Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

In mijn eentje weg, aanraders?

 
Profiel   

Heyhoi!

Ik wil erg graag een keer ontsnappen aan mijn dagelijkse leventje hier in Nederland en heerlijk te ontspannen.. Ik ben al een tijdje op zoek naar leuke, enigszins budget-vriendelijke plek om heen te gaan.

Max een week. Ik heb geen max budget, ik kan hier nog voor sparen namelijk.

Landen waar ik naar gekeken heb zijn Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en de UK. Belangrijk in elk geval is dat het te doen moet zijn met het OV!

Mijn voorkeur gaat uit naar een kamer/appartement met een eigen keuken, een fijne badkamer met een bad.
Geen cabins/tiny houses, dit vind ik te primitief.

Iemand aanraders?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:10 



 

Zuid Frankrijk is goed te doen met de trein en ook niet zo duur. Ik zou op AirBNB kijken voor een appartement dat aan je wensen voldoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:16 



 
Profiel   

Wanneer wil je gaan? Ik vond Zwitserland echt prachtig en volgens mij nog wel te doen met ov.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:46 



 
Profiel   

Ik vond Berlijn echt heel tof en heel veilig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:50 



 
Profiel   

Als je naar een heerlijke, rustige plek wilt in de natuur, zeker naar Zweden gaan! Heeerlijk! Mensen zijn ontzettend aardig, heel erg goed ov, spreken ook allemaal goed Engels. Echt een aanrader. :)

Wel iets duurder, maar ook dit kan je eigenlijk zo duur maken als je zelf wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 00:52 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Wanneer wil je gaan? Ik vond Zwitserland echt prachtig en volgens mij nog wel te doen met ov.

Dat heb ik toevallig begin deze maand gedaan, met de Nightjet van Utrecht naar Zürich en terug. De prijs van de treinreis valt erg mee (het is ook meteen een overnachting), maar Zwitserland zelf is niet echt budgetvriendelijk :D al kun je het natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt ;)

Ik kan iig Luxemburg aanraden. Vorige zomer ben ik veel in Duitsland geweest. Heidelberg vond ik erg mooi. Ik ben toen in diezelfde week ook in Frankfurt en Aschaffenburg geweest. Drie heel verschillende steden en je bent daar ook zo buiten de stad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 01:13 



 
Profiel   

Edigburgh. Prachtige stad. Lopend en met ov is alles makkelijk te bereiken. Vriendelijke mensen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 01:43 



 
Profiel   

Sita_xx schreef
Edigburgh. Prachtige stad. Lopend en met ov is alles makkelijk te bereiken. Vriendelijke mensen


Schotland is inderdaad prachtig. Voor de UK heb je tegenwoordig wel een paspoort nodig...
Wat zijn je interesses TS? Cultuur, kunst, of ...? Wat zou je willen zien of doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 01:48 



 
Profiel   

Karin schreef
moonsparkle schreef
Wanneer wil je gaan? Ik vond Zwitserland echt prachtig en volgens mij nog wel te doen met ov.

Dat heb ik toevallig begin deze maand gedaan, met de Nightjet van Utrecht naar Zürich en terug. De prijs van de treinreis valt erg mee (het is ook meteen een overnachting), maar Zwitserland zelf is niet echt budgetvriendelijk :D al kun je het natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt ;)

Ik kan iig Luxemburg aanraden. Vorige zomer ben ik veel in Duitsland geweest. Heidelberg vond ik erg mooi. Ik ben toen in diezelfde week ook in Frankfurt en Aschaffenburg geweest. Drie heel verschillende steden en je bent daar ook zo buiten de stad.


Prijzig ja maar ik las dat er geen max budget is dus dan zou ik het wel echt aanraden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 07:49 



 
Profiel   

Engeland! Je bent er zo en ik heb alleen maar goede ervaringen. Heel gevarieerd, je kunt bijvoorbeeld. kiezen of je lieflijke kust, kliffenkust, zacht glooiende heuvels of wat ruigere heuvels wilt. Met bus of trein naar Zuid-Engeland, of met de boot van IJmuiden naar Newcastle in het Noorden.

Ik ga wel eens in mijn eentje naar een stad, Madrid is favoriet. Geweldige stad om in rond te banjeren, briljante musea, leuke omgeving. Maar met de bus of trein is dat een lange rit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:16 



 
Profiel   

Luxemburg vind ik leuk, makkelijk bereikbaar en overzichtelijk. Je kunt er ook mooi wandelen.
Je kan dat dan combineren met een tussenstop in Brussel bijvoorbeeld.
Met de trein naar Zuidfrankrijk is een behoorlijke onderneming voor een weekje, dat zou ik persoonlijk niet zo snel doen. Daarnaast moet je in Frankrijk ook alert zijn op ov stakingen.
Zwitserland heeft een behoorlijk perfect OV net, daar kun je ook met de trein naar de bergen, maar inderdaad wel echt duur.
In Duitsland moet je vooral jezelf niet van de kaart laten brengen door de eindeloze vertragingen, een grote bende. Er vallen continue treinen uit.
De UK moet je ook met een portie geduld nemen.

Appartementjes vind je overal wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:20 



 
Profiel   

Luxemburg is echt prachtig en Luxemburg stad is ook een aanrader. Extra voordeel: alle OV is er erg goed én gratis dus een daguitstapje maak je makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:22 



 

miereneter schreef
Engeland! Je bent er zo en ik heb alleen maar goede ervaringen. Heel gevarieerd, je kunt bijvoorbeeld. kiezen of je lieflijke kust, kliffenkust, zacht glooiende heuvels of wat ruigere heuvels wilt. Met bus of trein naar Zuid-Engeland, of met de boot van IJmuiden naar Newcastle in het Noorden.

Ik ga wel eens in mijn eentje naar een stad, Madrid is favoriet. Geweldige stad om in rond te banjeren, briljante musea, leuke omgeving. Maar met de bus of trein is dat een lange rit.
Alleen met de wensen van de TS niet heel budgetvriendelijk. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:31 



 
Profiel   

Ik kan Oostenrijk goed aanraden. In het gebied waar wij elk jaar komen zijn veel pensions en hotels, vaak ook met een transfer vanaf Salzburg.
Je krijgt daar dan ook een "Tennengauer Gästekarte" waarmee je gratis met de bus kan, maar in de omgeving is ook al veel te beleven.

Innsbruck is ook een hele mooie stad om te bezoeken, met veel in de omgeving. Het leuke aan Innsbruck is dat je vanuit het centrum in één lijn naar de top van de Nordkette / Hafelekarspitze kan komen, die op zo'n 2200m hoogte ligt.

Ik denk dat het vooral een beetje de vraag is wat je wil gaan doen? Wil je een stad in, of juist wandelen in de natuur? En welke periode wil je gaan?

Oostenrijk is in ieder geval goed budgetvriendelijk, zeker wanneer je de wat minder toeristische plekken opzoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:12 



 
Profiel   

ik vind Duitsland altijd heel fijn om alleen op pad te gaan. sowieso ook heel budgetvriendelijk! vooral in de grote steden is het heel normaal om ook alleen op stap te gaan etc. je kunt altijd wel ergens een appartement huren want die zijn er daar genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:20 



 
Profiel   

Thanks voor alle tips! Ik weet nog niet wanneer ik ga en wat ik van plan ben. Mijn grootste doel is om even weg te zijn uit mijn omgeving en tot rust te komen. Ik ben vrij spontaan/impulsief in dit soort dingen, dan kan ik er ook het meest van genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 06:55 



 
Profiel   

Ik opteer voor Trier en Luxemburg en die steden dan eventueel combineren. Of bij de ene overnachten en de andere bezoeken.

Genoeg te doen in de omgeving, goed bereikbaar, mooie steden.

Voor een weekje zou ik niet helemaal naar Edingburgh of Zuid Frankrijk gaan bijvoorbeeld, daar is het prachtig maar dichter bij huis is zoveel te zien/doen dat ik die reistijd zonde zou vinden. Al is dat natuurlijk heel persoonlijk.

Tecklenburg is ook een aanrader, maar ik weet niet hoe makkelijk je daar komt. Mocht je daar willen verblijven en je zoekt een fijn appartement in het centrum (incl bad): https://fewo-amburgtor.de/Unterkunft

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:25 



 
Profiel   

Oostenrijk. Heel erg mooi en je kan makkelijk met de trein vanuit hier naar oa Innsbruck.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:28 



 
Profiel   

Luxemburg en Trier idd :j Toen ik vorig jaar zomer in Luxemburg was ben ik via Trier teruggegaan naar Nederland. De treinreis vanaf Trier vond ik ook prachtig: eerst langs de Moezel tot Koblenz en vanaf daar langs de Rijn. Zo mooi dat ik later in de zomer nog eens die kant op ben gegaan: naar Heidelberg dus (overnachting in Frankfurt) en via Koblenz langs de Rijn terug, waarbij ik ook naar de Loreley ben geweest.

Mocht Duitsland je trekken: vorig jaar had Duitsland het 9 Euro-Ticket (vandaar dat ik er zo vaak was :D ). Dit jaar (vanaf 1 mei) is er als opvolger het Deutschlandticket voor 49 euro per maand. Dit ticket kun je alleen kopen als jaarabonnement (voortijdig opzeggen kost je 30 euro), maar ondanks dat heeft het nog steeds veel voordelen ten opzichte van losse tickets of Interrail. Je mag er niet mee in IC(E)'s, maar wel in alle regionale treinen en stads- en streekvervoer (bussen, trams, U-Bahn, S-Bahn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:37 



 
Profiel   

Eventueel kan je ook heel snel naar Milaan.
Er is een directe verbinding Arnhem-Basel en vanaf daar ben je met een directe verbinding in 3 uur in Milaan.
Wel zit je dan met de DB en die is enorm onbetrouwbaar dus daar moet je rekening mee houden.

Voor spontaan zou ik het niet te ver zoeken inderdaad. Luik vond ik trouwens ook een leuk stadje en wat ik ook leuk vind is Ulm en Heidelberg (DE).

Trier vond ik leuk voor 1 dagje, dat was me te touristisch.

Interrail is zeker een aanrader :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:39 



 
Profiel   

De Nightjet naar Zürich (maar ook die naar München-Innsbruck-Wenen) gaat idd via Arnhem. Dat is de trein die in Amsterdam begint en ook stopt in Utrecht.

Op een probleemloze aansluiting naar Italië zou ik idd niet rekenen. Ik deelde mijn slaaphok naar Zwitserland met twee Nederlanders die allebei een aansluiting naar Italië moesten hebben vanaf Basel (eerste stop in Zwitserland). Aangezien we midden in de nacht anderhalf uur vertraging hadden in Duitsland (vanwege een 'medical emergency' ontdekten we 's morgens, niets van gemerkt dat we stilstonden) en daarvan maar een halfuur inhaalden, misten zij allebei hun aansluiting. Nu gaan er uiteraard wel meer treinen, maar met een reservering heb je toch altijd weer gedoe.

Luik is idd ook tof. Ik had er weinig verwachtingen bij, maar ik heb me er uitstekend vermaakt en dat op een stel grijze dagen begin januari :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:44 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Ik vond Berlijn echt heel tof en heel veilig!


Eens! Meerdere keren geweest. Trendy stad, fijne sfeer, altijd wat te beleven, maar ook mooie parken enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:44 



 
Profiel   

Ik reis niet graag met de Duitse treinen, het is me al iets te vaak gebeurd dat ik om 4 uur smiddags thuis zou komen maar uiteindelijk op de valreep nog net de laatste trein om 11 uur savond weet te halen of zo.
Bizar hoe vaak een trein ineens 5 minuten voor vertrek ineens niet meer bestaat 8)7
Ook geniaal: de nachtrein zonder slaapafdeling laten rijden.

Als je echter met interrail onderweg bent of niet zo gebonden bent dan kun je altijd nog besluiten om ergens anders een nachtje te blijven.

Berlijn vind ik ook leuk, maar ik was wel in shock hoe druk het geworden is met „attracties“ waar je nu ineens voor moet betalen en in de rij moet staan waar ik in mijn eerste bezoek nog zo ongeveer in mijn eentje liep. Nu staan overal rijen met tourbussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:49 



 
Profiel   

Als ik ergens op tijd moet zijn vind ik vertraging ook enorm irritant. Op vakantie heb ik geen haast, dus dan boeit me dat niet zo. Ik heb ook altijd een boek bij me en Spotify met podcasts op mijn telefoon, dus die tijd wordt goed besteed.

De enige vervelende vertraging vorig jaar vond ik het moment dat ik maar niet weg kwam uit Osnabrück op weg naar Hamburg vanwege allerlei kapotte treinen en andere uitval. Ik had twee uur in Bremen willen besteden, maar dat ging toen niet meer lukken. Het was ook midden in allerlei hittegolven de enige koude miezerige dag van mijn hele vakantie en ik had het retekoud (want geen lange broek of legging bij me). De volgende dag (na een overnachting in Hamburg) liep ik met 28 graden in Schwerin (ook een aanrader trouwens!) en toen was ik het oponthoud alweer helemaal vergeten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:54 



 
Profiel   

https://ikwilmeerreizen.nl/wereldplekke ... ostenrijk/

Hier is een leuke blog over Innsbruck te vinden, daardoor heb ik besloten om de stad te bezoeken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen