Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 99 [ 2456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 99  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

 
Profiel   

Vooral voor is een groot verschil onkruid weg, struiken gesnoeid bakken gevuld en gezet. Dat oogt al bewoonder.

Achterbuurman is gek op een praatje. Als hij me hoort maaien is hij snel buiten hihi. Wel gezellig al is zijn frans moeilijk te verstaan deels ook niet dan is het oui en knikken en o op hopelijk de juiste momenten (ik zeg wel eerlijk dat ik deels niet versta) en hij praat snel. Er wordt wel veel gezwaaid als ik buiten ben.

Ik heb een balletje gisteravond opgegooid bij de buurboer. Of zij zin en tijd hebben om grond weg te halen zodat ik fatsoenlijke parkeerplaats kan aanleggen. Ook in hun belang omdat ze dan minder behoedzaam hun terrein af hoeven. Ik hoor daar nog op terug. Hij ging het voorleggen bij zijn patron. Aarde kan dan op hun terrein gelegd worden of ik gebruik de aarde zelf voor egaliseren.

Niet op heel korte termijn maar een of twee maanden. Ik moet even goed uitzoeken hoeveel afstand ik moet houden van huis dn caravan. Ik wil niet laten verzakken. Dan zou er 7 bij 8/9 aan parkeerplaats komen. Ruim voldoende en veilig met wegrijden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:41 



 
Profiel   

Ziet er al een stuk huiselijker uit.
Hoe ga je dat doen met planten in bakken en water geven als je er niet bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:50 



 
Profiel   

Wat er staat is droogte bestendige kruiden (oa rozemarijn en tijm en bollen) allemaal relatief niet echt van veel water. En er zitten watervast houdende gelkorrels in. Ervaring daarmee en ze hebben daarmee ook veel minder nodig. En bij alle bakken zit een waterreservoir waar best wat water inpast. Ik ben best hard voor mijn planten en verwen ze niet. Ik heb er op een bloedhete zuid tuin in mijn vorige huis al mee getest. En zelfs bij die tegen de 40 graden temperaturen redden ze het aardig lang zonder water. Ik wil niet steeds dode planten hebben. Dat zou zonde zijn.

De binnenplanten zijn vetplanten, cactussen, lego planten en nep :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:24 



 
Profiel   

Ken jezelf :)) In dit huis zorgt lief voor de planten :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:33 



 
Profiel   

Camper vol spullen onderweg gekookt en pauze. Hoe naar melk en sojavrije chocomousse. Vervelend

Geluk gehad supermarkt had buiten tuin stuk tijdelijk. Een vak is nu leeg. Helaas hadden ze niet meer. 14 enorme zakken boomschors. Past kwa ruimte en gewicht net in de camper

Ook drie uberfoute beeldjes twee kabouters passend bij het strandthema en een Boeddha beeld maar dan anders. :D daar volgt foto nog van

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:11 



 
Profiel   

Ja makkelijk met camper heb je alles bij,al vind ik stoppen bij een grote supermarkt spannend.
1 van ons en natuurlijk de herder blijven bij in/bij de camper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:55 



 
Profiel   

Het ervaren tuig red zich wel. Camper rustig neerzetten dan gaat het wel zolang het niet te warm of te lang is. Geen uren wegblijven dat redt ze niet meer. Maar mijn bus kan ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:20 



 
Profiel   

Eerst even de fotos van vandaag. Daarna volgt een nieuwe post met de bevindingen van de bouwmeneer. Een mix van -O- :$ en *\o/*

De fotos van vandaag. Een flesje drinken in de supermarkt achter slot en grendel. Letterlijk. :+

Mijn foute beeldjes, pauze plek en een klein ini mini stukje terras bedekt.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

:D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:16 



 
Profiel   

En dan nu het lange bezoek van de bouwmeneer. Hij was te vroeg en is best lang gebleven en alles is grondig bekeken.

Resultaat is een mix van -O- :$ en -O- hoe lang ik nog moet wachten en *\o/* en we zitten op een lijn. Wat ik gezien had klopte ook met wat hij zag wat er mis was, dat is op zich prettig. Geen andere verborgen rare dingen.

Eerste aanpak de vloer in de woonkamer. Dat is idd zoals ik al graag wilde als beste en meest betaalbare aanpak. Al het hout eruit (sloop doe ik zelf zover het kan) dan omgekeerd isoleren doen ze hier. Beton, isolatie, vloerepverwarming electrisch door de electricien, dan cement dekvloer door de bouwer weer. Hij kent de man en ze werken vaak samen dat is wel prettig. daarop toch plavuizen ipv het vinyl (dat verhuist naar boven dan). De prijs hier voor (globaal) viel mij alleszins mee dus *\o/*

Maar dan de etage vloer. Dat is een ander verhaal helaas. Op zich zijn een deel van de planken ok, maar een deel is zoals ik al gedacht had eigenlijk te beroerd om te redden. Dat is zoals verwacht. Echter de badkamer vloer de reden van wiebeligheid is deels beroerde planken maar ook deels te weinig draagbalken. Dat is -O- om de een of andere reden is die afstand groter dan in de woonkamer met als klapper de enorme afstand bij de voordeur, de meest wiebelige plek ook. :\ en hoe de wasmachine daar nu staat is eeh nogal niet zo betrouwbaar, de extra ondersteunende balk zit namelijk aan de vloer vast en niet aan de draagbalken. 8)7 Zo iets vermoedde ik al en dat is nu bevestigd.

Dat herstellen is lastig, en aardig prijzig omdat er zeker 4 lange zware eiken balken of metaal nodig is, nog los van de arbeidsuren daarvoor. Goedkopere optie hoe bizar ook is volledig verwijderen. En dan van beton een volledig nieuwe verdiepings vloer plaatsen. De eiken balken blijven dan als pure sier wel zitten opties. Daar ga ik wel blij mee zijn.stevig stabiel en veilig. Maar is ook niet echt heel goedkoop of zo. Hoewel de eindoplossing wel een prettige is,

Maar dan komt het volgende probleem. De trap die wel op de planning stond om een keer aan te pakken. Veel te steil en erg knullig gewoon wat plankjes op de treden schroeven en klaar. Maar ja de betonvloer is dikker dan de houten vloer nu. Onmogelijk met deze toch al te steile trap. Die moet dan "luier" worden en ongeveer een meter verder uitkomen, nieuw trapgat dus. En een nieuwe trap of deze hergebruiken deels. Dus wat eigenlijk een tijd later een keer moest gebeuren moet dan ook in een keer mee.

Niet echt heel tof maar daarna is het en een fijne makkelijkere trap, twee stabiele vloeren die nooit meer kunnen opgegeten worden. Maar kwa budget au voor de bovenverdieping en de trap.

Maar ik kan nog wel even sparen, pas ergens december/januari tijd tenzij er een klus tussen valt. En kan ik mijn meubels laten overkomen waardoor ik ook opslag kosten bespaar.

Kortom een mix van -O- en *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:36 



 
Profiel   

Zo wat een verhaal weer. En ook al weet je dat er veel werk aan zit. Het valt qua kosten altijd wat tegen.

Ik vind die beeldjes wel echt heel leuk! En fijn dat schors het scheelt veel blubber in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:07 



 
Profiel   

Tja je bent dan wel voor de eeuwigheid voorzien....dat is ook wel prettig. En een fijnere / veiligere trap is ook wat waard. Dan moet je vader wel beloven nog minstens 10 jaar goed mee te gaan, om de investering er weer uit te krijgen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:26 



 
Profiel   

Pmarena zo denk ik er ook over eenmaal gedaan bljft het ook gedaan en een luiere trap zou betekenen dat ik boven ook kan gaan slapen op termijn. Enne die afspraak heb ik al gemaakt met mijn vader, sterfverbod voor zeker 10 jaar }> het liefst zou hij meehelpen met slopen ook. Maar fysiek gaat hij dat niet redden :n ik moet hem echt afremmen lijf kan minder dan zijn hoofd wil gister dus voor hem een heel rustige dag. Een raam gekit boodschappen gedaan en hekje openhouden en hondsitten

En hij heeft kennis gemaakt met mijn achterburen. Die kwamen voorbij met de auto. Zagen hem zitten en stopten om kennis te maken. Drie oudjes bij elkaar. Achterbuurman zelfde soort karakter denk ik. Oud, fysieke mankementen maar wel door rommelen zolang het kan. :)) Een komisch gesprek over ouderdoms kwaaltjes _O-

Wat wel grappig was. Ik vroeg alvast voor beneden een globale prijs omdat ik daarmee beter kan inschatten wat er boven kon gebeuren. Ik heel voorzichtig 2000? 5000? 10000? 20000? 50000? Zijn antwoord voor 50000 :)) begin ik morgen en doe ik alles wat er moet gebeuren meteen achter elkaar _O- hoewel verleidelijk :+ laat mijn bankrekening dat nu niet toe en is wat overdreven met mijn ideale wensenlijst al zou ik daarmee wel echt alles perfect hebben en in een keer klaar :P ik schoot wel in de lach van het antwoord.

Na een nacht slapen nog steeds een beetje au maar daarna zal het huis een stuk comfortabeler zijn en mocht het ooit nodig zijn ook veel beter verkoopbaar en meer waard. Het kan me niet snel genoeg gaan. Wie weet valt er een klus tussenuit.

Regenachtig vandaag dus binnenklus weer. Eerst boven een deurgat maken vanmorgen. Hout aanvullen. Regelwerk en schuurkast ontdekkingstocht.

Morgen denk ik weer naar de grotere stad, eens navragen of mijn keukenblok klaar is. En twijfel de zakken houtpellets zijn aardig betaalbaar nu. Of ik alvast wat aan ga vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:40 



 
Profiel   

Beton op de verdieping houden de balken en fundering dat?
Heb je niet meer offertes aangevraagd?
Laat alles goed op papier zetten zoveel mogelijk gespecificeerd.Hou rekening dat er onvoorziene kosten bijkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:26 



 
Profiel   

De balken hebben geen functie meer daarna. Maar blijven of cosmetisch zitten of worden verkocht. Helaas voor de charme maar het is niet anders. De fundering is deels al massief steen in de keuken en kan het aan, het andere deel wordt aangepakt met de begane grond vloer bij de woonkamer. Die moet ook als eerste gebeuren.

Ik had al meer info gevraagd rondom en prijsopgaves gehad voor de aankoop via de makelaar al en kwa begane grond vloer ontlopen ze elkaar niks. Omdat ik al het plan had die ooit te willen vervangen voor beton en isolatie met electrische vloerverwarming. Vandaar het goedkopere vinyl ook. :j Alleen moet dat dus onverwachts meteen gebeuren ipv ooit een keer.

De verdiepingsvloer is al een punt van zorg vanaf het begin omdat ik al twijfels had. Zolang je hem niet gebruikt geen ramp, dat zit het over 20 jaar nog zo. :+ dat kan ik ook wel doen maar nu is het geld er, er is een bedrijf dat het kan en wil doen die goed aangeschreven staat, lokaal werkt en kwa prijs gewoon netjes is. En als ik dan de keuze heb voor veel duurdere houten vloer (extra balken en heel veel nieuwe houten vloerplanken) die door de vele extra balken ook zwaarder wordt. Of een rest van het leven degelijke stabiele betonvloer die ook kwa gehorigheid een heel stuk beter is dan hout (toekomst denken een bovenverdieping met eigen badkamer en woon/slaap/kook gelegenheid van beton is beter verhuurbaar ook)

En heel cru misschien, alles gaat goed zwart op wit en het bedrijf is goed verzekerd. Als zij een rekenfout maken en de constructie bezwijkt dan is het uithuilen en opnieuw beginnen van het verzekeringsgeld met een nieuwer kleiner huis op dezelfde plek. En heeft het bedrijf een mega probleem in de regio en lokaal kwa imago. En stort het in als ik erin zit tjsa dan heb ik geen probleem meer. :')

Ik ben gelukkig geen bouw constructie onnozelaar en heb kwa advies ook een bouwer in nederland als back up hiervoor. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:50 



 
Profiel   

[ img ]

:+ Hij werkt

Verder fysiek een prut dag maar afwasmachine is nu bruikbaar onlogische plek maar ik vond een kraan zonder afvoer. Past precies nu kan de oven naar zijn plek, waterkoker ook en komt mijn kookplaat eindelijk bruikbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:47 



 
Profiel   

Wauw je hebt weer bergen verzet dus, ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat worden ik volg je al nu bij je 3e huis (en vooral tuin).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:04 



 
Profiel   

Fijn alles komt op zijn plek.Straks wil je niet meer weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:27 



 
Profiel   

Mer Ik ben ook echt moe. Nu vooral leefbaar maken zodat ook mijn meubels hopelijk rap deze kant op kunnen.

Lukka mwa er is toch wel een heel grote factor waardoor ik graag ook weer naar Nederland ga, zoals ik al schreef de timing is echt zo ongelukkig nu. :P

Mijn vader heeft met veel geworstel boven de deuropening gemaakt. Ik kom domweg de trap niet op vandaag helaas :n . -O-

Vanmiddag de keukentafel verder opruimen en schoonmaken zodat vloerkleed eronder kan. Twee kunststof bakken naar de schuur met tegelspul en mijn tuingereedschaps dingen.

En dan moet ik helaas aan hout aanvullen, kloven en aanmaakhoutjes maken. De houtkachel wil niet lekker. Vochtig buiten, geen wind en niet heel koud, de trek is daardoor 0. Na twee pogingen maar opgegeven. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:38 



 
Profiel   

Foto bom van mijn tuin en fruit dingen gister. Het meeste is niet meer dan een of twee sprietjes. :(:) En het blijft een paardenforum uiteraard. Dus er moet iets van paard aanwezig zijn. :))

Moestuin stuk heeft wat aandacht nodig, ik ben langzaam dode dingen aan het verwijderen. En de volgende keer komt de tuinfrees terug. In het midden komt er al rabarber uit,

[ img ]

Al aanwezige bessen, geen idee welke
[ img ]

Mijn nieuwe blauwe bes en bosbes
[ img ]

Rijtje fruitbomen deels al aanwezig deels heel kleine mini stokjes van mini fruitboompjes. Van mij oa appel, peer, kers en blauwe pruim. Wat er stond de vorige keer zeker een appel met fruit. Verder vermoed ik peer en kers.
[ img ]

Frambozen rijtje met witte en roze frambozen en een blauwe bes.

[ img ]

De rabarber

[ img ]

Volgende rijtje met fruit

[ img ]

Mijn slaaphuisje

[ img ]

En jawel wel de lusten niet de lasten. De buren hebben een leuk groepje paarden staan. Vorig jaar huppelde er een veulen bij. Ze staan heerlijk relaxed continue buiten met een mega stal vrij beschikbaar. Soms heerlijke dolle 15 minuten en vrij worstelen.
Toch paarden zonder en er ziek van te worden.

[ img ]

En weer meer bruikbare apparatuur

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:57 



 
Profiel   

Da's een mooie bonus, buren met paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:59 



 
Profiel   

Ja he, ze staan echt redelijk kort op mijn tuin ook. Net ver genoeg om er niet ziek van de worden maar dichtbij genoeg voor de geluiden en het zicht

Officieel hebben ze geloof ik zelfs nog een stukje van mij in gebruik als ik de kadaster tekeningen moet geloven, :+ daar zit een rare uitstulping in waar een stukje van hun (gepachte) wei is. Het groene is hun moestuin, ooit horende bij mijn perceel. Vandaar dat de grens echt pal bij mijn huis zit en daarnaastzit hun moestuin, de moes naast mijn huis en de bessen bij mijn tuin

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:02 



 
Profiel   

Heerlijk verslag weer <3 en wat zijn jullie lekker bezig! En toch inderdaad paardjes in je uitzicht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 15:32 



 
Profiel   

Foto bom en vandaag de laatste dingen afgerond voor zover dat ging. Zichtbare en niet zo zichtbare dingen. Gister is het gat gemaakt waardoor er veilig naar de toilet gegaan worden zonder langs dat akelige trapgat te hoeven in het stikdonker.

Vanmorgen richting de bouwmarkt in de hoop dat mijn keukenblokje er was. Maar helaas helaas :+ ik was er al bang voor. Om de een of andere onbekende reden is de order op devis blijven staan oftewel offerte. En nooit een offre geworden. :') Waarom geen idee. Mijn vader kreeg bijna een driftbui :(:) en ik had zoiets, ach ja dan duurt het ietsje langer ook geen probleem. :P Door mijn relaxte reactie ontspande de beste man iets en heeft er een spoedorder van gemaakt. Hopelijk met 2 a 3 weken nu. :)) en zo niet, dan wacht ik nog wat langer :j

Maar daardoor was er kwa gewicht ruimte voor jawel zakken boomschors, jammer genoeg was de kleinere maat op, en bleek de iets grotere maat veel groter dan aangegeven op de zak. Maar op zich geen drama jammer maar niks aan te doen. 10 zakken dit keer ivm het formaat.

2 op de bank samen met 6 schattige kleurige ranonkels voor wat aanfleuring, <3

[ img ]

Nieuwe pauze/wandel/recreatie plek ontdekt waar ik warm eten heb gemaakt en lekker heb gewandeld. Oude dame ook blij met een andere omgeving, twee schattige meertjes, en enorm stuk bos en veel wandelroutes en een buitenbad. Om de hoek bij de grote winkel.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Terug snippers op hun plek terwijl mijn vader de ruitjes van mijn slaaphuisje heeft afgekit.

[ img ]

Daarna ben ik met een rotklus begonnen, alle niet zo intacte loopdeuren in de schuur voorzien van een dubbele laag gaas aan de onderkant zodat er geen ongewenste wezens naar binnen kunnen als ze het al zouden proberen. Een dubbele laag aan twee kanten van de deur. Zodat als als er succes is bij de eerste laag ze alsnog niet doorkunnen door de tweede laag. Ik had al gezegd geloof ik dat ik ongewenste wezens binnen haat. #)
Van de week al alle gaten hoe klein ook in de muren voorzien van purschuim en waar nodig gaas. }> verboden toegang voor viervoeters onder het dak behalve mijn oude dame.

Maar wel met een lieve en goede hulp <3

[ img ]

[ img ]

Mijn arme klusschoenen hebben het zwaar

[ img ]


En wat sfeer fotos rondom zoals eea erbij staat nu


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het haardhout dat nog kort gemaakt moet worden en een laatste droging, deze stapels zijn bijna 2 m hoog


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:18 



 
Profiel   

begrijpen ze dat wel pas op voor de jack russel in het nl.???

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:14 



 
Profiel   

Nee natuurlijk niet maar ik had het bord nog is stokoud inmiddels en hij is gewoon te leuk om niet neer te zetten.

Er vliegen hier trouwens wouwen welke ben ik nog niet achter maar ze cirkelen vlak bij huis
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 99 [ 2456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 99  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen