als je genoegen neemt met de meest fantastische afgelegen beekjes en meren waar je prima kan luieren kan het een optie zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:52 



 
Profiel   

Extremadura of Galicië.

Zelf vond ik trouwens noor Andalucia ook mooi, speciaal de Serra de Aracena. Ik ben een paar dagen in Cortegana geweest, midden in de natuur.

Voor het strand moet je aan de kust zijn en dan is het per definitie vaak ook toeristisch, tenzij je naar de westkust gaat (Galicië)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:00 



 
Profiel   

Opvallend hoe vaak de minder bekende delen van Spanje genoemd worden, en terecht! Als je niet gaat om bruin te bakken, friet van Piet en massatoerisme heeft dit land echt zoveel meer te bieden. Het is gewoon echt geweldig.

Als het weer geen issue zou zijn, zou ik dolgraag in Galicië of Asturië wonen. Maar wij zijn nu eenmaal om gezondheidsredenen voor een heel droog klimaat gegaan. Murcia is een heerlijke stad, net als Cartagena (wel aan de kust!), maar in augustus vallen de mussen er echt dood van het dak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:32 



 
Profiel   

Castellon schreef
NotYourLine schreef
Cambados, Galicië ziet er mooi uit. Thanks voor de suggestie. Die houd ik zeker in mijn achterhoofd.


Als je in die hoek kijkt houd er dan rekening mee dat het weer daar niet is zoals veel mensen bij Spanje verwachten. Het regent daar meer dan in NL



Klopt, maar als je in de zomer gaat, valt 't wel mee.. We hebben in de afgelopen jaren 1x een paar dagen regen gehad..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:38 



 
Profiel   

Wat een fijne tips allemaal, dankjewel. Genoeg te kiezen. :D

Massatoerisme houden we helemaal niet van. Prima als er wat niet-Spaans tussen zit (dat zijn we zelf immers ook), maar kroketten eten we wel in Nederland. :+

MoniqueT schreef
Sowieso zijn de Pyreneeën prachtig, Knoek, maar hun wens 'op loopafstand van het strand' gaat daar niet lukken ;-)


Op loopafstand van het strand heeft inderdaad wel de voorkeur. Maar enigszins lekker weer vinden we dan toch belangrijker. Zo lang het maar niet een uur heen en terug is.

nine1987 schreef
Castellon schreef

Als je in die hoek kijkt houd er dan rekening mee dat het weer daar niet is zoals veel mensen bij Spanje verwachten. Het regent daar meer dan in NL



Klopt, maar als je in de zomer gaat, valt 't wel mee.. We hebben in de afgelopen jaren 1x een paar dagen regen gehad..


Dan valt die wel af denk ik. Sowieso zon vinden we op vakantie wel een must.

MoniqueT schreef
Ik zag dat ik al genoemd werd :-) Spanje is zo mooi! Wij wonen een goede 40 kilometer landinwaarts in de regio Murcia, voor echt warm weer in de zomer hoef je in elk geval niet zuidelijker te gaan. Overal aan de oostkust zal je toeristen en veel buitenlandse inwoners vinden, ze komen met drommen af op zon, zee en strand. Maar ga je wat verder van de kust af, dan vind je overal mooie authentieke dorpjes en kleinere stadjes.

Hoe dan ook, hoe verder van de Middellandse zee, hoe minder toerisme over het algemeen. Het binnenland van Castellón wordt al genoemd, Andalusië (hoewel in mijn ogen al meer toeristisch), maar vooral de andere kant, zijn mijn favorieten. Ik ben dol op Cantabrië, Asturië en Galicië. We gaan zelf in juli weer een rondje doen, gecombineerd met Portugal. Je hebt geen mooi weer-garantie, maar zeker in hartje zomer is het vaak een stuk aangenamer dan aan de costa's aan onze kant. En de stranden zijn er prachtig!

Ik heb onze laatste reisjes in Polarsteps staan, met veel foto's en verslagen. Wij zijn roadtrippers, we zijn zelden langer dan 3 nachten op dezelfde plek. Als je houdt van rijden en de natuur, is Spanje echt een paradijs. Na 10 Amerikareizen durf ik Spanje best te vergelijken als roadtrippersland :-)

https://www.polarsteps.com/MoniqueTijme ... est-spanje

https://www.polarsteps.com/MoniqueTijme ... sje-spanje

En voor juni:

https://www.polarsteps.com/MoniqueTijme ... tugal-2023

Helaas zijn op mijn blog heel veel foto's verdwenen, maar de verslagen heb ik nog wel. Mocht je dus nog meer leesvoer willen, dan heb ik nog wel een en ander voor je. Onder andere over de regio Cádiz, Sevilla, meer Galicië en Asturië, maar ook Extremadura (ben ik gek op, naar daar geen strand) en de Pyreneeën.


MoniqueT schreef
Opvallend hoe vaak de minder bekende delen van Spanje genoemd worden, en terecht! Als je niet gaat om bruin te bakken, friet van Piet en massatoerisme heeft dit land echt zoveel meer te bieden. Het is gewoon echt geweldig.

Als het weer geen issue zou zijn, zou ik dolgraag in Galicië of Asturië wonen. Maar wij zijn nu eenmaal om gezondheidsredenen voor een heel droog klimaat gegaan. Murcia is een heerlijke stad, net als Cartagena (wel aan de kust!), maar in augustus vallen de mussen er echt dood van het dak.


Thanks voor de tips! Wat super ook, je verslagen. Krijg er gelijk helemaal zin in. <3

Knoek schreef
Ben je van de sportieve uitstapjes? Dan kan ik chill outdoor in perrarua aanraden!


Leuk, dankje! We proberen het een beetje af te wisselen meestal: ene dag lekker luieren, andere dag op pad of iets bezoeken.

Castellon schreef
Vind je het erg als niemand Engels spreekt? :+

Hier in Castellon waar ik woon is het werkelijk prachtig. Geweldige oude dorpjes, oude kastelen op iedere berg, wandelen zonder ooit iemand tegen te komen.
We hebben hier een paar van de mooiste dorpjes van Spanje.

Dorpjes: Morella, Culla, Vilafames, en op maar een uurtje rijden Valencia (daar vlakbij: Mirador de Garbi)

Natuur: Salto de Novia, Parque Nacional Penyagolosa, Castell de Xivert (kasteel en wandelen), Organos de benitandus.

Alleen dat strand moet je dan even naar toe rijden.... al zou je kunnen kiezen om in de stad Castellon zelf te verblijven, dan heb je strand dichtbij en kun je vanuit daar dingen bezoeken.

Absoluut een auto huren trouwens.


Nee hoor, met handen en voeten komen we een heel eind haha! Auto huren waren we inderdaad sowieso van plan. Op de Griekse eilanden verplaatsen we ons meestal met een scooter, maar in Spanje zijn de afstanden en wegen toch net weer een stukje groter.

Anyway, ik ga al jullie plaatsen opschrijven. Dan gaan we ze eens samen bekijken. Zal vast wel wat moois tussen zitten.

Via waar boeken jullie trouwens meestal je verblijf? AirBnb, of een lokale website?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:49 



 
Profiel   

Ik kijk vooral hotels en huisjes op Booking.com en lees veel reviews. Als ik iets moois vind, kijk ik altijd of er een eigen website is, voor nog meer info. En als de prijs en voorwaarden me aanstaan, boek ik zeker kleinere accomodaties graag op de eigen site. Ik weet dat het voor de eigenaren veel kost als ik via een tussenpersoon boek.

Nog een tip voor als het een huisje in Asturias zou worden: https://apartamentoscangasdeonis.com/

Wij gaan hier in juni, La Coruña in Galicië; https://www.booking.com/Share-WRXTj0

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:34 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
Ik kijk vooral hotels en huisjes op Booking.com en lees veel reviews. Als ik iets moois vind, kijk ik altijd of er een eigen website is, voor nog meer info. En als de prijs en voorwaarden me aanstaan, boek ik zeker kleinere accomodaties graag op de eigen site. Ik weet dat het voor de eigenaren veel kost als ik via een tussenpersoon boek.

Nog een tip voor als het een huisje in Asturias zou worden: https://apartamentoscangasdeonis.com/

Wij gaan hier in juni, La Coruña in Galicië; https://www.booking.com/Share-WRXTj0


Wauw, mooi zeg! Slim inderdaad om Booking voor het zoeken te gebruiken en daadwerkelijk te boeken bij de aanbieder zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:19 



 
Profiel   

Mocht je trouwens toch graag aan de Middellandse zee zitten, toch echt wel het Spanje-gevoel hebben wat zo bekend is en niet echt massatoerisme, dan kan ik je de omgeving van de Mar Menor in Murcia aanraden. Dorpjes als San Pedro de Pinatar, Lo Pagán, Santiago de la Ribera. Echt nog Spaans, maar wel met veel voorzieningen, prachtige zoutmeren met flamingo's, veel fiets-en wandelmogelijkheden en dichtbij natuurgebieden met meer bergen en steden als Murcia en Cartagena, maar ook bijvoorbeeld Alicante en Elche met de prachtige palmentuinen. Alicante heeft een prima luchthaven met dagelijks veel vluchten van en naar Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:31 



 
Profiel   

In augustus kun je vanuit Tarifa een boottocht maken om Orca's te spotten.
Heel leuk!

Ik ben zelf nogal al we van plaatsen als Medina Sidonia en Vejer de la Frontera.

Ook leuk vliegen op Malaga, auto huren en dan langs de kust rijden, of over Ronda, naar Sevilla.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:46 



 
Profiel   

Ronda is ook mooi, er zijn in die omgeving zoveel prachtige witte dorpjes. In de bergen is ook wel wat koeler, maar Sevilla is in augustus ook erg warm.

Ik vind de omgeving van Málaga zelf heel druk en toeristisch, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik krijg persoonlijk de rillingen van plaatjes la Carihuela waar de hele goegemeente Nederlands is, maar anderen vinden dat heerlijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen