Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Singles reizen

 
Profiel   

Relaxed schreef
Zonnetje81 schreef
Ik vind surfen leuk in mn hoofd maar ik kan niks haha.


Maar surfen is iets anders dan zeilen :')


Daarom heet het een zeilen en het ander surfen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 21:14 



 

Ok, dan heb ik blijkbaar het bruggetje van zeilen naar surfen gemist ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 16:42 



 
Profiel   

Ik heb villavibes ook gevonden. Lijkt me wel leuk, zit te twijfelen om eerst een weekend te boeken en dan eventueel een surf/zeil reis. Of gewoon meteen dat laatste.

Heeft iemand ervaring met de weekenden; zijn ze leuk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:12 



 

Weekenden zijn veel intenser dan een week. In een weekend heb je 3 dagen met 50 mensen, er zijn wel eens mensen door overweldigt. Voordeel is wel dat je naar huis kunt mocht het echt niet gaan, dat gebeurt ook wel eens :+ Ik vind een week relaxter, heb je wat meer tijd om mensen echt te leren kennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:22 



 
Profiel   

asjemenou schreef
Zelf regelen is inderdaad veel goedkoper, maar ik ga juist met singlereizen omdat ik het gezelschap van een groep leuk vind en omdat je zelf niks hoeft te regelen. :)

Ik heb via shoestring een reis naar Costa Rica geboekt in februari.


En toen zaten er 2 bokkers in dezelfde groep naar Costa Rica. Echt een geweldige vakantie gehad!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:37 



 
Profiel   

Wat leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:16 



 
Profiel   

Ja, was echt weer een top vakantie. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:25 



 
Profiel   

Wat leuk dat jullie elkaar daar zijn tegengekomen! :D

Ik heb het topic even doorgespit en zie veel ervaringen langskomen met singlereizen, super tof! Mijn zusje is op zoek naar een singlereis voor tussen de 18-30, naar Madeira. Maar de combinatie van locatie, leeftijd, tijd (ze kan alleen nog in de schoolvakanties) en budget (2000 euro voor 8 dagen is een beetje veel) blijkt het toch erg moeilijk te zijn. Iemand die toevallig ervaring heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:40 



 
Profiel   

xxxmh schreef
asjemenou schreef
Zelf regelen is inderdaad veel goedkoper, maar ik ga juist met singlereizen omdat ik het gezelschap van een groep leuk vind en omdat je zelf niks hoeft te regelen. :)

Ik heb via shoestring een reis naar Costa Rica geboekt in februari.


En toen zaten er 2 bokkers in dezelfde groep naar Costa Rica. Echt een geweldige vakantie gehad!

[ [url=m/Gf94iS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh wat ontzettend leuk!
Ik ben gisteren terug gekomen uit costa rica. Ik heb een normale groepsreis gedaan met een oud collega. Was heel leuk, maar voor m'n volgende reis wordt het denk ik toch een single reis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:53 



 
Profiel   

Ik ben afgelopen week terug gekomen van mijn eerste keer groepsreis (naar Ijsland in dit geval)
Hele toffe ervaring, maar wel duidelijk ervaren dat alleen reizen veel fijner is (dat heb ik ook al eens gedaan) je ontmoet veel meer mensen als je alleen bent. En als mensen niet bij je passen kan je weer weg, daardoor vond ik veel betere aansluiting en was t echt gezelliger, en meer kunnen doen en zien van wat ik wou. Grappig genoeg ben ik gevoelsmatig op die reis alleen minder alleen geweest dan deze groepsreis.
We hadden echt een leuke groep, ontzettend lieve mensen allemaal, dus dat scheelde wel, maar doordat je toch ingedeeld werd en het hele schema en de mensen bepaald waren was je echt niet vrij, ik vond iedereen super aardig, maar de interesses lagen soms toch wel wat anders en het contact bleef heel oppervlakkig daardoor, dat was echt jammer.
Tevens vond ik t voorbepaalde schema soms ook jammer, nu weet je dat wel van te voren, maar we waren bijv op een gegeven moment op een prachtige plek met waterval met trap naar boven voor een hike, hele groep wou beneden blijven, foto’s maken van de waterval en daarna lekker lunchen. Ipv de hike maken.
Ik wou toch echt wel graag een stuk van die hike trail doen, dus ben uiteindelijk in m’n eentje naar boven gegaan, en met een tijdschema van 1,5 uur (hun lunchtijd) helaas maar een klein stukje kunnen lopen, hele tijd op de klok kijken, echt heel jammer, lunch heb ik overgeslagen want t was toch weer het zoveelste restaurant en die hike doe je maar een keer in je leven (of moet zelf weer terug haha)
In mijn ervaring toen ik alleen reisde en zo iets wou doen, vond je altijd wel iemand die dat ook zag zitten. Ik heb uiteindelijk op de berg ook iemand ontmoet waar ik heel gezellig mee gewandeld en gekletst heb, maarja toen mijn tijd erop zat is hij alleen verder gegaan :+ en ik balen :')

Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar wie weet hebben de meelezers van dit topic hier iets aan betreft ervaring. T heeft wel echt voor en nadelen om met een groep mee te gaan. Goed om naar jezelf te kijken wat je belangrijk vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:16 



 
Profiel   

Hoi, ik kom hier even binnen vallen met een vraag.

Ik ga in juli met Sawadee mee naar Costa Rica. Ik heb er nu al zin in, maar ik vroeg me af of ik me moet laten vaccineren. Volgens de GGD zijn er geen verplichte vaccinaties, maar ze raden wel DTP en Hep A aan. Hep A heb ik nooit gehad. DTP wel, maar meer dan 10 jaar geleden. Wat zouden jullie doen?

Ik wil volgend jaar gaan backpacken in Indonesië en daarvoor worden dezelfde vaccinaties aangeraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:57 



 
Profiel   

Ik heb hep A, B sowieso voor levenslang. Dtp was verlopen en heb ik opnieuw gehaald. Zou die ze aanraden sowieso wel doen. Rabies heb ik niet genomen. Die hadden sommige wel ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:04 



 
Profiel   

Kom hier ook eens meekletsen :D
ondertussen 3 singlereizen gedaan met Shoestring!
Eerste Indonesie (Java en Bali) hele gave reis en leuke groep
Tweede Nepal ook leuke reis en leuke groep, zie er nog steeds een aantal van!
Derde Madagaskar, mooi land wel heeeeeeleeee lange reisdagen en de groep was wat kleiner en wat minder qua klik.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik dit jaar wil doen, vooral vanwege financieel plaatje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:17 



 
Profiel   

Na een aantal jaar een break van bokt te hebben gehad, dacht ik dat het wel leuk is om me hier te melden.
Ik vertrek 2 mei alleen naar Australië voor een aantal jaar. Eerst een jaar, als het bevalt dan wil graag m’n visum verlengen.
Ik ga het eerste jaar met Oak Travel, tot nu toe een mega fijne reis organisatie. Goed bereikbaar en ze hebben mij goed geholpen met de nodige dingen regelen.
Ik ga werken met paarden op een boerderij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:11 



 
Profiel   

Wat gaaf zeg! In welk deel van Australië?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:52 



 
Profiel   

Nienke98 schreef
Hoi, ik kom hier even binnen vallen met een vraag.

Ik ga in juli met Sawadee mee naar Costa Rica. Ik heb er nu al zin in, maar ik vroeg me af of ik me moet laten vaccineren. Volgens de GGD zijn er geen verplichte vaccinaties, maar ze raden wel DTP en Hep A aan. Hep A heb ik nooit gehad. DTP wel, maar meer dan 10 jaar geleden. Wat zouden jullie doen?

Ik wil volgend jaar gaan backpacken in Indonesië en daarvoor worden dezelfde vaccinaties aangeraden.


Ik heb het wel gedaan, wil toch meer gaan reizen dus leek mij wel slim. Wordt niet voor niks aangeraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:20 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Wat gaaf zeg! In welk deel van Australië?

Ik ben de eerste 10 dagen in Brisbane, daar word ik opgeleid als ‘boerin’ en daarna kan ik uitgezonden worden. Ik weet nog niet waarheen, dat kan overal zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:15 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Nienke98 schreef
Hoi, ik kom hier even binnen vallen met een vraag.

Ik ga in juli met Sawadee mee naar Costa Rica. Ik heb er nu al zin in, maar ik vroeg me af of ik me moet laten vaccineren. Volgens de GGD zijn er geen verplichte vaccinaties, maar ze raden wel DTP en Hep A aan. Hep A heb ik nooit gehad. DTP wel, maar meer dan 10 jaar geleden. Wat zouden jullie doen?

Ik wil volgend jaar gaan backpacken in Indonesië en daarvoor worden dezelfde vaccinaties aangeraden.


Ik heb het wel gedaan, wil toch meer gaan reizen dus leek mij wel slim. Wordt niet voor niks aangeraden.


Ik vind dat beide wel zinvolle vaccinaties en ook de kosten waard omdat ze zo lang geldig zijn en ze voor veel landen sterk aanbevolen worden. Als je de Hep A na je reis herhaald is deze 30 jaar geldig.
DTP heb ik voor reizen gehaald, maar ook in NL is het me al eens van pas gekomen dat ik tegen tetanus geent was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 17:09 



 
Profiel   

Is zelfs achterhaald en levenslang zeiden ze tegen mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:51 



 
Profiel   

Nienke98 schreef
Hoi, ik kom hier even binnen vallen met een vraag.

Ik ga in juli met Sawadee mee naar Costa Rica. Ik heb er nu al zin in, maar ik vroeg me af of ik me moet laten vaccineren. Volgens de GGD zijn er geen verplichte vaccinaties, maar ze raden wel DTP en Hep A aan. Hep A heb ik nooit gehad. DTP wel, maar meer dan 10 jaar geleden. Wat zouden jullie doen?

Ik wil volgend jaar gaan backpacken in Indonesië en daarvoor worden dezelfde vaccinaties aangeraden.

Ik ben vorig jaar ook naar 2 landen geweest waar ze DTP en Hep A aanraden, maar ik heb ze niet genomen. Ga ik ook niet doen bij volgende reizen. Mijn ervaring is dat de adviezen nogal overtrokken zijn. Zo wordt er soms ook heel dramatisch gedaan over bijvoorbeeld malaria, terwijl alle mensen die daar wonen, zeggen dat het dikke onzin is.
Je kunt het beste even vragen aan een paar “buitenlanders” daar. Dus mensen die daar wonen en bijv een hotel of bepaalde excursies runnen. Zij kunnen je prima vertellen of het nou echt zo nodig is

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:31 



 
Profiel   

@Dorine92,
Wel mee eens eigenlijk. Het valt allemaal best wel mee als je daar bent. Ik was zelf 2 weken in het binnenland van Gambia, zonder malariapillen. Iedereen verklaarde me voor gek, maar niks aan het hand. Ik heb DTP en hep A en B, maar dat was meer omdat ik een paar maanden in China ging wonen. Voor een vakantie zou ik het niet per se meer doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 23:52 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Nienke98 schreef
Hoi, ik kom hier even binnen vallen met een vraag.

Ik ga in juli met Sawadee mee naar Costa Rica. Ik heb er nu al zin in, maar ik vroeg me af of ik me moet laten vaccineren. Volgens de GGD zijn er geen verplichte vaccinaties, maar ze raden wel DTP en Hep A aan. Hep A heb ik nooit gehad. DTP wel, maar meer dan 10 jaar geleden. Wat zouden jullie doen?

Ik wil volgend jaar gaan backpacken in Indonesië en daarvoor worden dezelfde vaccinaties aangeraden.

Ik ben vorig jaar ook naar 2 landen geweest waar ze DTP en Hep A aanraden, maar ik heb ze niet genomen. Ga ik ook niet doen bij volgende reizen. Mijn ervaring is dat de adviezen nogal overtrokken zijn. Zo wordt er soms ook heel dramatisch gedaan over bijvoorbeeld malaria, terwijl alle mensen die daar wonen, zeggen dat het dikke onzin is.
Je kunt het beste even vragen aan een paar “buitenlanders” daar. Dus mensen die daar wonen en bijv een hotel of bepaalde excursies runnen. Zij kunnen je prima vertellen of het nou echt zo nodig is


Ik vind dit nogal een gevaarlijk advies, locals zijn geen artsen. Locals kunnen vaak sowieso veel beter tegen de omstandigheden in hun eigen land als wij Europese die een (te) schone leefomgeving gewend zijn.
Waarschijnlijk gebeurd er idd 999 van de 1000 keer niks en word je niet ziek maar je zal maar net die ene zijn die wel ziek wordt of die wel gestoken wordt door die ene malaria mug. Ik zou het risico iig niet lopen en gewoon de vaccinaties die aangeraden worden nemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 06:35 



 
Profiel   

Yonker schreef
Dorine92 schreef
Ik ben vorig jaar ook naar 2 landen geweest waar ze DTP en Hep A aanraden, maar ik heb ze niet genomen. Ga ik ook niet doen bij volgende reizen. Mijn ervaring is dat de adviezen nogal overtrokken zijn. Zo wordt er soms ook heel dramatisch gedaan over bijvoorbeeld malaria, terwijl alle mensen die daar wonen, zeggen dat het dikke onzin is.
Je kunt het beste even vragen aan een paar “buitenlanders” daar. Dus mensen die daar wonen en bijv een hotel of bepaalde excursies runnen. Zij kunnen je prima vertellen of het nou echt zo nodig is


Ik vind dit nogal een gevaarlijk advies, locals zijn geen artsen. Locals kunnen vaak sowieso veel beter tegen de omstandigheden in hun eigen land als wij Europese die een (te) schone leefomgeving gewend zijn.
Waarschijnlijk gebeurd er idd 999 van de 1000 keer niks en word je niet ziek maar je zal maar net die ene zijn die wel ziek wordt of die wel gestoken wordt door die ene malaria mug. Ik zou het risico iig niet lopen en gewoon de vaccinaties die aangeraden worden nemen :)


Ik niet :P ieder z’n ding
En als je goed leest had ik het niet over locals, maar over buitenlanders die daar wonen en daar iets runnen voor toeristen. Dat zijn dus mensen die uit de “te schone” leefomgeving daar zijn gekomen. En dat zijn ook nog eens mensen die veel toeristen hebben gesproken, en dus echt wel een goed beeld hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 06:54 



 
Profiel   

Ik zou altijd aanraden gewoon de vaccinaties te halen, ze worden niet voor niks geadviseerd en is een hele kleine moeite toch? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 07:11 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Ik niet :P ieder z’n ding
En als je goed leest had ik het niet over locals, maar over buitenlanders die daar wonen en daar iets runnen voor toeristen. Dat zijn dus mensen die uit de “te schone” leefomgeving daar zijn gekomen. En dat zijn ook nog eens mensen die veel toeristen hebben gesproken, en dus echt wel een goed beeld hebben


Alsnog zijn dit geen artsen :)
Voor medisch advies volg ik toch liever iemand die er voor gestudeerd heeft. Maar idd ieder zn ding ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 07:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen