Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

 
Profiel   

moonsparkle schreef
Fitzroy schreef
Waanzinnig!
Hawaii staat ook nog op mijn bucketlist. Ik vind het alleen zo ver reizen :+


Niet dat je er wat aan hebt, maar Australië is nog verder en daar gaan ook veel mensen heen :') wij gingen in' een' keer door, wel een tussenstop van iets van 3 uur en op de terugweg 6 uur.


Maar daar ga ik ook niet heen ;) .

Ik smul nog wel even van de foto’s van Leo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 21:35 



 
Profiel   

Ooh die kleuren ik zou hier een mega dik album van maken en een paar platen mega groot aan de muur. Wat een waanzinnige reis en wat een fantastische foto’s!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 22:28 



 
Profiel   

Prachtige foto's zeg. Die kleuren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 22:41 



 
Profiel   

Prachtig wederom! Wat een geluk ook met de walvissen!
Ik zeg meer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 07:06 



 
Profiel   

Erg mooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 11:10 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :D

De kleuren vond ik ook prachtig! Het was mijn eerste keer in natuurlijk regenwoud, dus ik keek mijn ogen uit. Zo mooi, de planten en bomen waren zo groot!

Ik zal ergens komende dagen weer wat foto's plaatsen als ik de laptop beschikbaar heb! :D

Het fotoboek is inderdaad onderweg, ik ben dol op het maken van dikke fotoboeken na vakanties en dit wordt helemaal een pareltje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 22:14 



 
Profiel   

<3 Wauw <3

Meer wil niet zeggen, stikjaloers op je :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 23:23 



 
Profiel   

Een beetje later dan gepland maar nog wat foto's om te delen voor de liefhebber. :D

Waimea Canyon:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Na'Pali coast:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Onvoorstelbaar veel watervallen op Kauai (honderden):
[ img ]

[ img ]

Kilauea lighthouse:
[ img ]

En nog een paar foto's met mobiel gemaakt:

Zonsondergang op Kauai:
[ img ]

Versus zonsopgang aan het strand, gewoon uit je tent rollen en een paar meter verder op het strand zitten genieten:
[ img ]

In de helicopter hadden we nog het gelukt een bizar fenomeen te zien wat we onmogelijk op de foto kregen: de perfect ronde regenboog (een dubbele zelfs) waar we helemaal omheen zijn gevlogen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:29 



 
Profiel   

Oh dit is toch net alsof je in Jurassic World terecht bent gekomen, waar is die T-Rex?
Prachtig! _O_

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:33 



 
Profiel   

Ik liep hoopvol rond in mijn Jurassic Park shirt maar helaas kwam ik niet dichter bij dinosaurussen dan honderden wilde kippen overal. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:21 



 
Profiel   

Wauw wauw wauw wauw!

Waanzinnig :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:30 



 
Profiel   

Het blijft prachtig daar :wow:
Je hebt het mooi vastgelegd! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:44 



 
Profiel   

Waanzinnig wederom! Die dubbele regenboog ook, práchtig!
Zo’n helikoptervlucht is dus echt wel de moeite waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:37 



 
Profiel   

Wauw wat een prachtige geniale foto's <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:53 



 
Profiel   

boeflover schreef
Waanzinnig wederom! Die dubbele regenboog ook, práchtig!
Zo’n helikoptervlucht is dus echt wel de moeite waard!


Echt ábsoluut de moeite waard! En dan helemaal zo'n doors-off experience. Nog nooit zoiets duurs gedaan op vakantie maar echt, wat een ervaring was dit. Begin tot einde genoten. Juist omdat je plekken ziet waar je te voet of met de auto niet kunt komen, maar ook omdat een helicopter echt de kloven in kan en vlak langs de kliffen kan vliegen, waar een vliegtuigje (wordt ook aangeboden) er voornamelijk overheen kan vliegen.


hahahatsjoe schreef
Wauw wat een prachtige geniale foto's <3


Nadir schreef
Het blijft prachtig daar :wow:
Je hebt het mooi vastgelegd! +:)+


Berdien schreef
Wauw wauw wauw wauw!

Waanzinnig :wow:


Bedankt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:08 



 
Profiel   

Leo schreef
Echt ábsoluut de moeite waard! En dan helemaal zo'n doors-off experience. Nog nooit zoiets duurs gedaan op vakantie maar echt, wat een ervaring was dit. Begin tot einde genoten. Juist omdat je plekken ziet waar je te voet of met de auto niet kunt komen, maar ook omdat een helicopter echt de kloven in kan en vlak langs de kliffen kan vliegen, waar een vliegtuigje (wordt ook aangeboden) er voornamelijk overheen kan vliegen.


Doors-off = zonder deur? Meine liebe, dat lijkt me dus echt doooodeng. Sowieso beetje vliegangst hier haha
Maar ooohhh wat een prachtige foto's! Wat een land zeg, wauw! Mocht je meer foto's hebben: bring it on *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:16 



 
Profiel   

Wauw, wat een machtige foto's <3 <3
Vooral foto's blijven delen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:27 



 
Profiel   

Wauw, echt geweldige foto's! <3

Ik zou ook zo graag naar Hawaii willen, maar dat is voor ons helaas niet meer weggelegd ben ik bang. Gelukkig kunnen we heerlijk genieten van je foto's! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:18 



 
Profiel   

Mloes schreef
Leo schreef
Echt ábsoluut de moeite waard! En dan helemaal zo'n doors-off experience. Nog nooit zoiets duurs gedaan op vakantie maar echt, wat een ervaring was dit. Begin tot einde genoten. Juist omdat je plekken ziet waar je te voet of met de auto niet kunt komen, maar ook omdat een helicopter echt de kloven in kan en vlak langs de kliffen kan vliegen, waar een vliegtuigje (wordt ook aangeboden) er voornamelijk overheen kan vliegen.


Doors-off = zonder deur? Meine liebe, dat lijkt me dus echt doooodeng. Sowieso beetje vliegangst hier haha
Maar ooohhh wat een prachtige foto's! Wat een land zeg, wauw! Mocht je meer foto's hebben: bring it on *\o/*


Onderwerp: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Mloes schreef
Leo schreef
Echt ábsoluut de moeite waard! En dan helemaal zo'n doors-off experience. Nog nooit zoiets duurs gedaan op vakantie maar echt, wat een ervaring was dit. Begin tot einde genoten. Juist omdat je plekken ziet waar je te voet of met de auto niet kunt komen, maar ook omdat een helicopter echt de kloven in kan en vlak langs de kliffen kan vliegen, waar een vliegtuigje (wordt ook aangeboden) er voornamelijk overheen kan vliegen.


Doors-off = zonder deur? Meine liebe, dat lijkt me dus echt doooodeng. Sowieso beetje vliegangst hier haha
Maar ooohhh wat een prachtige foto's! Wat een land zeg, wauw! Mocht je meer foto's hebben: bring it on *\o/*


Ja precies dat, zonder deur.. :D Ik heb zelf hoogtevrees en ook in een vliegtuig stappen is iedere keer weer even bibberhandjes, maar hier kon ik me echt overheen zetten in de helicopter. Je zit vast in een soort 5 puntsgordel, en het blijft Amerika dus ze checken je 5x of je echt goed vast zit. :))
Buiten dat vond ik het gewoonweg fantastisch, tijd van m'n leven, het water in de wolken voelen, de kliffen bijna kunnen aanraken.. Al was de Amerikaan voor mij minder gecharmeerd: die heeft zich de hele vlucht "for dear life" vastgeklemd met 2 handen aan het handvat boven zijn hoofd. :+

[ img ]

Ik heb ook nog een foto van de helicopter zelf, maar die staat niet op deze computer. Als ik er aan denk ga ik die vanavond even uploaden.

Het strand waar we aan kampeerden op Kauai:
[ img ]

[ img ]

Een ander stuk strand ('gewoon omdat het kon' zijn we ook langs het enorme Hilton complex en andere duuuuuure hotels gewandeld, waar dus echt duizenden dollars per nacht wordt neergelegd. En het ligt vol. Onvoorstelbaar :wow: )
[ img ]

Ter contrast een van de weinige zandstranden op Big Island, the 'green beach' (tevens één van de enige 4 groene stranden ter wereld):
[ img ]

En ja, het zand is écht groen.
[ img ]

Het is wat donkerder door zwart zand er doorheen, maar als je het op je hand legt is het bijna smaragdgroen.

Verder ben ik niet echt (echt niet) een strandganger dus dat ik alles bij elkaar een paar uur op stranden heb doorgebracht is best een prestatie. :))

Dit is meer mijn uitzicht <3
[ img ]

Al waren de hikes soms best uitdagend zo in de winter. Jungle-modder is namelijk spékglad. Tijdens deze wandeling heb ik 5 keer ongepland en ongracieus op mijn kont gezeten en ik kwam van top tot teen onder de rode modder terug bij de auto. Maar we blijven lachen _O-
[ img ]

Soms hangt er een touw om de steilere gladde hellingen op te komen. En dat is op nog wel grappig. Tot je bedenkt dat het een one-way route was en je ook weer via dat touw (dat dus non stop in diezelfde spekgladde modder ligt) terug naar beneden moet klimmen.
[ img ]
(Wat overigens gewoon goed ging, alle 5 de glijpartijen waren op relatief vlakke stukken).

Boomwortels worden al snel je beste vrienden op steile hellingen:
[ img ]
Na onze regenachtige hike in de jungle viel de volgende juist alles mee, eitje. :D
[ img ]

Een stuk vlakker en kaler maar toch heel indrukwekkend; de Kilauea-Iki hike, waarbij je een lavaveld oversteekt dat een uitbarsting in de jaren 50 heeft gecreëerd. Door de zolen van je schoenen heen voelt het lavasteen nog steeds warm.
[ img ]

Dichter bij de kust zie je aan de lavavelden dat de stroom verder bij de krater vandaan steeds meer gestold is en trager stroomt waardoor het in dit soort structuren afkoelt:
[ img ]

Onze huurauto op Big Island (de eerste keer hier in rijden vond ik spannender dan de helicoptervlucht _O- )
[ img ]

Terug naar Kauai, al zie je dit op Big Island ook in de regenwouden; zoooo veel 'lianen' (geen idee of dat de correcte term is) overal. Indrukwekkend <3
[ img ]

Bang voor natte voeten moet je ook niet zijn:
[ img ]

Al is zo'n rivier oversteken best lekker zo halverwege een hike als het 28 graden is :))

[ img ]

[ img ]




Cowgirl83 schreef
Wauw, wat een machtige foto's <3 <3
Vooral foto's blijven delen!


Victory-Boy schreef
Wauw, echt geweldige foto's! <3

Ik zou ook zo graag naar Hawaii willen, maar dat is voor ons helaas niet meer weggelegd ben ik bang. Gelukkig kunnen we heerlijk genieten van je foto's! :)


Bedankt!

Ik had mezelf ook nooit op Hawaii verwacht, een jaar geleden had ik het niet geloofd als iemand het had gezegd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:50 



 
Profiel   

Wat een droombestemming <3 <3 <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:56 



 
Profiel   

Dat wordt nog onmogelijk selecteren voor jullie fotoboek, ook deze zijn weer fantastisch.
Heel fijn topic voor inspiratie deze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:00 



 
Profiel   

<3 Zo gaaf dit! Staat ook echt hoog op mijn Bucket list!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:21 



 
Profiel   

Wow wow wow, wederom genoten van je foto's. Niet alleen is de bestemming prachtig, maar vooral je foto's zijn dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:07 



 
Profiel   

Wauw, wat ontzettend gaaf! Prachtige foto's. <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 13:14 



 
Profiel   

Maar ehh... even sirieus? Na 70 jaar ongeveer nog steeds warmte van de lava eronder? :wow:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen